Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC

Jeden z najpopularniejszych na świecie miejskich modeli segmentu B i najlepiej sprzedający się samochód Opla w historii niemieckiej firmy. Od rozpoczęcia produkcji w 1983 auto znalazło ok. 18 milionów nabywców. W ofercie marki Corsa zastąpił Opla Kadetta City. Nazwa Corsa oznacza po łacińsku „korsykański”. Od 2014 roku oferowana jest piąta generacja modelu – Corsa E. W innych krajach sprzedawany również m. in. jako Vauxhall (Wielka Brytania), Chevrolet (Ameryka Południowa) i Holden (Australia). Pomimo światowego sukcesu, model nigdy nie był dostępny w USA i Kanadzie.

Opel Corsa C 2001 - widok z tyłu
Opel Corsa C 2001 - widok z tyłu
Opel Corsa C 2001 - widok z tyłu
Opel Corsa C 2001 - widok z tyłu
Opel Corsa C 2001 - kokpit
Opel Corsa C 2001 - bagażnik
Opel Corsa C 2001 - konsola środkowa

Generacje Opel Corsa

  • Wybierz generację: Opel Corsa E (2014 - teraz)
    Opel Corsa E

    Opel Corsa E

    Piąta, najnowsza i obecnie oferowana generacja modelu (oznaczona literą E), wprowadzona na rynek w 2014 roku. Choć samochód przedstawiany jest jako kolejna generacja Corsy, stanowi tak naprawdę unowocześnioną i zmodyfikowaną stylistycznie wersję swojego...

    więcej o Opel Corsa E

  • Wybierz generację: Opel Corsa D (2006 - teraz)
    Opel Corsa D

    Opel Corsa D

    Czwarta generacja modelu (oznaczona literą D) produkowana w latach 2007-2014. Corsa D została zbudowana na płycie podłogowej SCCS Platform, udoskonalonej wspólnie przez inżynierów Opla i Fiata (na jej bazie powstał też Fiat Grande Punto i Chevrolet Aveo)....

    więcej o Opel Corsa D

  • Wybierz generację: Opel Corsa C (2000 - 2006)
    Opel Corsa C

    Opel Corsa C

    Trzeci model Corsy, zwany Corsą C debiutował w roku 2000. W porównaniu do swojego poprzednika, auto zostało stylistycznie odmienione, zbudowano je również na nowej platformie podłogowej General Motors, Gamma, którą później wykorzystano przy tworzeniu...

    więcej o Opel Corsa C

  • Wybierz generację: Opel Corsa B (1993 - 2000)
    Opel Corsa B

    Opel Corsa B

    Druga generacja Corsy pojawiła się w sprzedaży w 1993 roku. Zgodnie z alfabetycznym nazewnictwem opatrzono ją literą B. Model wyróżniał się aerodynamiczną sylwetką, której projektantem był Japończyk Hideo Kodama. Podobnie, jak Corsa A auto zostało zbudowane...

    więcej o Opel Corsa B

  • Wybierz generację: Opel Corsa A (1982 - 1993)
    Opel Corsa A

    Opel Corsa A

    Premierowy model Corsy zwany Corsą A debiutował w 1983 jako następca Opla Kadetta City. Siedem lat później doczekał się gruntownej modernizacji. W Wielkiej Brytanii oferowany początkowo jako Vauxhall Nova (zastąpił Vauxhalla Chevette), a od 1996 roku...

    więcej o Opel Corsa A

Opel Corsa E

Na piątą odsłonę Corsy czekaliśmy niemal dekadę, a kiedy ta wreszcie zadebiutowała, okazało się, że... wygląda niemal tak samo jak stary model. Projektantom Opla najwyraźniej zabrakło inwencji twórczej, bo choć de facto zmienili niemal każdy element karoserii, samą stylistykę jedynie odświeżyli. Mimo to samochód w żadnym razie nie prezentuje się staromodnie. Ba, dzięki zgrabnej bryle i eleganckim detalom potrafi naprawdę cieszyć oko.

Znacznie więcej zmieniło się w środku, a wprowadzone modernizacje możemy uznać za strzał w dziesiątkę. Na nowo zaprojektowany kokpit sprawia wrażenie wręcz szlachetnego - ma gustowne kształty, został wykończony doskonałymi materiałami, a jego wyposażenie może być bardzo bogate. Zegary są czytelne, zaś przełączniki dobrze rozplanowane. Narzekać można jedynie na umiejscowienie ekranu multimediów, które wymaga odrywania wzroku od drogi.

Pod względem obszerności wnętrza Opel Corsa E plasuje się w rewirach swojego poprzednika. To jednak nie oznacza, że ustępuje świeżym rywalom. Wręcz przeciwnie - trudno o auto tej klasy, które oferowałoby taką swobodę ruchów, i to w obu rzędach siedzeń. W kabinie pasażerskiej nie brakuje ponadto miejsca na drobiazgi, a większe przedmioty zmieścimy w ustawnym i funkcjonalnym bagażniku. Nieco lepiej mogłyby być wyprofilowane fotele.

Wysoką notę trzeba postawić możliwościom i dopracowaniu skonstruowanego od podstaw podwozia. Mieszczuch zza Odry uprzyjemnia podróżowanie przede wszystkim wysoką skutecznością kompensowania wszelkiego rodzaju nierówności, ale jednocześnie potrafi stabilnie pokonywać ostrzejsze łuki oraz reagować na ruchy kierownicą tak, jak życzyłby sobie tego kierujący. Niewielu konkurentów prowadzi się równie dobrze.

Zmiana generacji przyczyniła się w Oplu Corsie do znacznego wzbogacenia wyposażenia. W rezultacie samochód oferuje dodatki z zakresu bezpieczeństwa i rozrywki, jakich próżno szukać u rywali. Problem w tym, że aby stać się właścicielem maksymalnie wyposażonej sztuki, trzeba wydać niemal tyle, co za limuzynę klasy średniej. Skromniejsze warianty są na szczęście dużo tańsze, choć okazyjnymi nie sposób ich nazwać.

Opel Corsa D

Stylistyka zewnętrzna małego Opla to bez wątpienia udany projekt - może nie chwyta za serce, ale dzięki zgrabnej bryle i ładnie wkomponowanym detalom całość jest miła dla oka i doskonale opiera się upływowi czasu. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych - 3-drzwiowej, która została skierowana do młodszej klienteli, oraz 5-drzwiowej, której przeznaczeniem były rodziny. Jesienią 2010 roku nadwozie przeszło delikatny lifting.

Na przyjemną dla oka stylistykę możemy liczyć również w środku. Do dyspozycji mamy też zupełnie niezłe materiały wykończeniowe, często urozmaicone kolorowymi wstawkami. Szkoda tylko, że plastiki zostały niezbyt dokładnie spasowane, co po latach objawia się ich trzeszczeniem. Z cech czysto praktycznych docenimy nienagannie czytelne zegary i uporządkowane elementy obsługi, skrytykujemy natomiast ograniczoną widoczność.

Jednym z największych, jeśli nie największym atutem wnętrza jest jego wielkość. Obszerny pierwszy rząd siedzeń, zaskakująco przestronna tylna kanapa oraz pojemny kufer składają się na obraz malucha, który depcze po piętach kompaktom. Opel Corsa D przyciąga do siebie także wygodnymi fotelami, mnogością schowków i regularnymi kształtami bagażnika. Mały minus należy się jedynie stopniowi powstającemu po złożeniu tylnych siedzeń.

Do pokonywania długich dystansów w familijnym gronie zachęca miękkie zestrojenie zawieszenia. Dzięki niemu podróżni mogą cieszyć się z pierwszorzędnej skuteczności amortyzowania dziur, praktycznie niespotykanej w tym segmencie. O dynamicznej jeździe serpentynami trzeba natomiast zapomnieć, bo charakterystyka podwozia, przechyły nadwozia oraz niezbyt precyzyjny układ kierowniczy zniechęcają do sportowego prowadzenia.

Dla kogoś, kto liczy się z kosztami, Corsa to świetna propozycja - niemieckie autko ma atrakcyjne ceny na rynku wtórnym, tanie części zamienne, prostą budowę ułatwiającą naprawy oraz niezłą trwałość. Pomijając motor 1.0 R3, silniki są wytrzymałe, zawieszenie rzadko wymaga interwencji mechanika, zaś korozja póki co nie stanowi dużego problemu. W benzyniakach trzeba jednak regularnie sprawdzać stan oleju, w większych dieslach należy kontrolować filtr cząstek stałych, ponadto trzeba liczyć się z drobnymi niedomaganiami elektryki. Radzimy omijać auta ze skrzynią Easytronic i uważać na liczne egzemplarze poflotowe.

Opel Corsa C

Podczas, gdy poprzednika zdobiła mocno wyoblona karoseria, Opel Corsa C został wystylizowany z użyciem przede wszystkim ostrych kształtów. Całość nieźle znosi upływ czasu, nieco gorzej jest z wyglądem wnętrza. Środek ma jednak znacznie więcej zalet niż wad - miejsce pracy kierowcy jest czytelne, ergonomiczne i zostało starannie wykonane, w obu rzędach siedzeń jest sporo przestrzeni, a wygodę podróżowania podnoszą należycie wyprofilowane siedzenia. Jedynie bagażnik mógłby być większy.

Z szerokiego wachlarza silników stosowanych w Corsie nie polecimy tylko jednego - 1-litrowego, 3-cylindrowego "benzyniaka", który jest ślamazarny, niespecjalnie oszczędny, a do tego pracuje jak kosiarka i cierpi na kilka usterek. Najbardziej godne uwagi są za to benzynowy motor 1.4 i wysokoprężny 1.7 bez wtrysku common rail - to żwawe, ekonomiczne, a przede wszystkim bezawaryjne silniki. Podwozie małego Opla zostało dopracowane zarówno pod względem własności jezdnych, jak i komfortu, ale trwałość elementów zawieszenia i układu kierowniczego mogłaby być wyższa.

Skoro już o trwałości mowa, dla chętnych na niemieckiego "mieszczucha" mamy dobrą wiadomość - jeśli ominiemy szerokim łukiem egzemplarze z silnikiem 1.0, te z przekładnią Easytronic, a także te wyeksploatowane (zwłaszcza diesle!), powinniśmy cieszyć się z bezproblemowej eksploatacji. Co prawda w najmniejszych "benzyniakach" rozciąga się łańcuch rozrządu, szybko zużywają się cięgna skrzyni biegów, a elektryka cierpi na garść drobnych awarii, jednak problemy te nie są w stanie zepsuć ogólnej, przyzwoitej niezawodności. Plus za niskie ceny na rynku oraz bardzo niskie koszty napraw.

Komentarze redakcji

Powagosław: Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań.
Luzacjusz: Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa.

Silniki Opel Corsa

Opel Corsa D - jaki silnik wybrać?

Jeśli chodzi o wybór silnika, to najlepiej, żebyście się zastanowili w jaki sposób chcecie auta używać. Podstawowy motor benzynowy ma 1.0l pojemności i 60KM. Nie jest okazją cenową, a sprawdzi się wyłącznie w mieście, choć w tych większych z kilkupasmowymi jezdniami pewnie zwariujecie, bo auto rozpędza się do prędkości większych niż 60km/h w kilka lat. Dużo lepszy jest 1.2l 80KM lub 1.4 90KM – ten drugi ma trochę lepszą charakterystykę pracy. Lubi wysokie obroty, ale nie tak jak 1.2l, który praktycznie nie może się bez nich obejść, jeśli przyjdzie wam skorzystać z dostępnej mocy. Diesle, nad którymi warto się zastanowić są dwa. 1.3CDTI 90KM jest trochę głośny i ma w początkowym zakresie obrotów wyczuwalną turbodziurę, do której trzeba się przyzwyczaić. Za to spisze się w mieście i ostatecznie też w trasie. Mocniejszy 1.7CDTI o mocy 125KM też na niskich obrotach nie będzie zachwycony tym, że chcecie żeby się trochę wysilił, ale gdy przekroczy 2000 – 2200 obr./min. to zrobi się ciekawie. Niestety – tani nie jest.

Publikacje o Opel Corsa

Opel Corsa 1.0 Turbo - śladami Adama
 
Nasz test Opel Corsa E 1.0 Turbo Cosmo

Podgrzewana kierownica, kamera cofania, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, automatyczna klimatyzacja, system multimedialny z dostępem do aplikacji, biksenonowe reflektory... Nie, tym razem nie mówimy o limuzynie klasy wyższej, tylko nowej odsłonie Corsy, która imponuje katalogiem wyposażenia dodatkowego.

Opel Corsa 1.2 LPG 83 KM - magnes na...
 
Nasz test Opel Corsa 1.2 LPG 83 KM

Nowa Corsa pojawiła się już na horyzoncie, ale w międzyczasie przetestowaliśmy obecnie sprzedawaną Corsę D, wzbogaconą o fabryczną instalację gazową. Jak się sprawuje i ile na niej zaoszczędzimy? Spójrzmy.

Opel Corsa E - gruntownie poprawiona
 
Nasz test Opel Corsa 1.0 Turbo

Lepiej wyposażona, wykończona bardziej szlachetnymi materiałami i znacznie przyjemniejsza w prowadzeniu. Opel zadbał, by piąta generacja Corsy była mocnym graczem w coraz bardziej wyrównanej stawce segmentu B.

Opel Corsa C - na dobry początek

Są na tym świecie samochody, do których wzdychamy i których zdjęcia wieszamy nad łóżkiem. Te niestety dostępne są dla niewielu i to, czym jeździmy z reguły różni się od obiektu adoracji o jakieś 500 koni mechanicznych i dobre kilkaset tysięcy złotych. Po motoryzacyjnych poziomach pniemy się raczej powoli,...

Czy warto kupić: używany Opel Corsa D (od 2006)

Nowoczesny, ładny i trwały samochód za rozsądne pieniądze. Podaż egzemplarzy z drugiej ręki jest duża, ale znalezienie dobrze wyposażonego wymaga dłuższych poszukiwań. Czy warto kupić używanego Opla Corsa D?

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Opel Corsa

Opel Corsa na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel CorsaautoWcentrum - społeczność Opel Corsa

najwyższe oktanyAuta - Opel Corsa

Opel Corsa 66,72

Opel Corsa 61,53

Opel Corsa Mały Potwór 85,00

Opel Corsa BLACK DEVIL 67,73

Opel Corsa 82,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Corsa

maxem 73,35

sixkiller 61,67

Technogil 69,28

gizmen 66,97

loozack 62,44

maciek88 86,22

szczypior1987 68,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Corsa

Nie miła niespodzianka w stacji kontroli pojazdów
Nie miła niespodzianka w stacji kontroli pojazdów Witam,dziś wypłata więc w końcu zabrałem się za wyporządkowanie samochodu,zalałe...
Szczęście w nieszczęściu oraz spalanie
Szczęście w nieszczęściu oraz spalanie Hej, 16.11 wracając z pracy zdarzyła mi się niemiła niespodzianka. Otóż oczekują...
mam pytanie odnośnie BMW
mam pytanie odnośnie BMW Witam. Mam do was pytanie odnośnie BMW seri 3 a konkretniej to e36. Dlacze...
Kosmetyka, opony i mała sesyjka
Kosmetyka, opony i mała sesyjka No i przyszedł czas aby przygotować się na wiosnę. W sobotę autko zostało umyte ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Corsa

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Corsa
 

Najpopularniejsza wersja Opel Corsa

Opel Corsa

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Corsa
 

Opel Corsa najczęściej porównywane z:

Volkswagen Polo
1.4 TDI BlueMotion Technology (90 KM)
Toyota Yaris
1.0 VVT-i (69 KM)
Nissan Micra
1.2 DIG-S (98 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Fiesta 1.4 TDCi Van Ford Fiesta 1.4 TDCi Van
Rocznik: 2012. Przebieg: 93 456 km. Silnik: 1.4 51KM .
Cena: 24 900 zł
Suzuki Swift 1,2 16V Comfort Suzuki Swift 1,2 16V Comfort
Rocznik: 2012. Przebieg: 42 250 km. Silnik: 1.2 69KM .
Cena: 34 900 zł

