Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1799 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Robert Kłębek r_klebek@tlen.pl
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Auto dobre dla 3-4 osobowej rodziny. Można nim bez problemu przewiezć lodówkę, pralkę, wannę(hatchback). Duży bagażnik, niedrogie części, zadbane będzie długo służyło. Wygodny w trasy, na miasto też się nadaje. Nie jest to auto dla szaleńca, raczej do "normalnej" jazdy. 5 osób można wozić ale raczej na krótkie dystanse. Prosta konstrukcja, mając trochę pojęcia można samemu serwisować. Generalnie polecam, ale u nas w kraju dużo jest naściąganych "padaczek" z zachodu z przebiegami po 300 i więcej tys , cofniętymi na 150-180tys, że trudno jest kupić dobry egzemplarz. Z tąd negatywne opinie.
4,1
~Shanks
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Ogólnie więcej mówi za niż przeciw auto daje sobie radę w ruchu miejskim jest zrywne i potrafi przewieźć sporo bagażu no i najważniejsze spełnia swoje przeznaczenie czyli dowozi z punku A do punktu B i nie płacze nonstop po drodze o jakiś usterkach :)
2,9
~good
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Auto ogólnie boryka się z wieloma typowymi usterkami. Opisując u mechanika usterkę on od razu wie o co chodzi dodając że to typowe dla opli. I tak kupując Vectrę licz się z awarią skrzyni biegów ( typ F18 ), problemy z niskimi obrotami - silnik krokowy, przepustnica i inne czujniki( musisz o to na prawdę dbać), zawieszenie tył, awarie tzw \"czujnika komfortu\" ( elektronika głupieje). Na szczęście części tanie i każdy mechanik naprawi. Ogólnie nie polecam.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
8,2
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Przejechałem tym autem 150k km. Silnik X18XE1. Auto spala przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym ok. 8.2-8.7l. LPG i do tego 0.3litra (latem) lub 0.8l(zimą) na start PB95 (przełączanie po osiągnięciu 30 stopni - wcześniej przy 40 stopniach potrzebował od 0.5-1.5l.) (Opony 195/65R15). Na oponach 215/55R16 spalał ok 10l. LPG. Przy dynamicznej jeździe po dużym zakorkowanym mieście potrafi spalić ok. 15 litrów LPG. Zanim założyłem gaz spalanie średnie oscylowało wokół 7l PB. Na trasie do Chorwacji (12,5h, prędkość średnia 130-140km/h, klima na 20 stopni, 5 osób + bagaż) spalił dokładnie 9L LPG/100. Przy 165km/h spala dokładnie 12L LPG. Przy jeździe 90-110 poniżej 7,5L LPG.
6,8
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Jestem posiadaczem Opla Vectry 1.8 16V 115KM /roku 2000 zasilanej gazem ziemnym (CNG). W bagażniku mam jeden zbiornik, który wystarcza na przejechanie w cyklu miejskim około 160km a w trasie można przejechać nawet 120 km. Średnie spalanie w mieście to w granicach 6,4-7,5 m3/CH4. Benzyny nie opisuję bo jest potrzebna tylko do rozruchu samochodu a po chwili automatycznie przełacza się na gaz zimny. Instalacja na gaz ziemny jest sekwencyjna koszt instalacji to 5100zł i zwruciła się po 2 latach. Koszt 1m3/CH4 to 2,10zł a koszt gazu za 1km to 0,12 - 0,15zł. Mankamentem jest mała ilość stacji CNG na terenie RP. Bardzo dokuczliwy jest brak stacji CNG w Łodzi. Ale Łodzianom nie zależy na ekologii. Ogólnie Vectra B to fajne autko.
10,3
Opel Vectra B
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Auto lubi trasy jest w nich ekonomiczne nawet podkładając do 160 na godzinę mieści się w 10,5 litra LPG, na temat spalania w mieście wypowiedzieć sie nie mogę lecz zimą kiedy jeździło się 60 spalanie doszło do 13,5 litra na 100 km, w trakcie normalnej jazdy 20 km do pracy w jedną stronę w tym 3 km po mieście podczas troszkę dynamiczniejszej jazdy auto mieści się w granicach 9,5 do 11 litrów

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback