Szukaj

Informacje o Opel Vivaro A Combi L2

Lata produkcji: 2001 – 2014
Segment: Dostawcze
Średnich rozmiarów auto dostawczo-osobowe produkowane jest od 2001 r. W gamie Opla Vivaro zastąpiło model Arena. Tak jak on, od samego początku Vivaro powstało we współpracy Opla z Renault, a jego modelami bliźniaczymi są Renault Trafic oraz Nissan Primastar. Auto przeszło modernizację w roku 2006, natomiast w roku 2015 zadebiutowała na rynku jego druga generacja. Opel Vivaro dostępny jest w dwóch odmianach długości i wysokości nadwozia. W wariancie osobowym może nim podróżować 9 osób. W Wielkiej Brytanii oferowany jest pod nazwą Vauxhall Vivaro. Opel Vivaro może pochwalić się, zdobytym wspólnie z Renault Trafic, tytułem Samochodu Dostawczego Roku 2002.
czytaj więcej
Powagosław
Vivaro, podobnie jak jego bliźniak z Renault, mają mocną pozycję na rynku. Utrzymywały ją pomimo dość opatrzonej już w ostatnich latach stylistyki. Teraz jest ona bardziej drapieżna i dynamiczna. Takie też pewnie będą apetyty Opla w tym segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mało znany fakt: starym Vivaro jeżdżą Bracia Figo Fagot. Popularni w internetach, pewnie słyszeliście. A nowym Vivaro? Tym autem jeździliby The Beach Boys, gdyby jeszcze istnieli. Wyguglujcie sobie wersję Surf Concept. Oj, ładna. ~Luzacjusz

Opel Vivaro A Combi L2 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 3
Średnica zawracania 13,1 m
Promień skrętu 6,55 m
Długość 5182 mm
Szerokość 1904 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2232 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1904 mm
Wysokość 1978 mm
Rozstaw osi 3498 mm
Rozstaw kół - przód 1615 mm
Rozstaw kół - tył 1630 mm
Zwis przedni 833 mm
Zwis tylny 851 mm
Prześwit 180 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 3450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1268 mm
Wysokość progu załadowczego 541 mm
Drzwi tylne - szerokość 1370 mm
Przedział ładunkowy - długość 2800 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 1387 mm
Maksymalna ładowność 1210 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 200 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Maniek
Opel Vivaro A
Combi L2 2.0 CDTI 115KM 85kW
Auto użytkuję 5 lat, przejechałem nim prawie 100 tys. km. Ogólnie auto bardzo udane i stosunkowo niezawodne. Z większych napraw to regeneracja kompresora klimatyzacji, wymiana świec żarowych, zaworu EGR oraz chłodnicy spalin lub rury od turbo. Ogólnie najsłabszym elementem auta jest przednie zawieszenie ze sworzniami pochodzącymi katalogowo z Renault Laguna i średnio raz na dwa lata są do wymiany. Tak po za tym auto użytkuje się bardzo dobrze. Auto prowadzi się dobrze zarówno na „pusto” jak i na „pełno”. Nie jest podatne na boczne wiatry ale oczywiście do nie jest auto osobowe. Siedzenie kierowcy jest bardzo wygodne, siedzenia pasażerów też są ok. Super sprawą jest łatwość składania ławki w 3 rzędzie siedzeń. Po ich złożeniu można spokojnie zapakować paletę 120x120cm!!! Mało który bus tak potrafi. Najważniejsze że ławka nadal jest w aucie, nie trzeba jej wyciągać czy przekładać jak to ma miejsce przy indywidualnych fotelach w VW lub Fordzie. Kolejna bardzo ważna rzecz – zero rdzy! Auto ma 15 lat (rocznik 2009) i dopiero teraz zaczynają rudzieć niektóre elementy podwozia. Auta konkurencji w tym czasie maja już dziury wielkości pięści.
4,1
~Bartek
Opel Vivaro A
Combi L2 2.5 CDTI 146KM 107kW
Za te pieniądze, super auto, zarówno do firmy jak i do użytku prywatnego. Pali tyle co zwykła osobówka, przyspiesza i jeździ jak osobówka. No i najważniejsze... Nie ogranicza nas bagażnik! Ładujesz co chcesz i jedziesz! To niezaprzeczalny luksus.
4,6
~Andrzej
Opel Vivaro A
Combi L2 2.0 CDTI 115KM 85kW
Kupilem z przebiegiem 108 tys km. Moja wersja ma 90 kM, troche za malo. Rozrzad wymienilem po 168 tys km., przybylo mu troche mocy (Silnik)

Usterki Opel Vivaro A

Liczba wpisów: 20
Stacyjka nie reaguje.
  • Opel Vivaro A
  • układ kierowniczy
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale każde pytanie w jakimś stopniu rózni się od mojego. Otóż dziś zdarzył się pewien problem. Stacyjka w moim Vivaro przestała reagować na kluczyk w stacyjce. Ani na główny, ani na zapasowy. Centralny działa bez zarzutów. Za cholerę nie mogłem przekręcić kluczyka. Migała jedna czerwona kontrolka. Kierownica była zablokowana. Próbowałem zamykać/otwierać centralny, na tyle ile było możliwe ruszac kierownicą, wciskałem sprzęgło, próbowałem tez bez. Po jakichś 10 minutach bez problemu udało mi się odpalić. Nie wiem co zrobiłem, że udało mi się. Potrzebuję wiedzieć co było przyczyną blokady (zapewne immobilizera) czy ta blokada była czasowa, czy przypadkowo któraś z czynności doprowadziła do odblokowania. Na przyszłość przyda się wiedzieć, co zrobić w ewentualnej podobnej sytuacji. Z góry dzięki za odpowiedź! Tego staram się dowiedzieć. Tego też staram się dowiedzieć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie zapala.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • układ wtryskowy
Zrobiłem remont kapitalny silnika przy 205000 km. Wszystko było ok do pewnego momentu, gdy podczas wyprzedzania odcięło zapłon, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki STOP i STOP na silniku. Zapalił po krótkim kręceniu rozrusznika. Potem rano lub po dłuższym postoju palił do tyka, ale jak był rozgrzany po krótkich postojach miałem problem z odpaleniem. Od tamtej pory wymieniłem akumulator na nowy. Nowy akumulator jakby trochę poprawił sytuację, ale problem po jakimś czasie powrócił. Pomagało zalanie obudowy filtra paliwa do pełna, ale na parę dni, później było to samo. Wymieniłem obudowę filtra paliwa, założyłem zaworek bez powrotu przed filtrem. Niby była poprawa. Ostatnio trochę pojeździłem po mieście, palił normalnie do momentu gdy już nie zapalił w ogóle. Pompka niskiego ciśnienia, ta w baku, po przekręceniu kluczyka włączała się na sekundę podając z 5 ml paliwa do filtra, a wcześniej zalewała całą obudowę. Pompkę wymieniłem i dalej to samo. Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa dalej to samo. Akumulator naładowany. Paliwo lałem dobrej jakości verva, v-Pover. Czy można jeszcze coś bez diagnostyki samemu zrobić? Dodam, że gdy wyciągnę przekaźnik od pompy wtryskowej gaśnie kontrolka błędu, ta STOP na silniku i pompa przestaje bzyczeć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak oświetlenia w kabinie i na pace.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • instalacja elektryczna
Witam Gdzie leży przyczyna problemu polegającego na zupełnym braku oświetlenia zarówno w kabinie jak i w przestrzeni ładunkowej. Prawdopodobnie padł jakiś sterownik czy coś w tym stylu. Bezpieczniki są OK. Do serwisu nie chcę jechać (na razie) bo pewnie zaśpiewają jak za rodzoną matkę ;-) Instrukcja nie mówi o tym gdzie taki element sterujący oświetleniem może się znajdować. Proszę o pomoc bo czarno widzę :) Pozdrawiam
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Opel Vivaro A Combi L2