Szukaj

Informacje o Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Bartosz
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
To mój pierwszy samochód "na poważnie". Idealny w długie trasy, na dojazdy do pracy i jako samochód rodzinny. Bardzo uniwersalny, dynamiczny, bardzo duży komfort jazdy i użytkowania. Myślę, że dosyć drogi w eksploatacji jeśli chodzi o naprawy, no ale jak wiadomo samochód to dość skomplikowana maszyna, z wieloma podzespołami, z których każdy ulega zużyciu. Tym bardziej w samochodzie, który ma prawie 350 000 km przebiegu. Kupiłem go za namową kolegi i sam bym go polecił każdej osobie, która szuka diesla w wersji kombi.
4,3
~kierowca
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Auto jest przestronne, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, duży bagażnik jak to w kombi, dobrze trzyma się drogi, jak dla mnie dobre tłumienie nierówności na drodze, mimo dużej długości daję się nim łatwo manewrować, dobre światła, dobra jakość dżwięku z systemu audio, dobre hamulce, i układy kontroli trakcji ESP, bezpieczeństwo - \"dużo\" poduszek - dają poczucie że w razie czego może się udać przeżyć. Nie jestem fachowcem od samochodów dlatego autko oceniam pod kątem przyjemności z jazdy - drugi raz też bym takie kupił :))
2,9
~Bojar
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Ogólnie oceniam autko przeciętnie. Podsumowanie zawarł bym w słowach, przeciętne, ale oszczędne. Jeśli cenisz sobie komfort jazdy, wygodę, ergonomię i praktyczność wyposażenia wew. to nie auto dla Ciebie. Przed Oplem miałem focusa, nie jestem miłośnikiem forda, ale Opel przy nim wymięka, w oplu nie ma nawet miejsca na kubek czy butelkę napoju. Jeżdżę w dalekie trasy i cenię takie szczegóły. Ale do meritum, układ jezdny mnie nie przekonuje, mam wrażenie jakby auto nie trzymało się drogi, przez co nie \"bierze\" zakrętów, a nerwowo je pokonuje. Moja wersja jest wersją \"Sport\" co sprowadza się do tego że mam na kokpicie przycisk sport, po jego wduszeniu ... zmienia się ustawienie potencjometru - pedału gazu - i uwaga, auto zamiast przyspieszać, zaczyna szarpać po dotknięciu pedału gazu, niczego więcej nie oczekujcie... Poza tym ogrzewanie i wentylacja, cóż, niedawno ktoś mi powiedział że tak to jest w oplach, ciągle zaparowane szyby, ostatnio jechałem 100 km i wnętrze się nie nagrzało - jeśli masz małe dzieci, rozważ jaki ma to wpływ gdy na zew jest -10 st. Cóż, jak powiedziałem na początku, przeciętniak ale ekonomiczny.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Jeżeli chodzi o części zamienne do astry wszystko jest okey. W porównaniu do innych marek samochodów jest tanio. Na trasie samochód spala ok. 6,5 litra na 100km. Nie jest to zachwycający wynik, jednak ja jeżdżę najczęściej po mieście, gdzie spalanie jest bardzo wysokie. Dostałem informację od znajomego mechanika, że w moim samochodzie zostały wymienione niektóre części od silnika 1.9 cdti 150km. Być może to tłumaczy wysokie spalanie. Najwyższe spalanie jakie umieściłem to 10l/100km była to jazda na krótkich odcinkach po mieście na nie rozgrzanym silniku, to może tłumaczyć taką wartość.
5,0
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Miesięcznie robie około 1500km. Typ trasy 70% teren pozamiejski 30% miejski. Jazda w przeważającej częsci na tempomacie. Obszar zabudowany max 60km/h na 4 biegu. Wówczas wskazanie komputera wyświetla wartość 3.6L/100km, obszar niezabudowany jazda płynna 100-110km/h - wskazanie komputera 4,3-4,6L/100km na tempomacie 6bieg. Ogólnie trzeba zwrócić uwagę na to kiedy wypala się DPF wówczas najlepiej zmienić charakterystykę jazdy tak by proces wypalania trwał stosunkowo krótko. Ja czynię to w ten sposób, że redukuję bieg po to by osiągnąc około 2500 obrotów/min - wypalanie trwa max 15-20km. Korzystam z wszystkich możliwych metod z dziedziny eko-driveingu (szybkie przyspieszanie do porzadanej predkości i poźniej tylko jej utrzymywanie bez gwałtownych zrywów jeśli niejest to podyktowane warunkami na drodze, nie trzymanie się na tyłku pojazdu z przodu, nie trzymanie na gazie auta i hamowaniu na 5 metrów przed światłami czy skrzyżowaniem no i tempomat pomaga zaoszczedzić kilka "setek" paliwa na 100km i naprawdę można rocznie kilka stówek (PLN) zaoszczedzić, ale przy obecnych cenach paliw to 4,5L/100km robiąc miesiecznie 1500km to jest drogo.
6,2
Opel Astra H
Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Na trasie przy oszczędnej jeździe pali mi ok 4,9l /100km. Normalnie rewelka. Po mieście pali mi ok 6l przy normalnej jeździe, w zimie ok 0.7l więcej, ale i tak jest spoko:) Auto naprawde bez awaryjne kupiłem go jako 4 latka, mam go ok 3 lat przejechałem ok 60 000km wymieniłem tyko koło dwumasowe przez całe 3 lata. Tak poza tym nic. Silnik 1,9 cdti 16V jest rewelacyjny. Tylko tankować i jejździc, ale trzeba uważać żeby dobrą rope lać. Raz wlałem jakiś badziew i mi leko poszarpywało autem, STP do czyszczenia wtrysków pomógł. Pozdrawiam

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Kombi