Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Generacje Opel Omega

  • Omega B   1994 - 2004
    Opel Omega B
    • Wybierz generację

    • Omega B (1994 - 2004)
    • Omega A (1984 - 1994)

Wersje nadwozia Opel Omega B

Silniki Opel Omega B Sedan

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Opel Omega

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Luksus za rozsądną cenę: Opel Omega B FL (1999-2003)

Audi, BMW, Opel, Mercedes i Volkswagen. Która marka zasługuje na tytuł najlepszej? Preferencje kierowców są zróżnicowane. Jeżeli poprosimy ich o wytypowanie najbardziej pożądanej niemieckiej marki, okaże się, że w większości przypadków Opel będzie... zamykał stawkę. Przeciętne notowania marki sprawiają,...

Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora ...a na imię ma Lotus

Światła zmieniają się na zielone. 275/30 ZR 19 na tylnej osi próbują uwolnić się od dymu. Nie udaje się. Za sekundę jesteśmy na limicie prędkości w mieście i ciągle na pierwszym biegu. I cały czas zostawiamy kłęby dymu. Dwójka. Totalnie bez zmian. Na trójce zaczynasz odczuwać prawdziwy odlot. Ślady na...

Ryzykowna gra

Każda szanująca się marka ma w swojej ofercie pojazd klasy wyższej. Recepta na stworzenie takiego auta pozornie nie jest wcale trudna. Należy wziąć dużą bryłę metalu długości około 5 metrów, po czym nieco ją zmodyfikować względem elegancji i funkcjonalności.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Omega

Społeczność kierowców Opel OmegaautoWcentrum - społeczność Opel Omega

najwyższe oktanyAuta - Opel Omega

Opel Omega C 67,56

Opel Omega 71,28

Opel Omega B 2.0 69,02

Opel Omega Kluseczka 82,42

Opel Omega POCISK 71,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Omega

LisTruck 97,47

savvy 59,51

kubolek 31,60

adam2039 67,23

EddekFZ 30,63

mzwirek 66,60

wk0307 62,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Omega

Wymiana płynu w chłodnicy
Wymiana płynu w chłodnicy To więc tak po kolej widać płyn w TOSI się już rdzawego koloru zrobił. Trzeba wy...
A w weekend się działo małe i większe mody LED
A w weekend się działo małe i większe mody LED LED ;) weekend piękny słoneczny to się owo porobiło LOGO na tylną klapę było tro...
Omega - Kaput
Omega - Kaput Przed wczoraj otwieram furę i wchodzę do auta , przekręcam kluczyk i Oma nie ...
Minął rok
Minął rok Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Omega

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Omega
 

Najpopularniejsza wersja Opel Omega

Opel Omega

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Omega
 

Opel Omega najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 62 800 zł
Zyskujesz: 10 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Omega

Opel Omega
2.2 benzyna 144 KM
183 000 km, 2001
9 900 PLN
Opel Omega
2.0 benzyna 115 KM
86 000 km, 1992
1 950 PLN
Opel Omega
2.5 diesel
1995
3 100 PLN
Opel Omega
2.0 diesel 101 KM
280 000 km, 1998
4 200 PLN

Ocena auta Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 209 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Ogólnie samochodzik bardzo dobry w trasę, super wygodny nikt w samochodzie nie narzeka ze mu niewygodnie:) Silnik 136km wystarczy do normalnej jazdy bo start ma raczej przeciętny trochę lepiej przy większych prędkościach. Ceny części tańsze niż do innych aut tej klasy ale czasami trzeba coś zrobić(chyba trochę częściej niż w innych)Spalanie przyzwoite jak na tą masę samochodu około 11l gazu w cyklu mieszanym.

dodał: Igor gg2200758
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Jak juz pisalem omega to nie samochod na wyscigi ale swoje tez potrafi,auto jest stworzone przedewszystkim na dlugie rodzinne wypady,jest wrecz luksusowa i daje spora satysfakcje z jazdy!Wyposazenie omegi to klasa wyzsza,duza i wygodna deska rozdzielcza z komputerem,wszystko pod zasiegiem reki!jedynym mankamente to malo schowkow!Ogolnie samochodzik super godny polecenia!!

dodał: kristof
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Duży komfort i wygoda podrózowania, niezłe osiągi (okupione jednak nienajniższym spalaniem), bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, ogromna przestrzeń ładunkowa (w przypadku kombi). Jeśli chodzi o minusy to awaryjność nieznacznie wyższa w porównaniu z innymi samochodami, no i... napęd na tył:) (chodzi mi oczywiście o problemy w okresie zimowym)

dodał: keller
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

W egzemplarzach 12 letnich psuje się dosłownie wszystko, czego się nie dotknie - łamie się lub odpada. Największe kłopoty: układ chłodzenia - wieczne rozrywanie przewodów, wycieki płynu, nieustanne problemy z hamulcami (ręczny - horror), wycieki oleju -standart, wieczne problemy z kolektorem wydech. (wypaczanie), problemy z klimą, reflektory-dno

dodał: York
Opel Omega Sedan 2.0 i 16V (136 KM)

Jest to wygodna limuzyna za stosunkowo nie duze pieniadze. Jedna przy wyborze auta polecam kierowac sie wyposazeniem. Zdarzaja sie Omegi bez chociazby klimatyzacji, a to jest przy tej klasie auta troche nie na miejscu. Dobrze wyposazona i zadbana bedzie sluzyla przez wiele kilometrow umilajac kazda podroz.

dodał: Czarnuch

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Omega

Opel Omega B Sedan - galeria społeczności Opel Omega - galeria redakcyjna Opel Omega
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Omega

  • 1.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1996r.
    dodał: aguero, 30.04.2010

    Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy mogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam.

  • 2.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: Omega user, 07.05.2011

    Instalacja/reduktor Tomasseto bez emulatora sondy[często ulegają awarii-wtedy problem na benzynie i LPG] i bez silnika krokowego gazu[jedyny problem - kontrolka silnika - bez negatywnego wpływu na silnik]. Zaletą solidnej instalacji II generacji jest prostota i tym samym bezawaryjność[tylko dbałość o świece i przewody - serwis praktycznie okazyjny]. Ale tylko silnik 2.0 8-io zaworowy może pracować poprawnie na takiej instalacji. Silniki pozostałe[2.0 16V, 2.5, 3.0] długo nie pochodzą na takiej[wymagają IV, a najlepiej V] albo w ogóle od początku nie mają szans na normalną pracę. Może to najsłabszy silnik Omegi, ale niemal bezawaryjny, najtańszy w serwisie, wytrzymały i niezawodny na najtańszej instalacji LPG.

  • 3.
  • 5,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: Dawid, 12.07.2011

    Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro

  • 4.
  • 4,50 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1999r.
    dodał: tad, 23.08.2012

    Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe.

  • 5.
  • 5,00 Opel Omega B 2.5 i V6 (170KM) 1999r.
    dodał: maciek, 09.02.2011

    Instalacja BRC w mojej Omedze sprawuje sie znakomicie!:) 2.5 w benzynie robi swoje ale pozera przy tym ogromne ilosci paliwa, ku mojemu zaskoczeni autko na lpg idzie tak samo dobrze jak na benzynie a na stacji zostawiam znacznie mniej pieniedzy. Za kompletna instalacje BRC BRC Sequent 24 z montazem zaplacilem okolo 2500 zł wiec naprawde nie duze pieniadze a nie zamienilbym jej na zadna inna. Koszta praktycznie same mi sie zwrocily:) Calosc robiona w Energy w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 4,00 Opel Omega B 2.0 i 16V (136KM) 1997r.
    dodał: Mati, 09.03.2011

    przerobiłem ta instalacje na dwóch autach super sprawa dobrze założona nie sprawia problemu w rok przeszło 60 tys i wszystko ok brak strat mocy czy wzrostu spalania plus instalacji dobre sczytywanie mapy paliwowej nie jak w innych instalacjach, u mnie były wtryski valtek szczerze wystarcza lecz do większej mocy można założyć coś bardziej wydajnego i cichszego do codziennej jazdy ok:)polecam naprawdę warto teraz mam staga i tu już są problemy;/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega

Opel Omega

603 komentarze

403 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~yanek~yanek

jak ustawic zaplon w 2.0 dti? po remoncie pompy jest i nie wchodzi na obroty..

~yanek~yanek

Do ~piotr: zatarla sie pompka pewnie..

