Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Omega B

Lata produkcji: 1994 - 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Dane techniczne Opel Omega B

Silniki

Moc silników 101-310 KM

Poj. silników 1 995-5 665 cm3

Prędkość maks. 180-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,0-16,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Omega B

Średnia ocena modelu

na podstawie 1151 opinii

4.21

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Opel Omega B

Całokształ oceniam na dobrze. Jest to bardzo komfortowa limuzyna, która daje ponad przeciętną przyjemność z jazdy. Silnik 2.0 jest jak ... więcejnajbardziej dobry i mozna go 'ogarnąć' po wcześniejszym dbaniu o tę jednostkę napędową. Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to w zupełności wystarcza, chyba że ktoś oczekuje czegoś więcej, co oczywiście zależy od indywidualnych upodobań. Eksploatacja nie jest stosunkowo droga, koszty nie przekraczają myślę średniej w ogólnej eksploatacji pojazdów. Główny mankament to rdza, której nie unikniemy. Podsumowywując, autko godne polecenia, myślę że jak ktoś przsiądzie się z kompaktowego auto do w miare taniej w utrzymaniu limuzyny to zagości w progach omegi juz dłużej. Trzeba pamiętać, że jest to auto pokaźnych rozmiarów, omegi w wersji A były największymi kombi na rynku, jeżdziły nawet jako karetki pogotowia ratunkowego. Oryginalne światła oplowskie z czasem nie będą zapewniać nam bezpieczeństwa i dobrej widocznosci. Polecam wymianę oryginalnych świateł na soczewkowe dobrej marki. Do Omegi można nawet zakupić oryginalne oplowskie ksenony. Bryła omegi jest cały czas bardzo ładna i nie odstaje od lat które lecą. Mozna ją także odmłodzic kupując wyżej opisane lampy i atrapę grila co pozwala odmłodzić omegę. Omega psoaida tylni napęd, jest to dla mnie zaleta, moc jest lepiej wykożystana a pozatym frajda z jazdy, kontrolowane poślizgi itd.:) Bez dobrych zimówek jednak nie wyjdziesz z parkingu na śniegu. Masa omegi i tylni napęd wpływa na 'frajdę' z jazdy zimą (pokreślam frajdę, przy normalniej jeździe trzeba uważać). Autko sporo waży i jak sie ma dobre zimówki to omcia przykleja na sniegu do drogi i jedzie prościutko bez żadnego zarzucenia tyłem - może to dość ryzykowne ale sie leci lewym pasem 80 - 90 kiedy inne małe przednionapędowce lecą 40 - 50(to jest oczywiscie ocena tycząca się wszytkich tylnionapędowcó:)). Słyszalem opinie, że autko nie jest na taksówke, nadmierna eksploatacja może je wykończyć. osobiście uważam, że eksploatacja 'taksówkarska' może wykończyć każde auto. Ja swoją zrobiłem 15tys. w pół roku i w zasadzie co sie stało - nic! Oczywiście wszytko zależy jak i gdzie się jeździ, ale mimo wszytko omcia jest bardzo wdzięcznym samochodem. Uważam że jest to auto dobre jak ktoś chciałby przeskoczyć klasę wyżej, za niewelkie pieniądze można mieć limuzynę. Jeżeli ktoś się zastanawia nad omegą B czy BFL to polecam starszą omcie. Może bryła BFL ładniejsza (ale jest to kwestia gustu) to jakość materiałów wykończeniowych wewnątrz o niebo lepsza i trwalsza w starszej omci. Polecam także kupno omegi bardziej niż innych limuzyn, mniejsza kasa i mniejsze koszty eksploatacji, myślę że nikt nie bedzie zawiedziony. Ogólnie wielki pozytyw. - OPEL. WIR LIEBEN AUTOS!!! - ukryj
dodano 22.01.2012 przez
Omegę oceniam bardzo przeciętnie. Szczególnie z tym silnikiem i z tego rocznika. Wcześniej miałem Audi 80 B4 i nie wiedziałem ... więcejco to usterka. Omega potrafi przyprawić o siwiznę szczególnie gdy rano jedziesz do pracy i liczysz na jej niezawodność. TO NIE JEST NIEZAWODNY SAMOCHÓD. Popsuje się wtedy kiedy będzie Ci potrzebna najbardziej. Naciągnie Cie na koszty naprawy które jak później policzysz wynoszą 1/3 jej wartości. OMEGA TO JEST LUKSUS NA RATY. Kupujesz tanią limuzynę żeby później dokładać bez końca. Nigdy nie rób błędu w stylu "aaa jeszcze tylko to i już koniec..." NIE NIE NIE! Lepiej kup inne auto jak nie zbolejesz napraw. Będzie się psuć i to raz w miesiącu najbiedniej :) Omega z drugiej strony oferuje niesamowity komfort podróżowania i ogrom miejsca w środku. Jak już jest sprawna (po 49-tej wizycie w warsztacie) zawiezie Ciebie i Twoją rodzinę nawet do Tybetu a jak wysiądziecie na miejscu nikt nie będzie zmęczony podróżą. Coś fantastycznego. ukryj
