Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. W ofercie Opla zastąpił Vectrę i Signum. Od swoich poprzedników odróżnia się jednak większymi rozmiarami i znacznie bardziej elegancką sylwetką. Insignia powstała na płycie podłogowej GM Epsilon II. Stylistycznie bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym w 2007 roku. Insignia jest laureatem konkursu na Samochód Roku 2009. Sprzedawana jest wyłącznie w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia. W USA jej bliźniaczym modelem jest Buick LaCrosse.

Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - lewy bok
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

AC-sfakcja

 
90%

Pierwszy rzut oka

Piękna, dynamiczna sylwetka przywodzi na myśl raczej czterodrzwiowe coupe niż klasycznego sedana klasy średniej. Najlepsze w Insigni są idealne proporcje – auto nie jest ani krzykliwe, ani zanadto nobliwe.

 
89%

Co jest w środku

Płynne linie to nie tylko domena nadwozia, ale i kokpitu wykonanego z przyjemnych w dotyku, dobrej klasy materiałów. Do tego estetyczna, nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i eleganckie, czytelne zegary.

 
79%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Siadając za kierownicą poczujesz namiastkę klasy premium. Wszechstronnie regulowane fotele oferują wygodę nawet na dalekich dystansach, co ucieszy większość użytkowników tego auta. Niestety, z tyłu komfort jazdy spada równie znacząco jak opadająca linia dachu.

 
90%

Co słychać pod maską?

Motor 1.4l i 1.6l w takiej limuzynie? To smutne, ale tylko z pozoru, bo przykra jest jedynie wersja 1.6l 115KM. Pozostałe, dzięki turbosprężarce, mają 140 i 180KM. A to nie koniec, bo są przecież jeszcze benzynowe silniki 1.8, 2.0 i 2.8 V6. Diesel jest tylko jeden, ale za to ma tak duży rozrzut mocy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wersja 110-konna idealnie odnajdzie się podczas dojazdów pod kościół, a 160-konna na autostradzie. Idealnie.

 
82%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik ma 530 litrów pojemności, a po złożeniu podzielonej kanapy, uzyskujemy 1470 litrów przestrzeni bagażowej. Schowków wiele i większość pod ręką. I jeszcze jedno. Z pełnym bakiem, za jednym razem przejedziemy 1200 km. Tyle w Polsce buduje się dróg. Przez trzy lata.

 
85%

Fajnometr ;)

Bardzo fajny. Ma charakter i ratuje honor niemieckich kreślarzy, którzy skreślili nudnego Passata.

 
84%

W trosce o Twój portfel

Niecałe 90 tys. zł za śliczny samochód z żałosnym motorem 1.6l 115KM pod maską i ponad 200 tys. zł za 325-konne monstrum w równie ładnym opakowaniu? Te dwie skrajności z cennika w zupełności wystarczą, by stwierdzić, że zakup tego auta się opłaca. Szczególnie, że samochód nie jest specjalnie awaryjny.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to nowy przebój klasy średniej, auto niemal kompletne i bardzo ładne. Samochód Roku 2009, przecież.

Dlaczego nie kupić?

Bo kupując niemieckiego sedana klasy średniej wolałbyś coś bardziej klasycznego i mniej inspirowanego azjatyckim wzornictwem?

Nowa nazwa, nowy wizerunek - przemianowując Vectrę na Insignię, Opel zamienił swój typowo rodzinny pojazd na limuzynę aspirującą do klasy premium. Ten “awans segmentowy” widać już po pierwszym kontakcie wzrokowym z karoserią, bo oto zamiast dość przyciężkawej i nieszczególnie oryginalnej stylistyki pojawiły się dynamiczne kształty okraszone eleganckimi detalami. Ekskluzywnym designem kusi zwłaszcza odmiana po liftingu, który poza odmłodzonym nadwoziem przyniósł autu także nową, stylizowaną na terenówkę wersję Country Tourer.

Reprezentacyjny styl dużego Opla widać jednak nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Atmosferę luksusu czuć wewnątrz dzięki wyszukanemu wzornictwu, ekskluzywnym akcentom dekoracyjnym, a także za sprawą pierwszorzędnej jakości wykończenia. Ze swoimi wysokogatunkowymi tworzywami oraz starannym montażem deska rozdzielcza mogłaby z powodzeniem trafić do modelu klasy wyższej. Niestety, choć wygląd i wykonanie wyszły projektantom kokpitu wyśmienicie, nie dopracowano innej, bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ergonomię obsługi - co prawda w ramach liftingu uporządkowano chaos panujący na konsoli środkowej, jednak w zamian dano kilka nowoczesnych, ale nieco uprzykrzających życie elementów multimedialnych.

Przestronność kabiny to kolejny aspekt, w którym Opel Insignia budzi skojarzenia z segmentem premium. Niestety, w odróżnieniu od podobieństw we wzornictwie i jakości wykończenia, nawiązania w kwestii obszerności nie wróżą niczego dobrego. Inaczej niż w przypadku popularnych modeli klasy średniej, gdzie wnętrze planuje się na rodzinne wojaże, w autach klasy premium liczy się przede wszystkim wygoda na przednich fotelach. Efekt jest taki, że pierwszy rząd siedzeń zachwyca wysokim komfortem podróży, zaś z tyłu jest zadziwiająco ciasno, szczególnie nad głową. Wystarczająco pojemny okazuje się bagażnik, ale jego próg załadunku położony jest wysoko, a regularnymi kształtami kufra i brakiem “schodka” po złożeniu kanapy cechuje się tylko kombi.

Rezultaty wspomnianego już kilkukrotnie liftingu, jaki przeszła Insignia, da się zauważyć nie tylko spoglądając na nadwozie i wnętrze, lecz również testując auto podczas jazdy. Niemieccy konstruktorzy popracowali nieco nad zawieszeniem, dzięki czemu usunęli jego kilka słabostek, osiągając udany kompromis pomiędzy komfortem podróżowania a stabilnością prowadzenia. Tę ostatnią wzmacnia dodatkowo niezły układ kierowniczy.

Swoimi cenami Opel Insignia na szczęście nie stara się dogonić aut z metką premium. Wprawdzie nie jest to okazja cenowa, ale zarówno kwoty zakupu, jak i powiązane z nimi specyfikacje wyposażenia nie dają powodów do narzekań. Słów krytyki nie skierujemy również ku liście opcji, bo jest wystarczająco bogata i nie brakuje w niej nowoczesnych elementów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.
Luzacjusz: Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

Wersje nadwozia Opel Insignia

Silniki Opel Insignia Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Gdy przejrzycie ofertę Insigni, to dojdziecie do jednego wniosku: „Fajnie! Mogę mieć ładną limuzynę za około 80 tys. zł - nieźle!”. Owszem możecie, ale zerknijcie na silnik – benzynowe 1.6l 115KM w aucie segmentu D to żart. Na szczęście za kilka tysięcy więcej możecie kupić motor 1.8l o mocy 140KM, który i tak jest trochę za słaby do takiego auta, ale ostatecznie wystarczający. Najtańszy silnik, który na pewno was ucieszy i będzie jednym z lepszych wyborów w tym modelu ma 1.6l i dzięki doładowaniu moc aż 190KM. W chwili dodania gazu nie dzieje się co prawda nic ciekawego, ale gdy jednostka się rozkręci to żwawo prze do przodu i osiąga „setkę” w około 9 sekund. Do tego dzięki małej pojemności jest dość oszczędna i jeśli lubicie wysokie obroty tak samo jak ona, to z pewnością się dogadacie. Mocniejsze motory mają minimum 200KM i 2.0l. Co do diesli: tu też lepiej ominąć najsłabszą, 110-konną wersję i wziąć co najmniej wysokoprężne 2.0l liczące 130KM. Jeśli to za mało – jest też wersja wzmocniona do 160KM, ale z salonu nie wyjedziecie nią bez zostawienia kwoty mniejszej, niż 100 tys. zł.

Publikacje o Opel Insignia

Czy warto kupić: używany Opel Insignia (od 2008 )

Efektowna następczyni Vectry C powoli staje się samochodem na każdą kieszeń. Na rynku wtórnym pojawiają się egzemplarze za niecałe 35 tys. złotych. Czy warto kupić używanego Opla Insignia?

Opel Insignia Country Tourer - do miasta i na bezdroża
 
Nasz test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM

Producenci samochodów starają się zapełnić niemal każdą niszę. Jeśli nie jesteście fanami suvów, a dojazd na działkę to piaszczysta droga, która pokonuje "ośkę", uterenowione kombi to coś dla was. Opel postanowił dołączyć do tego klubu i niedawno zaoferował Insignię Country Tourer.

Opel Insignia OPC - pikantna czy ostra?
 
Nasz test Opel Insignia OPC – pikantna czy ostra?

W przypadku niektórych koncernów projektowanie auta przypomina dietę. Dokładniej mówiąc - nową dietę cud, która polega na tym, że po prostu czeka się na cud... Opel jednak nie chciał dryfować z prądem oraz liczyć na przypadek i postanowił przyłożyć się do stworzenia pojemnej limuzyny, która bez większego...

Nowy Opel Insignia - świeży czy odgrzany?
 
Nasz test Nowy Opel Insignia – świeży czy odgrzany?

Nie ma chyba nic lepszego od porannej kawy przed pracą. Jednak nawet jej smak potrafi się w końcu znudzić - na szczęście wtedy można zacząć kombinować z dodatkami. Choćby z mlekiem i zrobić z niej latte. Opel Insignia od samego początku był naprawdę smaczny, ale tak jak kawę - również jego w końcu trzeba...

Insygnia mocy - Opel Insignia
 
Nasz test

Napęd na wszystkie koła, 220 KM generowanych przez turbodoładowany silnik benzynowy, 19-calowe felgi oraz liczne sportowe akcenty z fantastycznymi fotelami Recaro na czele dodają pikanterii statecznej Insigni.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Insignia

Opel Insignia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel InsigniaautoWcentrum - społeczność Opel Insignia

najwyższe oktanyAuta - Opel Insignia

Opel Insignia Sport 66,74

Opel Insignia Czarnuch 59,59

Opel Insignia SE 71,32

Opel Insignia 56,34

Opel Insignia Ines 66,71

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Insignia

peiyongyi 88,54

raczek89 30,10

Phill4 89,23

wojtek0604 66,65

Gambler 30,18

siekiera996 30,10

bastek_ks 30,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Insignia

nadszedl czas na serwis
nadszedl czas na serwis Witam wszystkich,jak w tytule nadszedl czas na serwis.Wczoraj rano pojechalem w ...
W koncu w Polsce
W koncu w Polsce Witam.W koncu po prawie roku nadarzyla sie okazja aby wybrac sie do Polski.W czw...
Porada: wybór opon zimowych ciąg dalszy :)
Porada: wybór opon zimowych ciąg dalszy :) Witam, zastanawiam się nad kupnem opony Kumho I`ZEN KW27 235/50 R17 100 V do ...
Grossglockner Hochalpenstrasse - naprawdę warto zobaczyć!!!!
Grossglockner Hochalpenstrasse - naprawdę warto zobaczyć!!!! Moi drodzy, jeśli kiedyś będziecie wybierać się samochodem do Austrii lub dalej ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Insignia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Insignia
 

Najpopularniejsza wersja Opel Insignia

Opel Insignia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Insignia
 

Opel Insignia najczęściej porównywane z:

BMW Seria 3
316i (136 KM)
Audi A4
2.0 TDI (150 KM)
Audi A4
2.0 TFSI (225 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Insignia

Opel Insignia
2.0 diesel 160 KM
145 000 km, 2009
32 000 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
156 000 km, 2010
43 600 PLN
Opel Insignia
1.9 diesel 120 KM
193 737 km, 2006
21 900 PLN
Opel Insignia
2.0 diesel 130 KM
158 000 km, 2010
53 900 PLN

Ocena auta Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

  • Średnia ocena
    na podstawie 21 opinii
  • 3,48
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Insignia

Opel Insignia Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia OPC Facelifting (2013) Opel Insignia Facelifting (2013) Opel Insignia Country Tourer (2013) Opel Insignia Hatchback Opel Insignia OPC Opel Insignia OPC Sports Tourer Facelifting (2013) Opel Insignia Kombi Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM - galeria redakcyjna Opel Insignia Sedan - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Insignia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Insignia

Opel Insignia

60 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~hiron~hiron

Do ~Aleksander:
zgadzam się całkowicie... czytam Twój wpis i aż trudno uwierzyć, miałem dokładnie te same programy,jakby ktoś celowo Insignie projektował na te same wady w podobnych okresie... mam kombi COSMO, 160KM, manuala, rocznie robię ok. 35-40tys. km. W trakcie gwarancji wymieniałem wielokrotnie wszystkie możliwe czujniki, niektóre kilkukrotnie, a po gwarancji lawinowo czujniki ABS (w jakim innym samochodzie one padają?),czujniki parkowania, pękająca skórzana część tapicerki, pękające węże do turbiny i intercoolera, filtr DPF (zapchany przez pękające węże),klapa bagażnika, elektrozawory oraz zawór pod maską (ten, który nie łączy i stale wywala błędy, a samochód wchodzi w stan serwisowy)... książkę można by napisać... a do tego przy wzroście ok. 180cm nie da się tym jechać dłużej niż 2-3 godziny bez odczuwania bólu w prawym kolanie (jest tak niewygodnie, że opiera się je o prawą stronę konsoli), w trakcie jazdy drgania przenoszone są na zwężającą się ku górze obudowę konsoli, a dalej na kolano kierowcy... masakra... na autostradzie ratuje sytuacje tempomat, ale ile my mamy autostrad w Polsce?

~Roman~Roman

Jak nie krenci, to rozkrenć, tylko sam nic nie kreńć ! Już i tak dużo nakręciłeś !!!

~piter~piter

Insygnia 2011rok w automacie po wypadku niechęć odpalic nie krenci rozrusznikiem pomocy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
75 663
Przejechany dystans
43 049 410 km
Zatankowanego paliwa
2 269 583 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 813
Wydanych pieniędzy
3 732 759 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 561
Wydanych pieniędzy
4 317 240 zł
Średnie wydatki na auto
1 452 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 973)

Testy zderzeniowe Opel Insignia

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Insignia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Insignia 2.0 diesel 'Essentia', LHD
2009

Opel Insignia
Opel Insignia 2.0 diesel ´Essentia´

Opel Insignia
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

Na podstawie 24 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michał, dodano: 16.09.2012 20:24

Mam napęd 4 x 4 i pewnie to daje trochę większe zużycie paliwa . Zima jazda głównie w mieście 8,0-8,2, na trasie w Polsce przy spokojnej jeździe około 6,8-7,2 Na autostradzie - podam wynik z ostatnich wakacji - trasa Barcelona- Bydgoszcz ze średnią !! prędkością podróżną wyświetloną na komputerze 110/godz 6,5 l.

pełny raport Opel Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC

autor: Gabi, dodano: 09.04.2012 12:18

Samochód pali mi średnio 6.8 litra(dane z 10000 km, a więc miarodajne). Jeżdzę codziennie 150 km, głównie trasa, ale przejeżdżam przez 3 zakorkowane miejscowości. Prędkość ok. 140km/h i jazda dość płynna. Ale najwi eksza zaleta to bezawaryjność tego silnika w moim przypadku. Mam przejechane 120000 km i wszystko OK.

pełny raport Opel Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC

autor: marek41, dodano: 10.07.2011 22:07

W jeździe miejskiej producent przewiduje 10,7l/100 km. Ja doszedłem do 10,1 czyli bardzo dobrze. Myślę że jeszcze powinno zmaleć bo mam mały przebieg i silnik się ,,układa". Przeglądów jeszcze oczywiście nie było. Uzupełnię opinię po pierwszym przeglądzie. Spalanie to fikcja. Za mały przebieg.

pełny raport Opel Sedan 1.6 Turbo ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Insignia Sedan 2.0 CDTI ECOTEC 160KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Insignia, oglądali także