~yanek~yanek

do blondyn,, pierwsze sprawdz czy chodzi pompka paliwa w zbiorniku,czy ja slychac jak przekrecisz zaplon..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
70 491
Przejechany dystans
41 270 558 km
Zatankowanego paliwa
2 116 905 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 242
Wydanych pieniędzy
3 519 936 zł
Średnie wydatki na auto
1 258 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
16 853
Wydanych pieniędzy
4 015 212 zł
Średnie wydatki na auto
1 435 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 798)

Zużycie paliwa Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Na podstawie 287 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jeronimo38, dodano: 01.03.2009 14:18

2,5TD + automatyczna skrzynia biegów, spalanie maksymalne na krótkich odcinkach w mieście, natomiast na tracie rewelacja, najniższy wynik to skutek nie przekraczania 80km/h oraz kręcenia silnika nie więcej niż 2k obr/min, Najważniejsze to właściwa technika jazdy, którą przy automacie można określić następująco: rozpędzanie normalnie z maksymalnym momentem - 1,9-2,5k obr/min, po osiągnięciu prędkości (zadanej) puszczenie gazu, po czym naciskamy gaz tylko w celu utrzymania prędkości, wyrównanie w innym punkcie pracy, technika niemożliwa do zrealizowania z manualną skrzynią.

pełny raport Opel Kombi 2.5 TD

autor: Aswaltullach, dodano: 11.09.2010 19:47

Najwdzięczniejsze auto jakie posiadałem, żałuję go do dziś i podejrzewam że jeszcze długo będę żałował. Absolutnie bezawaryjny pojazd pochłaniający ogromne ilości paliwa. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosiło mi ok. 13 litrów LPG (prędkość oszczędna dla tego auta 70-90 na piątym biegu) , na trasie udało mi się zejść do ok. 11. Najwięcej jednak spaliła mi w zimę, przy naprawdę ciężkiej nodze, połączonej z jazdą bokiem :) 22,5 litra - niewiarygodne? Prawdziwe - stałem nad dystrybutorem i zastanawiałem się jakie procesy zaszły w silniku, że 2.0 miało taki przepał. WALEC jest jednak autem bardzo wygodnym, długim, szerokim. Nawet największym tego świata nie braknie w nim miejsca. Nie JEDZIE, a PŁYNIE.

pełny raport Opel Sedan 2.0 i

autor: jarojj, dodano: 08.09.2009 02:33

Na długiej trasie (450 km) w większości pozamiejskiej przy spokojnej jeździe = 7,6. Na długiej trasie (1400 km) mieszanej z przewagą pozamiejskiej przy normalnej jeździe = 8,6. Na długiej trasie mieszanej (400) z przewagą pozamiejskiej przy rzadkim schodzeniu poniżej 120 km/h i wyprzedzaniu na trybie sportowym = 9,6. W trybie mieszanym z przewagą miasta = między 9 a 11. W trybie miejskim między 10 a 12. To, co niektórzy podają (czyli spalanie ponad 15) to chyba by trzeba na parkingu jeździć po 10 metrów tam i z powrotem. Szukałem dużego auta i czytając te raporty tutaj o mały włos nie zrezygnowałem z omegi. Ale dobrze, że nie zrezygnowałem. Pali oczywiście więcej niż małe jeździdełka po 1,3 litra pojemności, ale to bzdura, że trzy razy więcej od nich. A komfort jazdy super. Na światłach gaz do połowy i za chwilę mam wszystkie te jeździdełka 50 metrów za sobą (i to w ramach "spokojnej jazdy", ze spalaniem poniżej 9). To wygoda i bezpieczeństwo za odrobinę większe wydatki na paliwo. Różnych rzeczy się można podobno bać w omedze 3.0. Ale spalanie po 20 litrów to chyba muszą wypisywać tutaj ci, którzy nigdy w tym aucie nie siedzieli. Generalnie na wyjazd w trasę poza miasto przy normalnej jeździe mieści się spokojnie do 10.

pełny raport Opel Kombi 3.0 i V6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Omega B

Opel Omega B produkowany był do roku 2003 kiedy top Opel podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji modelu. Do tej pory zdecydowana większość fanów tego właśnie modelu nie może wybaczyć tej decyzji kierownictwu koncernu.

Zobacz dane techniczne Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Omega, oglądali także