Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~mohamedddd
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Ogólnie jeżdżę tym autem od ok 3,5 rok i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony. Poza paroma rzeczami jak eletryka(padający przekaźnik centralnego zamka, wysypujący się wyświetlacz, rozszczelniająca się klimatyzacja, słabe hamulce i rdza co dla OPLA to standard mogę śmiało powiedzieć że auto spisuje się bardzo dobrze i nie miałem z nim większych kłopotów. Mam wersję ze wszystkimi bajerami(4xAirback,podgrzewane fotele,klima automatyczna,elektryczne szyby + lusterka z podgrzewaniem,halogeny,podłokietnik) jedynie skóry brakuje ale tego nie chce bo szkoda mi może to dziwne w tym kraju zabrzmi ZWIERZĄT..
3,9
~kufel112@gmail.com
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Ogólnie polecam samochód dla rodzinki do 4 osób. Naprawdę rodzinny i wygodny samochód. Bagażnik ogromny. Auto bardzo wygodne, dynamiczne, przestrzenne i stosunkowo niedrogie jak na to co sobą prezentuje. Jednak nie kupuję części w renomowanym serwisie, a w zaprzyjaźnionej hurtowni. Gdyby nie jego wiek i możliwość kupna nowego samochodu, dalej bym jeździł moją vici. Do tego świetna społeczność forum vectry B, dzięki której na prawdę można zdiagnozować usterki, ulepszyć swój samochód i czasami samemu niewielkie naprawy zrobić....a nawet podsunąć rozwiązania mechanikowi.
4,5
~sly
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
ogólnie autko bardzo ładne na pewno jedno z ładniejszych, niedrogie w zakupie i co najważniejsze tanie w eksploatacji bardzo fajnie i pewnie się prowadzi, bezawaryjne ,wygodne i pojemne ale nie bez wad jak wszystkie zresztą
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
7,9
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
biorąc pod uwagę gabaryty auta i to że napędza je moim zdaniem zbyt mały silnik spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. Auto na pewno zadowoli ludzi ceniących sobie oszczędność. Średnio na butli gazu robię jakieś 450km w cyklu mieszanym. Do butli wchodzi jakieś 32 litry gazu. Nogę mam raczej lekką, szczerze mówiąc to nie za bardzo jest czym szaleć i raczej nie opłacalne jest gazowanie bo jakiś szczególnych osiągów nie da się uzyskać z tak małego silnika. Auto jest raczej dla spokojnego kierowcy. Dziennie pokonuje nim przynajmniej 60 kilometrów. (30- w jedną stronę do pracy)
8,7
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
auto makszmalnie oszczedne, jezdzac 90 czy 110 niema wiekszej róznicy w spalaniu gazu dlatego prubuje koło 100-120km/h leciec gdzie sie da oczywiscie sam bo z córka rzadko ponad 80-90km/h jesli wogule, wogule silnik maluki ale daje jakos rade choc niema szalenstwa, instalacja sekwencyjna(36l butla w kole) i włacza sie na rozgrzanym silniu co w zime sprawia problemy bo nieraz zrobie 20km na benz i sie właczy gaz dopiero jak ustane na poboczu czy tam gdzies tam.A lato> trasa szczytno przez ostrołeke na warszawe120km/h(koło 170km w jednym kierunku ale moge sie mylic bo dokładnie nie pamietam) i po stolicy 50km(z mocnymi nerwami i paleniem gumy i do 3 biegu do oporu nie raz czy dziesiec razy na właczaniu sie do ruchu jak to w stolicy buraki nie wpuszcza) i wyszło mi 8,3L gazu co mnie nawet zdziwiło ze tak mało. a w miescie wam nie powiem bo nigdy nie sprawdzałam(choc opela ma 4 lata)ale mysle ze max gazu to 10 do 12 przy katowaniu na biegach i guma na swiatłac. niemam odnosnika co do czesci bo wczesniej mniałem 190 merca w dizlu(silnik ma juz prawie milion) ale mysle ze nie jest najgozej, rozrzad 700 zł mechanik mówił ze najlepszy hehe ale mógłby mi wcisnoc najgorszy. a co najsmieszniejsze wyposarzenia brak(bieda na maxa) a co jest to juz niedziała albo juz prawie nie działa. czesc
9,7
Opel Vectra B
Kombi 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Vectra 1,6 16V silnik trochę mułowaty, spalanie mogło by być mniejsze jak na taki motor. Auto bierze olej i na benzynie i na gazie ale znalazłem na to sposób, co wymiana dolewam doktora i już nie żre litra tygodniowo :) poza tym, silniczek procuje równo i ładnie na dzień dobry jak ja kupiłem w Niemczech musiałem zrobić szlif głowicy bo gniazdo się wypaliło tak że góra silnik z rozrządem kosztowała mnie 1500zł. Ale myślę że jak ktoś nie ma za dużo kasy i chce w miarę tanio jeździć, mieć tanie części do auto dla niego ogólnie polecam :)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojÄ…cy gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi