Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi 2.5 TD 131KM 96kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 82,8 mm
Typ wtrysku pośredni
Dodatkowe informacje kod silnika: 25 DT lub X 25 DT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Devil
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Jest to super autko dla kawalera jak i dużej pięcioosobowej rodziny miejsca jest bardzo dużo z tyłu z przodu jak i w bagażniku bez problemu możemy zabrać rodzinę nad morze przewieść meble (ja zapakowałem do niego wersalkę i jeszcze zostło miejsca. Jeśli chodzi o silnik jest bardzo dynamiczny mało usterkowy i do tego pali niedużo jak na taki motor. polecam go gorąco wszystki świetne auto w świetnej cenie. przy zakupie sprawdź go dokładnie bo jeśli był przegżany to wspułczuje polecam też silnik 2.5 TD a nie 2.5 TDS ponieważ w TDS ach sypią się pompy wtryskowe
4,2
~Rafus
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Ogólnie nie można spodziewać się wiele po 11 letnim samochodzie i do tego Oplu, ale zawsze to mnie problemów niż w Fordzie nie mówiąc o koreanczykach, włochach i francuzach. Podobno mankamentem w tych silnikach (TD, lub jak ktoś woli TDS rodem z BMW) są pompy wtryskowe - bzdura! Tu nie chodzi o same pompy, co o sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej, który jest o wiele tańszy niż regeneracja całej pompy. Niekiedy usterka ta może wynikać nie z samego sterownika, co z zaniku napiecia lub przerw na wiązce pomiędzy pompą, a komputerem. wtedy naprawa dotyczy jedynie wymiany wiązki po uprzedniej diagnozie poprzez komputer... Wszystko zawsze da się zdiagnozować, ale zaczynając od podstaw, anie jak to niektórzy naciągacze mechanicy mówią - regeneracja pompy. Jednak osobiście nie kupiłbym już Omegi, tylko dlatego, że człowiek rozwijając się dąży cały czas do czegoś lepszego niż ma, czyli w tym przypadku, nowszego, mniej palącego, szybszego samochodu:)
3,1
~MariuszF
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Ktoś powie kupiłeś złoma za 8 tyś to tak masz,Wcale nie był To kombi 98 rok jedna z ostatnich i nie za małe pieniądze.Ogólnie ładny samochód taka limuzyna dla mniej zamożnych Ale przede wszystkim skreślają go blachy i rdza która jak zacznie już swoja robotę to idzie do przodu jak Audi RS6 Kupując go wiedziałem o tym że maja blachy słabe ale tłumaczyłem sobie jak sie będzie dbać to będzie dobrze jeżeli ktoś tak jeszcze myśli to jest w wielkim błędzie Mam nadzieje że mój komentarz pomoże komuś w podjęciu nie łatwej decyzji czyli Jaki Samochód kupić. Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Opel Omega B Kombi 2.5 TD 131KM 96kW 1994-2001
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Koszty utrzymania, dość wysokie, ale z drugiej strony auto też dużo oferuje. Przykładowe ceny części (wiem, bo akurat, te wymieniłem) - sprzęgło kpl. (nie pamiętam firmy) 600 zł, koło dwumasowe (nowe, LUK) 2300 zł, można też próbować łapać używkę, ceny od 100 do 300 zł, wydech końcowy/środkowy (zamiennik) 400 zł, zacisk hamulcowy tył (nowy) od 280 do 400 zł. Spalanie średnio 8-9 w mieście, przy umiarkowanie dynamicznej jeździe, najwięcej spaliła pod 12 litrów, ale to przy 20 stopniowych mrozach, po mieście na krótkich odcinkach, oczywiście większość dystansu przejechana bokiem, więc nie ma się co dziwić.
9,1
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Jeżdżę bardzo spokojnie, zarówno w mieście jak i na trasie. Na pewno mam problemy z końcówkami wtryskiwaczy (leją) oraz być może coś jest na rzeczy z pompą wtryskową gdyż po nocy ciężko odpalić samochód (tak jakby paliwo spływało z przewodów do baku). W mieście można powiedzieć, że spalanie wg wskazań producenta. Miasto 130 tys. raczej większość skrzyżowań typu rondo. W mieście robię bardzo krótkie dystanse (2-3km) - spalanie wg komputera prawie 13L/100km, wg kalkulacji własnej 11,7L/100km (klima zawsze włączona). Bajka gdy wyjadę na trasę. Przy 80km/h i tempomacie spalił mi rekordowo 6,4L/100km. Z reguły przy 90-110km/h ok. 7L/100km. Średnie wg komputera 8,6L. Stosunek km trasa/miasto 5:1. Samochodu używam raczej na trasach, także nie narzekam. A w mieście od czasu do czasu jak muszę jechać to też nie boli - ten komfort musi swoje kosztować. Co do awaryjności osprzętu - odpukać, ale na szczęście wszystko chodzi jak należy. Gdy czytam raporty innych użytkowników tej wspaniałej fury, zastanawiam się czy nie zrobić jakiejś diagnostyki (nastawniki, kąt wtryski itp., itd.). Bo choć producent podaje takie spalanie w katalogu, jakoś byłbym szczęśliwszy gdyby mi palił tak jak niektórzy tu podają.
7,0
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Panowie to co piszecie to totalny absord. Przed zakupem omegi czytalem wasze opinie i raporty, liczylem sie ze spalaniem na poziomie 11 l, tymczasem jest inaczej. Mam dynamiczny styl jazdy czasem nawet do 3,5 tys obrotow, jezdze po wroclawiu na krotkich dystansach (klika razy dziennie po 1 km)spalanie miasto: 7,5-8 l , miasto trasa 5,4 , autostrada przy predkosci 140km/h 6 l. Są to dane wyliczone, nie z komputera. Tak wiec nie wiem czy spalanie na poziomie 10-11 litrow u niektorych uzytkownikow wynika z wyeksploatowania silnikow czy nieumiejetnym obchodzeniem sie z pedalem gazu. Pozdrawiam

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pasek klinowy
  • Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003
  • silnik
Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Omega B Kombi