Szukaj

Informacje o Opel Astra J

Lata produkcji: 2009 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Oceny Opel Astra J

Liczba ocen: 462
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Bardzo przyjemny w użytkowaniu samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na autostradzie, nieco słabiej na ciasnych zakrętach. Bardzo dobre wycieszenie jak na kompakt. Długie przełożenia skrzyni biegów, co wpływa na wyciszenie, ale tez na elastyczność (tu słabiej). Niskie spalanie, bardzo dobre zawieszenie i ochrona przed korozją. Dobra przestronność (super z przodu). Dobra widoczność, ale tylko z czujnikami parkowania. Ładny profil, ale mniej atrakcyjnie wygląda z samego przodu. Łatwość obsługi, łatwo łączy się z bluetooh, nie potrzeba kabla. Zadowalające zużycie paliwa i wystarczające osiągi. Poza tym nie przepłacamy za markę.
3,9
~Schreder
Opel Astra J
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Za całokształt mocna 4. Byłaby 5 gdyby nie typowe pierdoły dla Opla jak drobne usterki przy ledwo 8-letnim aucie. W porównaniu do Astry H Opel zrobił kosmiczną zmianę i poszedł zdecydowanie na przód ale zrobił to w swoim stylu, czyli przeprowadził rewolucję ale nie naprawił pozostałych błędów jak liczne usterki z elektryką i działaniem systemów czy jakością plastików, które powinny być wytrzymalsze od tych stosowanych w chińskich zabawkach. Mimo tego, gdy pierwszy raz przejechałem się tym autem to pozytywnie mnie zaskoczyło. Od razu zaznaczę, opisuje auto służbowe, które oddano mi do użytku na kilka miesięcy w zastępstwie za mój inny wóz służbowy. Auto bezpośrednio będę porównywał do mojej poprzedniej Astry H z 1.8 125 km i obecnej Laguny 3 z 2.0 140 km.
4,6
~Maro
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.4 87KM 64kW
Mam od roku Astrę z silnikiem 1,4 87 KM. Zacznę od minusów. Silnik za mały do tej masy. Przyspieszenie nie istnieje w tym aucie. Usterki jakie miałem w ciągu roku to wymiana uszczelki termostatu, uszczelka kroćca płynu chłodniczego i pływaka w zbiorniczku wyrównawczym (trzeba wymienić cały zbiorniczek). Koszt niewielki można naprawić samemu. Brak korka spustowego od skrzyni biegów. Trzeba odkręcać jakiś dekielek co podnosi koszty wymiany oleju w skrzyni. Kolejnym minusem jest brak miejsca na koło zapasowe. Koła 15 jak chcę wziąć zapas do bagażnika to zajmuje połowę bagażnika. Z plusów auto wygodnie i jak na razie żadnych awarii nie miałem.

Raporty spalania Opel Astra J

Liczba raportów: 708
Średnie spalanie dla Opel Astra J
6,3 – 11,3
l/100 km
3,8 – 7,4
l/100 km
6,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Opel Astra J
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Swego czasu dojeżdżałem codziennie do pracy do innej miejscowości i w ramach eksperymentu (albo nudy) testowałem różne sposoby jazdy, poniżej moje obserwacje: Trasa Gniezno - Poznań - 65km (w tym 30/40km na S5 + 15km na A2) 1. Prędkość przelotowa 120kmh, spalanie 5,5l/100km 2. Prędkość przelotowa 90kmh (z tirami), spalanie 4,5l/100km Początek i koniec trasy w obu przypadkach to to samo - śr prędkość w przedziale 30/40kmh (osiedla, miasto) Autem zrobiłem w rok od zakupu 30.000km i dosłownie nic się nie psuje.
6,0
Opel Astra J
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Bez problemu w jeździe mieszanej osiągam spalanie na poziomie 6.0 (korki w mieście + ekspresówka i inne drogi poza miastem) Mam nawet ciężką nogę i nie unikam częstego wciskania gazu. Również przy trasie na autostradzie (ciągła jazda w okolicach 140-190km/h) wynik wynosił 6.1 :) Mimo wszystko uważam swój wynik za naprawdę Świetny.
8,4
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra J
Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Za**ste auto i silnik. Wersja wyposażenia COSMO. Silnik 1.4 turbo, ale jak pisali inni to turbo nie bierze tak jak w dieslu od dołu... Za to spalanie rewelacyjne. Jazda samemu do pracy 30 km - najmniej 7,1 LPG, średnio prawie 8. Z 4-5 pasażerami ok. 400kg to ok. 9,5. Trasa hmmm przy 160 - 10,2, 150 - 9,0, 120 - 8,0. Przy 90km/h może wyjść i 6l LPG. I ta cisza w samochodzie. Skrzynia 6. :-)

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 37
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
To kolejny rok i kolejne 11000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za miesiąc kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów PS bardzo fajna opcja że posiadają stację diagnostyczną, za jednym razem przegląd gazu i samochodu.
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 101 tys. km
użytkowana przez: 17 tys. km
Instalacja LPG wykonana fachowo i jednocześnie szybko. Konkretna wycena i doradztwo w sprawie odpowiedniej instalacji LPG dostosowanej do mojej Astry J. Od początku założenia instalacji nie ma żadnych problemów a spalanie jest zadowalające (jazda tańsza o połowę w porównaniu do jazdy na beznynie). Polecam!
5,0
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 133 tys. km
użytkowana przez: 27 tys. km
To kolejny rok i kolejne 13 000 km przejechany po montażu instalacji LPG w Auto Mix Skrzyszów. Instalacja bardzo dobrze zestrojona, brak problemów, za miesiąc kolejny przegląd gwarancyjny, i kolejne tanio przejechanych kilometrów. Polecam montaż instalacji A-M Skrzyszów
Opel Astra J