Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2013

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Wojciech
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Dobre, kompaktowe autko. Przez 5 lat użytkowania, żadnych poważnych awarii. Same naprawy wynikające z użytkowania samochodu i zużycia podzespołów. Dobre na pierwszy pojazd. Auto nie jest oszczędne, jeśli chodzi o spalanie. Przy mieszanej jeździe wychodzi ok 9-10l/100km, ale coś za coś. Dynamiczna jednostka, daje dużo frajdy z jazdy, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Auto dobrze trzyma się drogi, nawet przy zajechanych oponach. Warto jednak zainwestować w dobre ogumienie, wtedy pojazd idzie jak po sznurku. Mało schowków, przyzwoity bagażnik (na wakacje dla 3osobowej rodziny wystarcza) z tyłu isofix do montowania fotelików, dobra rzecz. Widoczność dobra, trochę słupki przednie przeszkadzają, lusterka ok tylna szyba też. Astra jest słabo wyciszona, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Ogrzewanie dobrze chłodzi, ciut słabiej grzeje ale nie ma tragedii. W moim egzemplarzu jest nawigacja (DVD 90) tylko na płyty. Komputer pokazduje podstawowe dane, spalanie, temp itp. Karoseria i dbałość o lakier, a gwarantuje że nie wyskoczy żadna rdza. W ogólnym rozrachunku bardzo udana konstrukcja. Śmiało mogę polecić.
4,7
~Emkey
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż nie jestem praconikiem żadnego ASO, ani salonu dealerskiego i nie pisząc swoją opinię nie robię ani reklamy ani antyreklamy żadnej marce ani żadnemu modelowi samochodu. Czytając opinię niekótrych osób mam wrażenie, że albo nie wiedzą co piszą, albo celowo wprowadzają w błąd innych użytkowników (np. nie stać mnie na beemkę no to pozaniżam jej noty w swojej opinii). Jest to bardzo dziwne zachowanie - bo przecież każda rzetelna ocena może okazać się przydatna dla osoby np. zainteresowanej kupnem samochodu. Dlatego postaram się zachować maksymalny obiektywizm. Przemiotem mojej oceny jest OPEL ASTRA GTC (MY 2008) 1.8 16v (140KM) w wersji COSMO. Autko prezentuje się świetnie- chociaż niektórym jej kształty mogą nie przypaść do gustu. Jak dla mnie jest piękne:) W wyposażeniu znalazły się: poduszki (4 + 2 kurtyny), abs, esp + kontrola trakcji, klimatyzacja elektroniczna, reflektory bi-ksenonowe, 17´´ obręcze aluminiowe z oponkami Bridgestone 225/45/17, fabryczny alarm, immobiliser, pilot parkowania, audio CD-MP3, kolorowy, graiczny wyświetlacz, komputer pokładowy, klimatyzacja elektroniczna.
2,7
~TarDani
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Ogólnie rzecz biorąc, samochód nijaki. Z silnikiem 1.8 140KM dość dynamiczny, dobrze się prowadzi i mimo dobrych paru lat sylwetka się nie starzeje, jest po prostu ładny. Cała reszta to raczej niedopracowanie lub jak kto woli oszczędność...w skrócie, nie kupił bym po raz drugi za nic w świecie. Reszta poniżej...
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2013
9,1
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Auto nie jest bardzo oszczędne. Niestety brakuje tutaj 6 biegu. W trasie 4 osoby plus jakiś bagaż około 7,2l (wyjazd z zakorkowanego miasta trochę zwiększył średnie zużycie). Prędkość około 100-110 km/h, przy dynamicznym wyprzedzaniu i wracaniu spowrotem do prędkości przejazdowej. Moim zdaniem jak na tę prędkość spalanie dość spore. Przy 120-130 km/h średnie spalanie na trasie wzrasta do około 8l. Powyżej trzeba liczyć przynajmniej 1l więcej na każde 10km/h. Jeśli komuś zależy na naprawdę oszczędnej jeździe około 90km/h realnie da się zejść do około 6 litrów. Spalanie w mieście w zależności od dynamiki, korków i techniki jazdy. Można wykręcić 8-9 litrów, ale można też 12. Auto jest całkiem dynamiczne (choć demonem nie jest). 141 koni i mała masa zapewnia względnie szybkie przyspieszanie. Ocena oszczędności w skali od 1 do 10 to około 6 - nie jest źle, ale szału też nie ma.
8,0
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Przyznaję, że kupując to atuko ani przez chwilę nie sugerowałem się zużyciem paliwa - jak dla mnie spalanie paliwa nie jest nigdy kryterium, w oparciu o które dokonuję wyboru auta. Filozofa jest prosta - stać mnie na nowe auto = stać mnie na dobrej jakości paliwo do tego auta. No chyba, że miałbym veyrona i spalanie rzedu 2l1km to wtedy brałbym to pod uwagę. Dla świętego spokoju patrząc na kilomerty, które przejechałem i tankowania, kttóre w tym czasie się odbyły wychodzi mi ciutek wyżej niż wartość katalogowa.
12,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Asterka zimą, na krótkich miejskich podjazdach 1-3km potrafi spalić ponad 17l/100km. Auto techniczne sprawne.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d