Szukaj

Informacje o Opel Astra H Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,1
~Daniel C.
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
Powiem tyle: Ople to jednorazówki. Kupujesz , po 3 latach się pozbywasz. Później one sypią się jak mogą. Żyjemy stereotypami. Alfa się psuje ? haha chyba kiedyś... Mam Opla Astrę H Twintop. Udokumentowany przebieg potwierdzony w ASO. W życiu nie miałem większych jaj z autem jak z tym Oplem. Mam go już trochę i powiem że to bezduszne auto, stworzone dla dziadków albo przedstawicieli handlowych - u mnie ratuje go jedynie to że się otwiera dach. Miałem różne auta ale dopiero w Oplu tak obeznałem się z mechaniką : do wymiany silniczek krokowy, czujnik położenia wału, kolektor dolotowy, zardzewiała klapa z przodu od wewnątrz, rdza pod listwą chromowaną z tyłu i jeszcze parę innych rzeczy o których już zapomniałem, już pomijam problemy z dachem bo to akurat cabrio więc dotyczy to tylko mojej wersji. Już pomijam że w tym aucie nie mam cupholdera i często kubek z kawą ląduje na podłodze, nawet w lanosie mamy do dyspozycji cupholder.Przez 2 miesiące jeździłem bez awarii. Dzisiaj nie chce auto odpalić. Kręci a nie chce odpalić. Czujnik położenia wału korbowego mam już wymieniony więc ciekawe co tym razem. Dobrze że przynajmniej części jakoś mega drogie nie są. Wiem jedno, kolejnym moim autem nie będzie Opel. Wybaczcie jeśli kogoś uraziłem to tylko moje zdanie. A mamy wolność słowa. PS: Tak w ogóle to bawi mnie jedna rzecz, ludzie którzy w życiu kierują się zasadą " niemieckie ****** jest lepsze niż polski cukier" nie wiedzą że najbardziej udanym silnikiem diesla montowanym w tym oplu był prze*****isty fiatowski 1.9 JTD. Co do materiałów w środku to powiem tak:mocne dwa.Design od młotka i słabe materiały wykończeniowe. Zrobiłem nim 30 tysięcy kilometrów i powiem tak: typowy nie wyróżniający się dupowóz dla osób które mają kompleks że jeżdżą fiatem albo francuzem bo astra h jebie się masakrycznie. 1. Nie, nie naczytałem sie w internecie 2. Posiadam Astrę Twintop udokumentowany przebieg od 1,5 roku 3. Dbam o auto jak mogę. Wszystko wymieniam na czas. Używam dla tego dupka najlepszych olejów i kosmetyków: Olej Millers Oil z nano cząsteczkami syntetyk , tak samo do skrzyni biegów, kupuję do niego woski z carnaby bo 3 stówki. Konserwuje skórę w środku, naprawdę chciałem z nim stworzyć stałą więź bo to mój pierwszy w życiu cabriolet a na dodatek w wersji twintop naprawdę może się podobać. Auto stale doglądane przez mechanika. Ale niektóre usterki są tak nagłe i z **** że nawet on tego nie potrafi przewidzieć.
4,4
~Łukasz
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
W mojej wersji na pewno nie jest to praktyczne ani rodzinne auto. Sprawdza się natomiast niesamowicie jako zabawka do na każdą pogodę, jednak zwłaszcza w słoneczne dni można w pełni nacieszyć się jego urokiem. Wrażenia i frajda z jazdy na bardzo wysokim poziomie, a wygląd auta przykuwa dużo spojrzeń. Osobiście jestem w pełni zadowolony.
4,5
~Dm
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
PIĘKNE AUTO - JAKO KLASYCZNA COUPE, DO TEGO JESZCZE PIĘKNE CABRIO
Średnie spalanie dla Opel Astra H Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW 2006-2011
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
W Astrze zrobiłem chiptuning na 175 KM, przy wysokiej wadze wersji cabrio - polecam. Komputer pokładowy zaniża spalanie średnio o 0.2 l/100km. Przy oszczędnej jeździe 80-90 km/h potrafi zejść do 5.2 l/100km. Przy tempomacie 140 km/h na autrostradzie spalanie 5.6-5.7 litra, wraz ze wzrostem prędkości o 10 km/h spalanie rośnie o 0.3-0.5 litra, osiągając około 9 litrów przy 200 km/h. W mieście przy dynamicznej jeździe i korkach w Warszawie spalanie spokojnie przekracza 10 litrów, aczkolwiek przy rozsądnej jeździe 8 litrów jest osiągalne.
6,5
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
Spalanie jak na ta mase auta rewelacyjne! W ogole nie zastanawialem sie nad silnikiem benzynowym do tego auta ze wzgledu na ich paliwozernosc, co do diesla nie mam najmniejszych zastrzezen, moment prawie dwa razy taki jak w benzynie, koni 150 wiec rowniez wystarczajaco, ponadto na odcinku 300km przy wcisnietym przycisku SPORT i agresynej jezdzie za miastem i staniu w korkach w Poznaniu srednie spalanie wynioslo 6,8l naprawde jestem mega zadowolony. Ciesze sie rozniez ze ja jako pierwszy pisze o spalaniu w tym silniku w tej wersji nadwozia :) Naprawde TwinTop tylko i wylacznie diesel, autko zbiera sie naprawde dobrze, przy wyprzedzaniu nie ma problemow, od razu turbinka pcha autko do przodu bez zbednego wchodzenia na wysokie obroty. Jakbym nie jezdzil tak czy tak pali 5-6l. Max spalanie tj 8.5l zanotowalem na krotkich dystansach tak ze nawet silnik nie zdazyl sie rozgrzac a juz go trzeba bylo gasic wiec nie ma sie co tym sugerowac.
7,6
Opel Astra H
Cabrio 1.9 CDTI 150KM 110kW
Auto dość ciężkie (ponad 1600kg), silnik 150KM, a spalanie na poziomie 7-8l/100km przy wcale niezbyt oszczędnej jeździe. Moim zdaniem rewelacja. Nie jestem w stanie powiedzieć za wiele na temat kosztów napraw, zakładam jednak, że skoro jest to opel to koszty będą do zniesienia.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Cabrio