Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4698 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1535 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Bardzo przyjemny w użytkowaniu samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na autostradzie, nieco słabiej na ciasnych zakrętach. Bardzo dobre wycieszenie jak na kompakt. Długie przełożenia skrzyni biegów, co wpływa na wyciszenie, ale tez na elastyczność (tu słabiej). Niskie spalanie, bardzo dobre zawieszenie i ochrona przed korozją. Dobra przestronność (super z przodu). Dobra widoczność, ale tylko z czujnikami parkowania. Ładny profil, ale mniej atrakcyjnie wygląda z samego przodu. Łatwość obsługi, łatwo łączy się z bluetooh, nie potrzeba kabla. Zadowalające zużycie paliwa i wystarczające osiągi. Poza tym nie przepłacamy za markę.
4,6
~Maciej
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Przyzwoite auto, z przyzwoitym bagażnikiem. Dla rodziny 2+1 jest ok, może dla 2+2 tez pod warunkiem, że to drugie nie korzysta już z wózka. Silnik nie porywający ale wystarczający. Jest za słaby do tego auta, ale do spokojnej jazdy ok. Demonem szybkości nie jest ale jak się rozpędzi to jedzie. Na pewno trzeba się nastawić, że na autostradzie trzeba planować wyprzedzanie. Jego duzym plusem jest prostota i bezawaryjność. W trasie brakuje 6 biegu. Auto mocno popularne, dużo tego jeździ po naszych drogach a co za tym idzie że na pewno nie wyróżnimy się tym autem a z drugiej strony powoduje to że części do tego auta są na niskim poziomie cenowym. Dodatkowo jest w czym wybierać w ogłoszeniach.
4,0
~Adrian
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Fajne autko pakowne,wygodnie się prowadzi. Co do minusów: - skrzynia biegów mało precyzyjna ojej najlepiej wymieniać co dwa lata bo u kolegów łożyska leciały ja od razu to zrobiłem i przez 130 tyś był spokój. - silnik w tym segmencie non stop pierdoły zawsze jakiś wyciek z układu chłodzenia zbiorniczek wymieniany dwa razy jakieś uczszczelki przy silniku lecą no i rurki od turbo też wymieniałem dwa razy. LPG - niby jest ok ale najlepiej ostatnie parę km zrobić na PB bo potem mogą być trudności z odpalaniem. Ogólne odczucia - z auta jestem zadowolony ale często usterki dobijają właściciela niby pierdoły ale często gęsto trudne do zdjagnozowania.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
7,2 – 9,8
l/100 km
5,3 – 6,4
l/100 km
9,1 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI 136KM 100kW
Chyba mam, ciężką nogę, bo wszystkie moje raporty zawyżają tutaj średnią danego auta. Astra jest bardzo dobra w trasie, pali bardzo mało jak na dynamikę jaką dysponuje. Większość moich tras to rodzina 2+2+pełny bagażnik i klima. Niestety w zimę Astra prawie nie jeździ, i stąd te wysokie spalanie. Komputer pokazuje nawet pod 10l/100km gdy żona wozi dzieci do żłobka i przedszkola co się równa z przejechaniem ok 3km na zimnym silniku i powtórce kursu popołudniu. Ostatnio za to gdy jechałem trasę 100km, zgodnie z przepisami, krajówką, która prowadziła przez kilka miejscowości i z powrotem to spalanie spod dystrybutora wyszło 4,4. Także da się jeździć oszczędnie, ale jak na ten samochód jest to bardzo nużące.
7,0
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Spalanie średnie przy codziennych dojazdach do pracy ok. 7l/100km w zimie ok. 7.7l/100km. Na trasie jadąc krajówkami 90km/h da się zejść do realnych 5.9l/100km. Jazda autostradą 140km/h to już spalanie ok.7.5l/100km, a 120km/h - ok.6.5l/100km Niestety waga samochodu robi swoje i spalanie jest wyższe niż u konkurencji - szczególnie w porównaniu do 1.4 TSI. Mam wrażenie, że silnik także sam w sobie nie jest mistrzem oszczędzania. Jednakże patrząc na rywali z tej klasy nie wypada najgorzej pod tym względem.
9,3
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
ceny części przyzwoite, spalanie ma krótkich dystansach mogłoby być niższe . Po użytkowaniu przez 3 miesiace na krótkich dystansach w mieście ok 4 km spalanie 11L - 12,8L po dłuższej jeździe po mieście ok 9,5 L . Trasa większość na autostradzie z prędkościom 130, sporadycznie coś więcej ok 7,9L na trasie poza autostradą 90-110 ok 7,1L . W mieście zadowoliłoby mnie 10L (9,5L) na trasie przy prędkościach 90-110 rewelacja jakby było 6,0L przy prędkościach autostradowych czyli ok 130-140 jakby było 7,0L też by było rewelacyjnie. Miasto mnie na razie przeraża.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting