Szukaj

Informacje o Opel Astra H Kombi

Lata produkcji: 2004 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4515 mm
Szerokość 1753 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2033 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1753 mm
Wysokość 1500 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1488 mm
Rozstaw kół - tył 1488 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1590 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1088 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1085 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1807 mm
Maksymalna ładowność 562 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Duże wygodne kombi, Silnik dynamiką nie powala jest to auto do przemieszczania się aczkolwiek można nim też wyprzedzać i to bez najmniejszych problemów. Naprawy raczej tanie, spalanie przyjemne. Na pochwałę zasługuje zabezpieczenie antykorozyjne na prawie 15 letniej gablocie nie ma plamy rdzy, nigdzie ani grama więc tutaj ukłony. Przyjemny w prowadzeniu i odbiorze, bardzo cichutki. Polecam to auto, koszty serwisu nie zabijają, jest to zwykły normalny samochód który kiedy będzie miał dobry olej, nie będzie katowany i będzie regularnie serwisowany zawiezie nas wszędzie. Dodam jednak na końcu jeden mankament, posiadam wersję z automatem, w każdym kole w łożysku mamy czujnik cena przód ok 800pln sztuka tył 500 pln sztuka. Jeśli panie choć jeden, skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, zawiesza się na biegu pierwszym i koniec jazdy. Jest to nie od obejścia, miałem taką sytuację generalnie ja zadzwoniłem po lawetę która za darmo zabrała auto i dostałem samochód zastępczy więc nie bardzo się przejąłem naprawą ale warto mieć to na uwadze kupując automat. Pozdrawiam i auto polecam
4,3
~Jacek
Opel Astra H
Kombi 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony, auto ma prawie 17 lat u mnie ponad 5, ogolnie to bardzo wygodne acz troche za głośne na autostradzie powyżej 110 juz sie ciezko jedzie w tym halasie. Podobnie jest z prowadzeniem do 120~ jest fajnie pozniej juz tak sobie, autem troche rzuca przy wiekszych predkosciach i czuc pewna niestabilnosc, ale moze to moj egzemplarz, bo czytalelem ze niektorzy i 150+ tym jezdza i uwazaja ze jest wporzo. Ogólnie nie bylo jakichs wiekszych napraw poza kompresorem i serwo hamulca, no zdarza sie szczegolnie kompresor przy tym czasie eksploatacji (dodam ze mam klime w najwyzszej wersji automatyczna / klimatornik). Jakbym miał cofnac sie w czasie i znowu kupować auto to wybrał bym to samo bo cena / jakośc wg mnie na piatkę z lekkim minusem (za to prowadzenie i hałas). Silnik 16 zaworowy lubi wysokie obroty, trzeba przywyknac albo poprostu zrozumiec jak to dziala, wg mnie kultura jazdy duzo lepsza niz w silnikach 8 zaworowych, niestety brakuje nieco mocy przy pełnym obciazeniu + wlaczonej klimatyzacji, czyli z 2 razy w roku jak jade w trase z rodzina ;)
4,6
~Egon
Opel Astra H
Kombi 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Bałem się kupić Astrę ze względu na opinie jakie słyszałem (biorą olej, korodują itp.) Po zakupie pozytywne zaskoczenie: silnik działa sprawnie, między przeglądami oleju nie dolewam (przejechane 230 tyś), Wcześniej jeździłem Focusem mk2 który po 10 latach korodował, Astra ma 16 lat i trzyma się ok. Pancerne, świetnie zestrojone zawieszenie projektowane chyba na polskie drogi. Spalanie na niespotykanie niskim poziomie. Codzienne dojazdy do pracy ok 15 miasto (Warszawa, czasem korki) + 15km trasa wychodzi 7,5l gazu + ok 1.5l benzyny na 100km Nie przekroczyłem nigdy 9l gazu/100km Jedynie czego brakuje w tym aucie to przyśpieszenie i uchwyt na kubek. Astra też jest lepiej wyciszona od Focusa. Polecam Astrę osobom szukającym ekonomicznego w miarę niezawodnego, pakownego auta.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Kombi
7,2 – 9,3
l/100 km
5,5 – 6,7
l/100 km
7,7 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Głównie miasto, sporo stania w korkach, bo jazda głownie w godzinach szczytu. W dłuższe trasy jeżdżę regularnie w cieplejsze miesiące co dwa tygodnie. W mieście średnio 11-12l i to nawet nie mam jak kombinować z ekonomiczną jazdą, bo i tak co chwilę stoję w korkach. W trasie już przyjemniej - sama trasa przy prędkości 90-100 km/h spokojnie mieszczę sie w 8-9l. Autostrada to już ok. 10-11l. Jeśli włączymy do tego klimę to spokojnie 1l. można doliczyć. Astra H kombi nie jest małym autem, nie jest też lekka i przesadnie aerodynamiczna, więc swoje spalić musi. Jestem zadowolony, choć idealnie byłoby zamykać się w mieście w 10l. Ale w dużych aglomeracjach jest to raczej nie do zrobienia. Może w mniejszych miejscowościach takie wartości są realne.
5,9
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Kupiłem auto w 2018 po pierwszym właścicielu z polskiego salonu. Ówczesny przebieg 150tys. Zrobiłem 30 tys od tamtego momentu. Uważam, że silnik jest bardzo oszczędny, ale też nieszczególnie dynamiczny chociaż sam moment obrotowy 240nm nie jest najgorszy. Jeżdżę 1-2razy w tygodniu po Warszawie dystanse 5-10km na raz, na piłkę podjechać, zakupy większe. Poza tym głównie jakieś wycieczki poza miasto, 50-100km plus wakacyjne wyjazdy nad morze, w góry, o różnych porach roku. Zmieniam bieg przy 2-2.2tys obrotów. Na trasie, prędkości 100-120kmh pali maks 5.5litra niezależnie od obciążenia (wyjazd z Warszawy na Słowację, 4osoby ze sprzętem narciarskim). Najwięcej na autostradzie, do 140 pali około 7-7.5L. Powyżej 140 robi się dziura w baku, spotęgowana brakiem 6 biegu. Wszystkie wyniki podane z pomiarów przy dystrybutorze (nie posiadam komputera pokładowego). Generalnie minimum 800km na baku zawsze robię. To moje pierwsze auto i nie zawiodłem się. Polecam auta z polskich salonów i pewną historią.
7,7
Opel Astra H
Kombi 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Auto dobrze sprawdza się w ruchu miejskim, możemy ruszać dynamicznie spod świateł i nie boli nas to po kieszeni. Gorzej z wyprzedzaniem, wystarczy , że wyprzedzany pojazd zacznie przyśpieszać i mamy problem. Przejechałem autem ponad 100tyś. km

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Kombi