Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~Jimmy Cool
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Ogólnie, jak na auto za 5000 Pln mogę szczerze polecić. Na pewno dostaniecie inne auto, być może młodsze o bardziej sportowym charakterze i ładniejsze, ale na pewno żaden samochód nie będzie tak wdzięczny za ( napawdę ) ODROBINĘ TROSKI. Nie trzeba w niego ładować fortuny, poza blacharką, żeby bezawaryjnie poruszał sie po naszych okrutnych i zdezelowanych polskich drogach. Pamiętajcie! Golfa 3 może mieć każdy wieśniak, może jest tańszy w serwisowaniu, ale na 100000% nie jest tak bardzo użyteczny jak Vectra. Po co Ci jakaś mała klitka, skoro możesz mieć komfort, przestrzeń i użyteczność w jednym?
3,6
~mak218
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Ładny ten Olejpel(miałem wersję Bel Air z szyberdachem i klimą),podobał się nawet młódkom,które przyniósł bocian w chwili premiery tego auta. Pod moim blokiem,w którym jest kilkaset mieszkań stoi takich 5 sztuk a w pracy kilku kolegów jeździ Vectrami B.Cena samochodu i części zamiennych oraz ich dostępność satysfakcjonują nawet upierdliwego skąpca,np.:za filtr powietrza i kabinowy zapłaciłem w pobliskiej hurtowni niecałe 40 zł. Ale nie wszystko złoto co się świeci choć nie jest paliwożerny to olej żłopie jak smok wawelski wodę z Wisły,średnio 1 litr na 1000km(gdybym wyjechał na kilkutysięczną trasę po europejskich krajach to musiałbym zabrać bańkę oleju!!!),u mnie namolnie zapalała się kontrolka usterki poduszki powietrznej wielokrotnie kasowana przez elektronika,który dziwił się nie temu,że się zapala ponownie a temu,że nie ma innych błędów komputera np. w silniku czujnika położenia wału,dzięki temu byłem po trosze szczęściarzem,bo Vectra B kolegi z pracy w czasie jazdy gasła i wyłączała się cała elektryka,na szczęście po chwili zapłon się pojawiał i można było jechać natomiast sąsiad miał podobny objaw z tym,że nie można już było ponownie uruchomić samochodu.Metaliczne dźwięki z tyłu podwozia amortyzatorów i tulei pływających to codzienność w tym samochodzie.Szczęśliwy byłem gdy go sprzedałem, zamiast niego kupiłbym Astrę z silnikiem 2.0 lub 2.2 z gazem.
4,3
~Piotr Gdynia
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Tanie, wygodne, łatwe i tanie w utrzymaniu. Polecam klima elektryka w większości aut na naszym rynku. Dbasz o samochód to ten na pewno ci się odwdzięczy bezawaryjną jazdą. Niezawodność - Reduktor gazu LPG ale to nie wina auta reduktor padł po 120 tyś. od momentu montażu LPG Ekonomiczność - Na samym paliwie około 8L po mieście gaz 11 w trasie dużo lepiej jadąc do 120 nie weźmie więcej niż 7 LPG Tanie części Gumki stabilizatora 4 pln sztuka, Łącznik stabilizatora 25 pln, końcówka drążka 30 pln i to nie są te z najniższej półki części ! Wyciszenie - Jest cisza lecz na drobnych nierównościach dygoczą np. rygielki od drzwi.No i powyżej 140 km/h nie jest już fajnie. Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Z przodu jest dobrze mam 194 cm lecz z tyłu nie dla wysokich raczej.Trzy osoby na tyniej kanapie mieszczą się bez problemu. Wentylacja i ogrzewanie - Nic dodać, nic ująć, doskonale. Ergonomia - Wszystko na swoim miejscu przydałoby się umieszczenie włącznika halogenów i przeciwmgielnego w innym lepszym miejscu np gdzieś wyżej ale może to przez to że jestem wysoki (194 cm) Widoczność - Ogólnie wszędzie dobra widoczność ale... no właśnie lusterka boczne wygląd super widoczność ledwie 3 Układ jezdny - Wymiana gumek stabilizatora, łącznik stabilizatora,końcówka drążka z robocizną 190 pln to chyba niewiele przez rok (około 20 tyś km) Skrzynia biegów - Biegi wchodzą płynnie, dobrze dobrane przełożenia. Silnik (kultura pracy, elastyczność) - jak na tę pojemność to bardzo dobrze. W porównaniu do 1.6 8v i bmw 316 jest super.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
7,8
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Przy spokojnej jeździe 80km/h ok 8L LPG/100km, autostradą 130km/h spala 9,5L/100km, max prędkość 182km/h - spalił ok 12L/100km. Auto bardzo ekonomiczne. Kupione z przebiegiem 340000km, aktualnie ponad 400 tys, bez problemu radzi sobie na trasie Chrzanów Neapol, koszty utrzymania minimalne, rozrząd z pompą i wymianą 300 zł, sprzęgło 300 zł, klocki/tarcze kpl wszystkie strony z wymianą 400 zł (lepsze). Jedyne co potrafi się zepsuć to pompa paliwa (350k km max), termostat (60k km max). W zimę odpala w największe mrozy, więc polecam. Bez problemu ciśnie załadowany 600kg dodatkowego ładunku, idzie 150-160.
7,4
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Jak na samochód klasy niższej nie znajdziecie nic tańszego w utrzymaniu niż ten samochód. Aktualnie płacę ok. 30zł/ 100 km za beznynę. A części zamienne są dosyć niskie. Cewka zapłonowa ze świecami (250-300 zł); filtry powietrza lub oleju nie więcej niż 20 zł., a hamulce na przód (tarcze + klocki) można kupić za ok. 250 zł (nie najniższa półka nic z tych rzeczy) oleju nie więcej niż 25-30 zł
8,7
Opel Vectra B
Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Trzeba zacząć od tego, że auto nie jest lekkie, 1200kg to sporo i ta waga odbija się na spalaniu. Jednak 10l LPG to jak dla mnie niezły wynik w warunkach miejskich. Mieszkam w w mieście gdzie przejechanie tutaj km w godzinach szczytu sprowadza się do turlania się na pierwszym biegu. Jednak w trasie, przy spokojnej jeździe (do 150km/h) spalanie REWELACYJNE! 7,5l gazu to mój rekord (500km na jednej butli). Polecam samochód jeśli ktoś lubi jeździć dość komfortowo i bardzo ekonomicznie. (wersja bez klimatyzacji)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan