Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano ją lekkiemu face liftingowi. To drugie auto Opla (po Zafirze) zbudowane na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors, a także jedyny seryjnie budowany osobowy samochód wyposażony w panoramiczną szybę.

Opel Astra III - emblemat
Opel Astra III - klamka tył
Opel Astra III - koło
Opel Astra III - prawy przedni reflektor - wyłączony
Opel Astra III - kokpit
Opel Astra III - pełny panel przedni
Opel Astra III - pełny panel przedni

Generacje Opel Astra

  • Astra H   2004 - 2013
    Opel Astra H
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra H

Silniki Opel Astra H Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Publikacje o Opel Astra

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra GSi 76,42

Opel Astra OPC BlackBeast :) 78,97

Opel Astra 1,6 Twinport 85,17

Opel Astra 83,03

Opel Astra Astrolot 85,59

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

endriume24 82,53

motorzysta 90,82

RadekWolf 91,94

p-a-d-k 90,99

stalowy22 80,87

MarcinGP 99,05

rekord5 98,27

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie
Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie Żywotność oleju, od czasu zakupu auta, spadła z 13% do 4%, tak że to dobry momen...
I na serwis przyszedł czas.
I na serwis przyszedł czas. Witam, cześć i czołem ! W dniu dzisiejszym, Tytanek doczekał się pierwszego ser...
Po latach (?) airbag przywrócony do stanu używalności
Po latach (?) airbag przywrócony do stanu używalności Jeżeli ktoś czytał moje poprzednie wpisy w dzienniku pokładowym lub opis auta, t...
Wyjazd do niemiec
Wyjazd do niemiec Na poczatku przepraszam za brak znakow bo pisze z Niemiec na laptopie niemieckim...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Alfa Romeo Giulietta Nuova
1750 TBi (240 KM)
Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
Seat Toledo
1.6 TDI CR (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Opel Astra Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX (90 KM)

Samochod z jednej strony dobrze sie prowadzi, ma elastyczny i dynamiczny silnik, malo pali ale z drugiej strony razi wolna skrzynia biegow, przecietna ilosc miejsca oraz "zimne" plastikowe wykonczenie, wrecz sterylne.

dodał: Roger84
Opel Astra Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX (90 KM)

Polecam każdemu jako wygodne, oszczędne i bezpieczne auto o dobrych właściwościach jezdnych. Bez żadnych obaw Astra z silnikiem 1,3 CDTI może konkurować /elastyczność/ z silnikiem benzynowym 1,6 i 1,8.

dodał: bartek1201
Opel Astra Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX (90 KM)

piekne auto mam przyciemnione szyby, i alu 16 cali, niskoprofilowe opony wiec wyglada super, do tego silnik malo pali, male oplaty za oc, pojemnosc to tylko 1248!! jestem bardzo zadowolony

dodał: Conrad
Opel Astra Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX (90 KM)

dobry, przeciętny i prosty samochod do codziennej ciężkiej pracy. Kto tego oczekuje będzie zadowolony. Kto szuka bajerów, niestandardowych rozwiązań i nowatorstwa, będzie rozczarowany.

dodał: Paweł
Opel Astra Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX (90 KM)

Nowoczesne auto z nowoczesnym ekonomicznym silnikiem, 6-biegową skrzynią. Dobre wykonanie. Zawieszenie tylne bazuje na belce skretnej(mogło by być niezależne) - ale jest ok.

dodał: szymon
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - silnik
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra OPC EXTREME (2014) Opel Astra F Kombi - galeria społeczności Opel Astra III 1.8 140KM OPC Line - galeria redakcyjna Opel Astra OPC X-Treme Opel Astra III TwinTop 2007 Opel Astra G II Kombi - galeria społeczności Opel Astra GTC 2012 Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna Opel Astra J Facelifting - galeria redakcyjna Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
77 777
Przejechany dystans
43 710 432 km
Zatankowanego paliwa
2 334 423 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 072
Wydanych pieniędzy
3 806 539 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 045
Wydanych pieniędzy
4 421 679 zł
Średnie wydatki na auto
1 455 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 038)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

Na podstawie 65 raportów spalania

ON
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: techfan77, dodano: 04.08.2012 19:25

Notuję każdy rachunek od zakupu auta i średnie spalanie na dystansie 150 tys km wychodzi mi 7,5L/100km. W samym mieście jak Kraków spalanie powinno się podawać w L/h a nie w L/100km - przez korki spalanie potrafi wychodzić powyżej 10L. Z kolei w trasie autostradami do Chorwacji, przy włączonej klimatyzacji, dwóch osobach i pełnym bagażniku spalanie średnie wychodzi ok 6.8-7L/100km w zależności czy prędkość na autostradach jest bliżej 120km/h czy 130km/h. Koszty napraw są niewielkie, wymieniam w zasadzie rzeczy eksploatacyjne, jak tarcze, klocki, zawieszenie czy tłumiki. Poza tym nie psuje się nic. Przy ok 130tys km była wymieniona chłodnica silnika, przy ok 150tys km zmienione uszczelnienie wałka sprężarki klimatyzacji. Poza tym w okolicach 180tys km wymiany wymagał mechanizm wycieraczek. Z dziwnych i nietypowych dla tego auta usterek wysiadło serwo hamulców - miało nieszczelność - ale udało mi się kupić nowe serwo za nieduże pieniądze ok 200zł. Poza tym nic się nie dzieje. NIC. Gdy czytam jakie pieniądze ludzie zostawiają przy serwisie nowoczesnych aut to włos mi się jeży na głowie.

pełny raport Opel Hatchback 1.6 8V

autor: astrodiesel, dodano: 09.12.2011 10:58

150 KM musi coś "zjeść" ale, "kopa" auto ma niezłego, jak jeżdżę kulturalnie i staram się przewidywać hamowanie, pali nieźle, jak od świateł do świateł na pełnym gazie, to spali więcej jednak wszystko to w granicach uważam rozsądku, max 7,7 litra to niezły wynik jak na tak mocne auto, przy 150 na autostradzie cztery osoby i pełen bagażnik palił 6,6 litra, jak jechałem 120km/h przy tym obciążeniu, pokazywał spalanie na poziomie 5,7l. Jest tylko jeden mankament, DPF, jak jeździsz krótkie trasy , nie kupuj tego auta, DPF wypala się poprzez zwiększenie dawki paliwa przez komputer, czyli z 6,6 potrafi skoczyć do 6,8 podczas wypalania, bo niestety jak wypalanie DPF się włączy /włącza się niezaleznie od nas/ to powinniśmy przejechać w czasie wypalania drogę z obrotami silnika nie mniejszymi niż 2000 o/min, jak wypalanie zastanie nas w korku, możemy liczyć na wpompowanie paliwa do oleju silnikowego, bo silnik nie da rady zwiększonej dawki spalić na obrotach np 1100. Na trasy, auto genialne, sam jechałem w 4 osoby 215km/h, żadnego strachu, jedzie jak po torach.

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC

autor: Linkin_001, dodano: 30.01.2012 08:51

Miesięcznie robie około 1500km. Typ trasy 70% teren pozamiejski 30% miejski. Jazda w przeważającej częsci na tempomacie. Obszar zabudowany max 60km/h na 4 biegu. Wówczas wskazanie komputera wyświetla wartość 3.6L/100km, obszar niezabudowany jazda płynna 100-110km/h - wskazanie komputera 4,3-4,6L/100km na tempomacie 6bieg. Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na to kiedy wypala się DPF wówczas najlepiej zmienić charakterystykę jazdy tak by proces wypalania trwał stosunkowo krótko. Ja czynię to w ten sposób, że redukuję bieg po to by osiągnąc około 2500 obrotów/min - wypalanie trwa max 15-20km. Korzystam z wszystkich możliwych metod z dziedziny eko-driveingu (szybkie przyspieszanie do porzadanej predkości i poźniej tylko jej utrzymywanie bez gwałtownych zrywów jeśli niejest to podyktowane warunkami na drodze, nie trzymanie się na tyłku pojazdu z przodu, nie trzymanie na gazie auta i hamowaniu na 5 metrów przed światłami czy skrzyżowaniem no i tempomat pomaga zaoszczedzić kilka "setek" paliwa na 100km i naprawdę można rocznie kilka stówek (PLN) zaoszczedzić, ale przy obecnych cenach paliw to 4,5L/100km robiąc miesiecznie 1500km to jest drogo.

pełny raport Opel Kombi 1.9 CDTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także