Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Rafal
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza jest blacharka która rdzewieje. Jeśli chodzi o silnik to przez te 9 lat jeżdżenia wymieniłem przepływomierz powietrza, pompę wody, turbo, alternator, akumulator i zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa aby paliwo się nie cofało. Bo samochód nagle z dnia na dzień przestał palić, trzeba było długo kręcić zanim odpalił, tak jak by się zapowietrzał. Ta gruszka rozwiązała problem. W silniku to wszystko, po za tym normalne eksploatacyjne naprawy zawieszenia i hamulców. Pompa paliwa nigdy mi się nie popsuła, a podobno jest awaryjna, tankuję tylko na bp. W trasie Vectra nigdy mnie nie zawiodła. Obecnie ma 300 000 km i dalej jest użytkowana w rodzinie, przeze mnie już nie bo ja sobie kupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150 KM GTS OPCline :)
4,2
~Rafał
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Mam Vectre B z 1999 2.0 DI 16V od 2007 r. sprowadzona z Niemiec z przebiegiem ok. 150000 km (jeśli nie był cofnięty), rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale ja z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Pozostałe naprawy silnika to wymiana przepływomierza powietrza (ok. 350 zł), wymiana pompy wodnej (ok. 450 zł), zamontowanie gruszki z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa ponieważ nie chciał odpalać po dłuzszym postoju, tak jak by się zapowietrzał lub paliwo się cofało z filtra (ok. 100 zł), po zamontowaniu tej gruszki pali bez problemu. Niektórzy narzekają ze pompa paliwa się psuje i jest droga w naprawie, u mnie się nie popsuła. Tankuje tylko na bp, czasami orlen, shell. Jak na 9 lat użytkowania i przejechaniu 150000 km to chyba nie jest jakoś tragicznie. Pozostałę naprawy to hamulce i zawieszenie ale to jest juz normalne w każdym aucie. Z elektryką nigdy nie miałem problemu. Teraz kupiłem Vectre C 1.9 CDTI
4,1
~paweł
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Ładna linia ( oczywiście kwestia gustu) , auto średniej klasy napewno nie dla sportowca tylko dla statecznej osoby lubiącej wygodę ale i ceniącej małe spalanie i koszty utrzymania auta.Ceny ewentualnych części sa naprawde niskie to nie jest Audi czu VW albo Toyota.Nie kupujcie aut w Polsce bo można się nieźle naciąć :) W Polsce 9 letni diesel zawsze ma 150-170 tyś a tak naprawde ma cofnięty licznik przynajmniej o 50 tyś !!! W Niemczech diesel robi średnio 30-40 tys km rocznie. Moja ma 262 tyś z oryginalnych przebiegiem silnik cyka jak powinien to jest normalny przebieg dla diesla więc nie przejmujcie się przebiegami powyżej 200 tys naprawde.To normalne.
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectra B z 1999 r. 2.0 DI 16V. Kupiona z komisu w 2007 r. sprowadzona z Niemiec z przebiegiem ok. 150 000 km,jeśli nie był cofnięty, ale znając Polskie realia pewnie cofnięty. Rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale ja z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim ok. 150 tys km, obecny przebieg to 298 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo. Awarie jakie miałem to była turbina i alternator (2200 zł), wymiana akumulatora i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Wymiana przepływomierza powietrza (ok. 350 zł), wymiana pompy wodnej (ok. 450 zł), zamontowanie gruszki z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa ponieważ nie chciał odpalać po dłuzszym postoju, tak jak by się zapowietrzał lub paliwo się cofało z filtra (ok. 100 zł), po zamontowaniu tej gruszki pali bez problemu, silnik trochę już zapocony. Niektórzy narzekają ze pompa paliwa się psuje i jest droga w naprawie, u mnie się nie popsuła. Tankuje tylko na bp, czasami orlen, shell. Jak na 9 lat użytkowania i 150 000 km to chyba nie jest jakoś tragicznie. Pozostałe naprawy to hamulce i zawieszenie ale to jest juz normalne jak w każdym aucie. Auto nigdy w trasie mi nie stanęło. Jak padł alternator to już pod koniec trasy, 7 km od domu. Z elektryką też nie miałem problemu. Teraz kupiłem Vectre C GTS 1.9 CDTI, Vectrę B oddaję Ojcu, nie sprzedaję.
6,0
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Vectrą przejechałem w dwa lata 100 tys. km. Byłem bardzo zadowolony. Najniższe zużycie (4,5 l/100)to w lecie jazda na trasie 500 km z prędkością do 100 km/h (jedna osoba). Najwyższe w zimie w mieście, krótkie odcinki - ok. 9-10 l/100 km. Genealnie jeżdząc głownie poza miastem nie prtzekroczyłem 6 litrów. Samochód niezły - mankament tylne zawieszenie, które trzeba dość często zmieniać, bo inaczej fatalnie się tłucze. Rzekomy mankament tego modelu - pompa wtryskowa - u mnie działała w mierę bez zastrzeżeń (jak sprzedawałem miała 270 tys. km). Zmieniłem w niej tylko sterownik za 700 zł (a nie jak namawiają regeneracja pompy za 2500 zł) i sprawowała się ok. Przy tym przebiegu który miałem spalała około 1,5 l oleju na 10 000 km.
6,0
Opel Vectra B
Sedan 2.0 DI 16V 82KM 60kW
Super auto do miasta.Jestem zachwycony.Mozna co chwile odpalać silnik przejechac 500m i gasić i znowu i znowu i mało pali.Idealny wóż do miasta.Na trasie też jest nieżle,spalanie około 6l ropki czy tu czy tu.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Sedan