Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 2500-3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~lotus
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Z mojej strony do najgorszych i najbardziej awaryjnych samochodów dołożyłbym Vectrę C lift z silnikiem 2.0 turbo (Z20NET) manual. Auto kompletna porażka, mój egzemplarz jest z końca produkcji w 2008 roku. Zaniki mocy, przyczyny nie może znaleźć nikt, po rozgrzaniu na autostradzie auto nie ma siły jechać. skrzynia F40 masakra, toporna i beznadziejna. jakiś klekot na wolnych obrotach, podobno ten typ tak ma (luz międzyzębny) wymiana dwumasy, sprzęgła, skrzyni biegów nie pomaga. Auto prowadzi się beznadziejnie, bardzo nerwowe i szarpie kierownicą podczas przyspieszania, specjaliści nie stwierdzili żadnych uchybień w przednim zawieszeniu. Podczas dynamicznej zmiany biegów jakiś huk, puknięcie, uderzenie. nie sposób jechać sensownie. Gaz podobno można założyć ale tylko w jakimś Tczewie bo bardzo ciężko to wystroić i nikt nie potrafi. Wolne obroty masakra, ludzie wymieniają pół auta a i tak falują i żyją własnym życiem. Jednym słowem najgorsze auto w życiu. Jedynym plusem mega dużo miejsca (kombi) i mimo wszystko zaje.isty silnik - czuć moc i elastyczność, nie bierze grama oleju, można pokusić się o LPG, łatwo uzyskać moc 230 KM, a i nawet 270 KM lub ponad 300KM ale wszystko to pod warunkiem jak auto ma niski przebieg (ale w sumie po co jak to napęd na przód - porażka) poza tym powyżej 200.000 km zaczynają dziać się dziwne rzeczy, auto nie daje rady z niczym bo to opel. Kasy utopione mnóstwo a do auta nie chce się już wsiadać, prowadzi się jak taczka, mega drogie części, mega awaryjne zawieszenie, zaczyna korodować karoseria, skrzynia biegów nadaje się do walca a znaleźć sensownego mechanika do tego auta to prawie niemożliwe. Jak nie masz xenonów to dodatkowo światła mega przygasają podczas kręcenia kierownicą - ten typ tak ma - zbyt duży pobór prądu przez wspomaganie. Tak to jest jak jesteś frajerem i chcesz sobie kupić 10-letnie auto za dwie dychy z fajnym silnikiem do gazu. mija pół roku i spadasz na ziemię - ani gazu ani przyjemności z jazdy, 10 koła umoczone a auto i tak nie jeździ, i coraz więcej rzeczy przed tobą. za taką kasę to wolałbym już passata B7 w dieslu nawet (mimo, że nie przepadam za dieslami), przynajmniej jest ładny bo vectra C to najbrzydsze kombi ever. ale widziały gały co brały, jak się jest frajerem to tak jest. bo miała być moc i tanio na gazie. gówno. jest mega drogo. Wręcz jak w BMW E60/E61. Nie kupujcie Opla bo to namiastka auta. w firmie jeżdżę nowym oplem astra kombi 1.6 diesel - porażka, opel nawet nie zamontował głośników wysokotonowych na desce a silnik nie jedzie. kiedyś miałem Omegę z napędem na tył - to było fajne auto gdyby nie korozja. ale teraz nigdy więcej opla. niech parę lat minie, najwyżej się kupi alfę romeo Giulię z napędem na tył. może się nie popsuje od razu. może
4,7
~Kamil
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Auto duże przestronne całkiem miłe dla oka jak akurat mam wersje sygnowaną Irmscher wiec można na niej zawiesić oko dodatkowo fotele sport z podgrzewaniem na przodzie więc w zimę jest to całkiem przyjemnie. Zawieszenie jest komfortowe lecz dość twardo zestrojone bez IDS całe szczęście ze względu na ceny amorków. Silnik jak dla mnie rewelacja ciągnie z każdego biegu można się trochę pobawić no i oczywiście daje poczucie bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. I jest chyba najbardziej optymalny jak na to auto. Dodam ze miałem okazje jeździć też wersją 2,8t 250 koni to w ogóle rakieta niestety odczuwalny był napęd na przód, przy takich mocach mogli instalować napędy 4na4. Lecz jeżeli chodzi o tą wersję 2,0 t mogę polecić z czystym sumieniem dodam że mam zamontowaną instalacje gazową STAG 300 na wtryskach HANA i nie ma różnicy czy to gaz czy benzyna tym bardziej ze ponoć opel wziął z Saba. A i jeszcze jedno jak na standardową instalacje car audio to naprawdę daje rade
4,5
~Marcel
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Polecam to autko. Mam wersję sport ze skórą i szyberdachem. Auto daję dużo frajdy i jednocześnie uspokaja człowieka. Pozwala odpoczywać po kilometrach pokonywanych służbowym Mondeo dieslem. Szukałem go 2 lata i cieszę się ze zdesperowany nie rzuciłem się na 1.9. Osobiście wolałbym GTS niż Kombii( ciszej mniej pali i wyglad)pomino 13 cm wiecej miejca na tylnej kanapie. W porównaniu z Vectrą B jest to dużo lepsze auto. Jeździłem Insignią 2.0 CDTI 160 i nawet sprzedawca salonu stwierdził że moje autko przebija nowy produkt OPla. Zrobiłem z rodziną kilka tras po 1200 km i wszyscy byli zadowoleni z komfortu.
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra C Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW 2003-2008
9,6
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Średnie spalanie to 80% trasa zczęstymi światłami 120km/h reszta miasto. Fakt nie pali mało, ale każde dotknięcie pedału gazu rekompensuje te wydatki. Nie ma co się oszukiwać, prawie 1600kg musi swoje spalić. Tak jak tu średnia pali ok 11...11.2L tak astra 2.0 spalała ok 10.5 L a ponad 300kg była lżejsza.
13,0
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
no cóż autko ma turbine i mase wiec 175 koni musi zjeść mnie pali miasto 13,5l w okresach letnich z Klima do 14,5l dodam ze to95% miasto na oponach 225 17 r45 trasa 12l a powyżej 150 i wyżej nawet 15l na 100 km. Ceny części zamiennych do zniesienia jedynie ceny zawieszenia powalają jak na zamienniki za jeden wahacz wywalić masz ok 1000 to cię krew zalewa
8,9
Opel Vectra C
Kombi 2.0 turbo ECOTEC 175KM 129kW
Od początku na kompie mam 8,9l. Trasa między 7 a 8 litrów, małe miasteczko 11 l krótkie przejazdy 0,5- 3km i gaszenie zimnego silnika. Autostrada przy 150 pali 8 l później szybko wzrasta. Komputer zawyża mi spalanie o 0,2l także jest nieco lepiej. dla porównania mój kolega ma 1.9 cdti 150 km i spala 5.5l trasa spokojnie a miasto okoo 9-9,5l. 2.2 Direct brata bierze ponizej 7 w trasie i 9l po mieście. co ciekawe na autostrdzie przy 170 zadowala sie 8l benzyny.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Opel Vectra C Kombi