Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 2.5 V6 170KM 125kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,6 x 79,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 2.5 V6 170KM 125kW 1996-2000
9,7
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Vectra B
Kombi 2.5 V6 170KM 125kW
Zależy od stylu jazdy. Jeśli chce się dusić potwora, to zacznie łykać, po mieście powyżej 12, w trasie nawet pod 9-10. Jadąc po mieście z tempomatem przy braku korków i nie wchodząc na obroty powyżej 2 tys (co przy V6 zapewnia bardzo dynamiczną jazdę w zakresie prędkości do 60 km/h) można uzyskać wynik rzędu 9-10. Podobne zabiegi w trasie mogą obniżyć średnie spalanie naszego autka do granic 7l/100 Części - dość drogie. Nie niebotycznie, ale drogie. Kompletny rozrząd z wymianą ok. 1000 zł (2012 rok). Niestety do 2,5 nie pasuje wiele elementow ze slabszych silnikow, takich jak hamulce etc. Drogi serwis - komora silnika jest zabudowana tak, że ciężko włożyc zapałkę, byle pierdoła wymaga rozebrania sporej części samochodu. Uroki V6, ale w zamian wdzieczny zapas mocy i komfort jazdy
12,7
Opel Vectra B
Kombi 2.5 V6 170KM 125kW
Witam. Autem latam do Holandii trasa 1200km średnie spalanie według komp. 14 litrów jak tylko się dało (niemcy, polska) to leciałem 180 chyba że remont drogi to zwalniałem. Mało ekonomiczna jazda ciągle but. Uważam że to dobry wynik. Co ciekawe sprawdzałem zgodność spalania komputera z rzeczywistym i wyszło dokładnie to samo (na gazie). Normalne spalanie jazda miejska/średniomiejska (nie mam w codziennej trasie żadnej autostrady) 11 litrów. Przyjemne i komfortowe auto. Ma moc ale bez szału wiele cięższe auto W210 z silnikiem 3.2 (mój poprzednik) znacznie lepiej latało.
8,7
Opel Vectra B
Kombi 2.5 V6 170KM 125kW
Jak dla mnie ogromna niespodzianka! Przed zakupem ludzie pukali sie w czolo i z mina znawcy mowili ze paliwo mnie zezre. Nic bardziej mylnego. Ten samochod (przy odrobinie umiejetnosci i dobrych checi) potrafi zadowolic sie niecalymi 9 litrami na 100km w jezdzie mieszanej. Kontroluje to na biezaco tankujac zawsze do pelna i zawsze spisuje licznik. Najlepszy wynik to 8.1/100km. 3 osoby + bagaze (duzo bagazy) + klimatyzacja i dosc szybka jazda na trasie. Na codzien mam do pokonania korek w Gliwicach i Katowicach oraz kawalek autostrady - w tych warunkach samochod pali 8,8-9,2l/100m. Jak na silnik V6 to zaskakujaco dobry wynik. I zeby bylo jasne-nie jezdze jak emeryt, staram sie tylko jezdzic z glowa.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi