Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Waldemar Jakub
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Bardzo dobry samochód pod względem stosunku jakości do ceny. Za takie pieniądze, nie kupi się dużego i wygodnego kombi z w miarę dobrym wyposażeniem. Oczywiście trzeba wziąć poprawkę, na to że to już prawie pełnoletni samochód i nie wszystko działa tak jak trzeba i rdza trochę zjada drzwi oraz klapę, ale w kategorii wołu roboczego, do którego zapakujemy dużo rzeczy a i wyskoczymy gdzieś na weekend to bardzo dobry wybór. Sylwetka samochodu nie jest jakaś wybitna, ale wymyty robi wrażenie na tle nawet młodszych fur. Bardzo ładne kombi.
4,2
~Janek
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Pisze ten komentarz po tym jak zmienile vectre na passata..postaram sie byc obiektywny..ogólnie polecam bardzo ten samochód, dlaczego? b za stosunkówo nieduzepieniądze macie duze autkoz przepastnym bagaznikiem, wygodne, swietnie wyciszone, czesci tanie jak barszcz, super wyposazenie z klimą welurem i audio Delco z 10 glosnikami. Silnik polecam od razu zaczipowac.moj po tym mial 130 koni i zmienil sie nie dopoznania.Palil tyle samo .Przedewszystkim przestal sie dusic przy ruszaniu.Teraz klika przykazan dla nowego wlasciciela, zainwestuj pare groszy, wymien od razu zawor egr, zaworki turbo i egr(takie same), pompe vacuum i zregeneruj pompe vp44.Wierzcie mi ze czeka was wtedy kilka lat bezproblemowej eksploatacji i przyjemnej jazy z silnikiem diesla który ma 16 zaworów i na 3 biegu dokreca sie do 140 km/h :) aha i załózcie allegrowy modul do grzania swiec bo vectra czasem slabo zapala ale z tym jst ok(65 zł) Polecam to wygodne i tanie autko
4,5
~Bartolini
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Kupiłbym to auto drugi raz bez wahania. Przy obecnych cenach zakupu to naprawdę fajna propozycja. Usterkowość znikoma, części bardzo tanie, wyposażenie więcej niż przeciętnie. W aucie za niecałe 10tys. mam: 4x airbag, abs, klimatronik, centralny zamek, 4x el. szyby, elektryczne lusterka, podgrzewane, tempomat, pełny komputer pokładowy, kubełki welurowe, alufelgi, pilot. Pytam się w jakiej innej Niemieckiej marce znajdziemy auto tej wielkości, cenie i wyposażeniu? Praktycznie niemożliwe. Największą i jedyną wadą, która mnie denerwuje jest wychodząca tu i ówdzie rdza. Wolę dużą i wygodną Vectrę niż wioskowego Golfa III w którym co najwyżej dostanę klimę na pokrętła i elektrykę z przodu. Jedynie niektóre Francuskie wynalazki mogą dorównać Viki wyposażeniem. Duża paleta silników i kilka wersji nadwozia, każdy znajdzie coś dla siebie. Aha...hamulce nie są rewelacją (z tyłu tarczo-bębny). Jednak w sytuacjach podbramkowych zawsze zatrzymałem się z rezerwą.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Właśnie zrobiłem test, gdyż nie dawało mi to spokoju. Odmierzone 5l paliwa z dokładnością aptekarską i przelane do bańki plastikowej z której było pobierane paliwo do silnika. Jazda autostradą po prostej i kilka wzniesień i droga powrotna tak samo na tempomacie z prędkością 100km/h. Na 5l ropy przejechałem 108km, co daję 4,6l/100km. Jak widać idealny silnik na długie trasy, czyli da się zejśc poniżej 5l. Oczywiście przy 130-140 pali więcej, ale 0,5 l w ta czy w tamtą, to nie ma znaczenia. Średnie spalanie w okresie letnim to 5,5- 6l, zaś zimą 7l. Jak na tak wygodne i duże auto, to wynik jest bardzo dobry.
6,2
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Wiec jest tak-- jezdzac jedynie w miescie auto spala 7 litrów. W trasie od 100 do 130 km/h spali 6. Chcac spalic srednio 5.5 litrów trzeba nie przewalac 100-ki na trasie. Auto mam 6 lat (70.000 km zrobilem ) i do silnika nic nie dokladalem. Co roku bez wzgledu na przebieg zalewam 10w/40 oraz wymieniam filtry. Jesli chodzi o blacharke wiadomo nie jest to pasat b5. Progi i podluznice dobre jedynie ranty drzwi, nadkola i klapy atakuje brazowy nalot. Ale jak twierdza lakiernicy nie ma to wplywu na parce silnika :)
8,4
Opel Vectra B
Kombi 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Co do spalania poniżej 8 litrów ciężko zejść, na trasie minimum to 7,2 i to bez jazdy przez miasto tylko trasa z prędkością 90-110 nie więcej. Samochód zawsze jest pusty i jeżdżę sam. Na załadowanym trzeba dodać ok 0.5-0.8l. Klimy nigdy nie włączam. Poza spalaniem to całkiem wygodny i pojemny samochód, części w porównaniu z samochodami znajomych taniutkie i oczywiście bardzo łatwo o nowe czy używane. Co do awaryjności, wiadomo coś musi się popsuć ale poza zawieszeniem i przewodem olejowym od turbiny nie robiłem absolutnie nic przez rok. Przebieg ok 310000. Dodam że olej i wszystkie filtry wymieniłae natychmiast po kupnie silnik nie cieknie, turbo działa, spalanie jest jakie jest i trzeba się z tym pogodzić.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi