Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~ZORRO
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Co tu oczekiwać od bryki z 99r ale jakos się trzyma i jeszcze 200km poleci raz w miesiącu trochę go przeciągam bo 80procent miasto to się zamula.Polecam nie czekać z wymianą rozrządu mimo zapewnien,że było robione,ja akurat kupiłem od takiego jełopa,który nic nie robił poza dolewką oleju,a przepraszam rozrząd zrobił,ale za ostro jezdził d....,poniewaz dwa lata przed okresowa wymiana napinacz poszedł i kupiłem kompletny nówka-polecam pasek Continentala a nie tam jakiego Gatesa!i rolki skf oraz pompę.Czesci do Opli są naprawde tanie porównując z Japoncami to Opel is the best.
3,1
~Maciek
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Więcej opla nie kupię lepiej dołożyć i kupić coś lepszego . Moze trafiłem nie najlepszy egzemplarz ale wystarczy wejsć na forum klubu vectry i poczytać że te usterki sie powtarzają i pojawiają sie inne do tego blacha tez nie jest najlepsza ale akurat u mnie nie jest źle (to chyba rekompensata za problemy z reesztą :) Plusem jest to ze auto mozna kupić za niewielkie pieniądze w tej chwili z calkiem dobrym wyposażeniem i ja sie właśnie na to połaszczylem :( Jedyny plus to linia auta mi cały czas sie podoba .
3,6
~dtmar@poczta.onet.pl
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
solidne auto, bardzo dobre trzymanie drogi, bezstresowe wyprzedzanie, słabe punkty typowe dla opla, zabezpieczenie antykorozyjne lepsze niż w omedze B, z silnikiem 140 KM nie nadaje się do spokojnej jazdy, woli paliwo 98 w dużych ilościach, ale odwdzięcza się za to osiągami, trochę za sztywne dla wygodnych. INFO DLA NAIWNYCH: moja Vectra ma 165tyś., wierzę bo wiem w czyich rękach było od salonu. Ale takie samochody, szczególnie z większymi silnikami robią MINIMUM 30tyś. rocznie, a to prosty rachunek:30 x 6 lat =180tyś., kombi należałoby liczyć 50tyś rocznie, a jeśli jest sprowadzone to jeszcze więcej. Teraz cofanie liczników to już zabawa nawet dla domorosłych elektroników, cofają niemieckie salony, handlarze, pośrednicy, a ostatnio nawet autoryzowani dilerzy. Przypomina to dzielenie świń w czasach Gierka, kto pamięta to zrozumie. Liczy się tylko zadowolenie klienta końcowego, choć gość czasem dziwi się dlaczego auto z przebiegiem "80tyś." bierze dużo oleju, albo czemu nie ma "kopa".
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1996-2000
9,5
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Jest to moja druga VB, pierwsza była 1.8 16v też z LPG, moim zdaniem spalanie jest ok, oscyluje w granicach 10l/100km gazu, minimum jakie zanotowałem to 8.8 litra na 200km trasy z prędkością między 80-100km/h i 120km na odcinkach po ok 10km na nie dogrzanym silniku, czyli w sumie 320km od tankowania do tankowania. trasa Szklarska Poręba Kraków omijając odcinek płatny w 5 osób i załadowany tył, autostrada do 130-140 poza nią do 100km/h 10l co mnie zdecydowanie zaskoczyło. 137hp i 188Nm pozwala dynamicznie się poruszać. części są dość tanie i ogólnie dostępne co jest zdecydowanym plusem bo VB lubi wymiany termostatów, czujników wałka rozrządu, nagrzewnicy lub jej czyszczenie, problemy z wyświetlaczem komputera. Ogólnie polecam to auto jak i 1.8, większość problemów da się łatwo rozwiązać i w miarę niskim kosztem zwłaszcza gdy ma się trochę chęci do własnoręcznych napraw, mnóstwo info na forach.
9,8
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Jak na auto o mocy 136 km i w gazie sekwencyjnym bardzo zadowalające spalanie. Miasto (praktycznie same korki) 12,5 l. Trasa bez zbędnej oszczędności ale i bez szaleńczych wyprzedzań 120-140, autostrada 140-180 - spalanie na poziomie 9-9,5 l więc bardzo bardzo przyzwoite. Mam auto od miesiąca przejechałem około 2000 km i jestem zadowolony chociaż przy zapakowanym samochodzie w niektórych momentach odczuwa się brak mocy ... ale może to jakaś usterka instalacji - okażę się jak pojeżdżę trochę na benzynie. pozdrawiam
9,5
Opel Vectra B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Po roku użytkowania uaktualniam raport spalania. Minimalne spalanie gazu jakie zanotowałem to 7.5 l/100km w trasie Vmax do 110km/h, od tankowania do tankowania ale taki wynik nie często się zdarza, zazwyczaj trasa (Szklarska Poręba-Łódź)8-8,5 litra lpg, w około komina do pracy, nie dogrzany silnik 10-12 litrów. Koszty serwisu może nie są wielkie ale u mnie za częste, jeszcze trochę i auto będzie jak nowe:)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi