Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Jeden z najpopularniejszych na świecie samochodów niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 1991 roku, jako następca wysłużonego Kadetta. Projekt "Astra" był jednym z największych i najbardziej kosztownych w dziejach Opla. W pracach nad powstaniem tego samochodu zaangażowanych było ponad 8 tysięcy specjalistów. Po Corsie, Astra jest najlepiej sprzedającym się autem Opla w historii (ponad 10 mln egzemplarzy sprzedanych w blisko stu krajach). Od 2009 dostępna jest czwarta generacja modelu, który na innych rynkach sprzedawany jest m.in. jako Vauxhall Astra (to on zapoczątkował nazwę Astra), a także pod szyldami Holdena, Chevroleta oraz Saturna.

Opel Astra 2010 - widok z tyłu
Opel Astra 2010 - widok z przodu
Opel Astra 2010 - lewy bok
Opel Astra 2010 - widok z przodu

Generacje Opel Astra

  • Wybierz generację: Opel Astra J (2009 - teraz)
    Opel Astra J

    Opel Astra J

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, oznaczona literą „J”. Na rynku debiutowała w 2009 roku. Nowa stylistyka Astry nawiązuje do modelu Insignia, a odpowiedzialny za projekt auta był Mark Adams. Samochód został zbudowany...

    więcej o Opel Astra J

  • Wybierz generację: Opel Astra H (2004 - 2013)
    Opel Astra H

    Opel Astra H

    Model produkowany od 2004 roku i zgodnie z nazewnictwem Opla, zwany też Astrą H. Nadwozie samochodu znów zostało solidnie odświeżone. W porównaniu do poprzednich modeli, sylwetka Astry III jest znacznie bardziej dynamiczna i agresywna. W 2006 roku poddano...

    więcej o Opel Astra H

  • Wybierz generację: Opel Astra G (1998 - 2009)
    Opel Astra G

    Opel Astra G

    Sprzedaż Astry II (zgodnie z kolejnością alfabetyczną zwanej Astrą G) rozpoczęła się w 1998 roku. Od swojego poprzednika model odróżniał się nowocześniejszą, masywniejszą sylwetką i większymi rozmiarami, co wpłynęło na przestronność wnętrza. Astra II...

    więcej o Opel Astra G

  • Wybierz generację: Opel Astra F (1991 - 2000)
    Opel Astra F

    Opel Astra F

    Pierwsza generacja Astry zwana też Astrą F została zaprezentowana w 1991 roku. Model miał za zadanie zastąpić popularnego Kadetta i ze swojej roli wywiązał się doskonale. Nawiązaniem do poprzednika była litera F w nazwie, następna w alfabecie po literze...

    więcej o Opel Astra F

Opel Astra J

Przygotowując czwartą generację swojego kompaktu Opel wziął sobie do serca niezbyt pochlebne opinie na temat designu poprzednich wcieleń. W efekcie, z auta zaledwie poprawnego pod względem stylistycznym, Astra stała się niemal ikoną stylu. Zasługa w tym zarówno dynamicznie wyglądającej bryły nadwozia, jak i atrakcyjnie wystylizowanych detali (typu reflektory, przetłoczenia boczne czy tylne lampy). Designerów trzeba pochwalić w szczególności za projekt wersji nadwoziowej kombi – pomimo jej funkcjonalnego charakteru i pokaźnych gabarytów, karoseria ujmuje zgrabnością linii.

Zachwyt wyglądem Astry nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Również tu projektanci pokazali się z jak najlepszej strony tworząc nietuzinkowy kokpit cieszący oko. Szkoda tylko, że atrakcyjną stylistycznie konsolę centralną przeładowano przyciskami, utrudniając tym samym obsługę. Dobrze natomiast, że całość wykończono materiałami wyjątkowo wysokiej jakości, a wszystko solidnie poskładano. Do czytelności wskaźników nie można mieć zastrzeżeń, te skierować trzeba ku widoczności z miejsca kierowcy.

Skoro wspomnieliśmy już o miejscu kierowcy, warto podkreślić, że prowadzący Astrę może cieszyć się z nienagannej pozycji za „kółkiem” oraz fotela łączącego wygodę na długiej trasie z należytym trzymaniem bocznym na zakrętach. Kierujący, podobnie jak siedzący obok niego pasażer, może cieszyć się także z przeogromnej wręcz ilości miejsca. Niestety, ilość ta bardzo wyraźnie odbiła się na przestrzeni wygospodarowanej z tyłu. Klaustrofobicznie może tam nie jest, ale wysokim pasażerom będzie wyjątkowo ciasno. Na domiar złego, samo wsiadanie do tyłu okazuje się bardzo niewygodne ze względu na niewielkie drzwi. Na dużą pochwałę zasługuje z kolei przestrzeń na walizki. Oprócz wysokiej pojemności oferuje ona sporo funkcjonalnych rozwiązań ułatwiających pakowanie.

Przechodząc do oceny zachowania podczas jazdy, docieramy do najmocniejszych punktów kompaktowego Opla. Pierwszym, i zdecydowanie najważniejszym z nich, jest zawieszenie, które nie tylko idealnie pokonuje nawet najostrzejsze łuki, ale również skutecznie izoluje podróżnych od niedoskonałości nawierzchni. Mocnym punktem konstrukcji jest też układ kierowniczy, który przekonuje do siebie precyzją działania, tym samym zachęcając do szybkich manewrów. Szkoda tylko, że Astra cierpi na nadwagę, przez co efektywność hamowania nie należy do doskonałych.

Za doskonały trudno też uznać stosunek ceny do jakości, jaki oferuje swoim nabywcom opisywany model. Nie dość, że kwoty potrzebne na zakup samochodu są za wysokie, to jeszcze wyposażenie seryjne okazuje się zbytnio ubogie. Bez dopłaty otrzymamy co prawda komplet airbagów, system ESP oraz „elektrykę” szyb przednich i lusterek bocznych, ale dopiero po uiszczeniu odpowiedniej sumy dostaniemy klimatyzację, radio CD/MP3 czy komputer pokładowy. Niektóre samochody miejskie oferują znacznie więcej!

Opel Astra H

Mimo, że brakuje jej do designerskiej finezji obecnej generacji, Astra H to udanie wystylizowane auto - całkiem eleganckie i ponadczasowe. Komplet wersji nadwoziowych pozwala wybrać coś specjalnie dla siebie, a pomijając wersje z jedną parą drzwi możemy cieszyć się z przestronnej kabiny pasażerskiej i pakownego kufra. Trudno narzekać też na kokpit - ma szykowną formę, jest czytelny i łatwy w obsłudze (poza irytującą dźwignią kierunkowskazów), a jego jakość wykończenia trzeba ocenić pozytywnie. Poziom wyposażenia okazuje się bardzo różny, ale na rynku dominują najskromniejsze wersje.

Szeroka gama silnikowa z jednej strony ułatwia, a z drugiej utrudnia wybranie najlepszego motoru. Do podstawowych potrzeb najlepszy będzie albo benzynowy silnik 1.6 (wystarczające osiągi, umiarkowane spalanie i trwała konstrukcja świetnie współpracująca z LPG), albo wysokoprężny motor 1.9 CDTI (żwawy, bardzo elastyczny, oszczędny i - w wersjach bez filtra cząstek stałych - niezawodny). Układ jezdny kompaktu spod znaku błyskawicy został zestrojony dość sztywno, co gwarantuje dobre własności trakcyjne, choć nieco ograniczony komfort.

Popularność, jaką cieszy się Opel Astra III. generacji sprawia, że na rynku sporo jest auto o bogatej (w przejechane kilometry oraz kolizje), ale sprytnie ukrytej historii. Tych egzemplarzy trzeba oczywiście unikać. Ceny auta są niższe niż w przypadku np. Volkswagena Golfa V, a i koszty serwisu wyglądają bardzo zachęcająco. Większych uwag nie mamy do trwałości auta - korozja występuje wyłącznie pod niefortunną listwą klapy bagażnika, w silnikach problemy sprawiają głównie DPF-y (które pracują w części diesli), a jedynie elektryka lubi czasem "zastrajkować".

