Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 79,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Opel Omega B Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW 1994-2000
11,1
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
Spalanie zależy od nogi, przy jezle mieszanej 60% trasa wychodzi 11,5l/100km dodam że to jazda ślamazarna 80km/h max (skrzynia automat), miasto to nie dla tego auta wychodzi 16l/100km i to mówię o oszczędnej jeździe bez szaleństw. Natomiast trasa 100-120km.h wychodzi średnio 9,5l/100km (przy 5 osobach na pokładzie) Spalanie w gazie jest średnio większe o 2,5l/100km. Według mnie to małe spalanie, w końcu jedziemy autem które waży 1600kg i daje nam naprawdę dobry komfort. W ciągu 8 lat było pare napraw poczynając od uszczelki pod głowicą 1200zł ( wymiana i oleje ) mase czujników które lubią się psuć, wymiana pokryw od vectry. Można tym autkiem poszaleć na trasie trzyma się drogi jak głupie mimo oponek 15'. Minus to korozja bo mimo ocynku zaczyna łapać spód i spody drzwi, nadkola. Ogólnie polecam każdemu z autmomatem bo z tym silnikiem współpracuję idealnie
10,0
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
Autko mam już 8 lat i nie miałem z nią większych problemów.Jedynie tylko 2 razy padł mi czujnik położenia wału,no i notoryczne wycieki oleju spod pokrywy zaworów ale to jest norma w każdym egzemplarzu.Mechanicznie auto trwałe i solidne,gorzej z zabezpieczeniem antykorozyjnym.Rdza szczególnie atakuje dolne krawędzie drzwi i nadkola.Części do omsi są na prawde tanie i łatwo dostępne.Jak na auto tej klasy o masie ponad 1,6 t i mocy 170 KM spalanie jest niskie,a często moja noga deptała pedał gazu troche mocniej.To auto lubi szybszą jazde.
11,9
Opel Omega B
Sedan 2.5 i V6 170KM 125kW
Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 6,9l - jazda na mega emeryta. Średnie spalanie jakie uzyskuje w trasie to ok 7,9l - 8l przy normalnej jeździe. Maksymalne spalanie w mieście 20,8l, gdzie właściwie używana była tylko jedynka i dwójka, trasy bardzo krótkie (kilka kilometrów). Generalnie w rozkładzie trasa 80% - miasto 20% zawsze mi wychodzi około 10l. Auto głównie na trasę, świetnie przyśpiesza i można utrzeć nosa niejednemu tak kochanemu w Polsce TDI ;) Ostatnio podczas małego wyścigu na ekspresówce, sprawdziłem się z BMW E39 530d po lifcie, do prędkości 225 km/h szliśmy łeb w łeb, możliwe, że kierowca w BMW nie cisnął do końca, ale jego mina gdy zobaczyliśmy się przy zjeździe z ekspresówki była bezcenna - koleś był w ciężkim szoku, że tak już leciwe auto i do tego OPEL tak ładnie pogonił ;) Generalnie polecam jednak radzę uważać przy zakupie, jest mnóstwo trupów do 5 tyś zł, które nadają się już tylko do kasacji! Jak takie auto to TYLKO z pewnej ręki!

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pasek klinowy
  • Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003
  • silnik
Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Omega B Sedan