Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V

Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.

Generacje Opel Vectra

  • Vectra B   1995 - 2003
    Opel Vectra B
    • Wybierz generację

    • Vectra C (2002 - 2008)
    • Vectra B (1995 - 2003)
    • Vectra A (1988 - 1995)

Komentarze redakcji

Powagosław: Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy.
Luzacjusz: To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą.

Wersje nadwozia Opel Vectra B

Silniki Opel Vectra B Sedan

Lista silników:

Publikacje o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
 
Nasz test Opel Vectra C – wybór rozumu, nie serca

By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych...

Może sprawiać problemy - Opel Vectra C (2002-2008)

Dla zainteresowanych zakupem Vectry trzeciej generacji mamy dobre wieści. Na rynku wtórnym nie brakuje ciekawych samochodów, a ich ceny nie należą do wyśrubowanych. Szczególnie atrakcyjna jest wersja kombi, która dysponuje przestronnym wnętrzem i przepastnym bagażnikiem. Niestety są też gorsze wieści....

Opel Vectra B - dostać wiele za niewiele
 
Nasz test

Większość ludzi prędzej czy później chce sobie kupić większe auto. Zwykle kombi, bo potomek się urodził, a wóz z dużym kufrem to synonim nowego członka rodziny, albo jakiegoś sedana - bo jest reprezentacyjny. Samochody się starzeją, a ich ceny spadają, dlatego wcale nie trzeba grać w lotka, żeby sobie...

Opis techniczny Opel Vectra III

Od początku produkcji modelu Vectra samochód ten cieszy się ogromną popularnością. Od modelu Vectra A przez model Vectra B, po Model C producent ciągle unowocześnia swój produkt.

Opis techniczny Opel Vectra B

Vectra B jest obecna na rynku od roku 1995, początkowo produkowana w wersjach liftbeck i sedan. Rok później wprowadzono na rynek wersje kombi.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Vectra

Społeczność kierowców Opel VectraautoWcentrum - społeczność Opel Vectra

najwyższe oktanyAuta - Opel Vectra

Opel Vectra DESIGN 75,38

Opel Vectra POWER IS BACK 86,36

Opel Vectra Viki1.6i 77,28

Opel Vectra viki 97 74,37

Opel Vectra C GTS 86,01

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Vectra

viktoria-2 70,76

sajeks 64,75

klapek79 80,08

Rafal1977 90,20

rekord5 98,40

Romanowski 83,77

Volken 75,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Vectra

Babcia rozbita przez pijanego kierowcę :(
Babcia rozbita przez pijanego kierowcę :( Za wiele Babcią na nowym kole się nie nacieszyłem. Krótko mówiąc tydzień temu...
W końcu się dotarł:)
W końcu się dotarł:) i tak o to w pięknie śnieżną Niedzielę wybiła ta chwila, 200000 tyś kilometrów p...
Małe "puk"
Małe Jak to w życiu bywa, czasem się trafi i "mała awaria"... A oto i efekt nie zauwa...
Nie dajcie się wpuścić w kanał!
Nie dajcie się wpuścić w kanał! Zaczęło się od jehowych świateł. Słowo ,,jehowy" użyto tu jako przymiotnika wywo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Vectra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Opel Vectra
 

Najpopularniejsza wersja Opel Vectra

Opel Vectra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Opel Vectra
 

Opel Vectra najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2010. Przebieg: 128 308 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 44 900 zł
Fiat 500X Cross 1,4 MultiAir 140KM 4x2 Fiat 500X Cross 1,4 MultiAir 140KM 4x2
Rocznik: 2015. Silnik: 1.4 103KM .
Cena: 86 350 zł
Zyskujesz: 7 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Vectra

Opel Vectra
1.9 diesel 120 KM
131 000 km, 2008
28 900 PLN
Opel Vectra
1.8 benzyna 122 KM
168 000 km, 2005
18 300 PLN
Opel Vectra
2.2 diesel 125 KM
107 000 km, 2003
17 700 PLN
Opel Vectra
1.8 benzyna 122 KM
103 000 km, 2003
15 500 PLN

Ocena auta Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 87 opinii
  • 3,87
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Opel Vectra Sedan 2.0 DTI 16V (100 KM)

Pozwolę zakompleksionym chłopaczkom, dużym i tym mniejszym, dobijać 7 i 20 letnie Beemki, ja pozostanę wierny tej marce i modelowi. Każdy ma swojego konika, ja jeżdżę kolejną już generacją vectry, 80-100.000km rocznie , terminowe przeglady co 10-15.000km, leje i jeżdżę. Obecnie 250.000km, remont zawieszenia. Niejedna maszynka zgłupiała na światłach, niejeden łysy zbaraniał. Dobrze dobrany silnik i zadbane auto. Jesli kupujesz 20 letniego szrota składanego z 3, jeśli nie dbasz, jesteś cienkim kierowcą lub po prostu kupujesz auto z najmniejszym silnikiem przy masie prawie 1.5tony to wiecznie będziesz narzekał. Tylko nie na BMW sąsiada :) lub taty. Już nawet myślałem o Saabie 9-3 na płycie podłogowej vectry, ale powstrzymam sie chwilę z wymianą :) Piękny Opel-ek będzie, patrząc na nowy concept 4 serii. Jeśli podtrzyma właściwości jezdne versji A i B, nie pomyśle dłużej, niż trwa dostawa koloru :)

dodał: shaman
Opel Vectra Sedan 2.0 DTI 16V (100 KM)

W ciągu 4 lat wymieniłem Pompę hamulcową 1050 zł, przepływomierz 950zł, tuleje 4x85zł, tarcze ham +klocki+szczęki 880zł, Oba tłumiki 420zł, rury gumowe od turbiny do silnika 2x320zł, remontowałem rozrusznik i alternator 380zł, uszczelniałem przecieki przy klapie tył, pasek klinowy, linkę ręcznego ,2x łożyska stabilizatora, ramię wycieraczek przód, zamek w klapie tylnej, zamek w drzwiach kierowcy, zestaw wskaźników, wywiercałem zapieczone świece, wyświetlacz temp i godz, łącznik lewarka do skrzyni biegów a teraz musiałbym wymienić całą skrzynię więc go chyba sprzedam albo spalę bo to straszny złom na kołach nigdy więcej opla Astra kolegi była 22 razy w serwisie na gwarancji więc to nie jest wyjątek Ople to rzęchy tylko ładnie się prezentują na folderach

dodał: Mapunh
Opel Vectra Sedan 2.0 DTI 16V (100 KM)

Auto nie jest drogie w utrzymaniu, ma bardzo atrakcyjny wygląd i niewiele pali. Jeżeli komuś zależy, aby mieć oszczędny i przestronny samochód - Vectra jest idealna. Jeżeli ktoś chce mieć spokojną głowę i jeździć nią sobie od przeglądu do przeglądu - to nie jest odpowiedni dla niego samochód. Potwornie irytujące są drobne, pojawiające się ciągle usterki. Dla pasjonatów. Kolejnym argumentem na nie stała się ostatnio duża liczba tych aut w posiadaniu chłopaków z grubymi karkami na prowincji (Vectra zajmuje drugie miejsce po BMW) - a bycie utożsamianym z takimi typami...

dodał: Marianopulos
Opel Vectra Sedan 2.0 DTI 16V (100 KM)

Cały samochód to porażka jedno wielkie ognisko korozji!!! wystarczy że kamień obił maskę a już za miesiąc dziura była była na wylot silnik diesla w ogóle się nie zbiera ma 100KM ale to raczej chabety!!! jeździ się jak benzyniakiem dopiero powyżej 3000 zaczyna się kulać na trasie przy prędkościach około 120km/h potrafi zeżreć powyżej 7l. Niby twardy ale jak wjedziesz w dziurę to nie przestanie cię kołysać do następnej Wcześniej miałem Audi 80B4 1.9TDI 90KM ale te koniki to araby pełnej krwi, a korozja co to jest?

dodał: SIMON
Opel Vectra Sedan 2.0 DTI 16V (100 KM)

W wersji, którą posiadam CD + komp + klimatronic i w dodatku kombi saochód godny polecenia. Nieco irytujący jest poziom chałasu silnika przy wyższych prędkościach jak na tą klasę auta. Jestem drugim właścicielem, a samochód był zawsze serwisowany. Może ztąd żadnych poważnych problemów.

dodał: wolf

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Opel Vectra

Opel Vectra Hatchback 2005 Opel Vectra C Sedan - galeria społeczności Opel Vectra OPC Opel Vectra B Hatchback - galeria społeczności Opel Vectra Opel Vectra 2005 Sedan Opel Vectra 2005 Kombi Opel Vectra C Kombi Opel Vectra C Kombi - galeria społeczności Opel Vectra II
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Vectra

  • 1.
  • 3,25 Opel Vectra B 1.8 i 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Boss, 16.03.2011

    Pojazd kupiłem z zamontowaną już instalacją LPG z przebiegiem 210 000km. Wg dokumentacji gaz założono przy przebiegu 79 690 km, obecnie ma 280 000km i 6 tygodni temu wymontowałem gaz. Silnik na gazie miewał humory, był utrudniony rozruch, zwłaszcza zimą.Butla pełna lpg zwiększała masę auta o prawie 100kg co wpływało na osiągi auta i zużycie tylnego zawieszenia. Poza tym falujące obroty na biegu jałowym, "dziura w mocy" powyżej 5000 obrotów, gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, przepalanie cewki zapłonowej. Wydmuchało mi również uszczelkę pod głowicą- robiłem planowanie głowicy -silnik mimo takiego przebiegu na gazie - mechanicznie żyleta, tak więc gaz go nie uszkodził. Podsumowując - problemy sprawiała elektronika w aucie co w połączeniu ze zmniejszeniem bagażnika ( zbiornik walcowy )i zwiększeniem masy własnej zadecydowało o usunięciu instalacji.

  • 2.
  • 4,50 Opel Vectra B (KM) 2002r.
    dodał: Robert dd72, 05.04.2014

    witam, instalacja gazowa stag 4 jest naprawdę bardzo dobra do mojej vectry nigdy nie miałem z nią problemów ponieważ sam ja serwisuje (laptop, kabel do komputera lpg, program do stag dostępny na stronie producenta, zestaw filtrów oto przepis na bezawaryjna instalacje) pod żadnym pozorem nie korzystajcie z usług gazowników partacze którzy nie maja wiedzy, ustawiają gaz na słuch. W razie problemów z obsługa programu chłopaki ze stag zawsze służą pomocą i konkretnie wszystko wytłumaczą jak obsługiwać program. aby wszystko było w porządku z lpg polecam 2 razy w roku zmienić filtry prze zima rzeczy wszystko grało w mrozy i przed wakacjami:)

  • 3.
  • 4,50 Opel Vectra C 1.8 ECOTEC (140KM) 2007r.
    dodał: Andrzej, 05.01.2010

    Stanowczo odradzam instalacje lpg do tego silnika 1.8 140 KM !. Jakąkolwiek. Ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy zaworów, więc po jakiś czasie ok 30-50 tyś km, będą wypalone zawory i głowica do remontu. Ja sie spostrzegłem rychło wczas i zrobiłem tylko 20 tyś km i teraz jeżdze na Pb, kosz naprawy głowicy to ok 2000 zł wiec sie nie opłaca taka zabawa. Lubryfikator może troceh pomoże ale dla mnie to gra nie warta świeczki. Poza tym już zepsuł mi sie wtryskiwacz benzyny, jest to spowodowane tym że wtryskiwacze benzyny nie pracują i narażone są na wysoką, temperature i staniemy na skrzyżowaniu.

  • 4.
  • 4,75 Opel Vectra B (KM) 1998r.
    dodał: Michał z Kielc, 22.10.2009

    Witam jestem zadowolony ogolnie z montażu gazu na sandomierskiej ulicy w Kielcach montowa mi Karol z czego jestem zadowolony ale najbardziej mi sie nie podoba to ze majac spolke i oglaszajac sie ze maja drugi ponkt w ostrowcu swietokrzyskim nikt tam sie nie przyznaje a zamieszczalo ogloszenia w anonsach an co mam dowod na sandomierskiej nie ma sladu po nich a potrzebuje teraz wyregolowac pewne kontroli a nie mam do kogo jakie jest to traktowanie klijenta zaakladalem 3 razy u nich Gaz i wielu zanjomych poleciłem a tu co BRYNDZA moze sie wkoncu zajme tym powaznie bo tak sie nie traktuje klijentow

  • 5.
  • 4,75 Opel Vectra B 1.8 i 16V (116KM) 1996r.
    dodał: krasnal, 11.05.2010

    od samego poczatku borykam sie z silniczkiem krokowym, juz przed monazem nie bylo ekstra ale gaz uwypukla te problemy. 2 razy instalacja strzelila mi tak ze wymienialem przeplywomierz (ok.230PLN) Fatalny dostep do serwisow, z braku mozliwosci jezdze bez zagladania do ustawien juz 3-ci rok. To akurat duza zaleta tej instalcji spalanie: trasa ok. 9l, miasto: 13-15l (jak na tai silniczek (1.8) to oczekiwalbym raczej 12-13.... ale jak pisalem nie mam jak tego ustawic w zadnym serwisie. Generalnie polecam gaz do tego silnika, ale II gen. to nie jest cos dla kogos kto chce tylko wlewac gaz i jezdzic.

  • 6.
  • 5,00 Opel Vectra B (KM) 1999r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja zamontowana przez firme ,,Salachna,, w Nysie.Zaufalem tej firmie i nie zaluje.Przejechalem na gazie 150 000 km i nie mialem zadnych klopotow. Warunek - trzeba regolarnie serwisowac,tzn.wymnieniac filtry gazu i przynajmniej raz w roku diagnostyka.Oczywiscie do tego dochodzi normalny serwis,czyli wymiana swiec,filtra powietrza itp.Jesli zachowamy te warunki,to napewno auto na gazie bedzie nam sie odwdzieczalo swoja niezawodna sprawnoscia i niewielkim spalaniem (8L - przy 120km\h , 9L - przy 120km\h + klima , 10L - przy 140 - 160km\h)

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Vectra

Opel Vectra

931 komentarzy

643 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zibi~zibi

witam mam vectre 97 rok 1.6 16 75 km jak jade majac od 1000 do 2000 obrotów nie ważne na jakim biegu to zaczyna szarpać co to może być

~pawel~pawel

mam vectre 3.2 v 6 slychac jakies hałasy w kolektorze dolotowym znajomy mowil ze moga to byc nie wiem jak to nazwac te blaszki od przepustnic dolotu powietrza ktore jak sie przycisnie to zmniejszaja droge dolotu powietrza czy to da sie naprawic ?

~zdislaw 55~zdislaw 55

DoP
~jarek:Z tego co opisujesz to masz do roboty sprzęgło dwu masowe.
Ale nie przejmuj się to prosta sprawa.
Powodzenia

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
86 968
Przejechany dystans
52 322 656 km
Zatankowanego paliwa
2 616 470 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
13 275
Wydanych pieniędzy
4 203 842 zł
Średnie wydatki na auto
1 238 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
20 516
Wydanych pieniędzy
5 088 445 zł
Średnie wydatki na auto
1 499 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (3 395)

Testy zderzeniowe Opel Vectra

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Vectra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Vectra 2002

Opel Vectra
2002

Opel Vectra

Opel Vectra
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V

Na podstawie 125 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Pawel N, dodano: 01.05.2012 10:55

Witam. Vectrą przejechałem 60 tyś. km w ciągu 1,5 roku, więc uważam że mogę coś powiedzieć na ten temat. Auto prowadzi się świetnie, kiedyś znajomy powiedział, który jeździł ze mną do pracy, że Vectra jeździ jak pociąg, chodzi o to że nie ma przechyłów, podskoków, bardzo mało wrażliwa na wiatr boczny, ale dodam że nie nadaje się do wyścigów, idzie za prosto, ze względu na duży rozstaw osi. Auto paliło mi około 8 L gazu, tak uśredniając wszystko. Była to instalacja gazowa II generacji, czyli nie sekwencja, ale nie można było wymuszać włączenia się gazu, silnik musiał się nagrzać i sam się gaz załączał, było u mnie nastawione na 15 C, żeby jak najszybciej się włączał gaz, wiadomo, chodzi o oszczędność. Auto ma poważną wadę techniczą, termostat otwiera się przy 92 C, a wiatrak załącza przy 102 C. Powoduje to, że tego auta z gazem nie polecam do dużych miast np. Warszawa, gdyż powoduje to przepalanie oleju silnikowego, co finalnie powoduje uszkodzenie pierścieni. Nie da się nic z tym zrobić, auto na trasę idealne, zwłaszcza że do pracy mam 55 km w 1 stronę. Za takie pieniądze nie da się kupić dużego auta, auto sprzedałem 1 rok temu. W dniu sprzedaży nie miało grama rdzy mimo wieku około 15 lat, było w 100% bezwypadkowe, co jest eXtremalnie trudne do znalezienia. W aucie zmieniłem jedynie, albo aż całe zawieszenie, amortyzatory, tuleje, sprężyny. Samochodem można jechać na autostradzie koło 160 km/h żeby go nie zakatować, polecam dobry olej silnikowy, ja lałem 10W 60, dobrej firmy, o nazwie na "C", dzięki temu spadło mi zużycie tego oleju. Podsumowując, poza tym że samochód brał olej, nie dużo nawet, ale dobrego, naprawdę bardzo dobrego oleju, to nie było żadnych probelemów. Auto polecam na trasy, w mieście samochód padnie, to nie wóz na taryfę do Warszawy.

pełny raport Opel Hatchback 1.6 16V ECOTEC

autor: kamil zdunska w, dodano: 29.12.2014 22:23

Pokonuje codziennie trase do pracy 2x50km (odcinek zdunska wola-lodz). Niezaleznie czy jade stara DK14 (ok 50/50 miasto trasa) czy nowa S-8 (80% trasa) auto spala w zasadzie taka sama ilosc gazu ok 8,7l Lpg na kazde 100km). Jazda spokojna, do 3tus obrotow, przewaznie 100-110km/h czyli normalne poruszanie sie na tym odcinku s8 bez szarzowania. Wg mnie jak na taka mase i gabarty kozak wynik. Poprzednia honda civic 1,4 palila ok 7,5l lpg na sekwencji zatem jedynie litr mniej przy mega duzej rozni y gabarytow i masy (ta sama generacja lpg - sekwencja j regularnie serwisowania wiec o zapchanych filtrach, zlych ustawieniach nie ma mowy). W miescie jezdze sporadycznie wiec obiektywny nie bede ale 9-10l lpg trzeba policzyc. To i tak super wynik. Przy cenach gazu z konca grudnia 2014 (2,28zl za litr lpg na statoil w zdunskiej woli) wychodzi 20zl za 100km. Cena jak za pkp na tym samym odcinku. Autem przejechalem 12tys km, zero awarii, wymienione jedynie mat. eksploat., rozrzad oraz termostat bo nie trzymal temperatury. Sekwencja zakladana w polecanym na forum lpg serwisie Filartech w Lodzi. Ukryta pod maska ze az milo. Terminy odlegle ale gosc robi robote...Wtryski barracuda, sterownik kme silver, sterownik Agis po szynie can. Ustawianie parametrow podczas jazdy choc szkoda ze bez sondy szerokopasmowej AFR. Gwarancja 40.000km juz po pierwszym przegladzie. Korekty krotkoterminowe z odchylka 0%, dlugoterminowe 5%. Cena konkurencyjna :) Polecam Pana Macieja z Filartech Lodz

pełny raport Opel Kombi 1.8 ECOTEC

autor: JestemWSzoku, dodano: 12.06.2015 07:42

Dzień dobry! Ponieważ większość opinii to badziewia typu ale mało pali jestem w szoku, postanowiłem bardziej przybliżyć wam korzyści trzylitrowego silnika. Podane średnie liczby są całkowicie prawdziwe. Tankując w Polsce czy Niemczech spalanie na trasie na tempomacie przy 140 + wyprzedzanie natrętów max 7,5l/100, Rekord padł o dziwo na zatankowanym holenderskim paliwie, stacji nie pamiętam z nazwy ale za taką jakość paliwa w Polsce bym się dał pociąć. Przy gazie w podłodze i prędkościach rzędu 180km/h spalił o dziwo 6,5l co można zaliczyć zdecydowanie do rekordu i się cieszyć że takie paliwo się wlało do baku. W mieście można zejść na 8l/100km ale przy bardzo lekkiej nodze. Moje miasto jest malutkie i silnik się nawet nie nagrzewa więc na tych trasach spali kolo 10-12l zależy jak cisnę maszynkę. Ostatnio typowy Janusz znawca passata pyta jak ty możesz to tankować, mówię normalnie, pali mniej niż twój polski synonim luksusu 1,9 z zajechanym dieslem od niemca z przebiegiem 400-500tyś. Co ty gadasz? To kpina? Mój ma 180tyś, haha uśmiałem się do łez. Silnik chodzi jak by tam gwoździ nawalił ale burak kupił od niemca co po paliwko jeździł w niedzielę. Moim zdaniem auta z 3 litrowym silnikiem i tylko 177 koni co daje w sam raz efekty jest zadowalający. V6 i 3 litry daje małą zużywalność sprzętu, natomiast opel 1.9 ze 150koni moim wyrobionym zdaniem bardzo szybko prosi się o wymiany a nawet remont, taka prawda, jak się z czterocylindrówki wynosi 150km to silnik musi się zużywać błyskawicznie. Jeżdżę ponad rok dlatego chciałem się podzielić wrażeniami. Pozostaje kwestia automatu. Byłem zwolennikiem manuala, mieszałem kupę lat, ale dopiero automat dał mi satysfakcję jazdy po mieście. Wygoda i praktyczność musiały dać o sobie znać w moim pierwszym automacie. Pyta się inny gość który o automatach słyszał od starego Janka z garażu. Jak ty możesz tym jeździć? Automat to najgorsze zło:D Pytam: miałeś w życiu choć jednego automata czy nasłuchałeś się opowieści Wója Zenka jak to kiedyś golfem jedynką w automacie poniósł klęskę i pół życia narzeka? Zgasiła się chłopina, super spec automata nie miał ale mówi że to szajs bo tak inni mówią co prawko zdawali za PRL-u na poczciwych maluszkach. Nie chcem nikogo zmuszać, sam byłem zwolennikiem mieszania lewarkiem, jednak automat dał mi to czego nie dał manual po mieście- wygoda, sporo szybciej się przemieszczam, nie martwię się biegami, skupiam na jeździe miejskiej bo aut masa do tego rowery i piesi... w tych czasach 3litrowy automat spali mniej jak 1.9 kibel w manualu którego napaleniec ciśnie do dechy. Uważam że obciążenia są znikome przy tak dużej różnicy w silniku aniżeli w 1.9- takie moje zdanie, nie musicie się zgadzać, ale 2 cylindry więcej odciążają konstrukcję pewnie o prawie połowę przeciążeń. Nikogo nie zmuszam, nikogo nie nakłaniam, sam kiedyś marzyłem o 18 biegowej skrzyni w ciągniku żeby mieszać tymi biegami, niestety czas pokazał że mieszkanie w ciągniku i jazda po europie nie bardzo mi odpowiadają. Jak wspomniałem - to mój pierwszy automat, ale na bank nie ostatni i już manuala nie chcem. Każdy lubi co innego. Zauważyłem że po puszczeniu gazu automat niskim kosztem utrzymuje na długim odcinku prędkość taka jaka była podczas ściągania nogi- 2,5 do 2,8l/100 co moim zdaniem jest kolejnym atutem żeby automata mieć. W manualu puszczasz gaz i od razu czujesz hamowanie więc przejedziesz mniej co jest oczywiste. Co mnie boli? Jedyna wada automatu w Oplu- przy 140 jak chce szybko dać gazu z 5 biegu zredukuje na 4 i zaraz z powrotem wskoczy jak się zorientuje że za mały bieg, nic więcej zarzucić nie można. Jeżeli ktoś sobie ceni wygodę zachęcam do kupna autka ze skrzynią automatyczną. Zarejstrowałęm się tylko dlatego żeby dodać tą opinię i być może po jej przeczytaniu kilku mądrzejszych kierowców doceni urok tak znienawidzonej przez polskich "Januszy" automatycznej skrzyni biegów. Tak samo można by rzec że to pozwoli na docenienie czegoś innego niż passata w tedeiku z 400 kapci przebiegu. Nie jestem fanem Opla, jeżdżę nim przez przypadek. Kolejne za? 3.0 w dieslu przeważnie posiadają prywatni użytkownicy, a 1.9 wiadomo- ma walić duże trasy i mały przebieg to tylko mit. Czy coś jeszcze mogę dodać? Chyba nie. Zadziwiło mnie spalanie- niskie jak na 6 garów. Współczesne diesle w automacie oferują dużo praktycznych rozwiązań, to nie lata osiemdziesiąte. Ps. Jeżeli ktoś nie potrafi docenić szczerości i chęci niesienia pomocy innym, niech po prostu zignoruje moją opinię. Jak wspomniałem wcześniej fanem Opla nie jestem i marzyła mi się inna marka, jednak stan i to że pojeździ sporo lat bez remontu wzięły górę nad moimi marzeniami. Szczerze mówiąc prócz tej marki z czystym sumieniem poleciłbym jakąkolwiek markę samochodu z 3 litrowym dieslem. Ps2. Marzyła mi się beemka siódemka z takim samym motorem piękna w sedanie i czarna rzecz jasna, jednak myśl trefnego okazu i konieczności wsadzania w jej kaski na remonty skutecznie trzyma mnie przy obecnym pojeździe. Może kiedyś jak się Opelek skończy nabędę tamten okaz i znów po sporym przebiegu podzielę się na tej stronie wrażeniami. Pozdrawiam; i co złego to nie ja. Nie zachęcam do zakupu konkretnej marki, mój wpis dotyczy tylko odczucia jakie towarzyszy mi podczas eksploatacji trzylitrowej jednostki, i radości którą mi daje. Może to być zbyt pochopne stwierdzenie, ale myślę że każdy 3.0 V6 jest lepszy niż wyżyłowany 4cylindry 1.9.

pełny raport Opel Kombi 3.0 V6 CDTI ECOTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Opel Vectra B

Vectra B jest obecna na rynku od roku 1995, początkowo produkowana w wersjach liftbeck i sedan. Rok później wprowadzono na rynek wersje kombi.

Zobacz dane techniczne Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także