Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano ją lekkiemu face liftingowi. To drugie auto Opla (po Zafirze) zbudowane na platformie podłogowej Delta stworzonej przez konstruktorów General Motors, a także jedyny seryjnie budowany osobowy samochód wyposażony w panoramiczną szybę.

Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - prawy bok
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - bagażnik
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - kierownica
Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna - konsola środkowa

Generacje Opel Astra

  • Astra H   2004 - 2013
    Opel Astra H
    • Wybierz generację

    • Astra J (2009 - teraz)
    • Astra H (2004 - 2013)
    • Astra G (1998 - 2009)
    • Astra F (1991 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Wersje nadwozia Opel Astra H

Silniki Opel Astra H Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra G 2.0 DTi 16V 81,05

Opel Astra Asterix 77,58

Opel Astra GSi 76,42

Opel Astra BLACK and WHITE 89,57

Opel Astra III 1.4 ENJOY 84,74

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

lukas_auto 89,52

eMJay 82,50

Pitbull_1983 90,62

MarcinGP 98,88

bartez350 81,11

p-a-d-k 89,74

RadekWolf 90,85

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Przyszła wiosna, czas na alusy :-)
Przyszła wiosna, czas na alusy :-) Korzystając z wolnego dnia dziś postanowiłem troszkę ogarnąć auto i po porządkac...
Zakończył swój żywot ...
Zakończył swój żywot ... Witam Forumowiczów ;) Tak więc jak w tytule zakończył żywot alternator- spalił...
Łącznik stabilizatora - Kaput
Łącznik stabilizatora - Kaput Witajcie ;) Jakoś z tydzień temu jadąc sobie spokojnie usłyszałem dość donośn...
Wiosenne odświeżenie.
Wiosenne odświeżenie. Wraz z wiosną nadeszła pora na generalne porządki w aucie i kilka zabiegów pielę...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 GDI (135 KM)
Audi A3
1.8 TFSI (180 KM)
Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 76 100 zł 66 500 zł
Zyskujesz: 9 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Galerie Opel Astra

Opel Astra IV Sports Tourer Facelifting BiTurbo Opel Astra 2010 Opel Astra II Hatchback Opel Astra III 1.8 16V Cosmo - galeria redakcyjna Opel Astra J Sedan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM - galeria redakcyjna Opel Astra J Facelifting - galeria redakcyjna Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra III TwinTop 2007 Opel Astra GTC 2012 Opel Astra III
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F 1.8 i 16V (115KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 389 komentarzy

839 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

~domdom~domdom

i wielkie za odpowiedz bo akurat jutro jadę do dealera wiec przydatna rada którą opowiem tym angielskim pseudomechanikom z serwisu vauxhalla

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
70 302
Przejechany dystans
41 116 771 km
Zatankowanego paliwa
2 112 420 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 207
Wydanych pieniędzy
3 510 461 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
16 807
Wydanych pieniędzy
4 001 696 zł
Średnie wydatki na auto
1 431 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 796)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: AKN, dodano: 27.03.2011 17:59

Ja mam raczej lekką nogę na gaz, więc moje auto zużywa rozsądne ilości benzyny w trasie i mieście. Korki są najgorsze, bo wtedy spalanie gwałtownie rośnie. Jazda ze znaczną szybkością również odbija się na poziomie spalania. Optymalna jest jazda w granicach 100 km/h, powyżej 120 km/h auto pali jak smok. Nie wiem, ile pali na autostradzie, bo nie było jeszcze okazji do tego. Płynność jazdy ma fundamentalne znaczenie. Jeśli poruszasz się ze stabilną prędkością i nie naciskasz pedału gazu zbyt mocno, komputer pokładowy wskazuje symboliczne spalanie. Gdy chodzi o dynamikę, silnik jest mułowaty. Samo auto waży 1230 kg, z kierowcą i pasażerami jeszcze więcej. Gdy dodamy do tego jeszcze bagaże, robi się prawie 1700 kg. 105 KM nie radzi sobie z takim ciężarem w trasie, szczególnie przy wyprzedzaniu. Ogólnie jestem zadowolony z Opla Astry H z motorem 1.6 Twinport, chociaż czasami brakuje tych koni. Jednak jeżdżę sam przeważnie, więc zaspokaja moje potrzeby w stopniu dostatecznym. Zapewnia dobry komfort podróży, siedzenia są wygodne i nieźle trzymają na boki. Ogólna ocena to mocna czwórka!

