Szukaj

Informacje o Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Duże wygodne kombi, Silnik dynamiką nie powala jest to auto do przemieszczania się aczkolwiek można nim też wyprzedzać i to bez najmniejszych problemów. Naprawy raczej tanie, spalanie przyjemne. Na pochwałę zasługuje zabezpieczenie antykorozyjne na prawie 15 letniej gablocie nie ma plamy rdzy, nigdzie ani grama więc tutaj ukłony. Przyjemny w prowadzeniu i odbiorze, bardzo cichutki. Polecam to auto, koszty serwisu nie zabijają, jest to zwykły normalny samochód który kiedy będzie miał dobry olej, nie będzie katowany i będzie regularnie serwisowany zawiezie nas wszędzie. Dodam jednak na końcu jeden mankament, posiadam wersję z automatem, w każdym kole w łożysku mamy czujnik cena przód ok 800pln sztuka tył 500 pln sztuka. Jeśli panie choć jeden, skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, zawiesza się na biegu pierwszym i koniec jazdy. Jest to nie od obejścia, miałem taką sytuację generalnie ja zadzwoniłem po lawetę która za darmo zabrała auto i dostałem samochód zastępczy więc nie bardzo się przejąłem naprawą ale warto mieć to na uwadze kupując automat. Pozdrawiam i auto polecam
4,6
~ljastrzab
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Porządny samochód za przyzwoite pieniądze. Jeździłem nim 9 lat bez większych awarii. Wygodny, w środku i z tyłu dużo miejsca , bardzo pakowny bagażnik w kształcie prostokąta bez nadkoli utrudniających pakowanie. Silnik powyżej 3 tys. /ob. całkiem żwawy, da się wyprzedzać, choć redukcja do 4 biegu zdecydowanie wskazana. Spalanie no cóż w mieści to 9-10l trasa koło 8. Z awarii to usterki elektryczne typu, przecierająca się kable w tylnych drzwiach, awarie klamki bagażnika, awarie tanie w naprawie ale irytujące jeśli się powtarzają. Ogólnie samochód oceniam bardzo pozytywnie jak na 9 lat eksploatacji i przejechane 80tyś km to nie ma się do czego doczepić. Serwisowałem regularnie co 10tyś km olej filtry.
4,4
~Tomek86
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Ogólnie jestem b. zadowolony z tego modelu opla, gdyż przez ponad 5 lat użytkowania nie spotkała mnie żadna przykra niespodzianka. Zakupiony w 01. 2013 przy 112.000 km w Holandii gdzie mieszkam. Obecnie 07.2018 na liczniku 242.000km. (24.000km/ rok) Problemy z sinikiem zaczęły się przy ok. 230.000km. W związku z tym iż jest to moja 3-cia astra z rzędu (wcześniej 1,2) pozwolę sobie na stwierdzenie iż model Astra jest to super samochód do ok. 230.000 km gdyż póżniej zaczynają się problemy z silnikiem i podzespołami i jak do tej granicy 230.000 km wszystko było super, tak po przekroczeniu otworzył się worek z problemami. Samochód typowo rodzinny. W miarę pojemny bagażnik- 490 litrów.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
8,1
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Głównie miasto, sporo stania w korkach, bo jazda głownie w godzinach szczytu. W dłuższe trasy jeżdżę regularnie w cieplejsze miesiące co dwa tygodnie. W mieście średnio 11-12l i to nawet nie mam jak kombinować z ekonomiczną jazdą, bo i tak co chwilę stoję w korkach. W trasie już przyjemniej - sama trasa przy prędkości 90-100 km/h spokojnie mieszczę sie w 8-9l. Autostrada to już ok. 10-11l. Jeśli włączymy do tego klimę to spokojnie 1l. można doliczyć. Astra H kombi nie jest małym autem, nie jest też lekka i przesadnie aerodynamiczna, więc swoje spalić musi. Jestem zadowolony, choć idealnie byłoby zamykać się w mieście w 10l. Ale w dużych aglomeracjach jest to raczej nie do zrobienia. Może w mniejszych miejscowościach takie wartości są realne.
9,6
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Nie polecam zakładać że samochód spali wam 7,8 l gazu jak to pokazuje raport. Mam nową instalację BRC z lubryfikacją. Przejechałem 3 tankowania, pierwszy wynik 10,5, drugi 10, trzeci to 9,5 (dużo trasy i jeździłem ekonomicznie). Polecam przyjąć spalanie na poziomie 10 - 11 l. Jeżdżę dużo po drogach podmiejskich, nie stoję w korkach ani na światłach, myślę że w mieście spalę 11 lekką ręką. O dalszych wynikach napiszę za jakiś czas, natomiast spalanie benzyny wyszło mi w granicach 8,5 - 10,5 litra w zależności od pośpiechu i okoliczności.
8,4
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Auto w trasie w zasadzie można uznać za ekonomiczne - przy czterech osobach na pokładzie, pełnym bagażniku, boksie i rowerze na dachu oraz włączonej klimatyzacji przy prędkości podróżnej 110-120km/h spalanie na poziome 7-7,5 l/100km. W mieście niestety nie jest dobrze - z włączoną klimą 10-11l/100km to norma. Ostatnio podskoczyło nawet do 13l/100km (mam nadzieję że to odosobniony przypadek będzie...). Minimalny wynik jaki uzyskałem na trasie (z działającą klimą + trzy osoby i odrobina bagażu) to 6,83l/100km.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Kombi