Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega 69,89

Opel Omega 81,62

Opel Omega 70,61

Opel Omega 2,2 DTI DESIGN EDITI 74,00

Opel Omega POCISK 71,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

wk0307 61,89

bercik11011 88,71

kubolek 46,54

emilos 41,17

kseal12 45,68

Soseq 82,24

bandit_bb 90,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
Eksploatacja OMY
Eksploatacja OMY Tak się złożyło ,że od 21 września 2011 roku do dziś przejechałem 2/3 zakład...
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce .
40 tys na gazie od założenia nowej instalacji w mojej Omce . Nie długo dosłownie za kilka dni ( mam urlop) zrobię 40000 km na lpg moją zaga...
Śladami Red Cruisera
Śladami Red Cruisera Witam wszystkich,po kilku krótkich kursach do Warszawy gdzie auto pokazalo jak d...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 600 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK Demonstracyjny Nissan Navara LE LEATHER PACK
Rocznik: 2013. Przebieg: 48 km. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 161 200 zł 115 900 zł
Zyskujesz: 45 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 209 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Ogólnie samochodzik bardzo dobry w trasę, super wygodny nikt w samochodzie nie narzeka ze mu niewygodnie:) Silnik 136km wystarczy do normalnej jazdy bo start ma raczej przeciętny trochę lepiej przy większych prędkościach. Ceny części tańsze niż do innych aut tej klasy ale czasami trzeba coś zrobić(chyba trochę częściej niż w innych)Spalanie przyzwoite jak na tą masę samochodu około 11l gazu w cyklu mieszanym.

dodał: Igor gg2200758
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Jak juz pisalem omega to nie samochod na wyscigi ale swoje tez potrafi,auto jest stworzone przedewszystkim na dlugie rodzinne wypady,jest wrecz luksusowa i daje spora satysfakcje z jazdy!Wyposazenie omegi to klasa wyzsza,duza i wygodna deska rozdzielcza z komputerem,wszystko pod zasiegiem reki!jedynym mankamente to malo schowkow!Ogolnie samochodzik super godny polecenia!!

dodał: kristof
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Duży komfort i wygoda podrózowania, niezłe osiągi (okupione jednak nienajniższym spalaniem), bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, ogromna przestrzeń ładunkowa (w przypadku kombi). Jeśli chodzi o minusy to awaryjność nieznacznie wyższa w porównaniu z innymi samochodami, no i... napęd na tył:) (chodzi mi oczywiście o problemy w okresie zimowym)

dodał: keller
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

W egzemplarzach 12 letnich psuje się dosłownie wszystko, czego się nie dotknie - łamie się lub odpada. Największe kłopoty: układ chłodzenia - wieczne rozrywanie przewodów, wycieki płynu, nieustanne problemy z hamulcami (ręczny - horror), wycieki oleju -standart, wieczne problemy z kolektorem wydech. (wypaczanie), problemy z klimą, reflektory-dno

dodał: York
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Jest to wygodna limuzyna za stosunkowo nie duze pieniadze. Jedna przy wyborze auta polecam kierowac sie wyposazeniem. Zdarzaja sie Omegi bez chociazby klimatyzacji, a to jest przy tej klasie auta troche nie na miejscu. Dobrze wyposazona i zadbana bedzie sluzyla przez wiele kilometrow umilajac kazda podroz.

dodał: Czarnuch

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega Opel Omega B Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
76 381
Przejechany dystans
43 498 359 km
Zatankowanego paliwa
2 297 866 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 877
Wydanych pieniędzy
3 758 692 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 798
Wydanych pieniędzy
4 354 237 zł
Średnie wydatki na auto
1 451 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 001)

Zużycie paliwa Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Na podstawie 287 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GTSzudi, dodano: 19.03.2010 20:00

Opel Omega B 2.0 16v KOMBI AUTOMAT - jazda bardzo emerycka , bez klimy , gaz tankowany zawsze na Statoil albo 1-2-3 do pełna. Trasa 17 km , które pokonuje zawsze okolo 50 minut , 25 minut w korku , reszta w drodze. Prędkość do 90 max. Średnio okolo 60-70. Instalacja II gen. Niewierzcie że spalanie w kombi i automacie wyjdzie srednio 12 litrow. To niemozliwe. Auto wazy 1500 kg , ma tylni naped , automat. Musi spalic tyle. Średnio pali 15l gazu. Benzyny nie sprawdzałem bo mam uszkodzony przeplywomierz. Ale cos kolo 12-13l. Mocy na gazie brak , sekwencja by na bank pomogla. Ale czy warto ?

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

autor: johnq.juve@gmai, dodano: 07.09.2012 17:28

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 6,9l - jazda na mega emeryta. Średnie spalanie jakie uzyskuje w trasie to ok 7,9l - 8l przy normalnej jeździe. Maksymalne spalanie w mieście 20,8l, gdzie właściwie używana była tylko jedynka i dwójka, trasy bardzo krótkie (kilka kilometrów). Generalnie w rozkładzie trasa 80% - miasto 20% zawsze mi wychodzi około 10l. Auto głównie na trasę, świetnie przyśpiesza i można utrzeć nosa niejednemu tak kochanemu w Polsce TDI ;) Ostatnio podczas małego wyścigu na ekspresówce, sprawdziłem się z BMW E39 530d po lifcie, do prędkości 225 km/h szliśmy łeb w łeb, możliwe, że kierowca w BMW nie cisnął do końca, ale jego mina gdy zobaczyliśmy się przy zjeździe z ekspresówki była bezcenna - koleś był w ciężkim szoku, że tak już leciwe auto i do tego OPEL tak ładnie pogonił ;) Generalnie polecam jednak radzę uważać przy zakupie, jest mnóstwo trupów do 5 tyś zł, które nadają się już tylko do kasacji! Jak takie auto to TYLKO z pewnej ręki!

pełny raport Opel Sedan 2.5 i V6

autor: OMCIA SROMCIA, dodano: 02.09.2012 02:04

to moja druga Omega i drugi raz 2.0 16V. Pali tyle co poprzednia, czyli okolo 13,5 gazu w miescie. Nie mozna wierzyc, ze to pali mniej - poprzednia palila tyle samo. To jest dobry wynik, wg ksiazki ma palic 13,6 beznyny w miescie, wiec jest dobrze, jesli tyle pali gazu. A jezeli chodzi o benzyne, to wciagala mi 10-11 po miescie. Gazu czasem da sie mniej, np nawet 10,6 po miescie, no ale trudno zawsze byc zawalidroga i ruch tamowac. Poza tym takie spalanie wychodzi, kiedy sie jezdzi na cieplym silniku caly czas. Jak sie gasi, odpala jezdzi po pare km, to zawsze te swoje 13,5 wezmie. Ale komfort jazdy to rekompensuje. Zawieszenie jest doskonale zestrojone, co gwarantuje nie tylko miekkosc i wygode, ale rownież troche emocji dla fanow drifta. Auto jest niebywale pakowne, wiele razy spalem w nim - wydaje sie, ze nawet o tym konstruktorzy pomysleli, bo w bagazniku jest specjelna plytka wyrownujaca, ktora powoduje, ze po zlozeniu siedzen jest niemal idealnie prosta przestrzen. Jesli chodzi o czesci zamienne, to te sa juz nieslychanie tanie, np 40zl za uzywany alternator. Nawiasem mowiac to juz staje sie mankamentem, bo przez tak niskie ceny uzywek znikaja nieki9edy zamienniki, przykladowo regenerowanego altetnatora juz sie nie dostanie, bo komu sie oplacaregenerowac, jak uzyki sapo 40...

pełny raport Opel Kombi 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także