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC

autor: ÂŁukasz LBL WAW, dodano: 16.03.2011 11:22

Normy producenta dotyczące spalania można wsadzić między bajki. Na instalacji LPG IIIgen. (jeszcze nie sekwencja - taki kupiłem :( ) spalanie kształtuje się jak w tabeli. Miasto to norma w okolicach 13-14l LPG (z klimą), przy czym nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o traktowanie pedału gazu - czy w opór, czy delikatnie - poniżej tych wartości ciężko zejść. Trasa w okolicach 9-9,5l przy dynamicznej jeździe. W cyklu mieszanym spalanie średnie w granicach 10l (przewaga trasy, korki warszawskie). Jadąc z prędkością 90-100km/h można zejść poniżej 8l/100km. Instalacja sekwencyjna zapewne spowodowałaby obniżenie tych wartości o 0,5 - 1l. Benzyna służy mi tylko do rozruchu i rozgrzania silnika, zatem ciężko oszacować jej zużycie. Latem wskazówka praktycznie stoi, zimą należy przyjąć, że przy jeździe miejskiej (samochód odpalany rano i po zakończeniu pracy - silnik trzeba 2x rozgrzewać na odcinku ok. 2-3km) bak paliwa (50l) pójdzie w 2,5-3 m-ce. Nie należy się przejmować znikającym olejem (norma producencka to 0,75l/1000km) - problem bardzo widoczny i jak do tej pory nierozwiązany w tej konkretnej jednostce napędowej (1.6 16V), w innych oplowskich 16V jest nieco lepiej. Silnik ma korzystny stosunek mocy do pojemności - załadowanym po dach autem spokojnie można bez redukcji podjechać pod większe górki, wyprzedzanie w trasie nie stanowi problemu chyba, że trafi się jakiś złośliwiec, który chce Cię pozbawić życia przyspieszając w trakcie wyprzedzania - na to nie ma mocnych chyba, że jedziesz Porsche. Auto niestety awaryjne, ceny i wybór zamienników bardzo korzystne - do ASO nie warto zaglądać (komplet kabli WN u nich 850PLN! a rozrząd w promocji 690PLN, normalnie 900 - nie wiem skąd się wzięła cena 350 podana poniżej...), problemem jest korozja blach.

pełny raport Opel Kombi 1.6 i 16V

autor: FK, dodano: 09.05.2012 12:19

Astra F rocznik 1997 sprowadzona z Niemiec kilka lat temu, z przebiegiem 143 tys km, z silnikiem X16SZR, skrzynią F13WR(MTA)i przekładnią główną 3,74 - to samo co później w Astrach Classic. Spalanie w mieście latem 8l/100km, zimą 9l/100km, na trasie latem przy oszczędnej jeździe potrafi nawet zejść do 5l/100km, lecz zazwyczaj w dużym ruchu bierze 6l/100km. Producent podaje dla tego modelu spalanie 4,9l/100km przy 90km/h i 6,5l/100km przy 120km/h i rzeczywiście w 2 osoby na równej drodze bez wiatru i deszczu tak jest (najmniej spala przy 70km/h bo tylko 4,1l/100km, lecz często szkoda czasu by jechać tak wolno). Często w mieście pierwszy kilometr przy rozgrzewaniu spali około 15l/100km. Oleju spala natomiast dość sporo bo 0,3l/1000km. Podsumowując samochód ma prosty silnik i tanie części, na tle aut z lat 90-tych z podobnymi silnikami (nie z rodziny ECOTEC) pali dość mało, lecz osiągi ma nie najlepsze - czasami nawet wyprzedzenie ciężarówki od 70km/h na 3 biegu jest trudne - szeroki zakres przełożeń w skrzyni wiąże się ze słabym przyspieszeniem. W rodzinie jest jeszcze taka sama Astra ze skrzynią sportową F13CR, tą samą przekładnią główną 3,74 i chodzi dużo lepiej a pali raptem 5% więcej, tyle że na trasie jest w niej dużo głośniej. P.S. Ciekawostką jest że nawet te same roczniki produkowane w różnych miejscach (Antwerpia i Bochum) mają prędkościomierze z różnym błędem wskazań (sam osobiście mierzyłem liczniki w obu Astrach na słupkach drogowych oraz GPS-em) Latem na oponach 175/65R14 (o obwodzie 1781mm) tej Astrze z Belgii licznik przy 20km/h zawyża o 9km/h, natomiast w miarę wzrostu prędkości jego błąd maleje do 0% przy 130km/h. Astrze z Niemiec zaś przy 20km/h zawyża o 7km/h, a w miarę wzrostu prędkości jego przekłamanie wzrasta do 11km/h przy 130km/h - sprawdzałem też kiedyś 2 Astry F Classic i obie miały skrzynie F13WR z Bochum co odpowiada temu drugiemu przypadkowi uzyskiwanych błędów wskazań. Jeśli ktoś ma chęć sprawdzić sobie typ skrzyni biegów to na dole jej bocznej ścianki zaglądając przez lewy przedni błotnik jest wybity często pobrudzony piachem numer. Można też sprawdzić z jaką prędkością jedzie przy obrotach silnika 2000/min, na 4 biegu: 61km/h(F13CR) czy 68km/h(F13WR). Oba prędkościomierze w tym zakresie oszukują bardzo podobnie.

pełny raport Opel Hatchback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Opel Astra H Sedan 1.9 CDTI 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także