dodano 17.03.2010 przez
Jest to moja 3 Omega, pierwsza z silnikiem 2,0 była oszczedna w spalaniu (13,5w miescie 11trasa -gazu) ale mułowata, druga ... więcejz motorem 2,5TDS combi w automacie, przed kupnem znajomi ostrzegali mnie przed tym motorem no i niestety nie był to niezawodny motor. Dopiero trzecia z motorem 2,5V6 B (nie kupię już innego auta jak 6 cylindrowe) to był strzał w dziesiątke 30 na godz. i można wrzucać 5 bieg, 170 Km wystarczy na naprawde sportową jazdę, po założeniu gazu nie stwierdziłem spadku mocy, ale dopiero druga instalacja działała super. Po pierwszym fachowcu auto spalało 23l gazu. Drugą założyłem w pełni wypasioną za 2300 zł i skończyły się problemy w mieście pali ok 17l a na trasie (120na godz.) 11,5l gazu, norma z tym motorem to 12,5 do 13l w mieście i 9 l na trasie (120na godz.) benzyny. Auta jest wypasione w prawie wszystko nie ma tylko nawigacji i samopoziomowania. Jedyny problem jaki spotykałem w Omegach to zamykanie z pilota, w każdym aucie pilot mi kaprysił. Nie będe się rozwodził o zawieszeniu i budzie szczególnie Combi, jest to chyba najlepszy samochód na rynku biorąc pod uwagę jego cenę w stosunku do tego co sobą oferuje. Szczególnie na rynku aut używanych. ukryj
dodano 03.04.2003 przez
Omega to prawdziwa wizytówka Opla. -Limuzyna, której dumny właściciel już w kilka lat po zakupie musiał uważać, żeby nogi ... więcejmu nie wypadły przez przerdzewiałą podłogę, bo firma OPEL zaoszczędziła 2 “dojczmarki” na środkach do konserwacji i kolejne 2 marki na wynagrodzeniu Turka (który na etapie produkcji w ciągu 2 minut pracy mógł zrobić porządne zabezpieczenie antykorozyjne). Rdzewiejące błotniki, drzwi i progi są więc znakiem firmowy Opla, który sprawił, że firma ta jest powszechnie postrzegana jako niemiecki "Fiat" (-Fiat, to obelga w świecie motoryzacji). Stałym zajęciem posiadacza Omegi jest przeczesywanie internetu w poszukiwaniu informacji, co oznacza komunikat OELMANGEL i OELSTAND, oraz, dlaczego się pojawia, pomimo, że poziom i stan oleju jest prawidłowy. Miłośnicy tego modelu na zlotach fanów Omegi dowiadują się od bardziej doświadczonych kolegów, że "oplowskie V-ki lubią mieć poziom oleju ponad maximum", a "komunikaty z wyświetlacza zazwyczaj niewiele mają wspólnego z tym, co sygnalizują i najlepiej je olać albo zmostkować czujnik i samemu kontrolować stan płynów i elementów za które odpowiada wyświetlacz, bo w przeciwnym razie można popaść w ciężką paranoję, albo wydać majątek na naprawy w serwisie, bez żadnej gwarancji, że lipne komunikaty przestaną się pojawiać”. Fajne auto. Prawie Mercedes. Ale, jak w reklamie Żywca: -"prawie, robi wielką różnicę". Samochód bardzo komfortowy, przestronny, dobrze wyposażony, tani w naprawie, eksploatacji i mało awaryjny (pomijając silniki V6 i TDI 2,5) ale ilość różnych drobnych "pierdoł", które szwankują potrafi skutecznie zrazić do tej marki. Część elementów sprawia wrażenie, że Opel zamiast ich zaprojektowanie powierzyć niemieckiemu inżynierowi -powierzył to zadanie francuskiemu "styliście" pokroju Jacykowa (-rozlatujące się zamki schowka, nietrzymające zatrzaski rolety bagażnika dyskwalifikują Omegę w klasie, do której Opel pretendował wypuszczając ten model). A już kompletnym harakiri było wypuszczenie nowych silników, montowanych w Omegach "B". Stare benzynowe 2.6. 3.0 czy diesel 2.3 (które słynęły z bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji i kosmicznych przebiegów) zastąpiono tandetnymi, skomplikowanymi, awaryjnymi, koszmarnie drogimi w naprawie i eksploatacji V-kami. PORAŻKA!!! Miałem w życiu 3 Omegi (2.0, 2.6 i 3.0), każdą wiele lat. I nigdy więcej nie kupię Opla. Wolę o 10 lat starszego japończyka, Audi czy VOLVO. Przynajmniej będę wiedział, że po roku od zakupu samochodu nogi mi nie wypadną przez przerdzewiałą podłogę a części w moim aucie nie projektował Jacyków ;) ukryj
dodano 07.03.2012 przez
Zobacz oceny Opel Omega B Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Omega B

