Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,7
~Kamil
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Witam wszystkich po 6 latach użytkowania mogę więcej powiedzieć co nieco. Mam wersje przed liftową jeszcze sygnowaną Irmmscher. Silnik 2,0 turbo Z-2,0Net koncernu GM który był montowany w sabie 9,3 o mocy 175 koni ( szkoda że do opla nie ładowali jednostki o mocy 210 koni dodam że konstrukcja była taka sama różniła się tylko wielkością wtrysków i wielkością turbo) na blacie ma przejechane 250000 tys km . W moim aucie zamontowane jest LPG stag 300 na wtryskach hana i reduktorze do 250 koni. i jak na razie dział bez zastrzeżeń dodam że na gazie jeżdżę już 6 rok i oczywiście wymieniem filtry. W ciągu tych 6 lat miałem 3 poważniejsze awarie a mianowicie pierwsza to padło łożysko w prawym przednim kole koszt to 550 zł - wymieniłem je sam, padła pompa paliwa po jakimś czasie kupiłem w intercarsie a wymianą zajęło się ASO Częstochowie i trzecia poważna awaria to zdechła pompa wspomagania TRW która jest bardzo droga bo kosztuje jako zamiennik ok 2800 zł i do tego jak się w sklepie zdaje starą uszkodzoną (w intercars). Reszta to sa sprawy eksploatacji auta. Zawieszenie przód w ASO jedna strona przy zniżkach to koszt ok 750 zł Natomiast tył to koszmar jak zabuliłem w 2019 za cały tył z ustawieniem całego zawieszenia 4000 tys. problemem są śruby regulacyjne na tyle a są 4 sztuki które się zapiekają i przy próbie odkręcenia po prostu urywają ale to standardowy problem układu wielowahczowego. Zawieszenie w niej jest dość twardo zestrojone więc w zakrętach można sie poczuć bezpiecznie. Nie mam na szczęście amortyzatorów z IDS bo są jak na opla koszmarnie drogie i właśnie tego nie rozumiem dlaczego amorki z IDS za sztukę 1700zł za przód a za tył 1200 zł. A dodam ze miałem okazje się przejechać taką vectrą i naprawdę się fajnie jeździ. Silnik z2,0net silnik do saaba 175 koni daje rade lubi tuning jak masz auto nie ruszone przez pseudo mechanika to jest git. Ważne by do tego silnika lać dobrej jakości olej ja leje MOTUL 5W30 c3 ja zmieniam co 10000 tyś czyli 2 razy w roku . Auto naprawdę daję Frajdę z jazdy Spalanie na poziomie zima opony 205 16 55 to około 13,5 litra dodam że klimy nie wyłączam, lato na oponach 225 17 45 to około 14,5 litra i to LPG 95 % to jazda w mieście Dodam że miałem okazje jeździć wersją z silnikiem 2,8 280 koni i to już sobie fajnie radzi z masą auta . Wnętrze samochodu bardzo przestronne. Brak tu przemyślanych schowków na drobiazgi. A bym zapomniał jak ktoś ma ksenony i mu parują a nie miał uszkodzonych reflektorów to nich kupi silikon REINTZA i dokładnie oklejki nim regulacje wysokości świateł w reflektorze to tak dostaje sie wilgoć podczas deszczu ja to miałem u siebie, myślę ze ta usterka tyczy sie wszystkich vectr c zarówno przed jaki op liftowych. Ogólnie auto naprawdę prowadzi sie przyjemnie i jest frajda z jazdy nie jedno tdi 1,9 robi jak i te downsaisingowe silniki tu moc jest wypośrodkowana
4,3
~Zbychu
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Kupiłem autko przy 140k. Sprawdziłem pod względem technicznym i lakierniczym. Nie przewidywałem, że moja przygoda z Oplem będzie trwać 7 lat i przejechałem 130k km. Auto nigdy mnie nie zawiodło, zawsze dojechałem do celu. Duże pojemne, dynamiczne, a po założeniu LPG i oszczędne. 10L LPG przy normalnej jeździe jest wg mnie bardzo zadowalające. Gdyby nie usterkowość elektroniki i wyskakiwanie pierdół w krótkich odstępach czasu dałbym 5.
4,1
~Artur
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Ogólnie dobrze.Patrząc na koszta explatacji ceny części jest jak najbardziej OK.Duże,wielkie auto super do podróży na trasie jednak w mieście średnio poręczne.Dla rodzin z dziećmi super.Duże tylne drzwi,powiększony rozstaw osi w stosunku do 5dr wygoda-polecam.
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW 2003-2008
10,9
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Fajne auto dobrze sie prowadzi wiadomo jednak ze z tyn silnikiem nie powinno sie jezdzic od mieszkania tylko pod tesco i nazot, krotkie jazdy po miescie moj spali 14.5l benzyny a w mieszanyn cyklu okolo 11l a trasa 90-100/h 6.7l mozna zejsc Dlatego polecam te autko tylko w trasy
10,7
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Komentarze na temat spalania poniżej 10 litrów to mnie zaskakują. Komputer zaklamuje spalanie o 3 litry co najmniej. Spalanie minimale które tylko raz uzyskałem to 9.5 litra na 100km jadąc cały czas za tirem. A tak to pali 12 litrów po trasie jak jedziemy 120-160 i mniej nie spali niema co liczyć. Znajoma miała Saaba 2.8 230 km i pali ryle samo wiec vectra nie jest ekonomiczna.
10,7
Opel Vectra C
Kombi 2.0 i 16V Turbo 175KM 129kW
Spalanie auta na dojazdy do pracy (80% trasa, 20 % miasto) to około 10,5 - 11 litrów LPG. Podczas spokojnej jazdy w trasie można zejść do 9,5 litra na 100 km. Podczas szybszej jazdy w traie 10,5. Średnio zawsze wychodzi ok. 10. Butla ma pojemność 58 litrów, tankuje 48-50 co daje mi zasięg 500 km. Auto dla mnie trochę zbyt miękkie. Na krytykę zasługuje precyzja działania lewarka biegów oraz układ kierowniczy. Walory użytkowe 10/10.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Opel Vectra C Kombi