Używane Opel Corsa

Opel Corsa
1.4 benzyna 100 KM
41 630 km, 2010
33 000 PLN
Opel Corsa
1.2 diesel 75 KM
88 000 km, 2009
22 800 PLN
Opel Corsa
1.2 benzyna 75 KM
178 000 km, 2003
11 900 PLN
Opel Corsa
1.2 benzyna 70 KM
131 000 km, 2002
10 900 PLN

Ocena auta Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC

  • Średnia ocena
    na podstawie 40 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC (75 KM)

Ogólnie auto OK, przejechałem nim 100 tyś i nie żałuję zakupu, a to ze względu, że auto jest poprostu niezawodne, szczególnie przy mojej jeździe. No gdyby nie ten łącznik to 100% niezawodności. Dodam tylko, że w 2 lata zajeździałem audi A4 ze 110KM jak pojechałem do mechanika to powiedział - Panie wyczyść pan je, wypastuj i sprzedaj bo do roboty jest wszystko zawieszenie, skrzynia, silnik, poprostu wszystko, a auto było z 2001 roku i miało 120 tyś jak je sprzedawałem.

dodał: Tomasz
Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC (75 KM)

Biorąc pod uwagę stosunek ilości kilometrów i usterek wystawiam ocenę pozytywną. Trzeba wspomnieć, że nie oszczędząłem corsiny przez te 4 lata - i nie musiałem wyminiać sprężarki. Jestem pozytywnie zaskoczony niezawodnością, nigdy nie wylądowała na lawecie! Odporna na największe mrozy, głębokie kałuże, upał włączona klima i 180 na autostradzie też jej krzywdy nie robią - prawdziwy koń pociągowy - no może ze względu na wymiary kucyk :)

dodał: Kosiarz
Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC (75 KM)

Auto na dłuższe trasy tanie w eksplaatacji ale nie zawygodne, rewlacyjny silnik bierze śr. 0.7l oleju na 26 000, niski spalanie. w trasie 4l, w mieście5, sr,4.7.V max.170 km/h.przywiązałem się do niego polecam go innym. Wszyskie naprawy dokonałem w czasie gwarancji-przedłużyłem ją na okres 24 mieśięcy 2tyś zł.

dodał: serwis
Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC (75 KM)

niemiecki gniot. Gdyby nie to że jest to auto służbowe nawet bym do niego nie wsiadł. robie tym rupieciem 4000-4500 kilometrów miesiecznie. spędzam w nim po 12 godzin dziennie wolałby siedzieć na nieoheblowanej desce gołym tyłkiem niż na oplowskich fotelach.

dodał: anty opel
Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC (75 KM)

Jak na auto za te pieniądze i to jest OK. Jeżeli ktoś chce kupić małe auto na naprawdę warto się na CORSą zastanowić. Jedyna wada to twarde zawieszenie, które naprawdę daje w kość.

dodał: topol - topol5@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Corsa

Opel Corsa B Hatchback - galeria społeczności Opel Corsa OPC Nurburgring Edition Opel Corsa D Hatchback 3d Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 130KM - galeria redakcyjna Opel Corsa E Hatchback 5d 1.0 Ecotec 115KM - galeria redakcyjna Opel Corsa III Opel Corsa IV GSI Opel Corsa D Hatchback 5D Opel Corsa D Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 90KM - galeria redakcyjna Opel Corsa E (2015) - wersja 3-drzwiowa Opel Corsa IV
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Corsa

  • 1.
  • 5,00 Opel Corsa C 1.2 ECOTEC (75KM) 2004r.
    dodał: Jan P., 23.06.2010

    Kupiłem auto od pierwszego właściciela przy stanie licznika 105000km. Było już zagazowane. jestem z tego faktu bardzo zadowolony. Spala mi gazu poniżej 7 litrów, przy różnej jeździe, po wiejskich drogach, krótkie trasy do 50- 70 km, i miasto.Na autostradzie przy większej szybkości ( ponad 130 km/g ) doszło spalanie do około 9 l. Instalacja się sprawuje OK, jeszcze nic przy niej nie robiłem. Sam przejechałem już 20,000km Z benzyny korzystam tylko przy zapalaniu auta i zaraz przerzucam na gaz, jak w lecie tak i w zimie. Nie odczuwam żadnego spadku mocy silnika, a nawet bym powiedział, że na gazie odczuwam lepsze przyspieszenie. Jeden znajomy mechanik powiedział mi, że może gazownik zakładając gaz ujął mi dawkę paliwa (benzyny) aby nie potrzebnie zużywać benzynę, a jeździć na gazie. Nie wiem czy istnieje taka możliwość, ale uważam, że auto jest na benzynie bardziej toporne. Polecam gaz każdemu, bo w kieszenie pozostaje grubszy portfel, a jazda taka sama i mniej smrodu za autem. Gdy się przysiadłem na to auto to nie mogłem się przyzwyczaić do tak niskiego płacenia za tankowanie, bo byłem przyzwyczajony do zapłaty większą gotówką, a tu naraz połowa z tego co za benzynę, a nawet nie, bo benzyna była po 4,30 a gaz 1,65zł.

  • 2.
  • 4,25 Opel Corsa C 1.2 ECOTEC (75KM) 2003r.
    dodał: Mariusz, 20.06.2011

    Latem całkiem dobrze się sprawuje, zimą zaczyna kaprysić, przełącza się na benzynę albo odcina gaz i w ogóle nie pali, muszę ręcznie przełączyć na benz.Mało warsztatów zajmuje się holenderską Koltec Necam, znalazłem k.Częstochowy - Nowa Gorzelnia - Eliasz, wymienili parę drobiazgów w dystrybutorze i skasowali 500. Na wolnych obrotach przestał równomiernie pracować, ale to drobiazg, początek zimy i znowu to samo, teraz proponują 700zł, oczywiście podziękowałem, podobno dobra intalacja ale tago zakładu nie polecam.

  • 3.
  • 4,50 Opel Corsa B 1.4 (90KM) 1995r.
    dodał: seweryn_gti, 22.04.2011

    Witam, mam corse 1,4 90km ecotec, założyłem do niej gaz agis i jak narazie polecam :) 120zł-600km dodam że to cykl mieszany-miasto-trasa. na autostradzie ok 120km/h i miasto -wrocław-czyli jakies korki też sa czasem. na wakacje wybieram sie w trase-500km w jedną strone to więcej napisze. Narazie dojezdżając do szkoly jednorazowo robie ponad 100km w jedną strone i nie mam klopotu. Fakt-wskaźnik gazu jest meganiedokładny. lepiej zaglądać do tego w bagażniku albo na przejechane kilometry. POZDRAWIAM

  • 4.
  • 4,00 Opel Corsa B 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Darek K., 30.04.2012

    ROCZNIK 98. Auto serwisuje regularnie co 15tys. (u mnie to 2-3 razy w roku). Nie mam żadnych problemów z samochodem, silnik na monowtrysku więc instalacja tania i dobra firmy CZAKRAM (BRC). Spalanie w granicach 8L w trasie - stara technologia silnika i więcej się z niej nie wyciśnie, za to jest całkowicie bezproblemowy i tani w utrzymaniu. Należy tylko zwrócić uwagę, gdzie się tankuje bo ja zauważyłem różnicę średnio 1,5L/100km między dobrą stacją ORLEN, a tanim handlarzem przy drodze!

  • 5.
  • 4,50 Opel Corsa B (KM) 1996r.
    dodał: stefan, 29.03.2011

    corsa 1,4 kupiona od pierwszego właściciela w autokomisie z przebiegiem 130 tyś.km w 1994r za 13.5 tyś.zł wraz z inst.gazu.Moc silnika 44 km.Eksploatowany na krótkie dystanse/do 50 km i w mieście/.Sprawuje się b.dobrze,ale tankowany do ok.25 l gazu,przejeżdza ok.250 km.Swiec jeszcze nie wymieniano.Od czasu zakupu wydano drugie tyle na remonty i wymianę części i przejechano do 180 tyś.km/stan końcoey licznika.Ile bym dzisiaj za nią dostał?

  • 6.
  • 5,00 Opel Corsa C 1.2 ECOTEC (75KM) 2003r.
    dodał: POLAK, 07.10.2011

    silnik pracuje bardzo dobrze spalając gaz zamiast benzyny. Przejechane ma już 237000 km, w tym 207000 spalając głównie gaz. Spadek mocy jest troszkę odczuwalny, na benzynie silnik ma leszą elastyczność i lepiej ciągnie w jeździe pod górki,ale nie jest to jakaś diametralna różnica. Jeżeli nie będzie się oniej myśleć to z pewnością jej się nie zauważy.Serwis nie nastręcza problemów, cenowo da się przeżyć.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Corsa

Opel Corsa

660 komentarzy

469 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hawranek 1986~hawranek 1986

mam pytanie czy jest mozliwosc włozenia do opel corsa c 1.7 dti szybsząskrzynie biegów zeby nie meczyc silnika przy wiekszych prędkosciach

~zzzzz~zzzzz

Mam corse c 1.3 cdti 2006rok od 4lat przebieg 190000tys, ten samochod to niewypal producenta! Zmienilem lancuch, napinacz ,dzwigienka zaworowe,popychacze, turbina padla gruszka, czujnik cisnienia w kol ssacym, egr padl, czyscilem kol ssacy,pada maglownica,krzyzak,uszczelka pompy wysokiego cisnienia, rzecholi sprzeglo jak nagrzeje sie to uspokaja ,dwumas lomocze tez do wymiany, drugi bieg z oporem wskakuje,tlumnik koncowy do wym,teleskopy tyl skrzypia,,w skrzyni biegow tez juz musze wym olej zeby nie padla,ople sa ok'y do 150000tys km po przejechaniu jeszcze 50000tys km wymienamy wszystko jak powyrzej!!! Koszt napraw z czesciami ok 10000tys zlotych , cud techniki niemieckiej

~kris~kris

Do ~marta: jak nie masz komputera pokładowego to przyciskiem zerowania km - naciskasz 3 razy i 4 raz przytrzymujesz aż załączy się menu,potem naciskasz aż będzie 11 pozycja masz liczbę litrów benzyny w baku a resztę sobie oblicz z przejechanych km na liczniku... to tzw menu serwisowe - http://forum.opel24.com/topic/40852-wskaznik-temperatury-sllnika-w-corsie-d-12/

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
83 826
Przejechany dystans
49 112 197 km
Zatankowanego paliwa
2 527 209 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 841
Wydanych pieniędzy
4 065 811 zł
Średnie wydatki na auto
1 228 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
19 911
Wydanych pieniędzy
4 908 354 zł
Średnie wydatki na auto
1 482 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 312)

Testy zderzeniowe Opel Corsa

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Corsa przeprowadzone przez Euro NCAP.

 	Opel/Vauxhall Corsa 1.4 'Enjoy', LHD
2014

Opel Corsa
Opel Corsa

Opel Corsa
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC

Na podstawie 57 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: miszczu32@wp.pl, dodano: 16.04.2012 16:00

Najwyższe zanotowane (obliczone :) ) spalanie w Krakowie (zima, korki) to było 9 litrów, średnie zimowe spalanie w mieście to 8l, w sezonie wiosna-jesień spalanie w okolicach 7-8 litrów. W długiej trasie (prędkość 70-100) bez skrzyżowań, świateł, zaprzęgów konnych i kombajnów zbożowych zrobiłem 4.7 - 4.8 litra/100km. Drugi raz tego wyczynu nie powtórzyłem. W krótkich trasach (do 150km) po małopolsce i podkarpaciu zrobiłem najmniej 5.5 litrów, a najwięcej 6.5litrów (sytuacje losowe na drodze + remonty i ruch wahadłowy). Kiedyś myślałem, że 7-8 litrów po mieście dla silnika 1.2 to za dużo...a podobne spalanie w mieście podaje producent. Ponoć silniki z dwoma zaworami na cylinder (ze Skody lub Fiata na przykład) potrafią spalić mniej...podobno... Osobiście uzyskane przeze mnie wyniki spalania na 100km uważam za pokrywające się z danymi producenta i są dla mnie akceptowalne.

pełny raport Opel Hatchback 1.2 ECOTEC

autor: greg, dodano: 27.11.2009 07:53

Mieszkam w gdańsku a moja Corsa to 60 konna wersja 1.0 ECOTEC. generalnie to max mi spalił 9 litrów w zimę ale w potwornych korkach bo akurat było dużo remontów. latem pali w mieście 7, zimą podchodzi pod 8, na trasie przy dość dynamicznej jeździe czyli częste wyprzedzanie i częste zasuwanie 120-130 - pali 5,6. przy kapeluszniczej jeździe 4,8. z usterek to cały czas pali się kontrolka silnika, dowiedziałem się że to czujnik zaworu EGR często lubi się zepsuć i potem źle wskazuje więc nic nie robię już od 30tys.km i nic się złego nie dzieje. dodatkowo na maxa denerwującą rzeczą jest nagminne zsuwanie się obejmy osłony przegubu zewnętrznego. skutkuje to dostawaniem sie wody do środka - nie wiem ile mi przegób pożyje a naprawa to jakieś 400zł, nie wspomnę o naprawach tej głupiej części bo to już 3 z kolei :( auto ma twardy zawias, dobrze się trzyma drogi ale trochę za bardzo rajdowo, bo nie jest twarde sprężyście tylko tak że plomby z gónych zębów wypadają. dość przestronne, dynamika raczej słaba, wyprzedzanie dopiero jak nic nie ma na horyzoncie :) ale jak się pociśnie do 6000 obr. to całkiem przyjemnie, no i piękny dźwięk 3 cylindrowca (akurat ja nie cierpię 4 cylindrowców).

pełny raport Opel Hatchback 1.0 ECOTEC

autor: Huckleberry Hou, dodano: 29.12.2011 14:17

2004r, 105.000km, dedykowana do Z12XE Instalacja Koltec-Necam z 2004r, waga samochodu 950kg. Bez względu na to jak i gdzie jeżdżę spalanie wynosi 10L/100KM, tankowanie to nadal relatywnie niskie kwoty. Kilka razy przejechałem eksperymentalnie cały bak w trybie mieszanym zachowując zasady ecodrivingu następnie tak samo tyle, że większość czasu wykorzystując całą moc i moment obrotowy silnika (4500rpm w górę oraz otwarta do końca przepustnica). Na benzynie zaś średnia ilość spalanego paliwa jest prawie katalogowa gdy zachowujemy przyjęte zasady ecodrivingu, trzeba się delikatnie obchodzić z wszelkimi prędkościami gdyż motor jest czuły na styl jazdy, generalnie nie przekraczając 3000 obrotów wszystko jest w normie - prawdopodobnie jest to spowodowane zmiennymi fazami rozrządu, ale za to silnik odwdzięcza się w stosunku do pojemności wysoką mocą i fajną elastycznością. Samochód jest zwinny, pewnie się trzyma drogi, silnik nie robi dramatu przy wchodzeniu na wysokie obroty (3500-4000 norma przy zmianie biegu), kultura pracy na jednym czy drugim paliwie jest taka sama.

pełny raport Opel Hatchback 1.2 ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Corsa Hatchback 1.7 DTI ECOTEC

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Corsa B

Ople Corsa B produkowane były od roku 1993, w stosunku do poprzedniej wersji szersze, dłuższe i wyższe. Zwiększono tym samym ilość miejsca w środku, co polepszyło komfort podróżowania pasażerów. Była produkowana w dwóch wersjach nadwozia trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej. Mamy do wyboru dużo wersji zróżnicowanych...

Zobacz dane techniczne Opel Corsa C Hatchback 1.7 DTI ECOTEC 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Corsa, oglądali także