Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 260 KM (191 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1900-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe, twin scroll
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 74,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik z cylindrami ustawionymi pod kątem 60 stopni i systemem zmiennych faz rozrządu (VVT)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW 2008-2013
12,4
l/100 km
14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,4
Opel Insignia I
Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
Mam dosyć ciężką nogę, więc spalanie jak dla mnie bardzo dobre adekwatnie do mocy tego samochodu a co za tym idzie komfortu jazdy. Poza tym, trzeba być idiotom żeby kupować V6 2.8 litra i jeździć "ecodrivingiem" żeby jak najmniej spalić. Po mieście, przy normalnej jeździe bez głupot typu eco driving 17 litrów, po trasie jeśli jadę 80-120 spada do 12-13 litrów, po autostradzie 170-200km jest znowu 17 litrów :-) Z instalacją LPG żadnych problemów - przejechane ponad 50 tysięcy, warunek dobra instalacja i dobry fachowiec. Mam instalację z podwójnym reduktorem do 350KM firmy Zenit Pro i jakieś Japońskie wtryski, koszt instalacji LPG - 4000zł :-) Bardzo fajne i dobre auto tym bardziej 4x4 - no chyba że ktoś na klekota 2.0 tdi trafił to płaczę :-)
15,3
Opel Insignia I
Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
w ostatnim roku kiedy go użytkowałem, koszty serwisu pochłonęły ponad 20 tys; spalanie też duże, w Warszawie średnio 15 l/100km
13,7
Opel Insignia I
Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
automat, na baku 70l robię w porywach do 540 km w trasie przy bardzo spokojnej jeździe... Standard to 500 km

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sedan