Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Jeden z najpopularniejszych na świecie samochodów niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 1991 roku, jako następca wysłużonego Kadetta. Projekt "Astra" był jednym z największych i najbardziej kosztownych w dziejach Opla. W pracach nad powstaniem tego samochodu zaangażowanych było ponad 8 tysięcy specjalistów. Po Corsie, Astra jest najlepiej sprzedającym się autem Opla w historii (ponad 10 mln egzemplarzy sprzedanych w blisko stu krajach). Od 2009 dostępna jest czwarta generacja modelu, który na innych rynkach sprzedawany jest m.in. jako Vauxhall Astra (to on zapoczątkował nazwę Astra), a także pod szyldami Holdena, Chevroleta oraz Saturna.

Opel Astra 2010 - widok z tyłu
Opel Astra 2010 - widok z przodu
Opel Astra 2010 - lewy bok
Opel Astra 2010 - widok z przodu

Generacje Opel Astra

  • Wybierz generację: Opel Astra J (2009 - teraz)
    Opel Astra J

    Opel Astra J

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, oznaczona literą „J”. Na rynku debiutowała w 2009 roku. Nowa stylistyka Astry nawiązuje do modelu Insignia, a odpowiedzialny za projekt auta był Mark Adams. Samochód został zbudowany...

    więcej o Opel Astra J

  • Wybierz generację: Opel Astra H (2004 - 2013)
    Opel Astra H

    Opel Astra H

    Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano...

    więcej o Opel Astra H

  • Wybierz generację: Opel Astra G (1998 - 2009)
    Opel Astra G

    Opel Astra G

    Sprzedaż Astry II (zgodnie z kolejnością alfabetyczną zwanej Astrą G) rozpoczęła się w 1998 roku. Od swojego poprzednika model odróżniał się nowocześniejszą, masywniejszą sylwetką i większymi rozmiarami, co wpłynęło na przestronność wnętrza. Astra II...

    więcej o Opel Astra G

  • Wybierz generację: Opel Astra F (1991 - 2000)
    Opel Astra F

    Opel Astra F

    Pierwsza generacja Astry zwana też Astrą F została zaprezentowana w 1991 roku. Model miał za zadanie zastąpić popularnego Kadetta i ze swojej roli wywiązał się doskonale. Nawiązaniem do poprzednika była litera F w nazwie, następna w alfabecie po literze...

    więcej o Opel Astra F

Opel Astra J

Przygotowując czwartą generację swojego kompaktu Opel wziął sobie do serca niezbyt pochlebne opinie na temat designu poprzednich wcieleń. W efekcie, z auta zaledwie poprawnego pod względem stylistycznym, Astra stała się niemal ikoną stylu. Zasługa w tym zarówno dynamicznie wyglądającej bryły nadwozia, jak i atrakcyjnie wystylizowanych detali (typu reflektory, przetłoczenia boczne czy tylne lampy). Designerów trzeba pochwalić w szczególności za projekt wersji nadwoziowej kombi – pomimo jej funkcjonalnego charakteru i pokaźnych gabarytów, karoseria ujmuje zgrabnością linii.

Zachwyt wyglądem Astry nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Również tu projektanci pokazali się z jak najlepszej strony tworząc nietuzinkowy kokpit cieszący oko. Szkoda tylko, że atrakcyjną stylistycznie konsolę centralną przeładowano przyciskami, utrudniając tym samym obsługę. Dobrze natomiast, że całość wykończono materiałami wyjątkowo wysokiej jakości, a wszystko solidnie poskładano. Do czytelności wskaźników nie można mieć zastrzeżeń, te skierować trzeba ku widoczności z miejsca kierowcy.