Pb
7,10 - 19,70
Na podstawie 486 raportów spalania
ON
5,37 - 13,67
Na podstawie 342 raportów spalania
LPG
7,30 - 22,00
Na podstawie 479 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Omega B

Jak dla mnie wszystkie te opisy są na prawdę albo z kosmosu, albo buraki po prostu nie potrafią jeździć. Ja ... więcejposiadam w swoich objęciach Omegę 2,0 16V i do tego Automat bez żadnego gazu ponieważ gazu nie uznaję. I jak widzę raporty spalania na poziomie 15-20 litrów to nóż się w kieszeni otwiera, że mógłbym kupić auto od takiego ciołka, który nie wie nawet, że silników Omegi nie wolno katować deptaniem ze świateł... Posiadam ponad rok moją kluskę i muszę powiedzieć, że zrobiła u mnie 30 000 km. Spalanie w mieście no fakt przy spokojnej jeździe ... nie mylić z jazdą na emeryta ... więc przy takiej spokojnej jeździe bez pajacowania na światłach i bez burackiego wyprzedzania na każdym kroku jestem w stanie do 8-9 litrów zejść w mieście. W trasie w 2 osoby z dziewczyną moją na trasie 500 km jestem w stanie zejść do 6,5 litra przy prędkości 90km/h .. Przy 4 osobach z powrotem spalanie wzrosło do 7,1 litra ... to nie jest dużo .. i do tego jeszcze w automacie ... ale jak zapnę 90km/h to jadę sobie autostrada czy tam drogą ekspresową 90km/h przez większość drogi ... i niech mi nikt nie powie ze nie umiem jeździć bo jeżdzę sporo prywatnym autem. I na prawdę da się zejść do rozsądnego spalania ... Auto z oryginalnym przebiegiem 178 000 udokumentowanym. Co do awaryjności .. no cóż jak miałem escorta to jeździłem nim 5 lat i tylko do niego tankowałem ... i nigdy nawet nic nie dotknąłem ... w klusce wymieniałem już uszczelki, zawieszenie ... no ale wiadomo ... tona osiemset musi swoje przygnieść ... co do elektroniki .. mimo ze mam wersje CD z dodatkami z wersji exclusive ze starszych lat ... nigdy nie zauważyłem problemów ... mimo panującego przekonania nie pchania się w automat bo przeciez jak nie odpali o wlasnych siłach to nic go nie ruszy ... muszę powiedzieć, że nigdy nawet przy 30 stopniowym mrozie mnei nie zawiodła i pali na dotyk ... więc reasumując jak kto nie umie jezdzic to będzie palił 20 litrów ... a ja mogę powiedzieć że umiem bo jeździłem zawodowo jako kurier więc wiem co to jest zapier..dalanie w trybie oszczędnym ... i oszczędnie kluska da się jezdzic ..a jak się dba o motor .. to moje 2 litry łyka prawie za kazdym razem kazde audi czy bmw na trasie .. wystarczy cyknac tryb sporting i nie ma bata ... wiec polecam .. zamierzam dziewczynie zakupic auto w niedlugim czasie .. oczywiscie omege B ... ukryj
dodano 18.04.2010 przez
Witam, autko mam 5 tygodni, przejechałem 2k km. Przedtem miałem opony 235/45 R17 i brała mi 12 litrów gazu bez ... więcejklimy i miała 14.5s 0-100km/h (sekwencja kombi). Teraz mam 195/65 R15 Fulda Ecocontrol (12s 0-100km/h) i jest bajecznie tanio. Niby opory toczenia tych opon są mniejsze od konkurencji w tym rozmiarze, przez co spalanie mniejsze i chyba coś w tym jest. 9 l/100km przy prędkości 90km/h, 9.5 l/100km przy prędkośći 110km/h. Wyniki bez klimy z 4 osobami na pokładzie. Koło komina z klima 11 licze ale to już na wyrost kapke. Skrzynia manual. Oczywiście jak się chce to 13 też spali, ale po co. Ja przy 3k obotów zmieniam biegi, jak trzeba to 3 bieg i deska bo na wyższym biegu wyprzedzać się nie da. Jestem z autka zajebiście zadowolony, niby silnik troche za słaby ale na nasze drogi starcza, przez te 2k km nie było takiej sytuacji żeby mnie ktoś znacząco wyprzedził (przeważnie dokulałem się do niego na "luzie" bo jakieś wahadło go zatrzymało, korek czy inne czerwne światło, a spalanie rekompensuje wszystko !! Luzie w cudzysłowiu bo zauważyłem że ekonomiczniej wychodzi dojechać na biegu bez dotykania pedału gazu. Dodatkowo starać się utrzymywać pedał gazu w stałej pozycji. Kocham te autko za te 3 cechy: bezpieczeństwo, komfort, ekonomia. Jeszcze słowo na temat roamiaru opon, na 235 był za słaby faktycznie, ale na zakretach bajka, już przed zakrętem byłem pewien że wejde w niego jak w masło ale na koleinach nie byłem w stanie utrzymać kierownicy jedną ręka. Na oponach 195 autko odżyło na wolnych obrotach, jestem w stanie kulać się na 3 biegu 20km/h (przedtem zdechł), wspomaganie kierownicy działa,w skali 1-10 daje 1 pkt odnośnie wożenia w koleinach (przedtem 9) ale na 195 juz w momencie wchodzenia w zakręt czuję że trzeba hamować, bardziej buja, ale przyczepności nie traci, nie piszczy. Na nowych oponach po 1k km musiałem spr czy abs działa (na polnej drodze) bo czy deszcz, czy sucho to pedał hamulca mi ani razu nie zapulsował na asfalcie, zero utraty przyczepności !!! A dałem za oponke 175zł na allegro. Pozdrawiam i polecam omege ukryj
dodano 06.08.2009 przez
Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem ... więcejkiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne ukryj
dodano 01.01.2011 przez
Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem ... więcejkiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne ukryj
dodano 01.01.2011 przez
Omega, czyli auto wygodne. Zakupując ją, miałem mieszane uczucia co do silnika X20XEV. Wcześniej poruszałem się Omegą A zaopatrzoną w ... więcejC20NE. Z racji swojej masy musi spalić. I nie wierzę w raporty mówiące, że Omega pali 5-6 litrów. Nie da się. Przebieg mojego egzemplarza to niecałe 80 tysięcy (nierealne, prawda?). Spalanie średnie w granicach 8.5-9 litrów w trybie mieszanym, kilka postojów na światłach, troszkę rozruszania się poza miastem, w granicach 80-100km/h. Wynik jak najbardziej do przyjęcia biorąc pod uwagę gabaryty tej krowy. Na trasie, przy prędkościach w granicach 100-110km/h udało mi się zejść nieznacznie poniżej 8 litrów. Podejrzewam, że gdybym miał tempomat, byłoby jeszcze kapkę mniej. Ale nie będę tylko słodził... O nie nie, wbrew pozorom nie polecam tego auta osobom, które mają zamiar wlewać w zbiornik za 20 złotych, a do tego z opcją ciężkiej nogi. Wtedy landara potrafi pokazać ile potrafi zeżłopać. Powiem osobiście, sprawdziłem. Przy operowaniu pedałem gazu w pozycji "góra-dół", korkach i mocowaniu silnika do granic możliwości spalila prawie 22 litry. Płakałem przy dystrybutorze. Posiadam ogólnie dwie sztuki, druga jest wyposażona w gaz, więc mogę śmiało powiedzieć, że te silniki bardzo dobrze znoszą zasilanie tym paliwem. Jest tylko jedno "ALE". Dobra instalacja sekwencyjna. Bez tego ani rusz, bo ubijesz jednostkę. To nie to samo co ośmiozaworowe C20NE , które nawet wodę przepali. Co się psuje? Hmmm.. Osobiście najbardziej narzekam na łączniki stabilizatora. Średnio co 3-4 miesiące zaczynają stukać. To samo miałem w modelu "A". Auto bardzo podatne na korozję. A poza tym? Hmmm... pancerne. Części, z pominięciem hamulców - tanie jak barszczyk w paczce z Amino. ukryj
dodano 07.09.2012 przez
Zobacz raporty spalania Opel Omega B Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Omega

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Omega

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 099

Przejechany dystans

409 525 zł

Zatankowanego paliwa

128 833 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

837

Wydanych pieniędzy

241 333 zł

Średnie wydatki na auto

1 305 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 160

Wydanych pieniędzy

200 703 zł

Średnie wydatki na auto

1 085 zł

ZOBACZ 185 dzienników kosztów Opel Omega Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Omega B

Liczba wpisów: 25
komentarzy(53)
komentarzy(2)
komentarzy(30)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(10)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Omega B dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Omega B

Liczba wpisów: 70
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Omega B Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Omega B

Liczba wpisów: 43
Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem ... więcejod 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy. ukryj
dodano 09.10.2014 przez
Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy ... więcejmogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam. ukryj
dodano 30.04.2010 przez
Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka ... więcejsilnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG. ukryj
dodano 07.05.2011 przez
Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po ... więcejtrzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro ukryj
dodano 12.07.2011 przez
Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na ... więcejserwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe. ukryj
dodano 23.08.2012 przez
Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ... więcejku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam ukryj
dodano 09.02.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega B

Skarbnica wiedzy o Opel Omega

Ciekawostki
dodano 29.09.2012 przez
Opel przygotowywał się do wprowadzenia w Omedze B silnika benzynowego V8, jednak kilka tygodni przed premierą wycofał się z realizacji tego pomysłu. Powodem była zbyt…
dodano 18.08.2011 przez
W 1987 Omega została wybrana w głosowaniu na Europejski Samochód Roku, model ten był również wykorzystywany jako radiowóz w brytyjskiej policji, a także jako karawan…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą