Szukaj

Informacje o Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2012 r. kompaktowy crossover (segment I) w momencie debiutu rynkowego w ofercie Opla znalazł się obok większej Antary. Był to pierwszy model Opla pozycjonowany w klasie tzw. miejskich SUV-ów. Opel Mokka powstał na bazie modelu Corsa, z którym wspólną ma m.in. platformę podłogową GM Gamma II Platform. Mokka została zaprojektowana przez Carstena Aengenheystera. Nazwa samochodu jest odwołaniem do napoju kawowego „Mokka”. Modelami bliźniaczymi Mokki są Chevrolet Trax oraz oferowany w Stanach Zjednoczonych Buick Encore. W Wielkiej Brytanii model funkcjonuje jako Vauxhall Mokka.
czytaj więcej
Powagosław
Powiew świeżości w swoim segmencie, nawet jeśli nie ściąga na siebie lawiny zachwytów. Nie musi – od tego Opel ma inne samochody. Wystarczy, że Mokka jest ładniejsza od starszej konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Mokka zawsze kojarzyła mi się z wiśniowymi cygaretkami i zapachowymi świeczkami dla ulizanych gogusiów. Zadziwiające, jak w nazwie swojego samochodu Opel zawarł kwintesencję jego stylu, charakteru i tego, co mogę o nim sądzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Nina
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Doskonałe auto do jazdy po mieście. Wygodne i przyjemne w prowadzeniu ale tylko do max prędkości 120km/h. Pózniej robi się zbyt głośno. Być może to po części wina opon /letnie Continental/, bo na zimowych /Hankook/ było nieco ciszej ale mimo wszystko i tak uważam ,że jest za głośno w środku. To chyba najważniejsza wada. Silnik nieżle sobie radzi i te 140kM w zupełności wystarczą dla takiego małego auta. Gdyby jeszcze nieco dynamiczniej przyspieszał to byłoby wspaniale.Poza tym bardzo udany model Opla. Dobrej jakości materiały użyte we wnętrzu, nic nie trzeszczy , nie skrzypi.
1,4
~Smirnov399
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Ten samochód to tragedia, najgorsze auto z jakim miałem doczynienia, caly czas jakaś awaria, do tego tragiczne wnętrze, fiat 500 jest przy tym złomie mega przestronny. Najgorszy jest climatronic, nie da się ustawić temperatury, albo wieje mrozem, albo gotuje pasażerów. Naprawdę nie polecam nikomu tego syfu, lepiej PKSem jeździć.
2,2
~Jacek Guzowski
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
2 gwiazdki dam za wypozażenie samochodu, które mimo wielu wad wciąż robie je atrakcyjnym. Kamerka cofania, czujniki parkowania z przodu, podgrzewane fotele i kierownica, wbudowana nawigacja, lampy xenon samo poziomujące się, strefowa klimatyzacja. I to by było na tyle. Auto bardzo awaryjne, głośne, nie wygodne i małe.
Średnie spalanie dla Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Liczba komentarzy: 1
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Spalanie na podstawie przejechanych pierwszych 1700 km wynosi wg komputera 9,3 ltr. Dane sprawdzaja sie z obliczeniami recznymi przy tankowaniu "pod korek". Dynamiczne ruszanie powoduje redukcje zuzycia paliwa. W jezdzie miejskiej spalanie na poziomie 9,5-10,0 ltr. Na autostradzie przy predkosci sredniej 130, z porywami do 140-160 przy wyprzedzaniu, srednia 9,3-9,5 ltr. Auto w trasie idzie jak po szynach. Z zapietym tempomatem bardzo wygodnie sie jedzie. W kabinie cicho, dopiero przy okolo 4000 obr/min slychac silnik. Srednie obroty przy predkosci 130 km/godz to 2600 wiec jest spoko. Nie jest to mistrz predkosci, ale na spokojna i jednostajna podroz rowniez w zupelnosci wystarczy:-)
6,6
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Przy jeździe ECO w warunkach aglomeracji śląskiej 7,8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe na trasie nie przekraczając 120 km/h minimalne spalanie 6,2/100 km. Bardzo szybko Mokka dla mnie stała się motoryzacyjną pasją a nawet miłością
6,5
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Auto użytkowane przy małym obciążeniu, 1-2osoby bez dodatkowego bagażu. Przy prędkości powyżej 120km/h zużycie paliwa wzrasta do 8-9l/100km.

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8
Cewka zapłonowa
  • Opel Mokka I X 1.4 Turbo Ecotec 140KM 103kW 2016-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 10
W dniu wczorajszym jechałem żony mokką x z roku 2017 z przebiegiem dokładnie 50004km, żona jest pierwszym właścicielem pojazdu. Po pokonaniu kilku km pojazd przestał spełniać swoje podstawowe zadanie tj przestał jechać, zgasła w trakcie jazdy. Kilka prób odpalenia, rozrusznik kręcił jak oszalały, wszystko na nic. Hol do mechanika, okazało się że padła cewka zapłonowa. Trochę grosza trzeba było wydać i póki co odpala. Ale moim skromnym zdaniem 50k przebiegu to zdecydowanie za wcześnie na usterkę pojazdu powodującą jego unieruchomienie. Oczywiście tuż po upływie gwarancji. Przypadek??
3 komentarze
nieszczelny układ chłodzenia silnika
  • Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017
  • układ chłodzenia
  • 77 tys. km
Przebieg 35 tyś. km i nastąpił gwałtowny wyciek płynu chłodzącego. Naprawiono na gwarancji podobno koszt 3500 zł. Obecnie stan licznika 77 tyś km i znowu ubywa płyn, na razie powoli ale plama pod samochodem jest po każdej jeździe. Podobno problem jest dosyć powszechny. Proszę o sposób rozwiązania problemu. Dwie takie same awarie po przejechaniu 35 tyś km i naprawa w serwisie, która starcza na 35 tyś km pozwala przypuszczać, że to jest jakiś błąd konstrukcyjny. Obie awarie dotyczą połączenia przewodów z turbiną a konkretnie pacząc od przodu lewego połączenia.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
pilot
  • Opel Mokka I SUV 1.6 Ecotec 115KM 85kW 2013-2017
  • inne
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Noszenie pilota w kieszeni spodni to ryzyko. Wciśnięty nie świadomie przycisk na pilocie powoduje różne skutki np. otwarcie wszystkich szyb lub otwarcie ich do połowy, odbezpieczenie zamków drzwi. Wszystkie te przypadki przeżyłem. I nie tylko ja. Przyciski na pilocie powinny być zabezpieczone.
Opel Mokka I SUV