Szukaj

Informacje o Opel Corsa C 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Trzecią generację Opal Corsy (Corsę C) wprowadzono na rynek w 2000 r. Samochód względem poprzednika odmieniono pod względem stylistycznym, powstał także na nowej płycie podłogowej General Motors o nazwie Gamma, wykorzystywaną później do produkcji innych aut koncernu General Motors. Corsa C przeszła facelifting w roku 2003. Mimo że jej produkcja oficjalnie została zakończona w roku 2006, to jest do dziś oferowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. W Brazylii funkcjonuje wariant pick-up auta i jest sprzedawany pod nazwą Chevrolet Montana. W Europie dostępne były jedynie warianty trzy- oraz pięciodrzwiowy.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 1800-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje kod silnika: Y 17 DT (wersja silnika 1.7 z intercoolerem)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Borsuk
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Biorąc pod uwagę całość to jest dobrze. Fajne autko do miasta i na krótkie trasy. Po tuningu zyskuje nowe życie. Prowadzi się dobrze ale zalecam szersze oponki niż fabryczne. Nie ma z nim większych problemów, ale należy uważać na rozbitki i zajechane egzemplarze. Tutaj pada alternator i sterownik pompy, w sumie nic więcej. Polecam na pierwszy samochód, naprawdę dobrze się spisuje w tej roli. Od 16 letniego auta nie możemy wymagać niewiadomo czego. W skali od 1 do 10 śmiało bym tutaj dał ocenę 8 i szczerze go polecił.
4,0
~Rafał
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Dobre auto za przystępną cenę. Nie nadaje się na długie trasy (zbyt duży szum w kabinie powyżej 120km/h). Dobrze zestrojone i wytrzymałe zawieszenie. Bardzo dobre hamulce. Łatwy w naprawie (może dlatego że jestem mechanikiem :-) ). Małe spalanie. Dobrze się prezentuje na tle konkurencji z tych lat. Jeżdżę na oponach 195/50/r15, auto dobrze się na nich trzyma drogi i ładniej wygląda. Niestety musiałem ostatnio wymienić słynną już ze swojej awaryjności maglownice, ponieważ stukała (nie ma tragedii - 230zł nowa na internecie, sprawdzone na 5 innych corsach na przełomie 3 lat, zero reklamacji) oraz także słynny zawór zmiany kąta wtrysku na pompie, który przecieka i może dojść do awarii sterownika, do którego dostaje się przez niego ropa po kablach (tylko oryginalna część denso 400zł). Bardzo ciężko jest znaleźć to auto bezwypadkowe, sam nie znalazłem, ale wybrałem to najlepiej zrobione. Silnik bez zarzutów, oczywiście mógłby być mocniekszy, ale nie ma tragedii.
4,1
~alfred
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Witam. Postaram się obiektywnie ocenić to auto. Nie jestem jakimś fanem Opli, auto kupiłem bo była okazja. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym wozidełkiem a w szczególności jego bezawaryjnością. Silnik 1.7 dti Isuzu ma bardzo dobrą opinię- moim zdaniem jak najbardziej zasłużoną. Obecnie auto ma 220 tys przebiegu (oryginalny na 100%)i żadnej usterki. Średnie spalanie na poziomie 4-5l przy mojej nodze to świetny wynik. Niby ma tylko 75 km ale zbiera się bardzo dobrze, na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem, bez problemu pojedzie 190 km/h. Wiem co mówię, miałem już różne auta. Jak na samochód miejski mam dobre wyposażenie (klima, elektryczne szyby, cztery poduszki, radio cd sterowane z kierownicy, fabryczne alufelgi). Jedyne czego naprawdę brakuje to regulacja kierownicy! Jestem dosyć wysoki, siedzę daleko i nisko a ustawienie fabryczne kierownicy mi nie odpowiada. Wizualnie mi się podoba, bardziej niż Corsa D, która wygląda jak bańka. Jedynym mankamentem jest twarde i średnio wytrzymałe zawieszenie, w miarę głośna praca silnika (coś za coś)i plastikowy środek. Na polskich drogach trzęsie jak w taczce aczkolwiek na równej, ładnej drodze jedzie się przyjemnie. Wielkim plusem są bardzo tanie i ogólnie dostępne części. Za nowe kompletne lusterko do pomalowania dałem 30 zł, nowy wahacz 120 zł, termostat 15zł itp. Ogólnie auto na plus jeśli wiesz czego od niego oczekiwać- nie jest to limuzyna.
Średnie spalanie dla Opel Corsa C 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW 2000-2003
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Generalnie spalanie w granicach 5-6 litrów przy mojej nodze, gdzie go nie oszczędzam. Cykl głównie miejski, podmiejski. Na 42 litrach dieselka do 860 km przejechałem na mocnej rezerwie. Zima 700-750 km. Polecam samochód dla ludzi, którzy lubią jeździć, a nie chcą wydawać dużo pieniędzy na paliwo czy naprawy. Legendarny Isuzowski silnik 1.7 DTI daje radę. Idzie wyprzedzić, potrafi się zebrać, więc jak ktoś mam, to polecam dbać o to autko. Szkoda, że pakowne nie jest, ale na zakupy czy na wypad na wakacje jak najbardziej się nadaje.
4,8
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Auto jest super. Jest małe, zwinne i baaaardzo oszczędne - w sam raz do miasta. Na trasie jest jeszcze bardziej oszczędna pod warunkiem nie przekraczania 130km/h. Największe spalanie jakie osiągnąłem to prawie 10l/100km jadąc na trasie Warszawa-Częstochowa-Warszawa. Bardzo mi się wtedy spieszyło do żony, która wylądowała w szpitalu. Trasę Warszawa-Częstochowa (z wyjazdem spod domu do dojazdu pod szpital) pokonałem w niecałe 2h z przystankiem na kawę. Właściwie prawie cała trasa (w obie strony) była pokonana z prędkością powyżej 160km/h. Najpoważniejsza naprawa jaką miałem to wymiana alternatora i akumulatora. Auto nie do zajechania.
5,2
Opel Corsa C
Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to dla mnie rewelacja. Nie jestem typem rajdowca i nie katuję silnika, jeżdzę normalnie, troszkę więcej niż przepisy pozwalają. W mieście gdzie spędzam większość czasu spalanie wynosi maksymalnie 6-6,5 litra, na trasie ze średnią prędkością 120-130 km/h wychodzi z 4,5 litra. Trasa Katowice-Władysławowo średnio 5 litrów z odcinkami po 160-170 km/h na autostradzie więc uważam że bardzo dobrze. Jeśli chodzi o ceny części to w normie. Nie są drogie, łatwo dostępne a i każdy mechanik zrobi co trzeba.

Usterki Opel Corsa C

Liczba wpisów: 52
Silnik d.długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę w zimie
  • Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
  • układ chłodzenia
Przy temp. poniżej 0 st.C silnik musi pokonać ok 5-16km zanim wskazówka temp. cieczy chłodzącej zacznie się podnosić (w zależności od tego jak dużo poniżej 0st.C jest na zewnątrz). Do tego czasu w aucie jest zwyczajnie zimno - im większy mróz tym gorzej, nieznacznie pomaga trzymania auta powyżej 2000rpm. Po dłuższej trasie (np.20km) silnik osiąga temp. roboczą, ale zatrzymanie się na światłach lub znacznie zmniejszenie prędkości powoduje natychmiastowe wychłodzenie silnika. Termostat oryginalny wymieniony, okazał się dobry, na nowym bez zmian. Z termostatu (zabudowany) wychodzą króćce do pompy wody skąd dalej wężem do nagrzewnicy - ten wąż szybko robi się gorący - możliwe że tak szybko oddaje ciepło że silnik jest zimny? kolejny króciec to przelewka do zbiorniczka płynu chłodzącego i duży otwierający duży obieg, ten pozostaje zimny do ok 88-89st.C (czyli do otwarcia termostatu) Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. W książeczce "Sam naprawiam Corsa C" jest wpis że silnik z13dt posiada dodatkowe urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy w niskich temp. ale ja u siebie takiego czegoś nie widzę - nawet nie wiem gdzie szukać (ponoć po stronie kierowcy), może jest seryjnie montowany a u mnie zwyczajnie jest zepsuty?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Easytronic F na wyświetlaczu, nie przełącza biegów
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • układ napędowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy 1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę" 2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę... 3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego 4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów) 5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni Podsumowanie: Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Problem rozwiązany
49 komentarzy
Silnik bądź układ chłodzenia
  • Opel Corsa C 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW 2004-2006
  • układ chłodzenia
  • 215 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
We wtorek tj.02.05.2023 został zmieniony Olej, używam oleju GM 10w40 do wymiany było z nią wszystko okej a 3 dni później na bagnecie pojawiło się masło które po przejechaniu około 40 km i po dodaniu jej więcej gazu znikło to teraz ma problem z płynem ponieważ go pobiera gdy np.stoi się na światłach i dociagnie do 90 stopni wtedy znika a takto jest. I bardzo proszę nie puszczę komos typu że uszczelka pod głowicą bo na 99% to nie to
Opel Corsa C