Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4913 mm
Długość z hakiem holowniczym 5011 mm
Szerokość 1856 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2084 mm
Wysokość 1513 mm
Rozstaw osi 2737 mm
Rozstaw kół - przód 1587 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1530 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Wysokość bagażnika 684 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1086 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1908 mm
Wysokość progu załadowczego 659 mm
Maksymalna ładowność 597 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~R
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
jak dla mnie mocne 9/10. przyjemnie się jeździ, zwłaszcza w trasie. samochód w trasie mało pali, jest wygodny, pakowny. przy złożonej kanapie na luzie można w nim nawet od biedy spać w dwie osoby (od klapy bagażnika do przednich siedzeń jest ok. 1,9m). fotele wygodne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, kąta nachylenia siedziska itd pozwala na prawdę bardzo wygodnie ustawić sobie wszystko. w mieście tak kolorowo nie jest ale też bez tragedii. czuć masę samochodu i to że ma dosyć wysoko środek ciężkości, mało zwinny jest. przesiadłem się z merivy 1.4 i o przyspieszeniu insignii (cdti 2.0 130KM) mogę powiedzieć tyle że *JEST*, co mnie akurat bardzo cieszy (w przeciwieństwie właśnie do merivy, gdzie każdy manewr wymagał planowania, rozpędzania, analizowania) ale dupy nie urywa. wystarczy żeby komfortowo wyprzedzać leśnych dziadków. turbina się dosyć późno załącza (jakoś przy ponad 1800 obr/min) więc z niższych obrotów się dłużej będzie zbierać. elektronika typowa dla opla, intuicyjna i taka dosyć podstawowa. nawigacja to nieporozumienie więc nadal jeżdże na google maps z telefonu (nie mam apple carplay). plastiki potrafią trzeszczeć jak wściekłe ale od dzieciaka w rodzinie jeździło się oplami więc mnie to nie boli, przyzwyczaiłem się. dodam jeszcze że to nie jest małe miejskie autko, ma swoje wymiary i trzeba się przyzwyczaić jak się przesiada z czegoś mniejszego. widoczność jak dla mnie wystarczająca, ale pewnie znajdą się narzekający. czujniki parkowania robią robotę. podsumowując - jak ktoś szuka pakownego dupowozu na dłuższe wyjazdy dla rodziny to to jest dobry wybór. do jazdy głównie po mieście nie polecam (mało zwinny i dosyć długi i szeroki), osobom z bardziej "sportowymi" oczekiwaniami też nie polecam, bo jest zwyczajnie za słaby (przynajmniej w tej wersji 130KM). Insignia kombi to rzeczywiście taki bardziej autostradowy dyliżans jak już ktoś gdzieś o nim napisał. wygodny, pakowny i ekonomiczny dyliżans :)
4,4
~Simon
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW
Zacznę od tego, że przesiadłem się z Mazdy 6 Kombi 1.8 benzyna z 2004 r. 10 lat różnicy w motoryzacji to bardzo dużo. Początkowo podobało mi się wszystko i każda jazda autem sprawiała mi przyjemność. Po 3 latach użytkowania nadal jestem bardzo zadowolony chociaż jest kilka drobiazgów, które potrafią denerwować. Ogólna ocena 4+. Auto z tym silnikiem skrojone na autostradę tam zawsze budzi radość:) W mieście już trochę gorzej bo jest dość toporne, ale nie ścigam się spod świateł tylko wygodnie dojeżdżam z punktu A do punktu B. Dla rodziny z dwójką dzieci wystarczające, dla rodziny z dwójką dzieci i psem już nie. Pies nie mieści się pomiędzy fotelikami z tyłu...więc zajmuję połowę bagażnika. Rozwiązanie na dłuższe wyjazdy niestety box. Następne auto będę kupował z walizką, ale o tym później. Dobre nagłośnienie, można głośno słuchać na wieczornych przejażdżkach. Na plus gruba kierownica, która dobrze leży w dłoni i nie przesadzone wspomaganie, nadal czuć, że prowadzi się samemu auto. Zestaw naprawczy pomyłka warto szukać auta z dojazdem.
4,9
~Dariusz
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Auto w mojej ocenie bez zarzutów. Wygodne i praktyczne. Przyjemnie się prowadzi, w środku cicho i przytulnie oraz wszystko na swoim miejscu. Wygląd to kwestia gustu ale mi się z kombiaków podoba najbardziej. Jeździłemm wcześniej Fordem mondeo MK4 i Volvo s80 i moim zdaniem Insignia na ich tle sprawuje się bardzo dobrze biorąc pod uwagę ile problemów miałem z Volvo( kosmiczne ceny części) i z Fordem (DPF). W Oplu narazie żadnych problemów a jeżdżę sporo. Patrząc na oceny innych mam wrażenie że chyba mam inne auto albo po prostu jeżdżą szrotami z Niemiec z 2 razy przekręconym licznikiem.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting
14,3
l/100 km
5,5 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Po zakupie jesienią auto było na zimowych kołach. 225/50 17'' continental. Zużycie paliwa mnie zaskoczylo pozytywnie bo przy jeździe zgodnie z przepisami i przy tzw eko drivingu można zejść do 5littow na 100!! Serio! Na autostradzie przy 150- 170 km/h ok 5.8 litra max 6 przy dużym wietrze. Jedze z żoną i jednym dzieckiem więc obciążenie średnie. Tankując dobrą ropę nie olej bartek z Lidla koszty są niewielkie. Może demonem prędkości nie jest ten silnik ( może podkerece do 130km) ale jest wystarczający i można połykać kilometry taniej niż LPG...
6,3
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW
CZYTAJ KOMENTARZ! Dane, które wpisałem w formularzu dotyczą tego co pokazuje komputer. Dane po dolewce paliwa do pełnego baku są inne. Ostatnio zrobiłem trasę 1522 km z Gdańska do Bukowiny Tatrzańskiej z dwiema osobami dorosłymi, dzieckiem w foteliku i bagażami. Liczę, że łącznie z bagażami było nas ok. 210 kg :) Trasa to głównie autostrady, dwupasmówki i przy górach zwykłe międzymiastowe, ale z dużymi nachyleniami. W drugą stronę to samo. W tych 1522 kilometrach jest 10% jazdy po górach - czyli trochę jak po mieście. Prędkość na trasie: autostrada max 120 km/h tempomat, dwupasmówki max 100 km/h, międzymiastowe max 90 km/h. Mam lekką nogę. Generalnie staram się jeździć ECO. W samochodzie system start/stop. Trasa robiona na zimówkach. Po przejechaniu trasy komputer pokazał średnie spalanie 5,7 l/100km. Z dwukrotnego tankowania do pełna wyszło mi, że średnio spalałem 6,7 litra/100 km. Czyli przekłamanie względem komputera, aż litr. Na autostradach jechałem głównie na tempomacie. Zastanawiam się ile bym zaoszczędził jadąc bez niego. Wyliczajcie swoje średnie na podstawie tankowania do pełna.
7,0
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 163KM 120kW
Od października 2014 przejechane 30 tys, jazda miasto 70%, 30% trasa, noga nielekka ale gdy nie ma ciśnienia staram się zmieniać biegi nisko ( po 2,5 tys/obr ) tak aby turbina już zadziałała ale nie robiła leja w baku. Na początku spalanie było nieco wyższe ale po dotarciu zjechało do podanych poziomów. W trasie przy 110 - 120 spalanie ok 6-6,5 l, przy 90-110 5,5. Jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem , poprzednia isia ( 160 km ) miała w przebiegu 140 tys calkowite średnie spalanie na poziomie 8,2 L/100 km. Mankament - tarcze hamulcowe do wymiany po 30 tys ale podobno insignie tak mają - tarcze są trochę za cienkie - być może warto zamówić w jednym z pakietów mocniejsze hamulce. Poprzednia miała problemy z zaworem turbiny lub kontaktami na jego stykach ( 3 przypadki ) - tutaj na razie nic takiego się nie pojawiło. NIe miałem także przypadku zerwania wypalania filtra dpf - w poprzedniej 3 razy musiałem zmieniać olej p przerwaniu ( nieintencjoinalnym ) procesu wypalania.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting