Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Kombi

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega B 2.0 69,02

Opel Omega 69,82

Opel Omega (Omesia) :) 73,90

Opel Omega SLICZNOTKA 69,15

Opel Omega 16v 80,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

przemekbrz5 84,94

KrzysztofT 92,43

mzwirek 66,88

bandit_bb 88,65

EddekFZ 30,63

kadacze 63,98

kubolek 31,60

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce .
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce . Nie długo dosłownie za kilka dni ( mam urlop) zrobię 40000 km na lpg moją zaga...
Omega - Kaput
Omega - Kaput Przed wczoraj otwieram furę i wchodzę do auta , przekręcam kluczyk i Oma nie ...
50 000 km z Oplem Omegą 2.5 V6
50 000 km z Oplem Omegą 2.5 V6 Jak w tytule dziś mi pękło 50 tysi przejechane w ok 2 lata i miesiąc . Z czeg...
Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Juke Tekna Demonstracyjny Nissan Juke Tekna
Rocznik: 2013. Przebieg: 900 km. Silnik: 1.6 117KM, benzynowy.
Cena: 74 800 zł 62 000 zł
Zyskujesz: 12 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Kombi 2.5 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 71 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ogólnie nie można spodziewać się wiele po 11 letnim samochodzie i do tego Oplu, ale zawsze to mnie problemów niż w Fordzie nie mówiąc o koreanczykach, włochach i francuzach. Podobno mankamentem w tych silnikach (TD, lub jak ktoś woli TDS rodem z BMW) są pompy wtryskowe - bzdura! Tu nie chodzi o same pompy, co o sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej, który jest o wiele tańszy niż regeneracja całej pompy. Niekiedy usterka ta może wynikać nie z samego sterownika, co z zaniku napiecia lub przerw na wiązce pomiędzy pompą, a komputerem. wtedy naprawa dotyczy jedynie wymiany wiązki po uprzedniej diagnozie poprzez komputer... Wszystko zawsze da się zdiagnozować, ale zaczynając od podstaw, anie jak to niektórzy naciągacze mechanicy mówią - regeneracja pompy. Jednak osobiście nie kupiłbym już Omegi, tylko dlatego, że człowiek rozwijając się dąży cały czas do czegoś lepszego niż ma, czyli w tym przypadku, nowszego, mniej palącego, szybszego samochodu:)

dodał: Rafus
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Omega z silnikiem 2.5 td(s) to autko dla ludzi spokojnych lubiacych konfort . Nic złego niemoge o niej powiedziec , kupiłem ją w dobrym stanie z ładnie pracującym silnikiem i mysle że to poctawa ! niewiel omeg z w tym kraju czy z niemiec trafiaja na polskie drogi w dobrym stanie ! z tąd sie biorom tak naprawde problemy i złe opinie na temat tych silników, napewno z 2.5 tds nie idzie sie do pierwszego lepszego mechanika bo tylko spierdoli, skasuje fortune i problemy do konca ! a naprawa tego autka potrafi być droga. Generalnie autko i silnik 2.5 td w dobrym stanie i okresowe przeglądy to auto i silnik nie do zajechania ! Mam 240 tys nabite a silnik od 2 lat igła robiłem tylko pompe wtryskową, olej 5w40 Shell Diesel ULTRA !

dodał: zpetz@vp.pl
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Samochod oceniam na bardzo dobry, komfort super, naprawde jazda tym samochodem to przyjemnosc no niestety ktora szybko konczy sie na stacji benzynowej bo mimo ze to diesel to zuzycie paliwa siega astronomicznych wartosci nie wazne jaki styl jazdy sie stosuje jest to niewatpliwie spowodowane duza masa pojazdu i automatem ale i tak jakna diesla wartosci 15 w miescie to przesada pozatym polecam kazdemu kto chce miec duzy samochod za nieduze pieniadze i raczje nie automat nie sprawdza sie w naszych warunkach moze jak ktos duzo jezdzi w trasy to tak ale po miescie mi osobiscie sie nie podoba, owszem zmienia biegi ladnie bez szarpniec, ale wygoda jaka daje nie rekompensuje tego ze pali jak autosan

dodał: gusiak11@op.pl
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Ktoś powie kupiłeś złoma za 8 tyś to tak masz,Wcale nie był To kombi 98 rok jedna z ostatnich i nie za małe pieniądze.Ogólnie ładny samochód taka limuzyna dla mniej zamożnych Ale przede wszystkim skreślają go blachy i rdza która jak zacznie już swoja robotę to idzie do przodu jak Audi RS6 Kupując go wiedziałem o tym że maja blachy słabe ale tłumaczyłem sobie jak sie będzie dbać to będzie dobrze jeżeli ktoś tak jeszcze myśli to jest w wielkim błędzie Mam nadzieje że mój komentarz pomoże komuś w podjęciu nie łatwej decyzji czyli Jaki Samochód kupić. Pozdrawiam.

dodał: MariuszF
Opel Omega Kombi 2.5 TD (131 KM)

Jest to super autko rodzinne. Może wygodnie podrużować nim 5 dorosłych osób. Jest dynamiczne i spalanie na niewysokim poziomie jak na ten silnik. Duż praestrzeń ładunkowa to wielki plus tego auta. Jest to niemiec i dzięki temu jest niezawodny. Polecam go wszystkim którzy szukają auta rodzinnego lub prowadzą maly biznes.

dodał: Devil

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
70 251
Przejechany dystans
41 094 678 km
Zatankowanego paliwa
2 110 753 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 201
Wydanych pieniędzy
3 508 286 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
16 792
Wydanych pieniędzy
3 998 604 zł
Średnie wydatki na auto
1 431 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 794)

Zużycie paliwa Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Na podstawie 91 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GTSzudi, dodano: 19.03.2010 20:00

Opel Omega B 2.0 16v KOMBI AUTOMAT - jazda bardzo emerycka , bez klimy , gaz tankowany zawsze na Statoil albo 1-2-3 do pełna. Trasa 17 km , które pokonuje zawsze okolo 50 minut , 25 minut w korku , reszta w drodze. Prędkość do 90 max. Średnio okolo 60-70. Instalacja II gen. Niewierzcie że spalanie w kombi i automacie wyjdzie srednio 12 litrow. To niemozliwe. Auto wazy 1500 kg , ma tylni naped , automat. Musi spalic tyle. Średnio pali 15l gazu. Benzyny nie sprawdzałem bo mam uszkodzony przeplywomierz. Ale cos kolo 12-13l. Mocy na gazie brak , sekwencja by na bank pomogla. Ale czy warto ?

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

autor: OmiFAN, dodano: 30.08.2008 11:50

Tu jest różnie. Spalanie do około 11L w mieście oraz powyżej 160km/h. Przy normalnej jeździe (w Polsce się niestety nie da - ruszanie, wyprzedzanie, ograniczenia do 50 i 70 na drodze ekspresowej) - o 7.5L można zejść. Niestety osprzęt silnika pod względem awaryjności to tragedia. Pada wszystko i niemal bez przerwy. To pierwsze moje auto, którym boję się jechać aby coś nie nawaliło - cały czas z duszą na ramieniu. Ale po wymianie prawie wszystkiego wydaje się że jest już OK :P Aha z pompą wtyskową nie można dojść do ładu - wymiany, regulacje i dalej to samo. Po prostu skarbonka, ale i tak pomimo tego bardzo lubię to auto.

pełny raport Opel Sedan 2.5 TD

autor: Waldemar, dodano: 20.05.2013 13:16

Jestem pozytywnie zaskoczony, byłem przygotowany na wyższy apetyt. Na dystansie 400km, przy prędkościach 90-110 przejeżdżając po drodze przez jedno duże miasto komputer pokazuje średnio 6.3-6.7/100 co pokrywa się z wynikiem przy dystrybutorze. Emerycko nie jeżdżę i zawsze dynamicznie nabieram prędkość, da się zapewne zejść jeszcze niżej. Przy stałej prędkości 80km/h komputer pokazuje 4.8-5.2/100. Miasto w zimie to już trzeba liczyć 9.5-10.5, lato 9-10 w zależności od zatłoczenia. Niżej zejść nie da rady. Chyba że miasto to miasteczko :) Wszystkie wyniki podane z klimatyzacją włączona.

pełny raport Opel Sedan 2.2 DTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Kombi 2.5 TD 131KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także