Szukaj

Informacje o Opel Insignia I

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz

Oceny Opel Insignia I

Liczba ocen: 453
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,1
~Tomek B.
Opel Insignia I
Hatchback 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW
Samochód tylko ładnie wygląda , 2 lata myślenia co jeszcze trzeba poprawić lub naprawić lub co dziś mnie zaskoczy z elektryką np nie wyłączy się radio czy może jednak samo w czasie jazdy zgaśnie i już się nie włączy , zacinający się nawiew na szybę, tylna szyba raz grzeje raz nie , można by jeszcze wymieniać. Jeżeli chodzi o silnik 1.8 140km jest ok na tyle dobry że jeszcze mnie nie zawiódł ale koszty utrzymania to co innego . Skrzynia biegów m32 padła , koła zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło.
3,8
~Ambro
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW
Jak tu ocenić auto o którym nigdy wcześniej nie miałem dobrej opinii ? Przez wiele lat hołdowałem japońskim markom. Opel był ostatnim producentem na którego chciałem spojrzeć. Przyszedł jednak czas że budżet na auto musiałem zawężyć poszukiwania do 30 tys. zł i całkiem przypadkiem padło na Insignię. Nie miałem czasu na szukanie auta więc wizyta w kilku komisach i decyzja. Cena dwadzieścia sześć przekonała mnie do zakupu. Białe kombi w dieslu i opc line robi wrażenie. Wyposażenie auta z 2012 roku w szklany dach panorama, grzane i klimatyzowane elektryczne, skórzane fotele, składane elektryczne lusterka i tylna klapa, a do tego automatycznie składany hak holowniczy. Martwił mnie jedynie przebieg 221 tys. km. Co prawda o dziwo po wnętrzu nie było widać żadnego zużycia. Skóra i plastyki były w bardzo dobrym stanie. Jedyne użycie zdradzał przycisk tempomatu. Dało mi to do myślenie że opel jeździł głównie w trasie. Na dzień dobry do wymiany uszczelka pompy smoka, rozrząd, oleje, filtry, klocki, pasek klinowy, amortyzatory, łożyska w sprężarce klimy i alternatorze. Tak więc dałem za pięć tys zł nowe życie, już mojemu, opelkowi, a i do pełni szczęścia wymieniłem tylne tłoczki w elektrycznych hamulcach wraz z uszczelnieniem. No i miesiąc po zakupie pojechaliśmy w trasę, prawie 4 tys km. Opelek od tamtej pory (2 miesiące) zrobił 6 tys km. bez najmniejszych usterek, no nie licząc szalejących xenonów. Nie wiem gdzie mam się pożalić na bagażnik w samochodzie z karoserią kombi, mieliśmy duży problem zmieścić 2 osoby na wyjazd na narty, pomimo że posiada otwór na długie przedmioty. A wiec z Insignią jest jak z piękną kobietą, ładne nogi, mały tyłeczek, miły uśmiech, ponętne kształty, ale jak się odezwie to ... grunt że jest dobra w łóżku. I za to je kochamy, a że kosztuje w serwisie no to godzimy się z tym żeby mogła dobrze wyglądać. Już tak jest, że największy sentyment mam do tych yyy ... samochodów przy których musiałem spędzić więcej czasu. To co łatwo przychodzi łatwo się nudzi. ;-) Tak czy inaczej wziąłbym Insignię (też), raz jeszcze, ale oczywiście młodszą, może jakieś 10 lat młodszą. Dlatego samochody zmieniam częściej niż kobiety dlatego moja żona to rozumie i akceptuje.
4,6
~Piotr
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Witam wszystkich zadowolonych i tych którzy narzekają na insygnie ,auto które posiadam jest w dobrym stanie a silnik 1.6 turbo bardzo dynamiczny tym bardziej ze podniosłem mu moc do 210KM i 320Nm jezdzi sie super ,benzyna i tylko benzyna silnik nieprzekombinowany dbając o wymiany oleju i inne części eksploatacyjne polatam nim kilka dobrych lat ,omegą o którą dbałem jezdziłem 10lat,Dbajcie o swoje insygnie a napewno wam posłużą a jesli chodzi otych którzy narzekają powiem tylko tyle inne marki też mają różne usterki niema aut idealnych pozdrawiam Piotr
Średnie spalanie dla Opel Insignia I
6,1 – 17,9
l/100 km
4,7 – 8,4
l/100 km
6,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Opel Insignia I
Sports Tourer OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Powiedzmy że pali 15l LPG/100km, przy dosyć dynamicznej jezdzie. Wchodzi mi 60L gazu i tak średnio właśnie 400km zrobie, czasami 20-30 km + lub -. Ale wieksze różnice ciężko zrobić więc nie ma się co za bardzo ograniczać. Najmniej jak udało się się osiągnąć to ~13L/100km, da się ale trochę nudno się jedzie. Auto waży 2T+ więc palić musi. Ale ogólnie też przez to że takie ciężkie na autostradzie super krążownik, nie czuć prędkości(wiatru) w zakrętach też bardzo pewne. Ogólnie polecam kupiłbym jeszcze raz, najsłabszy punkt.... chyba skrzynia nie psuje się ani nic ale trochę wolno zmienia i czuć te zmiany (do przywyknięcia).
6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Najnowsze wyniki, po wymianie dwumasy ze sprzęgłem. Blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i oponami 245/45 R18, aktualnie jeżdżony w Szwecji na szwedzkim paliwie. Dane podawane z komputera, realnie zapewne ~0,5l różnicy. Jeżdżąc do i z pracy trasą z ograniczeniem 80-90kmh 15km w jedną stronę spalanie wynosi między 6-6,5l (bez świateł czy skrzyżowań). Jadąc 210km na lotnisko najpierw krajówkami, potem trasą szybkiego ruchu spalanie 5,7l (średnia prędkość 96kmh). Na krótkich dystansach w średniej wielkości mieście wychodzi około 7,5l. Staram się z ciekawości lżej operować gazem by uzyskać możliwie jak najniższe spalanie. Na dojazdach do pracy najniżej jestem w stanie zejść do 5,8l, obroty trzymam między 1700 a 2200.
5,9
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Wyniki powyżej podane z komputera, średnia realna wyższa o 0,5 l/100km. Z ostatniej podróży, robionej po wymianie tarcz i klocków hamulcowych, i przesmarowaniu prowadniczek (mam wrażenie że miało to wpływ na spalanie). Poprzedni najniższy wynik w długiej trasie podawałem tu 6,4 l/100km (trasa Gdańsk-Lublin). Teraz miałem podróż do Słowenii, tam i z powrotem 3700km, około 500-600km zrobionych w górskich warunkach, gdzie czerpałem przyjemność z jazdy (czyli używałem więcej gazu niż było potrzeba :) ). Średnia z tej trasy na komputerze to 5,9 l/100km, minimalnie spadło do 5,6. Po sprawdzeniu i dotankowaniu auta po powrocie średnia realna wyszła 6,45 l/100km. Uważam, że jak na blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i niemałymi oponami (245/45 R18) jest to bardzo dobry wynik.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia I