Szukaj

Informacje o Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4419 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1510 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1235 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Maro
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.4 87KM 64kW
Mam od roku Astrę z silnikiem 1,4 87 KM. Zacznę od minusów. Silnik za mały do tej masy. Przyspieszenie nie istnieje w tym aucie. Usterki jakie miałem w ciągu roku to wymiana uszczelki termostatu, uszczelka kroćca płynu chłodniczego i pływaka w zbiorniczku wyrównawczym (trzeba wymienić cały zbiorniczek). Koszt niewielki można naprawić samemu. Brak korka spustowego od skrzyni biegów. Trzeba odkręcać jakiś dekielek co podnosi koszty wymiany oleju w skrzyni. Kolejnym minusem jest brak miejsca na koło zapasowe. Koła 15 jak chcę wziąć zapas do bagażnika to zajmuje połowę bagażnika. Z plusów auto wygodnie i jak na razie żadnych awarii nie miałem.
3,6
~Jarek S.
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Auto całkiem przyjemne, dosyć dobrze wyciszone. Jakość wykończenia bez szaleństw,a ale za tą cenę to OK. Kupiłem to auto z przebiegiem 52000 do firmy, w rok zrobiłem 54 tys. Auto dosyć dobrze zbiera się na trasie, ale jeżdżę głównie sam, jak mam pasażerów i bagaż to już czuć masę, osiągi wyraźnie spadają, a żeby utrzymać dynamikę auta trzeba go trzymać powyżej 2,5 tysiąca obrotów. Co mnie denerwuje? Hamulce, które trzeba co chwilę wymieniać, nawet tarcze już drugi raz, a jeżdżę głownie po trasie. Klimatyzacja, która nie daje rady. Poprzednio miałem Golfa i tam wystarczyło na max puścić przez kilka minut i później już tylko na małych obrotach pięknie chłodziła. Tutaj muszę ciągle na 4,5 ustawieniu jeździć. Siedzenia, które są ze wstawkami z pseudo-skóry i cholernie się człowiek poci od nich. Co reszty to trudno się czegoś czepiać w aucie za niecałe 50tys, jakie za nią zapłaciłem. Polecam założyć szersze i niższe opony, zdecydowanie poprawia się przyczepność i komfort.
3,1
~Jan
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
NIe wierzę w to co tu widzę, średnia 4,7 dla tej wersji ? Czy wy ludzie jeździliście kiedykolwiek innym autem ? Używam takiej Astry od pewnego czasu jako auto zastępcze więc moja ocena nie odnosi się do ekonomiczności czy usterkowości a czystych wrażeń z jazdy. W tym kontekście auto jest tragiczne z przyśpieszeniem rodem z cinquecento 700, nawet jadąc samemu można zapomnieć o jakiejkolwiek dynamice. Powoduje to również masa własna wynosząca prawie 1400kg w hatchbacku, która wpływa także na same odczucia prowadzenia - czołgu ze wspomaganiem. Co do przestronności, ilości guzików na konsoli itp się nie wypowiadam bo to kwestia gustu. Dla mnie jednak jakiekolwiek zalety nie mają znaczenia przy tym silniku, który jest głównym powodem zerowej przyjemności z jazdy a w niektórych wypadkach może być pośrednim powodem stworzenia zagrożenia na drodze podczas prób wyprzedzania. Oczywiście to samo auto w dobrej wersji wyposażeniowej i odpowiednim motorem może być już zupełnie inną bajką, moja opinia opiera się na konkretnym egzemplarzu.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting
6,3 – 8,8
l/100 km
5,3 – 6,3
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Spalanie średnie z ostatnich 15 tysięcy kilometrów - 6,5 litra według wskazań dystrybutora (nie komputera pokładowego - ten wskazuje 5,6). Latem spalanie ok 6,0 - 6,1, natomiast przy ostrzejszej zimie ok 6,8 - 6,9. Jazda 70% miasto/30% trasa. Jak na taką dynamikę auta spalanie jak najbardziej akceptowalne. Na drodze krajowej z zachowaniem zasad ecodrivingu można osiągnąć 5 litrów/100km. W typowej jeździe miejskiej bez większych problemów może przekroczyć 7 litrów/100 (tutaj spalanie nieznacznie zmniejsza system start/stop).
6,9
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Witam wszystkich! Użytkuję ten samochód w celach prywatnych od nowości od roku. 30k kilometrów już za mną więc postanowiłem coś niecoś napisać o tym samochodzie. Samochód sprawuje się świetnie, doskonale trzyma się drogi jest dynamiczny jakość materiałów bardzo dobra. Skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Jak do tej pory totalnie żadnych usterek nie miałem. Spalanie 5.4l da się osiągnąć w trasie przy prędkości do 100km/h beż żadnego problemu natomiast 8.5 do 9 litrów przy prędkości 160-170 również na trasie. w normalnej jeździe-mieszanej 50/50 miasto-trasa prędkość do 120km/h wynik wynosi 6.7l. Po założeniu opon zimowych do wyników + 0.3setki na 100km. Obecnie auto przerobione zostało na LPG wynik to 8.3-8.6l na 100km jazda mieszana 50/50 miasto/trasa jednakże prędkości wzrosły i to znacznie autostrada 140-150km/h więc jak dla mnie wynik jest rewelacyjny. Poprzednie auto miałem Astrę G 1.4 ecotec i przy tych prędkościach spalał 9.5-10l LPG. Polecam ten samochód z takim silnikiem w 100%
5,2
Opel Astra J
Hatchback 5d Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Bardzo oszczędny samochód, 4 osoby w aucie +pełny bagażnik + klima + 130 km/h i spalanie w trasie wychodzi 5,5 litra. Zawsze zalany pod korek. Gdyby ważył 200 kg mniej jak konkurencja to byłoby super ale to już wersja K Filtry i płyny wymieniane regularnie, części tylko oryginalne

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting