Szukaj

Informacje o Opel Omega A

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej

Opel Omega A – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Omega A

Liczba ocen: 350
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~withs@poczta.onet.pl
Opel Omega A
Sedan 1.8 i 115KM 85kW
Mam Omegę już 4 lata. Złego słowa nie mogę o niej powiedzieć - dużo miejsca w środku, w miarę cichy, po "rozbujaniu", można powiedzieć, że płynie się tym samochodem, cena części nie za duża (sporo zamienników), hamulce OK, natomiast to co się psuje, to zawieszenie (szczególnie przód), układ kierowniczy, silnik (wtryski, ale to wina LPG) i na końcu ta cholerna RDZA na tylnych drzwiach i nadkolach. Z poważnych rzeczy jakie naprawiałem przez te wszystkie 4 lata (nie piszę części eksploatacyjnych), to pompa wody, wymiana komputera, wtrysków, maglownicy, poza tym OK! Chociaż ten samochód ma może pewne minusy, tak samo jak i plusy, jednakże polecam Wszystkim ten samochód. W przyszłości, jeżeli bm zmieniał, to już zastanawiam się nad Omegą C lub innym oplem. Jakoś polubiłem ten piorun w logu! :)
3,9
~vilq87
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Autko jak na swój wiek przyprawia czasem o drobne problemu ale taki urok. Poza tym jak ma sie takie auto to aż miło od czasu do czasu przy nim coś pogrzebać, w zamian na pewno się nam odwdzięczy. Dobrze się prowadzi. Polecam dla osób które lubią przestronne autka.
3,8
~wieslawrz
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Ten samochód przewyższył moje poczatkowe oczekiwania. Jak na samochód który miał już 13 lat spisywał sie ponadprzecietnie. Doskonały komfort w czasie jazdy, nie czuje się predkości, bardzo dużo miejsca w samochodzie (półciężarówka) :) Główne minusy: Korozja: progi, nadkola itp. i spalanie prawie 13 litrów gazu po mieście.

Raporty spalania Opel Omega A

Liczba raportów: 304
Średnie spalanie dla Opel Omega A
8,8 – 14,8
l/100 km
7,3 – 8,1
l/100 km
8,3 – 17,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
witam, mialem ten model, przez 2 lata, to chyba najbardziej oszczedne i wielofunkkyjne auto jakie mialem w zyciu, to byla wersja ze skora i dwa szyberdachy, na alusach 16 cali, jesli chodzi o spalanie to na dlugiej trasie ok 95 do 105 km\h to bylo 5,2, , w miescie nie przekroczyl 8 litrow , nawet w zimie.oczywiscie bez jazdy na wariata, przy tescie ok 130-140 to bylo jakies 6,5 l. no juz przy 180 to ok 8.5, max co nim jechalem to 215, jak na mase tego auta to wrecz rewelacja , juz nie wspomne o jego pojemnosci.oczywiscie kupilem go z przebiegiem 350 tys km,intelkuler i pompa byla po regeneracji, wymienilem cale zawieszenie przednie , z tylu nowe tuluje, 4 nowe tarcze , zalozylem alusy 16 i jeszcze kupe innych rzeczy, zapalal na dotyk, w zimie przy mrozach minus 20 nie mialem zadnego problemu, czasami przewozilem rozne towary , na dachu na relingach mialem 4 poprzeczki , spokojnie 200 kilo moglem na niego wlozyc , kiedys zapakowalem tone do niego, bez problemu , oczywiscie ciaglem nim przyczepke kampingowa -n 126, czy z nia czy bez niej - zadnej roznicy, bardzo udany silnik , prosty,bezawaryjny, kupilem go od 1 wlasciciela , ponoc sprzeglo wymienil dopiero przy 280 tys km ...ogolnie gdybym mial tu mozliwosc kupna takiego czego to biore . a jak sie o auto dba to potrafi sie odzwieczyc , a jak ktos pisze ze mu pali 10 czy 12 to polecam nauke jazdy od nowa , albo oddanie do dobrego mechanika .10 to mi spalil jak ciaglem przyczepe ktora razem z towarem wazyla 2,5 tony , i to jeszcze w miescie. raz zeszlem ponizej 5 litrow , ale to trasa i predkosc do 90,kiedys te auta robili chyba oszczedniejsze . bo np pasat jedynka z dieslem 1,6 na trasie bral 4 litry max, teraz niby cywilizacja a te silniki niby maja wieksza moc , niekiedy wogule niepotrzebana a pala duzo wiecej ... a co do blachy to nie widzialem jakies rdzy. ogolnie polecam madrym i rozsadnym kierowcom , ktorzy albo maja duza rodzine albo po prostu lubia duze, wygodne i bezpieczne auta .
12,9
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość
7,7
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD 90KM 66kW
jazda w granicach 100-120 trasa północ - południe Polski 5,5-5,6; podobna trasa ale 2/3 trasy to góry, średnia nie przekracza 6,7/100; przy jeździe szybkiej 130-140-170 (teraz ze względu na radary u nas niewykonalne, średnia w granicach 10-11l , rozpatrujemy trasę średnio 600-700km duży udział terenu zabudowanego (dawna E8)jazda głównie nocą. silnik 2,3 YDT z niemałym przebiegiem i turbiną bez chłodnicy powietrza. na nowszym silniku 2,3DTR z chłodnica powietrza nigdy nie udało się zejść poniżej 6,7l/100 w/g mnie silnik nowszy jest mniej elastyczny - nowsza omega też kombi ale jakby mułowata brak jej przyspieszenia powyżej 130km .

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A