Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega C 67,22

Opel Omega POCISK 71,46

Opel Omega TOSIA 70,07

Opel Omega MV6 79,62

Opel Omega cacuszko 67,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

mario1942 71,01

cali20 72,27

chris221 64,92

kubolek 46,66

tommi dee 32,67

adam2039 58,64

emilos 41,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
20-lecie ;)
20-lecie ;) Wiem, że długo mnie tu nie było, ale tak się złożyło, że w lipcu 2013, parę dni ...
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień
Śladami Red Cruisera cd.-najdłuższy dzień Witam wszystkich,po długich miesiącach spokojnej eksploatacji na krótkich odcink...
Omega,Franca i samoloty czyli pierwszy spot.
Omega,Franca i samoloty  czyli pierwszy spot. Tak się jakoś złożyło że mimo ponad 15-tu miesięcy obecności na aWc Omega nie mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 89 000 zł Demonstracyjny Nissan Navara 2,5D 190[KM] SE I-WAY PLUS cena netto 89 000 zł
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 150 400 zł 109 900 zł
Zyskujesz: 40 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 71 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ogólnie nie można spodziewać się wiele po 11 letnim samochodzie i do tego Oplu, ale zawsze to mnie problemów niż w Fordzie nie mówiąc o koreanczykach, włochach i francuzach. Podobno mankamentem w tych silnikach (TD, lub jak ktoś woli TDS rodem z BMW) są pompy wtryskowe - bzdura! Tu nie chodzi o same pompy, co o sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej, który jest o wiele tańszy niż regeneracja całej pompy. Niekiedy usterka ta może wynikać nie z samego sterownika, co z zaniku napiecia lub przerw na wiązce pomiędzy pompą, a komputerem. wtedy naprawa dotyczy jedynie wymiany wiązki po uprzedniej diagnozie poprzez komputer... Wszystko zawsze da się zdiagnozować, ale zaczynając od podstaw, anie jak to niektórzy naciągacze mechanicy mówią - regeneracja pompy. Jednak osobiście nie kupiłbym już Omegi, tylko dlatego, że człowiek rozwijając się dąży cały czas do czegoś lepszego niż ma, czyli w tym przypadku, nowszego, mniej palącego, szybszego samochodu:)

dodał: Rafus
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Omega z silnikiem 2.5 td(s) to autko dla ludzi spokojnych lubiacych konfort . Nic złego niemoge o niej powiedziec , kupiłem ją w dobrym stanie z ładnie pracującym silnikiem i mysle że to poctawa ! niewiel omeg z w tym kraju czy z niemiec trafiaja na polskie drogi w dobrym stanie ! z tąd sie biorom tak naprawde problemy i złe opinie na temat tych silników, napewno z 2.5 tds nie idzie sie do pierwszego lepszego mechanika bo tylko spierdoli, skasuje fortune i problemy do konca ! a naprawa tego autka potrafi być droga. Generalnie autko i silnik 2.5 td w dobrym stanie i okresowe przeglądy to auto i silnik nie do zajechania ! Mam 240 tys nabite a silnik od 2 lat igła robiłem tylko pompe wtryskową, olej 5w40 Shell Diesel ULTRA !

dodał: zpetz@vp.pl
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Samochod oceniam na bardzo dobry, komfort super, naprawde jazda tym samochodem to przyjemnosc no niestety ktora szybko konczy sie na stacji benzynowej bo mimo ze to diesel to zuzycie paliwa siega astronomicznych wartosci nie wazne jaki styl jazdy sie stosuje jest to niewatpliwie spowodowane duza masa pojazdu i automatem ale i tak jakna diesla wartosci 15 w miescie to przesada pozatym polecam kazdemu kto chce miec duzy samochod za nieduze pieniadze i raczje nie automat nie sprawdza sie w naszych warunkach moze jak ktos duzo jezdzi w trasy to tak ale po miescie mi osobiscie sie nie podoba, owszem zmienia biegi ladnie bez szarpniec, ale wygoda jaka daje nie rekompensuje tego ze pali jak autosan

dodał: gusiak11@op.pl
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ktoś powie kupiłeś złoma za 8 tyś to tak masz,Wcale nie był To kombi 98 rok jedna z ostatnich i nie za małe pieniądze.Ogólnie ładny samochód taka limuzyna dla mniej zamożnych Ale przede wszystkim skreślają go blachy i rdza która jak zacznie już swoja robotę to idzie do przodu jak Audi RS6 Kupując go wiedziałem o tym że maja blachy słabe ale tłumaczyłem sobie jak sie będzie dbać to będzie dobrze jeżeli ktoś tak jeszcze myśli to jest w wielkim błędzie Mam nadzieje że mój komentarz pomoże komuś w podjęciu nie łatwej decyzji czyli Jaki Samochód kupić. Pozdrawiam.

dodał: MariuszF
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Jest to super autko rodzinne. Może wygodnie podrużować nim 5 dorosłych osób. Jest dynamiczne i spalanie na niewysokim poziomie jak na ten silnik. Duż praestrzeń ładunkowa to wielki plus tego auta. Jest to niemiec i dzięki temu jest niezawodny. Polecam go wszystkim którzy szukają auta rodzinnego lub prowadzą maly biznes.

dodał: Devil

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 408
Przejechany dystans
43 508 760 km
Zatankowanego paliwa
2 298 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 881
Wydanych pieniędzy
3 759 249 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 810
Wydanych pieniędzy
4 358 977 zł
Średnie wydatki na auto
1 452 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 002)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Na podstawie 92 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Herbi, dodano: 03.02.2014 14:11

Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość

pełny raport Opel Kombi 2.0 i

autor: szwagros, dodano: 29.02.2012 17:10

witam, posiadam Omege od kwietnia 2011 roku, akurat trafiłem na egzemplarz skarbonkę, w którą wpakowałem 3 razy tyle co była warta, ale nie jest to temat o naprawach i wydatkach na części, spalanie najniższe jakie udało mi się odnotować to 10 litrów LPG, pełny zbiornik, autostrada E6 Szwecja-Norwegia = 400km, następne tankowanie 40 litrów i 400 km (prędkości do 100-120 drogie mandaty), w Polsce na drogach szybkiego ruchu oczywiście trasa 12-13l LPG, 50/50 trasa miasto ok 150 tysiecy mieszkańców 14-15, ciężka noga 18, pewnie by spaliła jeszcze więcej ale to musiałby być cały czas KICKDOWN i tryb Sport, ogólnie gaz ustawiony elegancko, parownik Skorpio GT, wtyski Hana sztuka wtedy po 130zł, komputer stag 300, wyregulowane bez przecieków, obecnie 70% miasto 30% trasa spalanie na komputerze 14 l Pb, obecnie tankuję dość często nawet 3-4 razy w ciągu dnia po 50 zł jest to około 17.5 litra LPG, dystans który przejadę to od 110-130km podejrzewam, że osoba lubiąca mniejsze wrażenia zrobiła by jakieś 150-160 km, auto swoje pali dość dobra kultura pracy, 3 litrowiec z 211HP musi swoje spalić, z ciekawości wjechałem na wagę i okazało się, że auto ma masę 1790 kg na sucho praktycznie brak paliw, z kilkoma osobami na pokładzie oraz rzeczami ponad 2 tonowe kombi nieźle rozpędza się do setki, a i 160 osiąga z łatwością, auto stworzone na TRASY, duże wygodne z dobrym zawieszeniem, oraz z brakiem problemów przy wyprzedzaniu kolumny tirów, pozdrawiam

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

autor: GTSzudi, dodano: 19.03.2010 20:00

Opel Omega B 2.0 16v KOMBI AUTOMAT - jazda bardzo emerycka , bez klimy , gaz tankowany zawsze na Statoil albo 1-2-3 do pełna. Trasa 17 km , które pokonuje zawsze okolo 50 minut , 25 minut w korku , reszta w drodze. Prędkość do 90 max. Średnio okolo 60-70. Instalacja II gen. Niewierzcie że spalanie w kombi i automacie wyjdzie srednio 12 litrow. To niemozliwe. Auto wazy 1500 kg , ma tylni naped , automat. Musi spalic tyle. Średnio pali 15l gazu. Benzyny nie sprawdzałem bo mam uszkodzony przeplywomierz. Ale cos kolo 12-13l. Mocy na gazie brak , sekwencja by na bank pomogla. Ale czy warto ?

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 TD 131KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także