Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Lata produkcji: 1994 - 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.

Dane techniczne Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Podstawowe parametry Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM

Produkowany
od 1994 do 2002 roku
Pojemność skokowa
1998 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
136 KM przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
185 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
10,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
86 x 86 mm
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa
75 l
Dodatkowe informacje
kod silnika: X 20 XEV

Przeniesienie napędu Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
4-stopniowa
Rodzaj napędu
na tylną oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Pb
7,40 - 14,73
Na podstawie 142 raportów spalania
LPG
7,30 - 16,17
Na podstawie 154 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem ... więcejkiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne ukryj
dodano 01.01.2011 przez
Armagedon czy armaburak... oto jest pytanie... Nie bluzga się ludziom tylko dla tego , że dane się nie zgadzają... Miałem ... więcejkiedyś golfa 2-kę , który palił 15-17 l na setkę , więc pojechałem do WARSZTATU samochodowego sprawdzić go i okazało się , że domorosły mechanik próbował go przerobić na sportowo i rozpiżył gażnik...Więc zalecam wizytę u fachowca... Krasula ma 320ts km i drugi silnik - kuzynowi nie chciało się wymienić rozrządu... No i oczywiście wszystkie wady 2.0 xev: pęknięty kolektor wydechowy, termostat, słabe ogrzewanie, wycieki z układu wspomagania, przy ostrzejszym ruszaniu jęczy łożysko(tylny most?),mokry od oleju silnik, ostatnio musiałem wymienić stacyjkę i autko przestało palić ( wszystko wynik niedbalstwa kuzyna od którego mam autko). Do tego nie wymienione filtry i spalanie oscyluje wokół 9,2-9,5l. Lubię jeżdzić z prędkością 100-120km/h , choć odniosłem wrażenie, że przy 130...140 km/h jakby mniej palił, no ale zrobiłem dopiero 5000 km więc nie będę się upierał. Jazda po mieście to porażka.. Dopiero na czwartym biegu spalanie spada do akceptowalnych 11-14 l. Jest to "zaletą " skrzyni biegów żywcem przeniesionej z kadetta- przed omegą miałem kadetta - z tym że w kadecie lepiej to było zestopniowane. Rzuca się w oczy brak szóstego biegu. Mimo to świetnie nadaje się na długie trasy - duże wygodne wnętrze i klima. Fotel kierowcy - mimo bogatej regulacji - niezbyt wygodny, ale vektry maja gorsze. UWAGA na opony- producent zaleca wys. opony 55-65mm , ale radzę trzymać sie niższej wartości... Auto potrafi chamsko zarzucić na zakręcie przy dużej prędkości. Czy polecam..? Dla mnie to jest skarbonka , ale paru znajomych ma auta w lepszym stanie i nie narzekają. Poza tym auto po tylu latach nadal robi wrażenie... A i wyprzedzanie na trójce - bardzo przyjemne ukryj
dodano 01.01.2011 przez
Omega, czyli auto wygodne. Zakupując ją, miałem mieszane uczucia co do silnika X20XEV. Wcześniej poruszałem się Omegą A zaopatrzoną w ... więcejC20NE. Z racji swojej masy musi spalić. I nie wierzę w raporty mówiące, że Omega pali 5-6 litrów. Nie da się. Przebieg mojego egzemplarza to niecałe 80 tysięcy (nierealne, prawda?). Spalanie średnie w granicach 8.5-9 litrów w trybie mieszanym, kilka postojów na światłach, troszkę rozruszania się poza miastem, w granicach 80-100km/h. Wynik jak najbardziej do przyjęcia biorąc pod uwagę gabaryty tej krowy. Na trasie, przy prędkościach w granicach 100-110km/h udało mi się zejść nieznacznie poniżej 8 litrów. Podejrzewam, że gdybym miał tempomat, byłoby jeszcze kapkę mniej. Ale nie będę tylko słodził... O nie nie, wbrew pozorom nie polecam tego auta