Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Astra H Kombi

Lata produkcji: 2004 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano ją lekkiemu face liftingowi. To drugie auto Opla (po Zafirze) zbudowane na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors, a także jedyny seryjnie budowany osobowy samochód wyposażony w panoramiczną szybę.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Dane techniczne Opel Astra H Kombi

Podstawowe parametry Opel Astra H Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Średnica zawracania
11 m
Pojemność baku
52 l

Wymiary zewnętrzne Opel Astra H Kombi

Długość
4515 mm
Szerokość
1753 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
2033 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi
1753 mm
Wysokość
1500 mm
Rozstaw osi
2703 mm
Rozstaw kół - przód
1488 mm
Rozstaw kół - tył
1488 mm

Wymiary bagażnika Opel Astra H Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1590 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
490 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1088 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
1085 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1807 mm

Własności transportowe Opel Astra H Kombi

Maksymalna ładowność
562 kg

Pozostałe parametry Opel Astra H Kombi

Dopuszczalne obciążenie dachu
100 kg

Opony Opel Astra H Kombi

Szerokość
od 205 do 225 mm
Profil
od 45 do 55 %
Średnica
od 16" do 17"

Szkic techniczny Opel Astra H Kombi

Szkic techniczny Opel Astra H Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Astra H Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 204 opinii

4.07

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania

- Ergonomia

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Opel Astra H Kombi

Jeździłem przedtem wieloma autami. Opel robi postępy! Czymś co może odstraszać jest silnik niewielkiej pojemności. Ja też miałem takie obawy, ... więcejale rzeczywistość je rozwiała. Prawda jest taka, że dla rodziny taki silniczek jest zbyt mały, ale jeżeli jeździsz samochodem samemu, albo w dwie osoby, to zapewnia doskonałą dynamikę. Dzięki doskonałemu momentowi auto objeżdża każdą benzynę o podobnej mocy, będąc przy tym ekonomiczniejszą. Jeździłem przedtem sporo Escortem 1.6 16v i nigdy bym nie uwierzył, ze te auta mają silniki tej samej mocy! Jeżdżąc samemu w ogóle trudno uwierzyć że ma się do dyspozycji tak mały silnik! Co do wykonania - Opel robi postępy. Tutaj jest naprawdę nieźle. Prowadzenie także dobre. Nie jest to wprawdzie VW Golf, nie mówiąc już w ogóle o Fordzie Focusie, ale jest bardzo przyzwoicie i wszystkie francuzy mogą się schować! Trzeba powiedzieć, ze przy sensownej cenie, jeżeli auto jest zadbane i nie należało do przedstawiciela handlowego, to jest świetnym zakupem! Jeżeli chcesz wozić nim rodzinę - kup lepiej wersję 120KM. 100KM nie opłaca się kupować, gdyż nie ma różnicy między nią a 1.3 CDTI 90KM, a ta ostatnia ma nawet lepsze parametry. Jeżeli kogoś rażą twarde plastiki, drobne niedociągnięcia w wykonaniu i własnościach jezdnych to niech się przesiada na Focusa, albo przereklamowanego VW Golfa! ukryj
dodano 27.01.2010 przez
Prawie 20 lat pracuję w działach przedstawicielstwa. W tej pracy samochód to jedno z podstawowych narzędzi pracy. Stąd miłośnik motoryzacji ... więcejbędzie się czuł w niej jak ryba w wodzie. Dla mnie też jednym z największych jej atutów jest to, ze dzięki niej miałem styczność z bardzo wieloma samochodami i mogę wyrabiać sobie bezpośrednie opinie oraz porównywać samochody. W 2007 wraz z kryzysem wprowadzono w obecnej firmie zmiany i nowej flocie dano czas 5 lat (zamiast wcześniejszych 2,5). Takim sposobem po oddaniu Golfa V 1.9TDi 105KM z 2004r dostałem nową Astrę 1.3CDTi 90KM. Początkowo byłem przerażony decyzją kierownictwa - takie autka we flocie na 5 lat?! Z biegiem czasu moje pozytywne zaskoczenie rosło coraz bardziej. Na ten moment autko ma ponad 215.000 przebiegu i sprawuje się wyśmienicie. Mam nim jeszcze do przejechania 5 miesięcy. Prywatnie jeżdżę Saabem 93 z 1.9 TiD 150KM, który też jest silnikiem Fiata. Astra nie jest pozbawiona wad, ale jest na pewno bardzo dobrym i trwałym autem, należy tylko przestrzegać konkretnych zasad i można się nim cieszyć długo. W firmie zrobiona na ten temat specjalne szkolenie. Część z tego opisałem powyżej. Myślę, że ktoś kto zlicytuje to autko po oddaniu na koniec roku pojeździ nim jeszcze długo. ukryj
dodano 29.04.2011 przez
Auto od przebiegu 150tkm z Niemiec - sprowadzone jako trzylatek, po leasingu, pełen serwis.
dodano 19.02.2014 przez
Ogólnie szukałem auta do 5-6 lat w dieslu, taniego w eksploatacji, częsciach i tak żeby jeszcze oko cieszył. Padło na Astre ... więcejH i Focusa II. Focus w środku to porażka, zero wyrazu. Astra jest zaawansowana elektronicznie i ma ładne wnętrze, stylowe i niepowtarzalne. Focus jest nijaki. ukryj
dodano 10.05.2010 przez
Zobacz oceny Opel Astra H Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Astra H Kombi

Pb
6,40 - 10,77
Na podstawie 65 raportów spalania
ON
4,33 - 10,70
Na podstawie 263 raportów spalania
LPG
6,70 - 9,60
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Astra H Kombi

Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. ... więcejW Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti. ukryj
dodano 20.02.2011 przez
Czytam te raporty i postanowiłem się z wami podzielić swoją opinią ,z mojego punktu widzenia.W ciągu 3 lat miałem takie ... więcejtrzy auta (ogólnie w firmie było ich sześć)i zrobiłem nimi łącznie ok.200 tyś km.Jeśli idzie o dynamikę to wiadomo jest kiepska! i z tym nawet nie ma co dyskutować(choć można się przyzwyczaić) a jako ciekawostkę powiem wam,że auta po lifcie są dynamiczniejsze ,zwłaszcza przy ruszaniu jest mniejsza dziura turbinowa,w codziennej jezdzie auta paliły ok.6,5litra,czasami jak nie nie jezdziłem po mieście potrafiły zejść do ok.6litrów, ale za to na autostradzie przy wciskaniu na maksa paliły ok.10litrów tak,tak to nie pomyłka! w trasie z rodziną nie było nic mniej niż 6,5litra ponieważ,żeby zachować jakąś dynamikę to trzeba ostro wciskać zwłaszcza z włączoną klimą a próba dynamicznego ruszenia np.ucieczki ze skrzyżowania (z klimą) prawie zawsze kończyła się wstydem :( W firmie nawet śmialiśmy się,żeby nie dawać dużo gazu bo zrywna jest!, wiem,że niektórzy kierowcy w trasie potrafią spalić tym autem mniej niż 5litrów!,ale uwierzcie mi ,że trzeba nie mieć układu nerwowego lub być zaawansowanym wiekowo,żeby tego dokonać. Na koniec jeszcze dwie ciekawostki ,pierwsza to taka,że na zimówkach 195/65/15 czyli węższych auta były wyraznie żwawsze,a druga jest taka ,że we wszystkich! przy większym obciążeniu regularnie dochodziło do odcięcia turbiny,tzn. auta nagle traciły moc,a na desce zapalała się kontrolka silnika,trzeba było auto zgasić i odpalić ponownie ale w niektórych autach było to nagminne a w innych mniej ,serwis natomiast nie bardzo sobie radził z usunięciem tego zjawiska! ukryj
dodano 31.07.2011 przez
Miesięcznie robie około 1500km. Typ trasy 70% teren pozamiejski 30% miejski. Jazda w przeważającej częsci na tempomacie. Obszar zabudowany max ... więcej60km/h na 4 biegu. Wówczas wskazanie komputera wyświetla wartość 3.6L/100km, obszar niezabudowany jazda płynna 100-110km/h - wskazanie komputera 4,3-4,6L/100km na tempomacie 6bieg. Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na to kiedy wypala się DPF wówczas najlepiej zmienić charakterystykę jazdy tak by proces wypalania trwał stosunkowo krótko. Ja czynię to w ten sposób, że redukuję bieg po to by osiągnąc około 2500 obrotów/min - wypalanie trwa max 15-20km. Korzystam z wszystkich możliwych metod z dziedziny eko-driveingu (szybkie przyspieszanie do porzadanej predkości i poźniej tylko jej utrzymywanie bez gwałtownych zrywów jeśli niejest to podyktowane warunkami na drodze, nie trzymanie się na tyłku pojazdu z przodu, nie trzymanie na gazie auta i hamowaniu na 5 metrów przed światłami czy skrzyżowaniem no i tempomat pomaga zaoszczedzić kilka "setek" paliwa na 100km i naprawdę można rocznie kilka stówek (PLN) zaoszczedzić, ale przy obecnych cenach paliw to 4,5L/100km robiąc miesiecznie 1500km to jest drogo. ukryj
dodano 30.01.2012 przez
Autko pali przyzwoicie.Przydałby się szósty bieg,to pewnie by spadło.Poniżej 5.9 nie udało mi się zejść,ale z drugiej strony specjalnie nie ... więcejpróbowałem(jazda póżną nocką,trasa około 350 km,starałem się jechać ze stałą prędkością 130 do maksymalnie 140).8,7 jest spalaniem autostradowym (średnim z całej autostrdy)przy predkościach licznikowych 180 do 200(to koniec możliwości astry),czyli w rzeczywistości 172 do 187(sprawdziłem gps-em).6,4 to spalanie w trasie,przy normalnym ruchu w dzień powszedni(bez autostrad).Jeżdżę raczej mocno dynamicznie(130-160) i często się śpieszę(taka praca),może komuś jeżdżącemu spokojniej udałoby się zejść do 5 litrów,mi się nie udaje i pewnie już się nie uda.Zaznaczam,że pomiarów dokonywałem tankując "pod korek",a nie za pomocą komputera pokładowego.Ogólnie niezłe autko,polecam koła 195/65 15,zamiast 205/55 16.Pietnastki dużo wygodniejsze,wystarczająco przyczepne,a szesnastki "ciągają" w koleinach i z mojego doświadczenia na naszych dziurawych drogach nieprecyzyjne w prowadzeniu(a teoretycznie powinno być odwrotnie). ukryj
dodano 25.04.2012 przez
Przejechałem moim autem dopiero 3 tys. km. więc trudno obiektywnie stwierdzić na ile tak duże spalanie (moim zdaniem)wynika z niedotarcia ... więceji nowości silnika.W realnej jeździe w warszawskich warunkach zejście poniżej 8l/100km jest nie lada wyzwaniem.Dane katalogowe szczególnie w odniesieniu do cyklu miejskiego różnią się dramatycznie. Dynamika tego samochodu jest taka jak zakładałem przed kupnem, żadna rewelacja to nie jest ale i faktyczne odczucia z jazdy są lepsze niż wynika to z danych na papierze.Ogromna turbodziura, dopiero od 2200 obr./min. do ok. 3000-3500 można normalnie jechać.Tak i ja jeźdżę między 2-3.5 tyś. obr./min.Poniżej nic się nie dzieje i generalnie szkoda tego silnika na jazdę z niższymi obrotami. Jeśli spalanie dalej będzie tak dramatycznie duże jak na Diesla to będę go reklamował u dilera, albo niech zmienią dane w katalogach na prawdziwe a nie piszą dyrdymały. Reszta tzn. wyposażenie, prowadzenie i wielkość wnętrza mieszczą się w średniej dla tej klasy aut. j ukryj
dodano 26.01.2010 przez
Zobacz raporty spalania Opel Astra H Kombi Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 39 publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Przeczytaj pozostałe 58 newsów o Opel Astra

Testy zderzeniowe Opel Astra Euro NCAP

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011
Zobacz szczegóły
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Lista silników Opel Astra H Kombi

Jaki slinik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Nowe Opel Astra

nowe Opel Astra
Opel Astra
ceny od 63 900 zł do 122 600

Opel Astra J OPC 2.0 Turbo ECOTEC 280KM od 2012

w pakiecie OPC

w cenie katalogowej brutto

122 600 zł

Wyposażenie standardowe
Lampki do czytania z tyłu
Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Foteli Ergonomicznych (400 zł)
Pakiet Techno (3 200 zł)
Pakiet Foteli Performance 2 (2 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Foteli Ergonomicznych (400 zł)
Pakiet Techno (3 200 zł)
Pakiet Foteli Performance 2 (2 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 135 oferty Opel Astra

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Astra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

36 043

Przejechany dystans

4 106 796 zł

Zatankowanego paliwa

1 027 594 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

5 337

Wydanych pieniędzy

1 611 606 zł

Średnie wydatki na auto

1 164 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

7 962

Wydanych pieniędzy

1 969 915 zł

Średnie wydatki na auto

1 422 zł

ZOBACZ 1 385 dzienników kosztów Opel Astra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Astra

Liczba wpisów: 123
komentarzy(148)
komentarzy(40)
komentarzy(19)
komentarzy(9)
komentarzy(26)
komentarzy(43)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Astra dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Opel Astra H Kombi

Liczba wpisów: 5
Moją instalacje KME Nevo założyłem w warsztacie Imcar Bartników 12 w Rybniku 44-207, reklama z Groupona. Do tej pory zrobiłem ... więcejokoło 10tys km i nic się nie dzieje niedobrego. Przy spokojniej jedzie spalanie około 8,5-9 l/100km. Instalacja szybko, czysto i sprawnie założona, instalator udziela fachowych odpowiedzi na moje pytania. Zleciłem założenie instalacji gazowej LOVATO do Toyoty w znanym gliwickim serwisie i tu musiałem 6 razy przyjechać coś poprawiać, mapa się rozjechała kalibracji nie zrobili, problem ze szczelnością. Dla ludzi z okolic Rybnika polecam IMCAR ukryj
dodano 16.10.2014 przez
Auto przelacza sie na gaz po uzyskaniu odpowiedniej temperatury pracy silnika. W okresie zimowym zaobserwowalem kilka razy "gaszenie" silnika w ... więcejchwili przelaczania sie z benzyny na LPG. Prawdopodobnie spowodowane to bylo niska jakoscia gazu (tankowany na bezimiennej stacji). Po tym zdazeniu zaczalem tankowac na BP i nawet przy -15 nic sie zlego nie dzieje. Poza tym zdarzeniem instalacja LPG w mojej Astrze dziala bez zarzutu, a na pewno odczulem oszczednosc w portfelu. ukryj
dodano 21.12.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra H Kombi

Skarbnica wiedzy o Opel Astra

Ciekawostki
dodano 09.03.2014 przez
W zależności od marki samochodu silniki 1.9 posiadają różne oznaczenia, choć w znacznej części ich budowa jest podobna. Nazwa JTD (uniJet Turbo Diesel) ? handlowa…
dodano 11.10.2012 przez
Adaptive Front Lighting (AFL) to technologia, która umożliwia doświetlania zakrętów przez ruchome światła przednie. Właśnie w tę technologię zastosowaną przez firmę Hella w bi-ksenonowych reflektorach…
Sposoby wykonania czynności
dodano 18.01.2013 przez
Jeżeli się zapala przy uruchamianiu silnika na wyświetlaczu licznika kilometrów skrót insp a przejechaliśmy ok 15 tys km od ostatniej wymiany oleju to czas na…
dodano 15.02.2012 przez
Może się to komuś przyda :] Nadszedł czas zamontować nowe tarcze Indiglo. Do demontażu zegarów wystarczą - śrubokręt krzyżakowy - śrubokręt gwiazdkowy (torks) Demontaż jest…
dodano 07.01.2012 przez
Funkcja "Follow me home" to rodzaj oświetlenia asekuracyjnego. Umożliwia ona włączenie, a następnie automatyczne wyłączenie po 30 sekundach od opuszczenia samochodu świateł mijania i cofania.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą