Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega A

Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).

Generacje Opel Omega

  • Omega A   1984 - 1994
    Opel Omega A
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega A

Silniki Opel Omega A

Lista silników:
1.8 i (115KM), 1.8 (88KM), 1.8 N (82KM), 1.8 S (90KM), 2.0 i (115KM), 2.0 (100KM), 2.0 (122KM), 2.0 (99KM), 2.0 i (99KM), 2.4 i (125KM), 2.6 i (150KM), 3.0 24V (204KM), 3.0 (156KM), 3.0 24V (200KM), 3.0 24V Evolution 500 (230KM), 3.0 (177KM), 3.0 KAT (177KM), 3.6 24V Lotus (377KM), 2.3 TD Intercooler (100KM), 2.3 D (73KM), 2.3 TD (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega 69,87

Opel Omega black 67,88

Opel Omega 16v 80,79

Opel Omega Slicznotka 71,20

Opel Omega 71,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

pdg_34 47,55

robgro68 32,83

pasiek1993 34,75

SimonS92 36,54

BMW520gonzo 45,36

Franki100 42,55

bandit_bb 90,21

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce .
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce . Nie długo dosłownie za kilka dni ( mam urlop) zrobię 40000 km na lpg moją zaga...
Omega,Franca i samoloty czyli pierwszy spot.
Omega,Franca i samoloty  czyli pierwszy spot. Tak się jakoś złożyło że mimo ponad 15-tu miesięcy obecności na aWc Omega nie mi...
20-lecie ;)
20-lecie ;) Wiem, że długo mnie tu nie było, ale tak się złożyło, że w lipcu 2013, parę dni ...
Dwa lata!
Dwa lata! Dzisiaj mamy 28 czerwca, czyli minęły równe dwa lata odkąd mam Omcię. przebieg...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 14 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 600 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega A

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.0 i (115 KM)

Za pieniadze, które zapłaciłem za 6 letnie auto - to chyba trudno by kupić coś lepszego. Pakowne objętościowo i kilogramowo. Jeździ się tym doskonale, dobrze się trzyma drogi. Przy pierwszych kilometrach po zakupie można stracić poczucie prędkości. Przez 5 lat jazdy - kompletnie nic nie musiałem robić (poza sprawami związamymi z eksploatacją). Nie ma znaczenia czy zapalam go rano po 20 st. mrozie czy na gorąco - przebieg 185000 km, oczywiście po mrozie ciężko kręci - ale wystarczy dosłownie pół obrotu wałem. Ile pali ? Bardzo równa jazda ok.100 km/h na trasie 150 km - 6,4 do 6,8 l/100km . Przy normalnej jeździe w trasie 8 do 8,5 l/100km w mieście - bardzo różnie, jeśli średnia prędkość jest ok. 15 km/h to ile ma spalić - kilkanaście litrów ! Wstawiłem gaz - warto, niestety mała butla - bo w kole zapasowym ale w kombi nie ma innej możliwości. Doskonała jakość i wytrzymałość tapicerki - welur. Poza tym wszytskim padł regulator wysokości fotela kierowcy - to chyba jedyna usterka. Z ciekawostek:...

dodał: użytkownik 5
Opel Omega Sedan 2.0 (100 KM)

Jest to doskonala limuzyna dla ceniacych luksusowe wnetrze i spaniale wlasciwosci jezdne. ciekawa stylistyka, cenie w nim potezny kufer a w srodku jego nic nie przeszkadza wszystko na swoim miejscu. Niezle przuspieszenie i dobra predkosc sprawia ze moze to byc auto dla lubiacych ostra sportowa jazde. Auto nadaje sie doskonale do tuningu. szczegulnie warta polecena jest automatyczna skrzynia biegow wyposazona w funkcje "sport". nie raz wypszedzalem mozna powiedziec zawsze wypszedzalem inne dobre auta tej samej klasy np. BMW 530 A NAWED 740. Mercedesy podziwialem w stecznym lusterku. Moja omega pedzilem na autostradzie (oczywiscie w niemczech) ponad 190 km i chciala jeszcze (5 biegow manlalna).Poprostu polecam to auto nawed osobie mlodej i kazdemu innemu. Nic nie powiedzialem o silniku a wiec tak, spanialy cztero cilindrowiec o bardzo wysokiej kulturze pracy i elastycznisci spaniale spolpracuje z 5 biegowa manualna skrzynia biegow ktora przenosi napend na tylna os. Spaniale rusza sie z piskiem...

dodał: BARTAS
Opel Omega Kombi 2.0 i (115 KM)

Bycmoze faktycznie najwiekszy wplyw na doskonala ocene tego auta ma wplyw to ze ma bardzo maly przebieg i wlasciwie jest w stanie auta ok. 5-letniego a nie 20-letniego i mam punkt odniesienia w postaci poprzedniego egzemplarza. Chcialbym kazdemu kupujacemu ten model auta zyczyc aby trafil na tak dobry egzemplarz jak moj bo wtedy naprawde widac ze to bardzo dobry samochod. W sumie dlatego tez otrzymal tytul European Car Of The Year 1987 to o czyms swiadczy. Niestety wiekszosc Omeg jezdzacych po naszych drogach jest juz bardzo zmeczonych zyciem ale jak sie nie dba o auto to tak jest a potem sie pisze brednie ze jest do bani.

dodał: Patryk
Opel Omega Sedan 3.0 24V (204 KM)

OD zawsze marzylem o moim opelku !!! to outo trzeba kochac a wtedy nawet te drobiazgi mozna mu wybaczyc!!!!! jmoja wersja jest akurat i na wyscigi , w trase i na miasto choc na miescie noto hmhm wielkie autko ale jezdzi sie nim jak reno klio!!! Polecam to auto ludziom ktorzy potzrzebuja auta do pracy na wakacje i jak trzeba to zeby przycisnac!!! oczywiscie jak wiele aut ma i ono wady blachy!!! hm jezeli bylo zaniedbane auto to trzeba dobrze sie przypatrzec tylnym blotnika proga, i nadkolami poniewaz kazda omega ma ten problem!!!!!!! Jesli ktos chce jezdzic oszczedniej polecam silnik 2.0 lub diesla!!!!!

dodał: camaro13@wp.pl
Opel Omega Sedan 3.0 (156 KM)

Napisze krotko i na temat samochod jest poprostu doskonaly bezpieczny wogodny i jakie wyposazenie sportowe osiagi celujaca ergonomia i widocznosc. Seryjne wyposazenie obejmuje dluga lista ale napisze. ABS , TC , ESP , ASR , Nawigacja , el. szyby tyl/przod , el. lusterka , ek. fotele z pamiecia , siedzenia recaro , CD , skora , c.zamek z pilotem , 4 poduszki pow. automat , af . felgi , kloa 235 , tempomat , czujnik deszczu , czujnik parkowania , mozna by bylo dlugo pisac bardzo dobrze tzryma sie na sliskiej jezdni i co wazne zero jakiego kolwiek przechylania sie

dodał: Longinn

Galerie Opel Omega

Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega Opel Omega - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
77 770
Przejechany dystans
43 706 734 km
Zatankowanego paliwa
2 334 186 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 072
Wydanych pieniędzy
3 806 539 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 043
Wydanych pieniędzy
4 420 655 zł
Średnie wydatki na auto
1 455 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 038)

Zużycie paliwa Opel Omega A

Na podstawie 301 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: JaroKat, dodano: 09.01.2010 05:24

Witam, posiadam Omegę B kombi 3.0v6 manual od około 3msc. i jestem bardzo miło zaskoczony spalaniem tego auta. Z uwagi iż dojeżdżam do pracy ok 50km w jedną stronę musiałem założyć instalację LPG sekwencja Stag300. Na dzień dzisiejszy oma pali mi średnio 13l LPG na 100km co przy wadze 1700kg jest wynikiem rewelacyjnym według mnie. Moja jazda to około 70% trasa, reszta małe miasto, trudno więc mi wypowiadać się na temat spalania w dużym mieście ale wynik 20l to nie wiem jak osiągnąć, chyba trzeba zamykać obrotomierz na każdym biegu od świateł do świateł a to nie jest normalna jazda. Uważam, że nie jestem zawalidrogą i w trasie poruszam się 140-160 km/h więc wynik spalania jest super. Dodam iż wcześniej miałem Omegę A 2.0 8V i spalała średnio 11l LPG więc 100km za 2litry LPG? Super auto. Pozdrawiam :-)

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

autor: Artur, dodano: 30.08.2013 09:38

Witam. Omegę posiadam od roku i w tym czasie zrobiłem nią około 30 tys km. Wszystko na gazie. Średnie spalanie wychodzi w granicach 13 litrów (65% trasa 35% miasto). W mieście wychodzi mi około 14,5 a jeżdżę dość dynamicznie, lecz moje miasto ma 47 tys mieszkańców i korków tam prawie nie ma. Auto bardzo wygodne i bezpieczne. Ceny części są w śmiesznych cenach np. gdy padła mi automatyczna skrzynia biegów to drugą kupiłem za 400 zł. Rozrząd z pompą wody 350zł klocki tył 40zł. Najgorszą rzeczą jest to, że V6 mają problem z wyciekami oleju. Poza tym można powiedzieć, że auta bezobsługowe. Nie ma tez co się sugerować osobami które piszą, że ich omega 3.0 spaliła w trasie 8-9 litrów gazu bo to nie realne, chyba, że jechali ciągle z górki;)

pełny raport Opel Sedan 3.0 i V6

autor: lukasz_1973, dodano: 25.08.2012 07:39

Omegę miałem 2 lata, w pierwszym roku 16tys km, w drugim 1tys km, więc w końcu sprzedałem. Auto b.wygodne i pakowne, ale z parkowaniem w Warszawie to już różnie bywa. Auto stworzone do jazdy w trasie, przy przepisowej jeździe (nie po górach) łatwo można zejść poniżej 8, mi najczęściej wychodzi 7-7,5, i to przy dynamicznym wyprzedzaniu. Latem w mieście, przy typowych korkach trudno zejść poniżej 11, zimą mój rekord to 13,8 (11km przejechane w ciągu 1h40min). W końcu to 1,5tony, jakoś trzeba to rozbujać. Ale warto szybko ruszać, nabierać prędkości, a później odpuszczać gaz, trzymać się w okolicach 2,5tys obrotów i autko chodzi wtedy jak zegareczek. Ten silnik nie lubi zbyt wysokich obrotów (może i lubi, ale wtedy pali jak smok). Części tanie i ogólnie dostępne, wykonanie w miarę przyzwoite, szkoda, że często "coś się dzieje", ale przy pełnoletnich autach to raczej norma. Do okazyjnych wyjazdów całą rodziną auto wręcz idealne.

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega A

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega A

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Omega A

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także