Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik konstrukcji Fiat-GM Powertrain
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,8
~WOJCIESZKO
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Niby wszystko w porządku, ale samochód mial całą masę drobnych usterek, które spowodowały ogromną niechęć. Boje się, że nawet do calej marki. Silnik bardzo oszczędny w cyklu mieszanym, w mieście jak i w trasie nigdy nie przekroczył spalania powyżej 6,9 l. ON/100 km. Zawieszenie dość twarde, ale samochód pewnie trzyma się na drodze, układ kierowniczy bardzo dobrze zesrojony. Deska rozdzielcza jak i przelaczniki kierunkowskazów wymagają przyzwyczajenia, ale są ergonomiczne. Auto pojemne, bagażnik duży, porostu fajny samochód. Tylko te drobne usterki... na przyklad: -uszkodziło się łożysko 5 i 6 biegu- podobno jest jakaś wada budowie skrzyni biegów, -popsul się mechanizm otwierania szyby kierowcy, -odkleił się i stłukł wkład prawego lusterka, -odkręciło się sprzęgło w spreżarce klimatyzacji, -przerwal się przewód w tylnych prawych drzwiach odpowiedzialny za ryglowanie zamka po zamknięciu samochodu z pilota i inne podobne pierdoły, które nasiliły się, przy przebiegu 200 tyś...
4,6
~skyrider
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Ogólnie bardzo fajne auto. Praktyczne i jeszcze ładne nadwozie, nieskomplikowane rozwiązania techniczne. Jeśli się umiejętnie jeździ, to nie odstaje od większości klasycznych autek na rynku. Ładny moment obrotowy 200 Nm w tak małym silniku, choc w niższych zakresach obrotowych ten silnik się męczy. Na trasę idealny 6 bieg ( np 120km/h i 2200 obr/m lub 140 km/h i ok 2500 obr/m ) Drażni mała ilość schowków i półek ( np nie można zmieścić butelki w drzwiach, położyc telefonu aby był do niego wygodny dostęp, jakieś schowki na okulary, pieniądze, drobiazgi ). Wentylacja wydaje mi się niezbyt wydajna choć może to być tylko moje odczucie. Dość duży promień skrętu jak na tak niewielkie auto. W porównaniu z innymi modelami ( Skoda Octavia 2 FL, Seat Leon 2, vw Polo 2012rok, vw golf 5 ) wydaje mi się, że cięzko pracuje układ kierowniczy - jest jakby toporny. Dość niskie ceny części zamiennych oraz są bardzo dostępne. Poza tym, nauczyłem się jeżdzić tym autem i udało mi się bez problemu rozpędzić go do 180km/h ( oryginalne rozmiary kół ). Wtryskiwacze Bosch dające się regenerować. Mi się przytrafiła ta dość droga naprawa. Przy okazji zregenerowałem pompę paliwa. Całość po znajomości kosztowała 4100 PLN. Brak DPF-u fabryczny jako duży plus jeśli chodzi o eksploatację. Norma spalin 1,2 na testach diagnostycznych wyszło mi średnio 0,55 :) W kwocie do 20tyś PLN auto z roku 2010, diesel nowoczesny, bezwypadkowy samochód, krajowe pochodzenie ciężko znaleźć. Przydałoby się lepsze nagłośnienie fabryczne do radia. Wygodne sterowanie radiem w kierownicy. Jeśli znajdziecie sprawdzony pojazd to polecam zakup tego modelu.
4,4
~produkuję się
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Typowy przedstawiciel klasy kompakt, nie lepszy ani nie gorszy od konkurencji, a trochę tańszy w zakupie. Dobrze nadaje się na auto rodzinne, codzienne wjazdy do pracy czy w trasę dzięki 6b skrzyni, choć dla szybkich kierowców będzie stanowczo za wolne. Przy wyprzedzaniu warto wziąć pod uwagę niską moc. Bagażnik jest całkiem pojemny jak na hatchbacka 5d. Łatwo kupić dobrze wyposażone auto, choć trzeba uważać na mocno wyeksploatowane poflotowce. Koszty utrzymania nie są wygórowane, ogromny wybór części, spalanie przyzwoite (5 trasa, 7 miasto). Silnik 1.3 cdti ma ogromną turbodziurę, a Astra nie jest lekka (1265kg w moim przypadku), więc ruszanie z miejsca wymaga wprawy w operowaniu sprzęgłem i pedałem przyśpieszenia. Pokłosiem ciężkich startów jest wyślizgana tarcza sprzęgła, która też trwałością nie grzeszy. Silnik ma łańcuch rozrządu, który powyżej 200tys.km może już wymagać wymiany, ale nie jest to szczególnie droga operacja, powinna zamknąć się z częściami dobrej jakości do 1000zł, czyli tyle ile wymiana zwykłego paska w wielu innych modelach. Co ciekawe, oszczędna jazda z tym silnikiem to utrzymywanie trochę wyższych obrotów, niż w innych jednostkach. Poruszając się w zakresie 1600-2400, czyli blisko maksymalnego momentu, można uzyskać lepsze spalanie niż przy "niezdrowych" niskich 1200-1500. Przy tym silniku opony o szerokości 205 są trochę na wyrost. Nie jest to awaryjne auto, nigdy jeszcze nie zawiodło mnie na drodze, trzyma dobry poziom w swojej klasie. Ogólnie jest to po prostu samochód do przemierzania kilometrów z punktu A do B bez zbędnych emocji.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
5,6
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Astra 1,3 uzytkuje od 10m-cy. Auto ma przebieg 33kkm. Awarii - brak. Srednie spalanie jakie zanotowuje to ok. 5,2l - 5,6l na kazde 100km. Na krotkich odcinkach spalanie srednie ok. 5,5-5,6l, na trasie pozamiejskiej bez autostrad ok. 5,0l-5,2l, trasa i autostrady ok. 5,2l-5,4l. Trasa katowice - chorwacja srednia predkosc 140-160km/h 5,2l. trasa katowice - solina autostrady 140-160km inne jak warunki pozwalaja 5,2l przy temperaturach ujemnych -14C i 5 pasazerch. trasa katowice - gorzow wlk. 5,4l, trasa katowice szczecin - 5,3l. Usredniajc srednie spalanie od tankowania do tankowania (tak liczone bo moja astra nie ma komputera - to od 5,2 do 5,6 litra na kazde 100km a wiec moim zdaniem b.dobrze. Nigdy nie osiagnalem spalania ponizej 5 litrow ale to moze wina stylu jazdy poprostu lubie dynamiczna jazde, bez szalenstw. 6 bieg w trasie przydaje sie, poniewaz samochod nie jest dobrze wyciszony to mozna chociaz obroty silnika obnizyc, a na stacji milo sie zaskakiwac po szybkiej jezdzie. Porzedni samochod to passat b5fl 1,9tdi 130km szybszy, cichszy i palacy o ok. o 1-1,5 litra wiecej. Astra ma b.krotkie pierwszy bieg trzeba sie przyzwyczaic i szosty bieg dla takiego malego silniczka to tylko wtedy gdzy mamy conajmniej 2000tys obr/min, ponizej poprostu sie dlawi. Samochodem mozna jechac dosc dynamicznie, co na poczatku po przesiadce z w/w passata wydawalo mi sie nie mozliwe, poprostu trzeba sie przyzwyczaic do tego silniczka. Samochod z tym silnikiem polecam osoba chcacym jedzic osczednie co nie znaczy wolno. utzymywanie predkosci autostradowych rzedu 140-160 km/h nie stanowi problemu.
5,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Jeżdżę codziennie 130km do pracy i z powrotem, czasem zakupy w mieście, wypad do rodziny, znajomych itp. - ogólnie przyjmując stosunek miasta do trasy to 30%/70% w takiej konfiguracji nigdy nie przekroczył mi 5,5l/100km. Zwykle średnie spalanie wychodzi ok. 5,3l/100. Na 45 litrach robię conajmniej 820km. Na trasie moja prędkość waha się 110-140, 2,5 tyś. obrotów rzadko przekraczam, w zasadzie tylko przy wyprzedzaniu. 6 bieg - poezja. Szum w aucie spory na trasie powyżej 130km/h, ale to głównie z powodu szerokich opon (205). Kupiłem 2-latka, na razie zrobiłem ponad 4000km i jestem zadowolony ze spalania i komfortu jazdy. Jak części eksploatacyjne wychodzą - nie wiem, bo jeszcze nic nie wymieniałem. Byle pompa paliwa / wtryski / turbina nie padła... a samochód będzie dość tani w eksploatacji.
6,4
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Auto ogólnie super ale silnik niestety to porażka. Nie jeździłem nim jeszcze dużo ale turbodziura jest tak samo wielka jak wytłoczenia na karoserii.c Od czasu do czasu zamieniam astre na ibize 1,9 tdi 90 KM. Nie ma jakiegokolwiek porównania jeśli chodzi o silnik. Silnik astry nie radzi sobie z tak wielkim samochodem. Głupotą jest dla mnie wstawianie takiego silnika do pojazdu który posiada fabrycznie ogómienie 205/55/16 !. Bieg 6 jest typowym nabiegiem i tak jak tu już ktoś pisał trzeba dużo się nawachlować by cos osiągnąć. Jesli ktoś napisze że głupoty pisze bo auto jedzie 180 czy 190 to od razu mówię że taką prędkośc osiąga się ale po jakimj czasie. No cóż podsumowując - samochód OK ale silnik nie ma co - lipa. Dla takiego pojazdu min 110 KM by poruszać się żwawo i oszczędnie. Ps. Mój samochód to służbowy.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d