Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Andrzej Jędrzejewskithank you
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Bardzo faje auto. Byłoby , gdyby nie: Silnik, zabezpieczenia antykorozyjne (w zasadzie brak zabezpieczeń antykorozyjnych), kruche elementy plastikowych zamknięć we wnętrzu, elektronika "żyjąca swoim życiem". Plusy oczywiście też są. Cena, gabaryty, wygoda, bogate wyposażenie, komfort jazdy, ceny części zamiennych, trwałość większości elementów, bezpieczeństwo. Poza tym auto jest ładne jak na mój gust. Proste, klasyczne i z ponadczasową linią. Gdyby nie rdza konsumująca samochód do wysokości klamek już po kilku latach od opuszczeniu fabryki, to do dziś Omega bardzo ładnie by się prezentowała na drogach. Niestety, Opel poszedł w tandeciarstwo i dlatego szczerze odradzam tą firmę, chyba, że ktoś lubi siedzieć na forach, czytać porady jak poprawić to, co spieprzyli w fabryce a do tego dysponuje warsztatem i kupą wolnego czasu. Dla osób szukających samochodu do jeżdżenia polecałbym raczej zakup auta porządnej firmy.
3,4
~Andrzej Jędrzejewski
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Omega to prawdziwa wizytówka Opla. -Limuzyna, której dumny właściciel już w kilka lat po zakupie musiał uważać, żeby nogi mu nie wypadły przez przerdzewiałą podłogę, bo firma OPEL zaoszczędziła 2 “dojczmarki” na środkach do konserwacji i kolejne 2 marki na wynagrodzeniu Turka (który na etapie produkcji w ciągu 2 minut pracy mógł zrobić porządne zabezpieczenie antykorozyjne). Rdzewiejące błotniki, drzwi i progi są więc znakiem firmowy Opla, który sprawił, że firma ta jest powszechnie postrzegana jako niemiecki \"Fiat\" (-Fiat, to obelga w świecie motoryzacji). Stałym zajęciem posiadacza Omegi jest przeczesywanie internetu w poszukiwaniu informacji, co oznacza komunikat OELMANGEL i OELSTAND, oraz, dlaczego się pojawia, pomimo, że poziom i stan oleju jest prawidłowy. Miłośnicy tego modelu na zlotach fanów Omegi dowiadują się od bardziej doświadczonych kolegów, że \"oplowskie V-ki lubią mieć poziom oleju ponad maximum\", a \"komunikaty z wyświetlacza zazwyczaj niewiele mają wspólnego z tym, co sygnalizują i najlepiej je olać albo zmostkować czujnik i samemu kontrolować stan płynów i elementów za które odpowiada wyświetlacz, bo w przeciwnym razie można popaść w ciężką paranoję, albo wydać majątek na naprawy w serwisie, bez żadnej gwarancji, że lipne komunikaty przestaną się pojawiać”. Fajne auto. Prawie Mercedes. Ale, jak w reklamie Żywca: -\"prawie, robi wielką różnicę\". Samochód bardzo komfortowy, przestronny, dobrze wyposażony, tani w naprawie, eksploatacji i mało awaryjny (pomijając silniki V6 i TDI 2,5) ale ilość różnych drobnych \"pierdoł\", które szwankują potrafi skutecznie zrazić do tej marki. Część elementów sprawia wrażenie, że Opel zamiast ich zaprojektowanie powierzyć niemieckiemu inżynierowi -powierzył to zadanie francuskiemu \"styliście\" pokroju Jacykowa (-rozlatujące się zamki schowka, nietrzymające zatrzaski rolety bagażnika dyskwalifikują Omegę w klasie, do której Opel pretendował wypuszczając ten model). A już kompletnym harakiri było wypuszczenie nowych silników, montowanych w Omegach \"B\". Stare benzynowe 2.6. 3.0 czy diesel 2.3 (które słynęły z bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji i kosmicznych przebiegów) zastąpiono tandetnymi, skomplikowanymi, awaryjnymi, koszmarnie drogimi w naprawie i eksploatacji V-kami. PORAŻKA!!! Miałem w życiu 3 Omegi (2.0, 2.6 i 3.0), każdą wiele lat. I nigdy więcej nie kupię Opla. Wolę o 10 lat starszego japończyka, Audi czy VOLVO. Przynajmniej będę wiedział, że po roku od zakupu samochodu nogi mi nie wypadną przez przerdzewiałą podłogę a części w moim aucie nie projektował Jacyków ;)
3,9
~gawron77
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Fajne, duże auto, duża radość z jazdy V-ką ale też duże wydatki na mechanika jak coś nawali przy silniku. Polecam szukać auta nie bitego i w jak najlepszym stanie. Warto przepłacić, np. dać 10 000zł i kupić utrzymane niż dać 5 tysięcy i przyprowadzić jakiegoś strupa, w którym wszystko po koleji będzie się sypać. przerabiałem raz ten temat.
Średnie spalanie dla Opel Omega B Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW 1994-2001
12,3
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Omega kombi 3.0 skrzynia manualna, gaz sekwencja. Spalanie trasa spokojnie przy 90km/h to 8.5 litra LPG, 100km/h to około 9 litrów 110-120km/h 10 litrów LPG. Miasto w zależności od korków i wielkości - od 14-15 litrów wzwyż. Auto bardzo miło zaskakuje na trasie, jak się używa pedału gazu i tempomatu z głową można podróżować komfortowo i relatywnie tanio. W mieście wiadomo, przy takiej masie i pojemności zejść poniżej 15 litrów jest ciężko. Ale to i tak całkiem nieźle w porównaniu na wielkość i pojemność auta. Na razie póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu
14,2
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Na trasie -rewelacja! Jak na tak duże i ciężkie auto, z tak dużym silnikiem, przy spokojnej jeździe potrafi spalić 8,5L/100km -czyli wynik znakomity. Auto po prostu płynie, silnik sobie cicho mruczy na wolnych obrotach... Każde wciśnięcie gazu powoduje jednak wir w baku, który wraz z paliwem może wciągnąć portfel kierowcy, pasażerów z tylnej kanapy i tobołki z bagażnika. Wdepnięcie pedału w podłogę sprawia, że dwie wskazówki równie szybko zmierzają na czerwone pole -ta od obrotomierza i ta od poziomu paliwa. A jazda po mieście to już finansowa masakra, zwłaszcza w godzinach szczytu. Zejście ze spalaniem poniżej 20L/100km to prawdziwy wyczyn. A z klimą wręcz niewykonalne.
14,0
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
witam, posiadam Omege od kwietnia 2011 roku, akurat trafiłem na egzemplarz skarbonkę, w którą wpakowałem 3 razy tyle co była warta, ale nie jest to temat o naprawach i wydatkach na części, spalanie najniższe jakie udało mi się odnotować to 10 litrów LPG, pełny zbiornik, autostrada E6 Szwecja-Norwegia = 400km, następne tankowanie 40 litrów i 400 km (prędkości do 100-120 drogie mandaty), w Polsce na drogach szybkiego ruchu oczywiście trasa 12-13l LPG, 50/50 trasa miasto ok 150 tysiecy mieszkańców 14-15, ciężka noga 18, pewnie by spaliła jeszcze więcej ale to musiałby być cały czas KICKDOWN i tryb Sport, ogólnie gaz ustawiony elegancko, parownik Skorpio GT, wtyski Hana sztuka wtedy po 130zł, komputer stag 300, wyregulowane bez przecieków, obecnie 70% miasto 30% trasa spalanie na komputerze 14 l Pb, obecnie tankuję dość często nawet 3-4 razy w ciągu dnia po 50 zł jest to około 17.5 litra LPG, dystans który przejadę to od 110-130km podejrzewam, że osoba lubiąca mniejsze wrażenia zrobiła by jakieś 150-160 km, auto swoje pali dość dobra kultura pracy, 3 litrowiec z 211HP musi swoje spalić, z ciekawości wjechałem na wagę i okazało się, że auto ma masę 1790 kg na sucho praktycznie brak paliw, z kilkoma osobami na pokładzie oraz rzeczami ponad 2 tonowe kombi nieźle rozpędza się do setki, a i 160 osiąga z łatwością, auto stworzone na TRASY, duże wygodne z dobrym zawieszeniem, oraz z brakiem problemów przy wyprzedzaniu kolumny tirów, pozdrawiam

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pasek klinowy
  • Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003
  • silnik
Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Omega B Kombi