Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,4 x 80,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Jakub
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Samochód zaskakuje łatwością i przyjemnością obsługi. Świetna bezawaryjność, całkiem dobra wygoda, na prawdę tania eksploatacja. Nie jest to demon prędkości, nie ma też wygody limuzyny, ale jest to świetny samochód w dobrej cenie. Jest parę drobnostek o które trzeba zadbać, głównie są to drobne usterki elektryczne. Problemy mechanicznie praktycznie nie występują. Samochód zdecydowanie godny polecenia dla spokojnego kierowcy, szukającego taniego w eksploatacji i niezawodnego samochodu który zawsze odpali i zawiezie nas do celu bezpiecznie i w miarę wygodnie.
4,5
~dudulec1
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Samochód jest świetnym przykładem auta, który ma służyć w sprawnym, ekonomicznym, bezpiecznym dojazdom z miejsca A do B i do miasta i na trasie. Kupiona z przebiegiem ok 21k, obecnie ok 100k , przez ten czas nigdy nie zawiodła, naprawy prawie tylko eksploatacyjne. Silnik co prawda demonem prędkości nie jest, ale w zupełności wystarczy do szybkiej jazdy, jest bardzo elastyczny, a przy redukcji da się sprawnie wyprzedzić. No chyba ze mamy 5 osób na podkładzie :) Bardzo pojemny, można dużo przewieźć. W miarę wygodny, w miarę szybki, wszystko tak naprawdę w miarę. Po prostu auto które jeździ, nie sprawia kłopotów, nie zawodzi i jest dobrym narzędziem.
4,5
~Michał
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto posiadam od 2012 roku, zakupione jako używane w niemieckim salonie. Miało 1 właścicielkę, która dosłownie wszystko (łącznie z myciem) robiła w przysalonowym ASO. Jest to wersja wyposażenia Enjoy z dołożonymi paroma bajerami. Posiada tempomat, nawigację (z której nigdy nie skorzystałem), automatyczną klimę i wszystkie podstawowe rzeczy potrzebne w aucie. Jedyne czego mi brakuje to podłokietnika i mocniejszego silnika, bo ten przy włączeniu klimy traci i tak już swój szczątkowy wigor, a gdy jedziemy w więcej niż 2 osoby to każdy manewr wyprzedzania musi być dokładnie zaplanowany.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2013
7,0
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Trasa około 500km drogi krajowe delikatna jazda do 90km/h 5.3l Ta sama trasa i spory ruch 5.5l, delikatna jazda do 110/120 hm/h 6.0l Autostrada trasa około 400km 140/150km/h 7.9l Miasto krótkie dojazdy do pracy 3-4km zimą 10.6 latem 9.5, miasto latem z klimą około pół dnia jazdy 8.5l Auta używam 3 lata samochód sprawny i zadbany technicznie. Średnie spalanie z 3 lat 7.7l/100km rocznie około 7/8tys. km z czego 4tys po mieście, głównie krótkie dojazdy do pracy a reszta to trasy głównie drogami krajowymi 90/100 km/h
8,1
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Spalanie jak dla mnie rewelacja. Na zbiorniku gdzie wchodzi 44 dm3 gazu robi do 600 km (nigdy poniżej 500, nawet przy wielu przyspieszeniach i ruszaniu ze świateł). Auto idealne na dojazd do pracy i pokonywanie małych odległości. W trasie też się spisuje, lecz troszkę brakuje mocy przy wyprzedzaniu (nie jest demonem prędkości) ale nie można mieć wszystkiego. Niestety powyżej 120/130 km/h zaczyna dużo spalać. Najlepiej toczyć się 80/90 km na godzinę i będzie rewelacyjne spalanie. Ogólnie polecam autko.
7,2
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Przebieg mojej Astry to 40000 .Autko jak na razie sprawuje się świetnie.Spalanie jak napisałem,obecnie zimą pali mi około 8.5l/100km.Jazda przeważnie 1 lub 2 osoby z czego 90 % po mieście.Jeżdżę dość dynamicznie ale też nie szaleję na światłach.przy 150km/godz.komp.pokazuje mi 7.5l/100km to chyba nie aż tak źle gdyż tu przy takiej prędkości to już są obroty ponad 4000 tyś.a jest to silnik tylko 1.4 i tu go trzeba trochę bujnąć na obrotach ale jak się go podgoni to śmignie nawet 180 bez kitu bo więcej nie chciałem ją gonić. W zimie przy -29 st. silnik nie ma najmniejszego problemu z opalaniem ,pali na dotyk.Jak wiadomo jest to silnik 1.4 i jest jednostką jak 1.9 CDTI najbardziej udaną i należą do mało awaryjnych silników.Są od lat już np.w corsach D i również cieszą się dużą popularnością.Autko wygodne,świetnie się prowadzi ,wspomaganie troszkę ciężej chodzi przy szerszych oponkach ale ogólnie jest ok ,pakowne w sam raz dla rodziny.Trzyma się świetnie drogi mam kapcie 215 16R Michelin.Polecam wymianę końcówek spryskiwaczy z Opla Insigni świetnie spryskują szybę przednią ( efekt mgły ) koszt około 25 zł. ale zobaczycie że warto.Autko naprawdę polecam w tym przedziale cenowym a zwłaszcza 1.4 mało pali,bezawaryjny silnik na łańcuchu rozrządu i jest idealny pod gaz,nawet Opel montuje oryginalnie w Corsach D. POLECAM I POZDRAWIAM .

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d