Komentarze redakcji

Powagosław: Pewniak. Niezawodny, a do tego coraz ładniejszy. Bez wątpienia jeden najzgrabniejszych i najdynamiczniejszych kompaktów na rynku. Dobra robota, panowie z Opla.
Luzacjusz: Patrząc na ewolucję Astry na przestrzeni lat, widać jak hartowała się stal. Nie mamy też wątpliwości, że kierunek, w jakim podąża błyskawica w kółeczku na masce tego auta jest słuszny.

Silniki Opel Astra

Opel Astra J - jaki silnik wybrać?

Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.

Opel Astra H - jaki silnik wybrać?

Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.

Publikacje o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
 
Nasz test Opel Astra J – teraz trzeba błyszczeć

Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - wysokie aspiracje
 
Nasz test Opel Astra Sedan 1.7 CDTI

Koncern z Rüsselsheim stoi frontem do klienta. Kto czuje potrzebę, może doposażyć kompaktową Astrę do poziomu, jakiego nie powstydziłaby się limuzyna klasy średniej. Tak też skompletowano testowaną Astrę Sedan - samochód z gliwickiej fabryki Opla.

Czy warto kupić: używany Opel Astra F (od 1991 do 2002)

Solidne auto za rozsądne pieniądze. Jest nie tylko tanie w zakupie. Szeroka gama niedrogich zamienników oraz silniki świetnie współpracujące z instalacjami LPG to przepis na niskie koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Astrę F?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Opel Astra

Opel Astra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel AstraautoWcentrum - społeczność Opel Astra

najwyższe oktanyAuta - Opel Astra

Opel Astra Astrolot 85,66

Opel Astra Perełka 77,71

Opel Astra green power 1.4 81,74

Opel Astra 1,7 dtl 75,97

Opel Astra OPC BlackBeast :) 79,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Astra

stalowy22 81,30

RadekWolf 91,80

misiel_budyta 86,02

endriume24 84,83

luckyboy 94,53

maynard_jk 89,99

Stig210 90,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Astra

Astra już po naprawie i wszelakich serwisach.
Astra już po naprawie i wszelakich serwisach. Troszkę zaległy wpis, bo nie było czasu. Tak więc w dniu 26/08/2014 odebrałem n...
Drobna (u)Asterka
Drobna (u)Asterka Witajcie :) Dopiero co wychwalałem swój zakup, no i się doigrałem [diabel] K...
Dzwon.
Dzwon. Czwartego dnia od zakupu ojczulek już auto załatwił. Obtarł o betonowy słup. Gen...
Pierwsze 1000 km, oraz serwis klimatyzacji
Pierwsze 1000 km, oraz serwis klimatyzacji Witam. No i stało się. Pierwsze tysiąc kilometrów w Tytanku, może w niezbyt s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Astra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Astra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Astra

Opel Astra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Astra
 

Opel Astra najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.2 TSI (86 KM)
Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
Seat Leon
1.4 TSI ACT (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Astra

Opel Astra
1.9 diesel 150 KM
94 000 km, 2007
25 400 PLN
Opel Astra
1.2 diesel 89 KM
114 000 km, 2007
20 000 PLN
Opel Astra
1.4 benzyna
69 000 km, 2011
55 555 PLN
Opel Astra
1.3 diesel 90 KM
190 000 km, 2008
13 900 PLN

Ocena auta Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

  • Średnia ocena
    na podstawie 15 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Astra

Opel Astra F Kombi - galeria społeczności Opel Astra IV Sedan Opel Astra GTC Opel Astra H Sedan - galeria redakcyjna Opel Astra III Caravan Opel Astra GTC 2012 Opel Astra Coupe Opel Astra Kombi - galeria społeczności Opel Astra Hatchback 5d - galeria społeczności Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Astra

  • 1.
  • 2,00 Opel Astra G 1.6 16V (101KM) 2001r.
    dodał: tomcio, 02.10.2013

    witam, około rok temu zamontowałem nowy gaz sekwencje do opla astry 1,6 u tego oszusta i od tego moment zaczął się mój dość spory problem! na początku brak pojęcia w porządnym wyregulowaniu tej że instalacji mimo wielu prób! ale to nie koniec bo największy problem to dokumenty na instalacje po montażu żeby wbić gaz w dowód! pól roku prosiłem się o dokumenty i wiecznie mnie głupio zbywał tłumacząc się: a ze to księgowa coś tam, albo czasu niema, długopisu nie ma i wiecznie coś aż po pół roku minęło i się doczekałem więc udałem się do starostwa by zalegalizować nieszczęsną instalacje tam zaś powiedziano mi że źle wypisano i trzeba poprawiać a najbardziej wku**iło mnie to że dostałem podrobioną homologacje na butle no i tu się zaczęło użeranie z oszustem andrzejem!!! po dłuższym czasie w innym warsztacie wymieniłem butle i z oryginalnym dokumentem wreszcie się udało a pełny koszt instalacji w marnym oplu wyszedł 3500zł i rok nerwów! PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TYM OSZUSTEM KRETYNEM A OPINIE MA NIBY DOBRE!!! PEWNIE SAM JE WYSTAWIA!!!

  • 2.
  • 3,00 Opel Astra G 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Agnieszka, 31.05.2012

    Gaz zakładałam w "EKO AUTO-GAZ EUGENIUSZ DZIĘCIOŁ" OSTRÓW WLKP. UL. Krotoszyńska 94. Po 2 dniach auto wybuchło!! kolektor ssący powiercony jak sitko (na dodatek bez ściągana go z silnika, wszystkie opiłki wleciały do środka), dziury zaślepiane śrubkami i wysmarowane sylikonem.. Poucinane i zalepione przewody elektryczne i wiele innych nieprawidłowości w założeniu instalacji gazowej..(Auto jechało jednoczenie na benzynie i na gazie a nie, jak powinno na samym gazie..) Po zgłoszeniu wykonawca stwierdził ze powodem tego jest uszkodzona przepustnica-naprawiłam wszystko na swój koszt, ale auto dalej na gazie nie chce jeździć a na benzynie jest ok. Pan Dzięcioł uważa ze instalacja gazowa jest poprawnie zamontowana. Zawiozłam auto do innego serwisu i tam potwierdzono wszystkie błędy zamontowanej instalacji, stwierdzone przez mechaników. Zdecydowałam na demontaż instalacji i zainstalowania jej na nowo, ale już nie u Pana Dzięcioła. Czuję się oszukana i żałuję że do niego trafiłam.. NIE POLECAM..!!!

  • 3.
  • 4,75 Opel Astra F 1.6 i 16V (100KM) 1995r.
    dodał: astrat34, 19.12.2008

    wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie zobaczyl to wiedzial co ma zrobic... ale pol roku zmartwien mialem teraz sam zmienilem sobie moment przelaczenia na gaz zeby szybciej chodzil na gazie znaczyb oszczedniej przy fabrycznych nastawach palil mi 7.5 gazy ile benzyny nie wiem a teraz to pali 8.7 gazu a benzyne to na pewno mnie ale dalej nie wiem ile cos kolo 5 litrow na zbiornik gau ale zalezy od ilosci rozruchow bo sa zawsze na benzynie takze jak sa krotkie trasy to pali wzauwazalnie wiecej benzyny

  • 4.
  • 5,00 Opel Astra G 1.4 16V (90KM) 2008r.
    dodał: DrMASH, 25.06.2009

    Zamontowałem również lubryfikację za 300 zł (Flash Lube). Jestem bardzo zadowolony. Może autko troszkę wolniej się zbiera, ale na nasze polskie warunki całkowicie wystarcza. Zamontowałem 48l zbiornik gazu, jak tankuję do pełna to wchodzi jakies 34-35 l gazu. Wystarcza mi to na jakieś 400-430 km jazdy. Wynika z tego, że auto pali mi ok. 8.0 - 8.5 litra gazu w cyklu mieszanym (50% miasto/50% trasa). Z ciekawości kiedyś sprawdziłem ile pali tylko na trasie i wyszło mi ok. 6 litrów gazu. Aha, przy ocenie ilości gazu w zbiorniku nie należy się kierować wskazaniami diodowego wyświetlacza (element instalacji lpg), tylko doświadczalnie sprawdzić ile auto jest wstanie przejechać na pełnym zbiorniku. Byłem zdiwiony jak się okazało, że jadąc na rezerwie (świeciła się czerwona dioda) jestem w stanie przejechać 200 km!

  • 5.
  • 5,00 Opel Astra F (KM) 1996r.
    dodał: Kaprychoo, 14.06.2012

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. Przy takich ustawieniach, najbardziej dostaje po du..(4 literach) reduktor. Ale niedawno wymieniłem, z gwarancją na 2 lata, a takie nastawy wprowadził montażysta i gwarant w jednej osobie, więc mi to lotto :) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 6.
  • 4,25 Opel Astra G 2.2 16V (147KM) 2001r.
    dodał: 123, 28.01.2010

    Wszystko było ok, samochód spalał 10-11 litrów przy silniku 2.2, aż do momentu gdy zaczęły się psuć wtryskiwacze, nagle obroty łapał do 3500 a jego prędkość max spadła z 220 do 120 ;/ oddałem do serwisu czakram w warszawie na maciejki i diagnoza taka że do wymiany parownik za 1200zł i 3 wtryskiwacze po 220zł sztuka + robocizna :) ogólnie aby ją naprawić muszę wysypać ok 2 tysiące. troszkę drogo zwłaszcza że pół roku temu wymieniałem już jeden wtryskiwacz, a na całą resztę gwarancja jest tylko na rok, Instalacja ok, samochód jeździł dobrze, ale części zamienne zdecydowanie za drogo. Myślę nad zmianą instalacji na KME bo za 1600zł będę miał wszystko na cacy (jeśli zostawię starą butlę) a i w KME komplet wtryskiwaczy to 300zł a nie 880 pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Astra

Opel Astra

1 390 komentarzy

840 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil_Inwestor~Kamil_Inwestor

Witam
Jestem posiadaczem Opla astry H z silnikiem 1,3 cdti 90km i jestem z niego bardzo zadowolony gdyż jest to samochód bardzo oszczędny i zarazem dynamiczny jak na warunki miejskie jest wprost idealny. Przebieg mojego egzemplarza to 120000 kilometrów, które sam zrobiłem od nowości i jedyne co wymieniłem od tej pory to kompletne zawieszenie oraz hamulce (zwykła eksplantacja).
Duża ilość egzemplarzy na polskich drogach sprawia że ten samochód staje się tani w serwisowaniu, ponieważ występuje duża podaż części na rynku różnych producentów.

~KRZYSIO~KRZYSIO

WITAM MAM OPLA ASTRE G Z SILNIKIEM 1.8 16V 125 KONI BENZYNA I BIERZE DUZO OLEJU CZY TE SILNIKI MAJA TAKA WADE FABRYCZNĄ??PROSZE O OPINIE NA TEN TEMAT KOGOS KTO SIE ZNA NA TYM LUB MIAŁ DO CZYNIENIA WLASNIE Z TAKIM SILNIKIEM

~franek~franek

Astra cabrio 1.4 Si (82KM) - kupiłem za 4500 dołożyłem osobiście - moja robota - 2500 - teraz wszystko w 100% sprawne - jest nawet nowy katalizator, nowe opony całoroczne Kleber, rozrządy , pompa ,hamulce przód itd - zrobiłem w 15 miesiecy 12 tys km - spalanie PB95 wieś - 7.0 trasa szybka 6.0 l/100km, po miastach raczej nie jeżdżę; Od pół roku tylko na PB 98 - bo tania spalanie: autostrada (140 km/h)- 6.0 l/100 , wieś - trasa normalna - 5.4 l/100 80-90 km/h , miasto typowe jw. minimalne zauważone spalanie średnia 100 km/h - 5.32 l/100. Rocznik 1994 z Włoch , 0 rdzy. Oleju 5W-30 brał przed wymianą uszczelki pod michą 0.35 l/1000 km, teraz jeszcze nie wiem Służę informacjami jak kogoś to interesuje . Chciałem kupić Tigrę ale po 9 - miesięcznych bezskutecznych poszukiwaniach sprawnego auta zwątpiłem - i nie żałuję - bo co cztery osoby to nie dwie - no i kasy trochę zostało na przepicie. Chyba ją pomaluję aby lepiej wyglądała na czerwień meksykańską "rosso".

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 465
Przejechany dystans
43 530 827 km
Zatankowanego paliwa
2 300 760 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 895
Wydanych pieniędzy
3 764 647 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 825
Wydanych pieniędzy
4 362 713 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 007)

Testy zderzeniowe Opel Astra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Astra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Astra GTC, 1.4l petrol 'Sport', LHD
2011

Opel Astra
Opel Astra 1.6 'Enjoy', LHD
2009

Opel Astra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Na podstawie 25 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Łukasz ze Śląsk, dodano: 01.02.2012 21:58

Witam chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tego samochodu. Silnik: 1,7 TD (oplowski) 68KM Nadwozie: hatchback 3 drzwiowy Posiadam auto pół roku. Robię sporo km. Miesięcznie 800-1000 km. Jazda mocno mieszana raz więcej miasta raz więcej krótkich tras do 30 km choć zdarzają się odcinki po 100km. Ekonomia jazdy jak na auto z 97 roku bardzo zadowalająca zalewając cały bak robię 720-750 km więc to dobry wynik jak na 42-44 litry zależy ile wejdzie. Spalanie u mnie wychodzi 6-6,5 litra nie jestem super oszczędnym kierowcą jeżdżę dość dynamicznie ale nie pałuje jak debil co przy tak słabym silniku mija się z celem. Jednostka oszczędna mój egzemplarz narazie bez awaryjny poza wymiana oleju i filtrów na liczniku 190 tyś choć przy aucie z którejś ręki ciężko w to uwierzyć gdzie ojca BMW z 2005 ma 180 tyś :) a dieslem robi się przebiegi a nie trzyma w garażu na niedzielne wypady do kościoła:) Dynamika w aucie dość słaba ale w miarę moment obortowy radzi sobie z ruszaniem pod górę czy holowaniem cięższych aut chodź nie radziłbym nadużywać bo można szybko wymienić sprzegło :) części tanie auto tanie w utrzymaniu o ile nie jest na maxa zajechanym egzeplarzem. Wygoda podróżowania jak na auto z 97 roku całkiem przyzwoita furory nie będzie na trasie przy 130km/h gdzie zaczyna być głośno ale to wkońcu klasa średnia i 97´ a nie premimum :) do codziennego użytku w w miarę ruchliwych przebiegach opłacane auto tragedi przy tankowaniu nie ma. Mój egzemplarz odpala lepiej przy -19 niż niektóre benzyniaki ale tu panowie ważna sugestia jak się dba tak się ma :) i tyle w temacie :) cudów nie ma ani aut, które się nie psują :) O diesla w zimię trzeba się troszczyć nalać od czasu do czasu ulepszacza 10 zł na cały bak to nie tragedia. Dbać o szczelność w silniku a będzie jeżdził i jeżdził no i trzeba pamiętać o turbnie... Polecam auto dla mniej zamożnych użytkowników chcących podróżować w lepszych warunkach niż fiat cc czy sei czy inne małe wehikuły przy wydatkach na paliwo podobnych, a przy tym i bagażnik większy i ludzie 2 z tyłu usiądą w lepszym komforcie. Jeżeli któś przykuwa uwagę do mocy czy lepszych osiągów lepszą ocja będzie isuzu 1,7 tds 82 km pozwala na lespze osiągi prawdę mówią to samo spalanie a może niższe bo ciśnać aż tak nie trzeba i japońska bezawaryjna jendostka (jeśli się dba) mam nadzieję że relacja komuś się przyda w podjeciu decyzji czy pogładu na ten pojazd :)

pełny raport Opel Hatchback 1.7 TD

autor: vwmaniak, dodano: 04.02.2012 15:27

Astra 1,3 uzytkuje od 10m-cy. Auto ma przebieg 33kkm. Awarii - brak. Srednie spalanie jakie zanotowuje to ok. 5,2l - 5,6l na kazde 100km. Na krotkich odcinkach spalanie srednie ok. 5,5-5,6l, na trasie pozamiejskiej bez autostrad ok. 5,0l-5,2l, trasa i autostrady ok. 5,2l-5,4l. Trasa katowice - chorwacja srednia predkosc 140-160km/h 5,2l. trasa katowice - solina autostrady 140-160km inne jak warunki pozwalaja 5,2l przy temperaturach ujemnych -14C i 5 pasazerch. trasa katowice - gorzow wlk. 5,4l, trasa katowice szczecin - 5,3l. Usredniajc srednie spalanie od tankowania do tankowania (tak liczone bo moja astra nie ma komputera - to od 5,2 do 5,6 litra na kazde 100km a wiec moim zdaniem b.dobrze. Nigdy nie osiagnalem spalania ponizej 5 litrow ale to moze wina stylu jazdy poprostu lubie dynamiczna jazde, bez szalenstw. 6 bieg w trasie przydaje sie, poniewaz samochod nie jest dobrze wyciszony to mozna chociaz obroty silnika obnizyc, a na stacji milo sie zaskakiwac po szybkiej jezdzie. Porzedni samochod to passat b5fl 1,9tdi 130km szybszy, cichszy i palacy o ok. o 1-1,5 litra wiecej. Astra ma b.krotkie pierwszy bieg trzeba sie przyzwyczaic i szosty bieg dla takiego malego silniczka to tylko wtedy gdzy mamy conajmniej 2000tys obr/min, ponizej poprostu sie dlawi. Samochodem mozna jechac dosc dynamicznie, co na poczatku po przesiadce z w/w passata wydawalo mi sie nie mozliwe, poprostu trzeba sie przyzwyczaic do tego silniczka. Samochod z tym silnikiem polecam osoba chcacym jedzic osczednie co nie znaczy wolno. utzymywanie predkosci autostradowych rzedu 140-160 km/h nie stanowi problemu.

pełny raport Opel Hatchback 5d 1.3 CDTI ecoFLEX

autor: radziej, dodano: 31.07.2011 23:01

Czytam te raporty i postanowiłem się z wami podzielić swoją opinią ,z mojego punktu widzenia.W ciągu 3 lat miałem takie trzy auta (ogólnie w firmie było ich sześć)i zrobiłem nimi łącznie ok.200 tyś km.Jeśli idzie o dynamikę to wiadomo jest kiepska! i z tym nawet nie ma co dyskutować(choć można się przyzwyczaić) a jako ciekawostkę powiem wam,że auta po lifcie są dynamiczniejsze ,zwłaszcza przy ruszaniu jest mniejsza dziura turbinowa,w codziennej jezdzie auta paliły ok.6,5litra,czasami jak nie nie jezdziłem po mieście potrafiły zejść do ok.6litrów, ale za to na autostradzie przy wciskaniu na maksa paliły ok.10litrów tak,tak to nie pomyłka! w trasie z rodziną nie było nic mniej niż 6,5litra ponieważ,żeby zachować jakąś dynamikę to trzeba ostro wciskać zwłaszcza z włączoną klimą a próba dynamicznego ruszenia np.ucieczki ze skrzyżowania (z klimą) prawie zawsze kończyła się wstydem :( W firmie nawet śmialiśmy się,żeby nie dawać dużo gazu bo zrywna jest!, wiem,że niektórzy kierowcy w trasie potrafią spalić tym autem mniej niż 5litrów!,ale uwierzcie mi ,że trzeba nie mieć układu nerwowego lub być zaawansowanym wiekowo,żeby tego dokonać. Na koniec jeszcze dwie ciekawostki ,pierwsza to taka,że na zimówkach 195/65/15 czyli węższych auta były wyraznie żwawsze,a druga jest taka ,że we wszystkich! przy większym obciążeniu regularnie dochodziło do odcięcia turbiny,tzn. auta nagle traciły moc,a na desce zapalała się kontrolka silnika,trzeba było auto zgasić i odpalić ponownie ale w niektórych autach było to nagminne a w innych mniej ,serwis natomiast nie bardzo sobie radził z usunięciem tego zjawiska!

pełny raport Opel Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Astra Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Astra I

Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy...

Zobacz dane techniczne Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Astra, oglądali także