Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V

Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano ją lekkiemu face liftingowi. To drugie auto Opla (po Zafirze) zbudowane na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors, a także jedyny seryjnie budowany osobowy samochód wyposażony w panoramiczną szybę.

Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - bagażnik
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - kierownica
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - konsola środkowa

Generacje Opel Astra

  • Astra H   2004 - 2013
    Opel Astra H
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra H

Silniki Opel Astra H Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Publikacje o Opel Astra

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Przeczytaj pozostałe 22 artykuły o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra sreberko 81,80

Opel Astra Project 200TS 82,53

Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::. 77,33

Opel Astra 82,71

Opel Astra GTC 75,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

slawekf74 83,19

Marcin1985 88,20

hemod 95,73

Phill4 90,56

grzesio70 97,92

alvaro7 94,49

stalowy22 79,22

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Dzwon.
Dzwon. Czwartego dnia od zakupu ojczulek już auto załatwił. Obtarł o betonowy słup. Gen...
Pierwsza długa wyprawa za nami
Pierwsza długa wyprawa za nami No i jesteśmy po naszej pierwszej wyprawie :-) Przez dwa tygodnie zrobiliśmy nas...
Nowy serwis. Nowe pozytywne wrażenia :)
Nowy serwis. Nowe pozytywne wrażenia :) http://www.wagen-serwis.pl - Polecam Wagen Serwis w Łodzi przy ul. Wędkarskiej 6...
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi!
Nigdy więcej do BSP na Pabianickiej w Łodzi! Koszty robocizny w Opel BSP Łódź - ogólnie nie polecam - na końcu piszę dlaczego...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.4 TFSI (125 KM)
Skoda Octavia
1.4 TSI (140 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (125 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2011. Przebieg: 125 509 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2011. Przebieg: 124 998 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 34 900 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,69
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra Cabrio Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting BiTurbo Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna Opel Astra Twin Top OPC Opel Astra III 1.9 CTDI - galeria redakcyjna Opel Astra Hatchback 5d - galeria społeczności Opel Astra Sports Tourer Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting Opel Astra OPC Opel Astra G Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
80 334
Przejechany dystans
45 084 292 km
Zatankowanego paliwa
2 416 888 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 408
Wydanych pieniędzy
3 915 279 zł
Średnie wydatki na auto
1 247 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 654
Wydanych pieniędzy
4 552 058 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 141)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: vwmaniak, dodano: 04.02.2012 15:27

Astra 1,3 uzytkuje od 10m-cy. Auto ma przebieg 33kkm. Awarii - brak. Srednie spalanie jakie zanotowuje to ok. 5,2l - 5,6l na kazde 100km. Na krotkich odcinkach spalanie srednie ok. 5,5-5,6l, na trasie pozamiejskiej bez autostrad ok. 5,0l-5,2l, trasa i autostrady ok. 5,2l-5,4l. Trasa katowice - chorwacja srednia predkosc 140-160km/h 5,2l. trasa katowice - solina autostrady 140-160km inne jak warunki pozwalaja 5,2l przy temperaturach ujemnych -14C i 5 pasazerch. trasa katowice - gorzow wlk. 5,4l, trasa katowice szczecin - 5,3l. Usredniajc srednie spalanie od tankowania do tankowania (tak liczone bo moja astra nie ma komputera - to od 5,2 do 5,6 litra na kazde 100km a wiec moim zdaniem b.dobrze. Nigdy nie osiagnalem spalania ponizej 5 litrow ale to moze wina stylu jazdy poprostu lubie dynamiczna jazde, bez szalenstw. 6 bieg w trasie przydaje sie, poniewaz samochod nie jest dobrze wyciszony to mozna chociaz obroty silnika obnizyc, a na stacji milo sie zaskakiwac po szybkiej jezdzie. Porzedni samochod to passat b5fl 1,9tdi 130km szybszy, cichszy i palacy o ok. o 1-1,5 litra wiecej. Astra ma b.krotkie pierwszy bieg trzeba sie przyzwyczaic i szosty bieg dla takiego malego silniczka to tylko wtedy gdzy mamy conajmniej 2000tys obr/min, ponizej poprostu sie dlawi. Samochodem mozna jechac dosc dynamicznie, co na poczatku po przesiadce z w/w passata wydawalo mi sie nie mozliwe, poprostu trzeba sie przyzwyczaic do tego silniczka. Samochod z tym silnikiem polecam osoba chcacym jedzic osczednie co nie znaczy wolno. utzymywanie predkosci autostradowych rzedu 140-160 km/h nie stanowi problemu.

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

autor: Kubus, dodano: 02.02.2010 23:08

Ok więc tak autko pali średnio 9,5-9,8 l / 100km przy dosyć normalnej jeździe w granicach 60-100 km/h poza miastem i w mieście normalnie jak wszyscy, przy przyspieszeniach szybszych jedynie przy wyprzedzaniu... myślę ze to wynik o litr pół za wysoki jak na SEKWENCJE ale jest ok... Maxymalnie spalanie to naprawdę szybkie przyspieszenia i szybsza jazda jak widać różnica w spalaniu to tylko ponad 0,5 l a jazda całkiem inna... minimalne średnie spalanie to o dziwo spalanie które wyszło przy normalnej jeździe na odcinku 2x50 km wyszło wtedy koło 8l/100 km ale tutaj chodzi o cykl mieszany wiec dodałem to półliterka... Chciałem też sprawdzić jak będzie wyglądać spalanie przy jeździe mieszanej przy wolnym przyspieszaniu , wczesnej zmianie biegów i obrotach do góra 3 tys(na piątym biegu to około 100km/h) ku mojemu zdziwieniu wynik jaki uzyskałem na całym baku ok 9l/100km czyli także nie duża różnica.:D Ostatnio na przykład na krótkiej trasie 40 km przy normalniej jeździe ale wolnej z powodu na zimę wyszło mi 5,1 l/100km ale sam nie wiem jak to się stało może to jakiś błąd pomiarowy. Moje wnioski to, że w mieszanych trasach i miastowych zmieścisz się miedzy 9-10l na 100 km co jest ciut za dużo jak na sekwencje i silnik 1,6 l , ale za to mamy 101 koników:) (przy okazji dodam ze te 101 koników w zupełności wystarcza przy jeździe a nawet szybszym wyprzedzaniu...) a czym dłuższa i równiejsza trasa spalanie drastycznie spada... wiec myślę ze na trasie ok 100 km 7,7 l nie będzie wyczynem:):) Niestety nie mogę powiedzieć jak to wygląda na benzynie bo jeździłem nim tylko tydzień na benzynie i założyłem SEKWENCJE LPG ale myślę ze kolo literka mniej a i różnic nie widać żadnej miedzy benzyną a LPG... z mankamentów dodam ze nieraz jak się stoi na światłach to skaczą same obroty do około 3 i spadają i trzeba wtedy dodać gazu bo gaśnie...(częściej na LPG niż na benzynie)

pełny raport Opel Hatchback 1.6 16V

autor: FK, dodano: 09.05.2012 12:19

Astra F rocznik 1997 sprowadzona z Niemiec kilka lat temu, z przebiegiem 143 tys km, z silnikiem X16SZR, skrzynią F13WR(MTA)i przekładnią główną 3,74 - to samo co później w Astrach Classic. Spalanie w mieście latem 8l/100km, zimą 9l/100km, na trasie latem przy oszczędnej jeździe potrafi nawet zejść do 5l/100km, lecz zazwyczaj w dużym ruchu bierze 6l/100km. Producent podaje dla tego modelu spalanie 4,9l/100km przy 90km/h i 6,5l/100km przy 120km/h i rzeczywiście w 2 osoby na równej drodze bez wiatru i deszczu tak jest (najmniej spala przy 70km/h bo tylko 4,1l/100km, lecz często szkoda czasu by jechać tak wolno). Często w mieście pierwszy kilometr przy rozgrzewaniu spali około 15l/100km. Oleju spala natomiast dość sporo bo 0,3l/1000km. Podsumowując samochód ma prosty silnik i tanie części, na tle aut z lat 90-tych z podobnymi silnikami (nie z rodziny ECOTEC) pali dość mało, lecz osiągi ma nie najlepsze - czasami nawet wyprzedzenie ciężarówki od 70km/h na 3 biegu jest trudne - szeroki zakres przełożeń w skrzyni wiąże się ze słabym przyspieszeniem. W rodzinie jest jeszcze taka sama Astra ze skrzynią sportową F13CR, tą samą przekładnią główną 3,74 i chodzi dużo lepiej a pali raptem 5% więcej, tyle że na trasie jest w niej dużo głośniej. P.S. Ciekawostką jest że nawet te same roczniki produkowane w różnych miejscach (Antwerpia i Bochum) mają prędkościomierze z różnym błędem wskazań (sam osobiście mierzyłem liczniki w obu Astrach na słupkach drogowych oraz GPS-em) Latem na oponach 175/65R14 (o obwodzie 1781mm) tej Astrze z Belgii licznik przy 20km/h zawyża o 9km/h, natomiast w miarę wzrostu prędkości jego błąd maleje do 0% przy 130km/h. Astrze z Niemiec zaś przy 20km/h zawyża o 7km/h, a w miarę wzrostu prędkości jego przekłamanie wzrasta do 11km/h przy 130km/h - sprawdzałem też kiedyś 2 Astry F Classic i obie miały skrzynie F13WR z Bochum co odpowiada temu drugiemu przypadkowi uzyskiwanych błędów wskazań. Jeśli ktoś ma chęć sprawdzić sobie typ skrzyni biegów to na dole jej bocznej ścianki zaglądając przez lewy przedni błotnik jest wybity często pobrudzony piachem numer. Można też sprawdzić z jaką prędkością jedzie przy obrotach silnika 2000/min, na 4 biegu: 61km/h(F13CR) czy 68km/h(F13WR). Oba prędkościomierze w tym zakresie oszukują bardzo podobnie.

pełny raport Opel Hatchback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.4 i 16V 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także