Szukaj

Informacje o Opel Corsa D OPC 1.6 Turbo ECOTEC 192KM 141kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Auta małe
Jeśli chodzi o wybór silnika, to najlepiej, żebyście się zastanowili w jaki sposób chcecie auta używać. Podstawowy motor benzynowy ma 1.0l pojemności i 60KM. Nie jest okazją cenową, a sprawdzi się wyłącznie w mieście, choć w tych większych z kilkupasmowymi jezdniami pewnie zwariujecie, bo auto rozpędza się do prędkości większych niż 60km/h w kilka lat. Dużo lepszy jest 1.2l 80KM lub 1.4 90KM – ten drugi ma trochę lepszą charakterystykę pracy. Lubi wysokie obroty, ale nie tak jak 1.2l, który praktycznie nie może się bez nich obejść, jeśli przyjdzie wam skorzystać z dostępnej mocy. Diesle, nad którymi warto się zastanowić są dwa. 1.3CDTI 90KM jest trochę głośny i ma w początkowym zakresie obrotów wyczuwalną turbodziurę, do której trzeba się przyzwyczaić. Za to spisze się w mieście i ostatecznie też w trasie. Mocniejszy 1.7CDTI o mocy 125KM też na niskich obrotach nie będzie zachwycony tym, że chcecie żeby się trochę wysilił, ale gdy przekroczy 2000 – 2200 obr./min. to zrobi się ciekawie. Niestety – tani nie jest.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1980-5850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Corsa D OPC 1.6 Turbo ECOTEC 192KM 141kW 2007-2014
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Opel Corsa D
OPC 1.6 Turbo ECOTEC 192KM 141kW
Używam samochód dwa lata, dostarcza niesamowitych emocji. Za te pieniądze jest to genialna opcja, strzelanie z wydechu to norma (zmodyfikowany cały układ wydechowy) w standardzie słychać ale ciszej. Problemy z silnikiem występują tylko jeżeli trafimy na domowego tunera, który włoży sobie filtr stożkowy etc. nie jest to silnik pod tuning ale seria daje na prawdę tyle przyjemności z jazdy, że serdecznie polecam sobie porównać tego "bzika" z bmw e46 czy innym. Warty uwagi, żeby nie było tak słodko nie zapominajmy, że to Opel. Warto patrzeć za rdzą, impregnacja podwozia się sprawdza. Wracając do spalania nie polecam schodzić tym samochodem poniżej 10 litrów, frajda z jazdy jest niepowtarzalna. Gaz też działa jeżeli jest ktoś ciekawy.
9,1
Opel Corsa D
OPC 1.6 Turbo ECOTEC 192KM 141kW
Używam samochód dwa lata, dostarcza niesamowitych emocji. Za te pieniądze jest to genialna opcja, strzelanie z wydechu to norma (zmodyfikowany cały układ wydechowy) w standardzie słychać ale ciszej. Problemy z silnikiem występują tylko jeżeli trafimy na domowego tunera, który włoży sobie filtr stożkowy etc. nie jest to silnik pod tuning ale seria daje na prawdę tyle przyjemności z jazdy, że serdecznie polecam sobie porównać tego "bzika" z bmw e46 czy innym. Warty uwagi, żeby nie było tak słodko nie zapominajmy, że to Opel. Warto patrzeć za rdzą, impregnacja podwozia się sprawdza. Wracając do spalania nie polecam schodzić tym samochodem poniżej 10 litrów, frajda z jazdy jest niepowtarzalna. Gaz też działa jeżeli jest ktoś ciekawy.
7,7
Opel Corsa D
OPC 1.6 Turbo ECOTEC 192KM 141kW
samochod bajka dla kogos mlodego kto nie lubi nudy i nawet przy ciezkiej nodze spalanie go nie zrujnuje:) samochod nie do lansu tylko do jezdzenia, wlasciwosci jedne 10/10, duzo lepsze niz w abarth 500 i grande punto, o cooperze s nie wspominajac. Nie wahalbym sie ani chwili kupic go jeszcze raz:)

Usterki Opel Corsa D

Liczba wpisów: 60
Dziwny dźwięk we wnętrzu auta
  • Opel Corsa D Van 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW 2006-2011
  • silnik
  • 271 tys. km
Dzień dobry, Corsa D 3d, auto żony. 1.3 CDTI 75KM, jak się autem przejedzie, nieważne jak długą trasę, ale przyciśnie się mocniej na drodze albo pojedziemy bardziej dynamicznie, w aucie słychać jakieś buczenie. Nie jest to wentylator nadmuchu, ale dźwięk jakby podobny. Co ciekawe, poza autem nie możemy usłyszeć tego dźwięku, jedynie w środku. Nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Aby było ciekawiej - można zgasić i od razu ponownie uruchomić silnik - nie ma tego dźwięku po uruchomieniu. Może ktoś coś podpowie?
Oczekuje na rozwiązanie
Kręci ale nie odpala
  • Opel Corsa D Hatchback 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW 2007-2011
  • silnik
  • 223 tys. km
Witam samochód jakiś czas temu zaczęło wariować po przejechaniu 1 km i zrobieniu zakupów auto nie odpalało po odczekaniu godziny odpaliło i można było jechać nawet 100 km. Ostatnim razem żona zrobiła zakupy i auto nadal nie odpaliło po odczekaniu 2 godzin auto nadal nie paliło. Na diagnoscie wyszlo że pompka paliwowa w zbiorniku robiła zwarcie pompę wymieniłem ale auto nadal nie odpaliło. Komputer odlonczylem wysuszony i oczyszczone styki a ale nic to nie dało dodam że na diagnostyka brak błędów. Mechanik mówi że wszystkie parametry są porządku lecz auto kręci a nie odpala co może być przyczyną. Może ma ktoś jakie powinny być wszystkie parametry na diagnoscie lub gdzie szukać problemu proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik - nierówna praca po ruszeniu
  • Opel Corsa D Hatchback 1.0 Twinport ecoFLEX 60KM 44kW 2006-2010
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem 1.0 w Corsie D, mianowicie: 1. Odpalam silnik bez problemu i jest w porządku, chodzi równo. 2. Gdy ruszam po kilku/kilkunastu metrach czuję jak silnik cały zaczyna dość mocno trząść, zaczyna mrugać kontrolna silnika po czym po ok minucie zapala się samochód z kluczykiem. 3. Silnik nie gaśnie choć pracuje bardzo nierówno, wyraźnie odczuwalny jest spadek mocy. Na początku roku przechodził ogólny przegląd, wymianę oleju i innych bzdetów, dziś po zauważeniu objawów sprawdziłem oleje, wyczyściłem filtry powietrza itp. ale wszystko wydaje się być ok. Jak mówię - dopóki nie ruszę z miejsca to silnik pracuje zupełnie normalnie. Czego to może być przyczyna? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Corsa D OPC