Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B

Lista silników:
2.0 i (115KM), 2.0 i 16V (136KM), 2.2 i (144KM), 2.5 i V6 (170KM), 2.6 V6 (180KM), 3.0 i V6 (211KM), 3.2 V6 ECOTEC (218KM), 5.7 V8 (310KM), 2.0 DTI 16V (101KM), 2.2 DTI ECOTEC (120KM), 2.5 V6 TDI (150KM), 2.5 DTI (150KM), 2.5 TD (131KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega 16v 80,79

Opel Omega C 3,0 V6 71,20

Opel Omega POCISK 71,46

Opel Omega 81,62

Opel Omega 73,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

Matziey 81,56

rekord5 98,22

cali20 71,79

savvy 52,41

Soseq 82,61

mario1942 66,99

adam486 67,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Czy zmiana z 2.5 V6 na 3.0 V6 ma sens waszym zdaniem?
Czy zmiana z 2.5 V6 na 3.0 V6 ma sens waszym zdaniem? Jak w temacie zastanawiam się na Omegą 3.0 V6 w manualu bo automacik mi jakoś...
Znów mam cichutko:)) Zimowe kapcie założone;)
Znów mam cichutko:)) Zimowe kapcie założone;) Walczyłem ostatnio z głuchym pukaniem zawieszenia. Najpierw do wymiany poszła lu...
Pół roku z Omegą
Pół roku z Omegą No i minęło pół roku od zakupu Omegi,w tym czasie przejechałem tylko 7650km,w po...
Pożegnanie Omegi.
Pożegnanie Omegi. Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zmiany auta,zastanawiałem się ile warta...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 408 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 3.0 i V6 (211 KM)

Miałem już trzy omegi z różnymi silnikami (oprócz wielu innych aut), wiec mam pewne porównanie. Na pewno są lepsze samochody - jeździłem i BMW i Lexusem, ale ja zawsze uważałem omegę caravan za najładniejsze auto w swojej klasie i jedno z ładniejszych w ogóle (może pomijając wersję C). Jednak dopiero wersja 3-litrowa daje prawdziwą radość z jazdy. Caravan ma utwardzone zawieszenie, co znakomicie wpływa na właściwości jezdne, bez zauważalnego pogorszenia komfortu. Świetna elastyczność, cichy silnik, pewne prowadzenie nawet w ekstremalnych sytuacjach. Jedynie hamulce przy tych osiągach mogłyby być lepsze. Wersja 2,0 16V zdecydowanie zbyt mułowata i za głośna (warkotliwy silnik, szcególnie na wyższych obrotach), wypada blado nawet w porównaniu ze starym, sprawdzonym silnikiem 2,0 8V. Polecam wersje z klimatronikiem, w porównaniu z tradycyjną klimą - super, duża różnica, chociaż wyczuwalnie osłabia silnik w czasie upałów. Auto ogólnie niezawodne, ale przy dużej ilości elektroniki zdarzają się...

dodał: dragonbial@poczta.onet.pl
Opel Omega Kombi 2.5 i V6 (170 KM)

Jest to moja 3 Omega, pierwsza z silnikiem 2,0 była oszczedna w spalaniu (13,5w miescie 11trasa -gazu) ale mułowata, druga z motorem 2,5TDS combi w automacie, przed kupnem znajomi ostrzegali mnie przed tym motorem no i niestety nie był to niezawodny motor. Dopiero trzecia z motorem 2,5V6 B (nie kupię już innego auta jak 6 cylindrowe) to był strzał w dziesiątke 30 na godz. i można wrzucać 5 bieg, 170 Km wystarczy na naprawde sportową jazdę, po założeniu gazu nie stwierdziłem spadku mocy, ale dopiero druga instalacja działała super. Po pierwszym fachowcu auto spalało 23l gazu. Drugą założyłem w pełni wypasioną za 2300 zł i skończyły się problemy w mieście pali ok 17l a na trasie (120na godz.) 11,5l gazu, norma z tym motorem to 12,5 do 13l w mieście i 9 l na trasie (120na godz.) benzyny. Auta jest wypasione w prawie wszystko nie ma tylko nawigacji i samopoziomowania. Jedyny problem jaki spotykałem w Omegach to zamykanie z pilota, w każdym aucie pilot mi kaprysił. Nie będe się rozwodził o...

dodał: top@zdnet.com.pl
Opel Omega Kombi 3.2 V6 ECOTEC (218 KM)

świetny samochód rodzinny - świetne osiągi, można zadziwić różne "tuningowane" fury, tylny napęd jak ktoś lubi pojeździć to wie o czym mówię, bagażnik - przepastny i z dużą ładownością w odróżnieniu od niektórych konkurentów, niemiecka jakość niespecjalnie lubiana przez złodziei, dobre prowadzenie, dobry komfort, dużo miejsca w środku, możliwość odłączenia całego elektronicznego chłamu (za dwie stówki sprytni serwisanci założą nawet odpięcie abs-u) elektronika użyteczna - komputer bez zarzutu, ma wszystkie niezbędne gadżety - ksenony + zmywacze, pełną elektrykę z pamięcią, podgrzewane fotele, domykanie okien przez centralny zamek itd. itp. a nie ma gadżetów bez sensu typu schowek na parasol w TYLNYCH drzwiach skody (wyjmijcie go jak leje :) ) świetne czujniki parkowania (ważne dla tych, których kobiety prowadzą :) ) trzeba niestety założyć gaz (najlepiej wtrysk w fazie ciekłej brak straty mocy) bo silnik jest bardzo czuły na styl jazdy - jeśli ktos jeździ po mieście ostro to spalanie rośnie...

dodał: Thanatos
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ogólnie nie można spodziewać się wiele po 11 letnim samochodzie i do tego Oplu, ale zawsze to mnie problemów niż w Fordzie nie mówiąc o koreanczykach, włochach i francuzach. Podobno mankamentem w tych silnikach (TD, lub jak ktoś woli TDS rodem z BMW) są pompy wtryskowe - bzdura! Tu nie chodzi o same pompy, co o sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej, który jest o wiele tańszy niż regeneracja całej pompy. Niekiedy usterka ta może wynikać nie z samego sterownika, co z zaniku napiecia lub przerw na wiązce pomiędzy pompą, a komputerem. wtedy naprawa dotyczy jedynie wymiany wiązki po uprzedniej diagnozie poprzez komputer... Wszystko zawsze da się zdiagnozować, ale zaczynając od podstaw, anie jak to niektórzy naciągacze mechanicy mówią - regeneracja pompy. Jednak osobiście nie kupiłbym już Omegi, tylko dlatego, że człowiek rozwijając się dąży cały czas do czegoś lepszego niż ma, czyli w tym przypadku, nowszego, mniej palącego, szybszego samochodu:)

dodał: Rafus
Opel Omega Sedan 2.5 TD (131 KM)

Jest to już pełny siedmiolatek,a piąty rok eksploatacji w moich rękach. W ciągu tego okresu Omega sprawuje się naprawdę znakomicie, chociaż wydatek ok.6 tysięcy zł na nową oryginalną sprężarkę należy zaliczyć do mniej miłych chwil eksploatacji tego samochodu. Uwaga serwisanta przy wymianie turbosprężarki "nie miał bym na naprawę" jest warta zastanowienia, a tak drogich podzespołów jest jeszcze kilka. Samochód odporny na korozję, brak jakichkolwiek stuków i skrzypień przy jeździe po nierównościach. Eksploatuję go przez 365 dni w roku,chociaż przejżdżam niewiele (ok 12-15tyś.km rocznie). Dobre, może nawet zbyt miękkie zawieszenie zapewnia komfort jazdy w każdych warunkach. Nie widzę alternatywy za taką cenę dla tego samochodu. Spełnia moje oczekiwania i jestem zadowolony z tego pojazdu. Omega B staje się dosyć popularnym samochodem i obserwuję ich coraz więcej na polskich drogach, co świadczy że inni też doceniają zalety tego samochodu.

dodał: dorjan@klub.chip.pl

Galerie Opel Omega

Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
74 122
Przejechany dystans
42 736 478 km
Zatankowanego paliwa
2 224 239 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 687
Wydanych pieniędzy
3 690 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 263 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 723
Wydanych pieniędzy
4 209 756 zł
Średnie wydatki na auto
1 440 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 923)

Zużycie paliwa Opel Omega B

Na podstawie 1270 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 13.04.2011 01:19

Te silniki idealnie nadają się na LPG. Po mieście jakbym jej nie cisnął to nie miałem nigdy więcej jak 12,5L/100 (a jest to duże kombi) natomiast w trasie bez wariowania tylko w miarę równa jazda (100-120km/h) hamowanie przez redukcję biegów etc. to osiągnąłem wynik 8,5L/100. Butle mam w kole i na 35L gazu w trasie spokojnie robiłem ponad 450km!! Uważam że jak na tak duże auto i na tą klasę to naprawdę rewelacyjne spalanie. Założoną mam instalację II generacji i sprawuje się świetnie. Ostatnio wymieniłem filtry od gazu i filtr powietrza i spalanie w mieście spadło mi do ok 11,7L/100 - więc jeszcze lepiej! Jak się dba o te silniki i instalacje LPG to naprawdę można tanio jeździć.

pełny raport Opel Kombi 2.0 i

autor: Omega user, dodano: 23.11.2009 12:51

Instalacja LPG [nowy reduktor,mikser, świece i kable] I generacji[bez elektroniki i emulatorów-najbardziej niezawodna - sprawdzone na 80 tys. km - żadnych problemów!- tylko dla tego silnika!!! Ponowny dokładniejszy test po wymianie filtra LPG - regulacji[przy okazji] i przebiegu 20tys. km[świece i kable te same bo..markowe :)] OSTATECZNIE: LPG 13l/100km -TYLKO MIASTO, 8l/100km-TYLKO TRASA Wcale nie jest "mułem".. przy sprawności, regulacji na LPG nie ma różnicy w dynamice w stosunku do E95..jest to może najsłabszy silnik w OMEGA B, ale za to najbardziej niezawodny i najtańszy w naprawie[warunek solidny i przytomny mechanik].

pełny raport Opel Sedan 2.0 i

autor: z.n.wolski@wp.p, dodano: 04.01.2014 20:04

jazda w granicach 100-120 trasa północ - południe Polski 5,5-5,6; podobna trasa ale 2/3 trasy to góry, średnia nie przekracza 6,7/100; przy jeździe szybkiej 130-140-170 (teraz ze względu na radary u nas niewykonalne, średnia w granicach 10-11l , rozpatrujemy trasę średnio 600-700km duży udział terenu zabudowanego (dawna E8)jazda głównie nocą. silnik 2,3 YDT z niemałym przebiegiem i turbiną bez chłodnicy powietrza. na nowszym silniku 2,3DTR z chłodnica powietrza nigdy nie udało się zejść poniżej 6,7l/100 w/g mnie silnik nowszy jest mniej elastyczny - nowsza omega też kombi ale jakby mułowata brak jej przyspieszenia powyżej 130km .

pełny raport Opel Kombi 2.3 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także