Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B

Lista silników:
2.0 i 16V (136KM), 2.0 i (115KM), 2.2 i (144KM), 2.5 i V6 (170KM), 2.6 V6 (180KM), 3.0 i V6 (211KM), 3.2 V6 ECOTEC (218KM), 5.7 V8 (310KM), 2.0 DTI 16V (101KM), 2.2 DTI ECOTEC (120KM), 2.5 TD (131KM), 2.5 V6 TDI (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega (Omesia) :) 73,90

Opel Omega 2,2 DTI DESIGN EDITI 74,00

Opel Omega Slicznotka 71,20

Opel Omega B 2.0 69,10

Opel Omega 3.0 V6 manual 71,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

kubolek 41,43

sapciak 43,84

tommi dee 31,39

kadacze 48,20

dustman 39,69

kseal12 44,58

PAwelek85 91,70

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

60 000 km na LPG Opel Omega 2.5 V 6 - 2 lata i 2 miesiące od założenia ....
 60 000 km na LPG Opel Omega 2.5 V 6 - 2 lata i 2 miesiące od założenia .... Koszty: 2600 zł założenie instalacji , 2 x 62 zł przegląd ,filtry :lotny i ciek...
Pożegnanie Omegi.
Pożegnanie Omegi. Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zmiany auta,zastanawiałem się ile warta...
A w weekend się działo małe i większe mody LED
A w weekend się działo małe i większe mody LED LED ;) weekend piękny słoneczny to się owo porobiło LOGO na tylną klapę było tro...
Obejrzałem tak szczegółowo blachę...
Obejrzałem tak szczegółowo blachę... ... i szczerze mówię że czeka mnie bardzo, ale to bardzo dużo pracy. Rdza, wsze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum D3 Volvo S60 Momentum D3
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 500 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 224 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 3.0 i V6 (211 KM)

Miałem już trzy omegi z różnymi silnikami (oprócz wielu innych aut), wiec mam pewne porównanie. Na pewno są lepsze samochody - jeździłem i BMW i Lexusem, ale ja zawsze uważałem omegę caravan za najładniejsze auto w swojej klasie i jedno z ładniejszych w ogóle (może pomijając wersję C). Jednak dopiero wersja 3-litrowa daje prawdziwą radość z jazdy. Caravan ma utwardzone zawieszenie, co znakomicie wpływa na właściwości jezdne, bez zauważalnego pogorszenia komfortu. Świetna elastyczność, cichy silnik, pewne prowadzenie nawet w ekstremalnych sytuacjach. Jedynie hamulce przy tych osiągach mogłyby być lepsze. Wersja 2,0 16V zdecydowanie zbyt mułowata i za głośna (warkotliwy silnik, szcególnie na wyższych obrotach), wypada blado nawet w porównaniu ze starym, sprawdzonym silnikiem 2,0 8V. Polecam wersje z klimatronikiem, w porównaniu z tradycyjną klimą - super, duża różnica, chociaż wyczuwalnie osłabia silnik w czasie upałów. Auto ogólnie niezawodne, ale przy dużej ilości elektroniki zdarzają się...

dodał: dragonbial@poczta.onet.pl
Opel Omega Kombi 2.5 i V6 (170 KM)

Jest to moja 3 Omega, pierwsza z silnikiem 2,0 była oszczedna w spalaniu (13,5w miescie 11trasa -gazu) ale mułowata, druga z motorem 2,5TDS combi w automacie, przed kupnem znajomi ostrzegali mnie przed tym motorem no i niestety nie był to niezawodny motor. Dopiero trzecia z motorem 2,5V6 B (nie kupię już innego auta jak 6 cylindrowe) to był strzał w dziesiątke 30 na godz. i można wrzucać 5 bieg, 170 Km wystarczy na naprawde sportową jazdę, po założeniu gazu nie stwierdziłem spadku mocy, ale dopiero druga instalacja działała super. Po pierwszym fachowcu auto spalało 23l gazu. Drugą założyłem w pełni wypasioną za 2300 zł i skończyły się problemy w mieście pali ok 17l a na trasie (120na godz.) 11,5l gazu, norma z tym motorem to 12,5 do 13l w mieście i 9 l na trasie (120na godz.) benzyny. Auta jest wypasione w prawie wszystko nie ma tylko nawigacji i samopoziomowania. Jedyny problem jaki spotykałem w Omegach to zamykanie z pilota, w każdym aucie pilot mi kaprysił. Nie będe się rozwodził o...

dodał: top@zdnet.com.pl
Opel Omega Kombi 3.2 V6 ECOTEC (218 KM)

świetny samochód rodzinny - świetne osiągi, można zadziwić różne "tuningowane" fury, tylny napęd jak ktoś lubi pojeździć to wie o czym mówię, bagażnik - przepastny i z dużą ładownością w odróżnieniu od niektórych konkurentów, niemiecka jakość niespecjalnie lubiana przez złodziei, dobre prowadzenie, dobry komfort, dużo miejsca w środku, możliwość odłączenia całego elektronicznego chłamu (za dwie stówki sprytni serwisanci założą nawet odpięcie abs-u) elektronika użyteczna - komputer bez zarzutu, ma wszystkie niezbędne gadżety - ksenony + zmywacze, pełną elektrykę z pamięcią, podgrzewane fotele, domykanie okien przez centralny zamek itd. itp. a nie ma gadżetów bez sensu typu schowek na parasol w TYLNYCH drzwiach skody (wyjmijcie go jak leje :) ) świetne czujniki parkowania (ważne dla tych, których kobiety prowadzą :) ) trzeba niestety założyć gaz (najlepiej wtrysk w fazie ciekłej brak straty mocy) bo silnik jest bardzo czuły na styl jazdy - jeśli ktos jeździ po mieście ostro to spalanie rośnie...

dodał: Thanatos
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ogólnie nie można spodziewać się wiele po 11 letnim samochodzie i do tego Oplu, ale zawsze to mnie problemów niż w Fordzie nie mówiąc o koreanczykach, włochach i francuzach. Podobno mankamentem w tych silnikach (TD, lub jak ktoś woli TDS rodem z BMW) są pompy wtryskowe - bzdura! Tu nie chodzi o same pompy, co o sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej, który jest o wiele tańszy niż regeneracja całej pompy. Niekiedy usterka ta może wynikać nie z samego sterownika, co z zaniku napiecia lub przerw na wiązce pomiędzy pompą, a komputerem. wtedy naprawa dotyczy jedynie wymiany wiązki po uprzedniej diagnozie poprzez komputer... Wszystko zawsze da się zdiagnozować, ale zaczynając od podstaw, anie jak to niektórzy naciągacze mechanicy mówią - regeneracja pompy. Jednak osobiście nie kupiłbym już Omegi, tylko dlatego, że człowiek rozwijając się dąży cały czas do czegoś lepszego niż ma, czyli w tym przypadku, nowszego, mniej palącego, szybszego samochodu:)

dodał: Rafus
Opel Omega Sedan 2.5 TD (131 KM)

Jest to już pełny siedmiolatek,a piąty rok eksploatacji w moich rękach. W ciągu tego okresu Omega sprawuje się naprawdę znakomicie, chociaż wydatek ok.6 tysięcy zł na nową oryginalną sprężarkę należy zaliczyć do mniej miłych chwil eksploatacji tego samochodu. Uwaga serwisanta przy wymianie turbosprężarki "nie miał bym na naprawę" jest warta zastanowienia, a tak drogich podzespołów jest jeszcze kilka. Samochód odporny na korozję, brak jakichkolwiek stuków i skrzypień przy jeździe po nierównościach. Eksploatuję go przez 365 dni w roku,chociaż przejżdżam niewiele (ok 12-15tyś.km rocznie). Dobre, może nawet zbyt miękkie zawieszenie zapewnia komfort jazdy w każdych warunkach. Nie widzę alternatywy za taką cenę dla tego samochodu. Spełnia moje oczekiwania i jestem zadowolony z tego pojazdu. Omega B staje się dosyć popularnym samochodem i obserwuję ich coraz więcej na polskich drogach, co świadczy że inni też doceniają zalety tego samochodu.

dodał: dorjan@klub.chip.pl

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,75 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1998r.
    dodał: Słupszczanin, 09.10.2014

    Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy.

  • 2.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 5.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 6.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
80 126
Przejechany dystans
44 995 429 km
Zatankowanego paliwa
2 409 269 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
12 387
Wydanych pieniędzy
3 914 045 zł
Średnie wydatki na auto
1 249 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
18 645
Wydanych pieniędzy
4 546 522 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 134)

Zużycie paliwa Opel Omega B

Na podstawie 1288 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jarojj, dodano: 08.09.2009 02:33

Na długiej trasie (450 km) w większości pozamiejskiej przy spokojnej jeździe = 7,6. Na długiej trasie (1400 km) mieszanej z przewagą pozamiejskiej przy normalnej jeździe = 8,6. Na długiej trasie mieszanej (400) z przewagą pozamiejskiej przy rzadkim schodzeniu poniżej 120 km/h i wyprzedzaniu na trybie sportowym = 9,6. W trybie mieszanym z przewagą miasta = między 9 a 11. W trybie miejskim między 10 a 12. To, co niektórzy podają (czyli spalanie ponad 15) to chyba by trzeba na parkingu jeździć po 10 metrów tam i z powrotem. Szukałem dużego auta i czytając te raporty tutaj o mały włos nie zrezygnowałem z omegi. Ale dobrze, że nie zrezygnowałem. Pali oczywiście więcej niż małe jeździdełka po 1,3 litra pojemności, ale to bzdura, że trzy razy więcej od nich. A komfort jazdy super. Na światłach gaz do połowy i za chwilę mam wszystkie te jeździdełka 50 metrów za sobą (i to w ramach "spokojnej jazdy", ze spalaniem poniżej 9). To wygoda i bezpieczeństwo za odrobinę większe wydatki na paliwo. Różnych rzeczy się można podobno bać w omedze 3.0. Ale spalanie po 20 litrów to chyba muszą wypisywać tutaj ci, którzy nigdy w tym aucie nie siedzieli. Generalnie na wyjazd w trasę poza miasto przy normalnej jeździe mieści się spokojnie do 10.

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

autor: Andrzej Jędrzej, dodano: 07.03.2012 03:23

Na trasie -rewelacja! Jak na tak duże i ciężkie auto, z tak dużym silnikiem, przy spokojnej jeździe potrafi spalić 8,5L/100km -czyli wynik znakomity. Auto po prostu płynie, silnik sobie cicho mruczy na wolnych obrotach... Każde wciśnięcie gazu powoduje jednak wir w baku, który wraz z paliwem może wciągnąć portfel kierowcy, pasażerów z tylnej kanapy i tobołki z bagażnika. Wdepnięcie pedału w podłogę sprawia, że dwie wskazówki równie szybko zmierzają na czerwone pole -ta od obrotomierza i ta od poziomu paliwa. A jazda po mieście to już finansowa masakra, zwłaszcza w godzinach szczytu. Zejście ze spalaniem poniżej 20L/100km to prawdziwy wyczyn. A z klimą wręcz niewykonalne.

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

autor: JarosÂław K. Lb, dodano: 27.12.2008 12:59

Kupiłem Ome w sierpniu i wtedy paliła mi srednio 13,5l LPG/100km, gdy zrobiło się zimno, spalanie wzrosło do 15l LPG/100km. LPG jest założony zwykły na przepustnice na sekwencji napewno palą mniej. Jest to spalanie przy dynamicznej jeździe w mieście Lublinie 80-90km/h. Na trasie Lublin-Kraków 9,5l-10,5l LPG przy prędkosciach 140-160km/h i ciągłym przyspieszaniu podczas wyprzedzania. Wiadomo ze samochód jest ciężki, silnik troszke za słaby do tej wagi no i moja cięzka noga. Ogólnie samochód bardzo dobry, bezawaryjny, wygodny, miejsca duzo - duzo wiecej niz w porownywalnych gabarytowo autach Mesio 124; BMW 5; Oktawia itd. Auto jak dla mnie idealne, przed zakupem przymierzałem się do różnych marek i modeli. Powiem krótko, Następnym autem będzie też OMEGA ale na pewno mlodsza a jesli chodzi o silnik to zobaczymy :) Części tanie, prosta wymiana, blacha trochę słaba no ale nie ma co sie czepiać. Polecam każdemu to auto.

pełny raport Opel Sedan 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także