Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano ją lekkiemu face liftingowi. To drugie auto Opla (po Zafirze) zbudowane na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors, a także jedyny seryjnie budowany osobowy samochód wyposażony w panoramiczną szybę.

Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - bagażnik
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - kierownica
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - konsola środkowa

Generacje Opel Astra

  • Astra H   2004 - 2013
    Opel Astra H
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra H

Silniki Opel Astra H Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Publikacje o Opel Astra

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Wkrótce na drogach: Opel Astra K

Europejski rynek segmentem C stoi. Aby zaistnieć w kompaktowej stawce, trzeba dysponować solidnym produktem. Opel intensywnie pracuje nad nową Astrą, która może pojawić się w salonach sprzedaży w 2016 roku.

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Przeczytaj pozostałe 22 artykuły o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra Perełka 77,71

Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::. 77,33

Opel Astra 81,81

Opel Astra - G.pl 86,99

Opel Astra 81,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

Marcin1985 87,86

Kilofownikownia 84,14

kstilger 98,47

maciek88 85,42

Radek1713 88,14

endriume24 81,25

zullo 87,85

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Podsumowanie roku 2014 Astry F
Podsumowanie roku 2014 Astry F W roku 2014 jeździłem trochę tak starymi autami jak nigdy wcześniej: 24 letni Go...
Opel Astra 1.4- farewell, my old friend
Opel Astra 1.4- farewell, my old friend To stało się nagle i uwierzcie mi, tydzień temu nawet by mi przez myśl nie przes...
Felunek
Felunek Przyszły nowe koła dla żabola :) W przyszłym tygodniu, będą pewnie na aucie ;)...
Pierwsza awaria.
Pierwsza awaria. Kiedyś musi być ten pierwszy raz! W związku z czym pierwsza awaria za nami:-) na...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Renault Megane
Energy TCe (115 KM)
Seat Leon
1.4 TSI (125 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra Cosmo Opel Astra Cosmo
Rocznik: 2011. Przebieg: 140 566 km. Silnik: 1.7 92KM .
Cena: 38 900 zł
Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy
Rocznik: 2010. Przebieg: 95 000 km. Silnik: 1.7 81KM .
Cena: 35 500 zł

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Galerie Opel Astra

Opel Astra OPC EXTREME (2014) Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM - galeria redakcyjna Opel Astra IV OPC Opel Astra I F Sedan - galeria społeczności Opel Astra G II Kombi - galeria społeczności Opel Astra F Kombi - galeria społeczności Opel Astra Cabrio Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting BiTurbo Opel Astra IV Sedan Opel Astra III 1.8 140KM OPC Line - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
86 930
Przejechany dystans
52 306 092 km
Zatankowanego paliwa
2 615 211 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
13 271
Wydanych pieniędzy
4 202 342 zł
Średnie wydatki na auto
1 239 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
20 503
Wydanych pieniędzy
5 085 664 zł
Średnie wydatki na auto
1 499 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 393)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Łukasz ze Śląsk, dodano: 01.02.2012 21:58

Witam chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tego samochodu. Silnik: 1,7 TD (oplowski) 68KM Nadwozie: hatchback 3 drzwiowy Posiadam auto pół roku. Robię sporo km. Miesięcznie 800-1000 km. Jazda mocno mieszana raz więcej miasta raz więcej krótkich tras do 30 km choć zdarzają się odcinki po 100km. Ekonomia jazdy jak na auto z 97 roku bardzo zadowalająca zalewając cały bak robię 720-750 km więc to dobry wynik jak na 42-44 litry zależy ile wejdzie. Spalanie u mnie wychodzi 6-6,5 litra nie jestem super oszczędnym kierowcą jeżdżę dość dynamicznie ale nie pałuje jak debil co przy tak słabym silniku mija się z celem. Jednostka oszczędna mój egzemplarz narazie bez awaryjny poza wymiana oleju i filtrów na liczniku 190 tyś choć przy aucie z którejś ręki ciężko w to uwierzyć gdzie ojca BMW z 2005 ma 180 tyś :) a dieslem robi się przebiegi a nie trzyma w garażu na niedzielne wypady do kościoła:) Dynamika w aucie dość słaba ale w miarę moment obortowy radzi sobie z ruszaniem pod górę czy holowaniem cięższych aut chodź nie radziłbym nadużywać bo można szybko wymienić sprzegło :) części tanie auto tanie w utrzymaniu o ile nie jest na maxa zajechanym egzeplarzem. Wygoda podróżowania jak na auto z 97 roku całkiem przyzwoita furory nie będzie na trasie przy 130km/h gdzie zaczyna być głośno ale to wkońcu klasa średnia i 97´ a nie premimum :) do codziennego użytku w w miarę ruchliwych przebiegach opłacane auto tragedi przy tankowaniu nie ma. Mój egzemplarz odpala lepiej przy -19 niż niektóre benzyniaki ale tu panowie ważna sugestia jak się dba tak się ma :) i tyle w temacie :) cudów nie ma ani aut, które się nie psują :) O diesla w zimię trzeba się troszczyć nalać od czasu do czasu ulepszacza 10 zł na cały bak to nie tragedia. Dbać o szczelność w silniku a będzie jeżdził i jeżdził no i trzeba pamiętać o turbnie... Polecam auto dla mniej zamożnych użytkowników chcących podróżować w lepszych warunkach niż fiat cc czy sei czy inne małe wehikuły przy wydatkach na paliwo podobnych, a przy tym i bagażnik większy i ludzie 2 z tyłu usiądą w lepszym komforcie. Jeżeli któś przykuwa uwagę do mocy czy lepszych osiągów lepszą ocja będzie isuzu 1,7 tds 82 km pozwala na lespze osiągi prawdę mówią to samo spalanie a może niższe bo ciśnać aż tak nie trzeba i japońska bezawaryjna jendostka (jeśli się dba) mam nadzieję że relacja komuś się przyda w podjeciu decyzji czy pogładu na ten pojazd :)

pełny raport Opel Hatchback 1.7 TD

autor: AKN, dodano: 27.03.2011 17:59

Ja mam raczej lekką nogę na gaz, więc moje auto zużywa rozsądne ilości benzyny w trasie i mieście. Korki są najgorsze, bo wtedy spalanie gwałtownie rośnie. Jazda ze znaczną szybkością również odbija się na poziomie spalania. Optymalna jest jazda w granicach 100 km/h, powyżej 120 km/h auto pali jak smok. Nie wiem, ile pali na autostradzie, bo nie było jeszcze okazji do tego. Płynność jazdy ma fundamentalne znaczenie. Jeśli poruszasz się ze stabilną prędkością i nie naciskasz pedału gazu zbyt mocno, komputer pokładowy wskazuje symboliczne spalanie. Gdy chodzi o dynamikę, silnik jest mułowaty. Samo auto waży 1230 kg, z kierowcą i pasażerami jeszcze więcej. Gdy dodamy do tego jeszcze bagaże, robi się prawie 1700 kg. 105 KM nie radzi sobie z takim ciężarem w trasie, szczególnie przy wyprzedzaniu. Ogólnie jestem zadowolony z Opla Astry H z motorem 1.6 Twinport, chociaż czasami brakuje tych koni. Jednak jeżdżę sam przeważnie, więc zaspokaja moje potrzeby w stopniu dostatecznym. Zapewnia dobry komfort podróży, siedzenia są wygodne i nieźle trzymają na boki. Ogólna ocena to mocna czwórka!

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC

autor: Franz, dodano: 09.12.2014 22:37

Astra zakupiona przeze mnie w maju 2013, bardzo zadbana i z symbolicznym przebiegiem niecałych 40 tys.km z myślą o dojazdach do pracy - średni dzienny dystans z tego tytułu to niecałe 60 km plus jazda z rodzinką itp. to ok. 20 tys. rocznie. Zakupiona również z myślą o montażu LPG, który zamontowany został po niecałym mies.od zakupu. Gazownik bardzo dobry, inst.Lovato, ale chłop miał obawy co do słabego silnika i przesadził z dawką więc na pierwszym baku z mega ecodrivingiem (trasa do roboty - 13 km takiego sobie miasta i 15 km trasy) przejechałem na 35.5 l dystans 371 km. Potem się już nie przykładałem do eco i bywało różnie, ale gen. ponad 325 km na baku. Pewnego dnia jednak miarka się przebrała kiedy przy 283 km silnik stanął z powodu braku LPG (średnia 12.5) i powiedziałem dość. Pojechałem do chłopa i powiedziałem mu co o tym myślę i stanął na wysokości zadania Powiedział, że moc się nieco obniży (niespecjalnie to odczułem) i znów próba - a tu miłe zaskoczenie, jeżdżę i jeżdżę i końca nie widać. W końcu zatankowałem gaz i wyszło 8 litrów na setkę - to już całkiem ok. Potem już się nie wydurniałem i nie przywiązywałem wagi do stylu jazdy - wychodziło różnie, ale z reguły oscylowało wokół 8,5l, maks 8,9 l na setkę. Silnik chodzi jak pszczółka, wg mnie ciągnie przyzwoicie (teściu ma taką samą tylko 1,6 75 i wg mnie moja idzie lepiej choć jego ma już najlepsze dawno za sobą. Wózek jest naprawdę niezły dla tych co nie przywiązują wagi do auta a patrzą głównie na ekonomikę i w miarę niezawodność. Auto jest naprawdę skromne, ale jeździ i to tanio a to się liczy. Ps. w pracy dostałem w przydziale Astrę IV w benzynie 115 KM, chodzi dużo głośniej, dynamika na niewiele lepszym poziomie (masa auta), a spalanie Pb to nawet 9,5 l bez większych szaleństw także wg mnie motoryzacja zwłaszcza ta sterowana ręcznie przez mądrali UE (normy CO2, czujniki ciśnienia, zafałszowane dane co do spalania i inne durne pomysły) niekoniecznie idzie w dobrym kierunku.

pełny raport Opel Sedan 1.4 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także