Skoro wspomnieliśmy już o miejscu kierowcy, warto podkreślić, że prowadzący Astrę może cieszyć się z nienagannej pozycji za „kółkiem” oraz fotela łączącego wygodę na długiej trasie z należytym trzymaniem bocznym na zakrętach. Kierujący, podobnie jak siedzący obok niego pasażer, może cieszyć się także z przeogromnej wręcz ilości miejsca. Niestety, ilość ta bardzo wyraźnie odbiła się na przestrzeni wygospodarowanej z tyłu. Klaustrofobicznie może tam nie jest, ale wysokim pasażerom będzie wyjątkowo ciasno. Na domiar złego, samo wsiadanie do tyłu okazuje się bardzo niewygodne ze względu na niewielkie drzwi. Na dużą pochwałę zasługuje z kolei przestrzeń na walizki. Oprócz wysokiej pojemności oferuje ona sporo funkcjonalnych rozwiązań ułatwiających pakowanie.

Przechodząc do oceny zachowania podczas jazdy, docieramy do najmocniejszych punktów kompaktowego Opla. Pierwszym, i zdecydowanie najważniejszym z nich, jest zawieszenie, które nie tylko idealnie pokonuje nawet najostrzejsze łuki, ale również skutecznie izoluje podróżnych od niedoskonałości nawierzchni. Mocnym punktem konstrukcji jest też układ kierowniczy, który przekonuje do siebie precyzją działania, tym samym zachęcając do szybkich manewrów. Szkoda tylko, że Astra cierpi na nadwagę, przez co efektywność hamowania nie należy do doskonałych.

Za doskonały trudno też uznać stosunek ceny do jakości, jaki oferuje swoim nabywcom opisywany model. Nie dość, że kwoty potrzebne na zakup samochodu są za wysokie, to jeszcze wyposażenie seryjne okazuje się zbytnio ubogie. Bez dopłaty otrzymamy co prawda komplet airbagów, system ESP oraz „elektrykę” szyb przednich i lusterek bocznych, ale dopiero po uiszczeniu odpowiedniej sumy dostaniemy klimatyzację, radio CD/MP3 czy komputer pokładowy. Niektóre samochody miejskie oferują znacznie więcej!

Opel Astra H

Mimo, że brakuje jej do designerskiej finezji obecnej generacji, Astra H to udanie wystylizowane auto - całkiem eleganckie i ponadczasowe. Komplet wersji nadwoziowych pozwala wybrać coś specjalnie dla siebie, a pomijając wersje z jedną parą drzwi możemy cieszyć się z przestronnej kabiny pasażerskiej i pakownego kufra. Trudno narzekać też na kokpit - ma szykowną formę, jest czytelny i łatwy w obsłudze (poza irytującą dźwignią kierunkowskazów), a jego jakość wykończenia trzeba ocenić pozytywnie. Poziom wyposażenia okazuje się bardzo różny, ale na rynku dominują najskromniejsze wersje.

Szeroka gama silnikowa z jednej strony ułatwia, a z drugiej utrudnia wybranie najlepszego motoru. Do podstawowych potrzeb najlepszy będzie albo benzynowy silnik 1.6 (wystarczające osiągi, umiarkowane spalanie i trwała konstrukcja świetnie współpracująca z LPG), albo wysokoprężny motor 1.9 CDTI (żwawy, bardzo elastyczny, oszczędny i - w wersjach bez filtra cząstek stałych - niezawodny). Układ jezdny kompaktu spod znaku błyskawicy został zestrojony dość sztywno, co gwarantuje dobre własności trakcyjne, choć nieco ograniczony komfort.

Popularność, jaką cieszy się Opel Astra III. generacji sprawia, że na rynku sporo jest auto o bogatej (w przejechane kilometry oraz kolizje), ale sprytnie ukrytej historii. Tych egzemplarzy trzeba oczywiście unikać. Ceny auta są niższe niż w przypadku np. Volkswagena Golfa V, a i koszty serwisu wyglądają bardzo zachęcająco. Większych uwag nie mamy do trwałości auta - korozja występuje wyłącznie pod niefortunną listwą klapy bagażnika, w silnikach problemy sprawiają głównie DPF-y (które pracują w części diesli), a jedynie elektryka lubi czasem "zastrajkować".

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Silniki Opel Astra

Opel Astra J - jaki silnik wybrać?

Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.

Opel Astra H - jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Publikacje o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra G 2.0 DTi 16V 81,08

Opel Astra Project 200TS 82,53

Opel Astra II 1.4 16V Comfort 78,06

Opel Astra green power 1.4 81,74

Opel Astra 1,7 dtl 75,97

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

hemod 95,40

dba38 80,49

Pitbull_1983 83,97

kiwi8521 84,25

dered 79,31

MAT86 97,44

luckyboy 94,58

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Drobna (u)Asterka
Drobna (u)Asterka Witajcie :) Dopiero co wychwalałem swój zakup, no i się doigrałem [diabel] K...
Pierwszy serwis
Pierwszy serwis Dziś, równo po tygodniu od zakupu Astra dostała pierwszy serwis, czyli wymianę o...
Nowy zakup
Nowy zakup Dzisiaj kupiliśmy pierwszego Opla. Model Astra G Njoy przebieg 194610km. Autko...
Dać kobiecie autko 2 :)
Dać kobiecie autko 2 :) No niestety Moi Dordzy- to będzie krótka historia w nawiązaniu do mojego niedawn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 16v VTi (120 KM)
Lexus CT
200h (136 KM)
Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

  • Średnia ocena
    na podstawie 15 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM - galeria redakcyjna Opel Astra Coupe Opel Astra IV Hatchback 5d Facelifting BiTurbo Opel Astra J GTC - galeria redakcyjna Opel Astra III 1.8 140KM OPC Line - galeria redakcyjna Opel Astra IV GTC BiTurbo Opel Astra OPC X-Treme Opel Astra 2010 Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra G II Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 767
Przejechany dystans
43 449 125 km
Zatankowanego paliwa
2 308 892 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 926
Wydanych pieniędzy
3 777 109 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 865
Wydanych pieniędzy
4 384 794 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 021)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Na podstawie 25 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: minty, dodano: 19.08.2012 11:10

Witam. Na wstępie zaznaczę, że nie miałem okazji sprawdzenia średniego maksymalnego spalania i minimalnego spalania na długiej trasie, ponieważ tylko po mieście staram się w ogóle nie jeździć (chyba, że do sklepu, etc., ale to są bardzo krótkie dystanse) i nie byłem jeszcze w długiej trasie (dlatego podane wartości nie są poparte liczbami, podałem je "na oko", bo inaczej nie dałoby się umieścić tego wpisu). Mam starszą wersję komputera pokładowego i nie bawiłem się w przeprogramowywanie, żeby pokazywał spalanie, więc mój wynik to manualna kalkulacja: ilość litrów vs przejechane kilometry. Jeżdżę na razie głównie do pracy, relacja trasa - miasto powiedzmy 80% - 20%. Astrę posiadam od ok miesiąca i jestem jak na razie zachwycony spalaniem. Nie ukrywam, że przed zakupem (używana, 2005 rok) zwracałem uwagę na ekonomiczność auta i niskie raporty Astry były jednym z czynników, które mnie do niej przekonały. Póki co nie zawiodłem się - jest nawet lepiej niż myślałem. Z pierwszego pomiaru wyszło spalanie 4,85l/100 (Wlałem 18,32l ON i przejechałem 377.8KM - w tym momencie tankowałem)! Muszę zaznaczyć, że staram się jeździć oszczędnie, tzn. nie wychodzę poza 2500 obr/min, zresztą jak się ma 80 KM i tak nie można liczyć na nie wiadomo jaką prędkość, więc na trasie trzymam się zazwyczaj koło 100-110 Km/h, co mnie akurat w zupełności wystarcza. Redukuję biegi i nie testuję na każdym kroku sprawności turbiny - to po prostu nie jest auto do tego typu jazdy. Reasumując: jeśli ktoś liczy na ekonomiczny samochód i zachowuje standardy eco-drivingu, Astra 3 1.7 cdti 80km jest pozycją absolutnie godną polecenia!

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC

autor: whiro, dodano: 24.07.2009 07:49

Jeżdzi sobie autko nawet spoko choć pomarudzę na dynamikę tego silnika. Silniczek na niskich obrotach nie jedzie :/. Jak na takie osiągi dużo pali. Vw przy 1,9 110 ps i lepszych osiągach spala ok 0,5-1 l mniej. Ośmio zaworowa głowica, cichsza,lepiej ciągnie od niskich obrotów. Jedyna zaleta to łańcuch. Może bredzę bo zawsze jeżdziłem benzyniakami ale dla mnie silnik który przy niskich obrotach na 2 ce nie rwie gumy przy dodaniu gazu to lipa. Tu trzeba poczekać aż turbo nabije co czuć przy około 2-2,2 rpm. Ogólnie nie polecam nikomu silników diesla. Kiedyś to człowiek się napalał że to mało pali i duże przebiegi ma a teraz niby fajne te diesle ale jakie drogie w utrzymaniu. Czyli podsumowanie : minimalnie ok 5 l, średnio ok 6, a max w zimie może 7,5 l. nie polecam trzymać silnika poniżej 2 tys obr bo nagły manewr przyspieszenia będzie nikły ( w ogóle słyszałem kilka razy jak wał wyszedł bokiem w tych silnikach co wskazuje na zbyt niskie obroty). coś za coś jednym słowem. teraz poluje na bertone 1,8 125 ps.

pełny raport Opel Kombi 2.0 DTI

autor: FK, dodano: 09.05.2012 12:19

Astra F rocznik 1997 sprowadzona z Niemiec kilka lat temu, z przebiegiem 143 tys km, z silnikiem X16SZR, skrzynią F13WR(MTA)i przekładnią główną 3,74 - to samo co później w Astrach Classic. Spalanie w mieście latem 8l/100km, zimą 9l/100km, na trasie latem przy oszczędnej jeździe potrafi nawet zejść do 5l/100km, lecz zazwyczaj w dużym ruchu bierze 6l/100km. Producent podaje dla tego modelu spalanie 4,9l/100km przy 90km/h i 6,5l/100km przy 120km/h i rzeczywiście w 2 osoby na równej drodze bez wiatru i deszczu tak jest (najmniej spala przy 70km/h bo tylko 4,1l/100km, lecz często szkoda czasu by jechać tak wolno). Często w mieście pierwszy kilometr przy rozgrzewaniu spali około 15l/100km. Oleju spala natomiast dość sporo bo 0,3l/1000km. Podsumowując samochód ma prosty silnik i tanie części, na tle aut z lat 90-tych z podobnymi silnikami (nie z rodziny ECOTEC) pali dość mało, lecz osiągi ma nie najlepsze - czasami nawet wyprzedzenie ciężarówki od 70km/h na 3 biegu jest trudne - szeroki zakres przełożeń w skrzyni wiąże się ze słabym przyspieszeniem. W rodzinie jest jeszcze taka sama Astra ze skrzynią sportową F13CR, tą samą przekładnią główną 3,74 i chodzi dużo lepiej a pali raptem 5% więcej, tyle że na trasie jest w niej dużo głośniej. P.S. Ciekawostką jest że nawet te same roczniki produkowane w różnych miejscach (Antwerpia i Bochum) mają prędkościomierze z różnym błędem wskazań (sam osobiście mierzyłem liczniki w obu Astrach na słupkach drogowych oraz GPS-em) Latem na oponach 175/65R14 (o obwodzie 1781mm) tej Astrze z Belgii licznik przy 20km/h zawyża o 9km/h, natomiast w miarę wzrostu prędkości jego błąd maleje do 0% przy 130km/h. Astrze z Niemiec zaś przy 20km/h zawyża o 7km/h, a w miarę wzrostu prędkości jego przekłamanie wzrasta do 11km/h przy 130km/h - sprawdzałem też kiedyś 2 Astry F Classic i obie miały skrzynie F13WR z Bochum co odpowiada temu drugiemu przypadkowi uzyskiwanych błędów wskazań. Jeśli ktoś ma chęć sprawdzić sobie typ skrzyni biegów to na dole jej bocznej ścianki zaglądając przez lewy przedni błotnik jest wybity często pobrudzony piachem numer. Można też sprawdzić z jaką prędkością jedzie przy obrotach silnika 2000/min, na 4 biegu: 61km/h(F13CR) czy 68km/h(F13WR). Oba prędkościomierze w tym zakresie oszukują bardzo podobnie.

pełny raport Opel Hatchback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Astra I

Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy...

Zobacz dane techniczne Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także