osobom, które mają zamiar wlewać w zbiornik za 20 złotych, a do tego z opcją ciężkiej nogi. Wtedy landara potrafi pokazać ile potrafi zeżłopać. Powiem osobiście, sprawdziłem. Przy operowaniu pedałem gazu w pozycji "góra-dół", korkach i mocowaniu silnika do granic możliwości spalila prawie 22 litry. Płakałem przy dystrybutorze. Posiadam ogólnie dwie sztuki, druga jest wyposażona w gaz, więc mogę śmiało powiedzieć, że te silniki bardzo dobrze znoszą zasilanie tym paliwem. Jest tylko jedno "ALE". Dobra instalacja sekwencyjna. Bez tego ani rusz, bo ubijesz jednostkę. To nie to samo co ośmiozaworowe C20NE , które nawet wodę przepali. Co się psuje? Hmmm.. Osobiście najbardziej narzekam na łączniki stabilizatora. Średnio co 3-4 miesiące zaczynają stukać. To samo miałem w modelu "A". Auto bardzo podatne na korozję. A poza tym? Hmmm... pancerne. Części, z pominięciem hamulców - tanie jak barszczyk w paczce z Amino. ukryj
dodano 07.09.2012 przez
Muszę przyznać, że nie jestem zadowolony ze swojej Omegi. W swoim posiadaniu miałem sporo aut klasy minimum średniej więc miałem ... więcejporównanie do innych. Pierwsza kwestia to spalanie. Omega nie jest dynamiczna jak na silnik 2.0 i pali zdecydowanie za dużo. W mieście wychodzi 14-15 litrów LPG przy spokojnej jeździe. W trasie udało się zejść do 10 l LPG przy oszczędnej jeździe. Dla porównania klasę niższa Vectra z silnikiem 1.6 101 KM, którą miałem, paliła w trasie bez żadnego oszczędzania (140-150 km/h) 8,5 l LPG i była zdecydowanie bardziej dynamiczna (może też dlatego, że 90% swojego przebiegu zrobiła w trasie). Spalanie na poziomie Omegi 2.0 osiągają japońce z silnikami 3.0 V6. Druga kwestia to cena części. Pod tym względem jestem bardzo rozczarowany. Ceny bardzo drogie, droższe nawet od ceny części do Mercedesa W210. Absolutnie nie adekwatne do pojazdu. Wóz stosunkowo nietrwały. Blachy zdecydowanie mocniejsze od Vectry. Podsumowując - nie kupiłbym drugiej Omegi. Mimo tego, że auto jest śmiesznie tanie w zakupie, to jednak eksploatacja daje po kieszeni. Silnik 2.0 136KM nie daje żadnej frajdy z jazdy, zwłaszcza przy takim spalaniu. Proponowałbym pozostałym kierowcom zastanawiającym się nad zakupem Omegi poszukanie innego auta, a najlepiej w ogóle nie Opla. Wozy nie są trwałe. Przejeździłem 6 Mercedesów (W124, W202, W210). Mój rekordzista W124 miał 505 000 km przejechane w LPG i silnik chodził jak żyleta. Przedostatni mój sprzęt to Volvo 850 2.5 170KM. Palił tyle samo co Omega ale frajda z jazdy niesamowita. Blachy pancerne, komfort na duży plus i wóz bezawaryjny. Na pewno wkrótce powrócę do Volvo. ukryj
dodano 24.07.2015 przez
Kupiłem Ome w sierpniu i wtedy paliła mi srednio 13,5l LPG/100km, gdy zrobiło się zimno, spalanie wzrosło do 15l LPG/100km. ... więcejLPG jest założony zwykły na przepustnice na sekwencji napewno palą mniej. Jest to spalanie przy dynamicznej jeździe w mieście Lublinie 80-90km/h. Na trasie Lublin-Kraków 9,5l-10,5l LPG przy prędkosciach 140-160km/h i ciągłym przyspieszaniu podczas wyprzedzania. Wiadomo ze samochód jest ciężki, silnik troszke za słaby do tej wagi no i moja cięzka noga. Ogólnie samochód bardzo dobry, bezawaryjny, wygodny, miejsca duzo - duzo wiecej niz w porownywalnych gabarytowo autach Mesio 124; BMW 5; Oktawia itd. Auto jak dla mnie idealne, przed zakupem przymierzałem się do różnych marek i modeli. Powiem krótko, Następnym autem będzie też OMEGA ale na pewno mlodsza a jesli chodzi o silnik to zobaczymy :) Części tanie, prosta wymiana, blacha trochę słaba no ale nie ma co sie czepiać. Polecam każdemu to auto. ukryj
dodano 27.12.2008 przez
Zobacz raporty spalania Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002 Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Omega

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Omega

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 059

Przejechany dystans

405 940 zł

Zatankowanego paliwa

127 449 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

833

Wydanych pieniędzy

240 357 zł

Średnie wydatki na auto

1 306 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 147

Wydanych pieniędzy

198 441 zł

Średnie wydatki na auto

1 078 zł

ZOBACZ 184 dzienniki kosztów Opel Omega Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Omega

Liczba wpisów: 25
komentarzy(53)
komentarzy(2)
komentarzy(30)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Omega dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Omega

Liczba wpisów: 70
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Omega Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Liczba wpisów: 10
Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem ... więcejod 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się świetnie do tego celu. Nie słucham żadnych opinii o instalacji gazowej bo ufam swojemu mechanikowi, który montuje mi te instalacje. Samochody paliły od 1 litr do 2 l więcej gazu w zależnaości czy lato czy zima i zawsze miałem instalację z jednopunktowym wtryskiem.Jeżeli instalacja mała jakieś niedomagania, to wina była w tym, że jakiś przewód źle był dokręcony i dochodziło lewe powietrze do układu. Przez te lata zaoszczędziłem naprawdę dużo pieniędzy. ukryj
dodano 09.10.2014 przez
Dopiero co założyłem instalację gazową. Zrobiłem zaledwie 500km, także jeszcze nie będę zachwalał przed czasem, ale myślę że kilka rzeczy ... więcejmogę już napisać - gaz przyjął się wyśmienicie, nie czuć gdy się przełącza - zero szarpnięcia, czy zawachania obrotów silnika, nie odczuwam żadnego spadku mocy, a jeśli nawet to minimalny. Bardzo polecam "AutoGaz Marzenie" z Wrocławia, ul. Gazowa 3 - chłopaki znają się na rzeczy, swoją pracę traktują na luzie, stąd też nie ma mowy o jakiś pomyłkach. Fachowe podejście do klienta. A co najważniejsze, już czuję oszczędności wynikające z jazdy na gazie, za 50zł zrobiłem ponad 200km w cyklu mieszanym. Przy benzynie, za tą samą kwotę, byłem wstanie zrobić max 80-100km. Zdecydowanie polecam. ukryj
dodano 30.04.2010 przez
Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po ... więcejtrzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia silnika z gazu, czy to na ciepłym czy zimnym. W stagu można tak robić nawet zimą na zimnym silniku i też pojedzie... Wkurzające płątne przeglądy w BRC co 10 tys km. W Stagu co 60tys (nie wiem czy płatne). Pozdro ukryj
dodano 12.07.2011 przez
Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na ... więcejserwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie przejmują. Jak jest instalacja dobrze zrobiona, dobrze skalibrowana to jazda na gazie to czysta oszczędność, zero problemów i żadnej różnicy w jeździe. ukryj
dodano 23.08.2012 przez
na początku straszne niezadowolenie wręcz załamanie. jak się okazało pan partacz gazownik umiał tylko założyć instalację(i to nie do końca ... więcejbo w drugim aucie i to mu nie wyszło)-nie miał pojęcia o czymś takim jak profesjonalna regulacja. po wizycie w prawdziwym warsztacie zapomniałem że mam założony gaz!!!!(przypomina się tylko przy tankowaniu!!!) Jedyny mankament zbyt mała butla-60l-co dwa-trzy dni wizyta na stacji ukryj
dodano 07.03.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 1994-2002

Skarbnica wiedzy o Opel Omega

Ciekawostki
dodano 29.09.2012 przez
Opel przygotowywał się do wprowadzenia w Omedze B silnika benzynowego V8, jednak kilka tygodni przed premierą wycofał się z realizacji tego pomysłu. Powodem była zbyt…
dodano 18.08.2011 przez
W 1987 Omega została wybrana w głosowaniu na Europejski Samochód Roku, model ten był również wykorzystywany jako radiowóz w brytyjskiej policji, a także jako karawan…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą