Szukaj

Informacje o Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2003-2008. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Epsilon, którą dzielił z Vectrą kombi. Model bazował na prototypie o tej samej nazwie prezentowanym w latach 1997 i 2001. Początkowo Signum miał być następcą modelu Omega, ale ostatecznie zajął miejsce w niższym segmencie. W 2005 roku został zmodernizowany, a w 2008 roku, wraz z Vectrą został zastąpiony przez Opla Insignię. W Wielkiej Brytanii Signum oferowano pod szyldem Vauxhalla. W USA posłużył do stworzenia bliźniaczego modelu Chevrolet Malibu Maxx.
czytaj więcej
Powagosław
Nieszablonowa konstrukcja. Trochę jakby hatchback Vectry połączyć z minivanem. Pomysłowe, ale czy ktoś to kupi? A jeśli tak, to kto? ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwaczny. Projektanci Opla chyba za mocno wzięli sobie do serca przykazanie, by tworzyć ciekawsze niż dotąd samochody. Równie dobrze mogli skrzyżować Kamaza z rowerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 98 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,0
~StrazaKK122
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Auto naprawdę fajne, duże i wygodne, sporo miejsca dla pasażerów nawet jak kierowca ma 2 metry. Silnik fajny, nawet żwawy, ale jak zaniedbamy parę kwestii to czekać będzie nas większa naprawa. Skrzynia jak miałem swoją pierwszą, która chodziła cicho i równo to było bajeczna, nie było czuć zmian biegów. Ogółem, nie palić na plaka, bo wtedy dostaje po dupie pompa wtryskowa a ona nie jest tania, czujnik na przepustnicy - elobau, jak się spierdzieli to tylko regeneracja da odpocząć na dłuższa chwile. A skrzynia w automacie pamiętać o wymianie oleju i sprawdzaniu czy ten olej jest czysty i nie słuchać, że szarpanie jest normalne, jak szarpie to albo coś mechanicznego albo pompa skrzyni a to przy nie robieniu niczego skończy się jednym kolejna skrzynia a ta kosztuje 2-3 tys.
4,1
~cop
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Widocznośc do tyłu ograniczaja szerokie słupki i poduchowate zagłówki (podobno z tyłu też aktywne - SAHR). Niezbyt dokładnie wygłuszony przedział silnikowy. Nawet plastikowa nakładka na pokrywę rozrządu jest tylko częściowa. Lekka, aluminiowa maska nie podwyższa wyciszenia silnika.Duża szczelność przedziału silnikowego na błoto i sól. Bardzo dobrze wygłuszona kabina - niski poziom hałasu wewnętrznego na wyższych biegach i prędkosciach powyżej 100 km/h. Samochód stabilny , również dzięki nowoczesnemu systemowi IDS, który w RP nie jest zbyt opisywany. Monitor komputera mało widoczny w dzień przy włączonych światłach, nawet przy "dziennym" ustawieniu monitora. Wspaniałe ogrzewanie stóp i bioder osób na przednich siedzeniach.
3,6
~mako
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Rozczarowanie. Po informacjach prasowych spodziewałem się "czegoś bardziej". W sumie Signum nie wyróżnia się niczym specjalnym poza bezspornie dużym komfortem dla pasażerów z tyłu. Bryła samochodu ani ładna, ani brzydka - trzeba się do niej przyzwyczaić. Dla mnie w sumie do zaakceptowania. Dynamika z silnikiem 2,2 DTI przeciętna, komfort jazdy znacznie popsuty przez hałas w kabinie. Prowadzenie typowe dla niemieckiego auta, bez finezji. Ot taki czołg na kołach, a nie gąsiennicach. Praca układy wspomagania podczas jazdy na zakrętach trudna do zaakceptowania w przypadku pojazdu użytkowego.
Åšrednie spalanie dla Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Jak na tak ciężkie auto - ciężko się przyczepić. Wersje z automatem i tym samym silnikiem już nie są tak ekonomiczne. Oczywiście - nie chodzi o jazdę w kapeluszu, ale też żaden "tryb sportowy". To 125 konne, ważące 1,6 tony auto dla "taty z brzuszkiem". Jeżeli oczekujesz, że na światłach wyprzedzisz każdego małolata w tuningowanej furze, to chyba nie tego auta szukasz :). Jeżeli oczekujesz taniego pokonywania kilometrów w wygodzie wyższej niż przeciętny golf w tedeiku - to to jest to czego szukasz.
5,3
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Kiedyś zszedłem do 4,7l w trasie samochodem z silnikiem 2,2 i wagi prawie 1700 kg razem z pasażerami. Co do napraw to jest dość drogo, mnie póki co naprawy kosztowały jakieś 5500 zł To co w nim zrobiłem: -filtry, oleje, płyny -przepustnica 1650 zł -czyszczenie EGR 80 zł -wymiana silnika 2200 zł +koszty montażu (w starym pękł wał korbowy) -wymiana simeringów wału, uszczelek pod kolektorem ssącym, klawiaturą -wymiana paska alternatora -wymiana pompy wody -harmonijki tłumika -regeneracja rozrusznika -wymiana panelu klimatyzacji -montaż tempomatu Od wymiany jest już wszystko super, silnik zaczął lepiej pracować, wykazuje całkiem inną kulturę pracy Podstawowe przeglądy na akceptowalnym poziomie
6,0
Opel Signum
Hatchback 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Kiedyś zszedłem do 4,7l w trasie samochodem z silnikiem 2,2 i wagi prawie 1700 kg razem z pasażerami. Co do napraw to jest dość drogo, mnie póki co naprawy kosztowały jakieś 5500 zł To co w nim zrobiłem: -filtry, oleje, płyny -przepustnica 1650 zł -czyszczenie EGR 80 zł -wymiana silnika 2200 zł +koszty montażu (w starym pękł wał korbowy) -wymiana simeringów wału, uszczelek pod kolektorem ssącym, klawiaturą -wymiana paska alternatora -wymiana pompy wody -harmonijki tłumika -regeneracja rozrusznika -wymiana panelu klimatyzacji -montaż tempomatu Od wymiany jest już wszystko super, silnik zaczął lepiej pracować, wykazuje całkiem inną kulturę pracy

Usterki Opel Signum

Liczba wpisów: 13
Miękkie sprzęgło, nie wchodzą biegi
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 300 tys. km
Witam Generalnie problem polega na tym, że sprzęgło jest miękkie i nie mogę wbić żadnego biegu. Auto jedzie niby nie ma problemu po czym za jakiś czas automatycznie przestaje działać sprzęgło. Muszę zjechać na pobocze, zaczekać chwile i na wyłączonym silniku pompować sprzęgło, żeby zaczęło działać. Cały układ hamulcowy został odpowietrzony a problem dalej pozostał.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Brak mocy
  • Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005
  • silnik
  • 250 tys. km
Jadąc signum jak hamuje silnik.na wyższych obrotach 4,3,2,1 to jest ok,a jeśli jadę jałowo to włącza sie tryb serw.i ze skrzyżowania rusza jak muł 2000 obr nie przekroczy. Jakby bez turbiny. Po wył.silnika i ponownym wł.jest ok. W zeszłym roku była pełna regen. turbiny i serwis który tym się zajmował przekazał mi ze z turbina jest ok Czy ktoś z Was miał coś podobnego?
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
signum 3.0cdti szarpie skrzynia zapala sie klucz
  • Opel Signum 3.0 V6 CDTI ECOTEC 177KM 130kW 2003-2005
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
mam problem z signum 3.0 cdti aut. 2004r z rana wszystko ok,jak polatam troche silnik sie zagrzeje zaczyna podszarpywać skrzynia ,potem biegi głupieją troszke wbija na wyższych obrotach gwałtownie,potem jak rozpędze go do 80km\h puszcze gaz i zwalnia zaczyna być słychać straszne tarcie chrobotanie z wibracją,po dodaniu gazu wszystko znika.i w koło macieju .po podłączeniu pod kompa wyszło ze to sprzęgo niby moze miał ktoś coś podobnego czekam na odp pozdro konrad.
2 komentarze
Opel Signum