Szukaj

Informacje o Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: VANy
Opel Zafira to wytwarzany od 1999 r. kompaktowy minivan (segment K). Wyłączając model Sintra, który w Europie nie był szczególnie popularny, Zafira (którą uważa się za następczynie Sintry), jest pierwszym samochodem niemieckiego producenta w klasie minivanów sprzedawanym na dużą skalę (2,2 mln nabywców). Zafira była także jednym z pierwszych minivanów, którym mogło podróżować siedem osób. Trzecią generację modelu wprowadzono na rynek w roku 2011. Opel Zafira od początku tworzona była na podstawie konstrukcji modelu Astra odpowiedniej generacji. Generacja druga wytwarzana był m.in. w gliwickich zakładach Opla. W innych krajach Zafira była i jest oferowana pod markami Chevroleta, Vauxhalla i Holdena. Trzecia generacja modelu oferowana jest jako Zafira Tourer.
czytaj więcej
Powagosław
Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków. ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1950-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Andre
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
Trwały bezawaryjny silnik. Nigdy nie zapaliła się kontrolka "check engine". Solidnie zabezpieczona karoseria pierwsze objawy małych ognisk rdzy pojawiły się po 14 roku od nowości i dało się nad nimi zapanować. Sprzęgło wymienione po 270 tyś. km. Tłumik środkowy i tylny po 290 tyś km. Jadąc 90 - 110 km/h spalanie 5,5 l na zbiorniku przejechałem 1200 km. W mieście spalanie 8-9 l. Brak 6 biegu przyczynia się do nadmiernego spalania przy dużych prędkościach. Bardzo efektywny układ hamulcowy. Niskie koszty eksploatacyjne. Wykończenie wnętrza poniżej średniej. Brak trzeszczących plastików. Słaby desing deski rozdzielczej.
4,5
~Marcin
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
Jak dla mnie NIEZAWODNY! Samochód wart polecenia. Prowadzi się komfortowo, a 100KM w zupełności wystarcza żeby sprawnie wyprzedzać na trasie, ale na autostradzie przydałby się 6 bieg bo przy 130km/h jest dość głośno. Wygodne fotele choć mogłyby lepiej trzymać na bokach i dobry dostęp do elementów wyposażenia. Jeżdżę nim od 5 lat i nie miałem żadnych poważniejszych problemów. Jedyne inwestycje to zużywające się elementy - klocki, tarcze, elementy zawieszenia oraz niewielkie usterki, ale na przestrzeni 5 lat u mechanika pojawiałem się 1 lub 2 razy do roku, a robię wszystko na bieżąco. Nie musiałem nigdy dolewać oleju - między wymianami różnica mieściła się w granicach min/max na bagnecie. Genialna pakowność i wielofunkcyjność wnętrza. Planowałem jeździć nim 3 lata, ale jego niezawodność spowodowała, że szkoda było mi się go pozbywać i jeżdżę nadal.
3,4
~anty
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
Auto 2 lata nic nie robione, po dwóch latach kumulacja nieszczęść, auto 3 miesiące po mechanikach i w 5 warsztatach nikt nie chciał tego robić. Komp nie zczytywał błędów, w silniku walił zatarty tłok bo przy wymianie oleju mechanik uszkodził chłodnicę klimy czy czegoś tam, w międzyczasie dwumasa poszła się... Zamiennik kilka tysięcy, oryginał jeszcze więcej, regeneracja z 1000zł poszło. W końcu naprawili ten tłok, uszczelki, intercooler - 2600zł. Auto warte koło 10 tysięcy - pamiętajcie! Potem EGR kuźwa jeździłem z WD40 i naparzałem w niego tygodniami bo się cieło. W sumie w ostatni rok żeby jeździć wydałem na pewno ponad 5 tysięcy na naprawy. Na szczęście sprzedałem bo już mnie krew zalała jak mechanik kolejny mówi że mi z tej najdroższej pompy cieknie. W każdym razie i tak jestem zabujany w zafirze i na pewno jeszcze do niej wrócę ALE NA PEWNO DIESLA BĘDĘ OMIJAŁ SZEROKIM ŁUKIEM. BROŃ BOŻE DIESLA.
Średnie spalanie dla Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
8,5 po mieście w zimie, lato to około 7,5. Klimatyzacja niewiele zmienia. Na trasie auto bardzo oszczędne. Wiadomo demonem prędkości nie jest, ale oszczędne może być. Wyniki spalania podaje przy średnio 4 pasażerach 2 dorośli + 2 dzieci. Dużo w zaoszczędzeniu pomaga tempomat. W moim przypadku nie miałem go przy zakupie, ale montaż nie jest problemem i przy wymianie drążka kierunkowskazu, który prędzej czy później przestanie odbijać warto zainwestować w manetkę z tempomatem. Mój styl jazdy to poza terenem zabudowanym do 100, autostrada 120-140.
5,0
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
Spalanie srednio 7,5L ! Mondeo mk3 115ps palilo 5L ( ten sam styl jazdy, max 2000obr i ta sama masa auta 1500kg) Zafira nie jedzie do 2000obr jak by nie bylo turbiny. Po wyczyszczeniu dolotu i sparawdzeniu wszystkiego co sie da lacznie z cisnieniem w oponacz srednie spalanie 7L :( Po kilku dniach pomiarow i szukania wymienilem blednie dzialajacy czujnik temp. silnika i znikly problemy z odpalaniem, z kontrolka EGR z brakiem dynamiki i duzym spalaniem a silnik ciagnie od 1000obr :) Srednie spalanie 5,5L ale to przez ujemne temperatury i kola zimowe 225/55/16 ( ledwo weszly).
6,3
Liczba komentarzy: 1
Opel Zafira A
Van 2.0 DTI 16V 101KM 74kW
To ile auto pali zalezy od tego na jakim biegu jezdzimy i jak czesto hamujemy silnikiem. Podam Zaleznosc biegow i spalania - wg komputera: 1 - 28L/100 2- 14L 3- 9.5L 4- 6.6L 5- 5.2L Jezdze nim do pracy i w weekedny poza miasto na zialke ok(100km) Do pracy jak jade o 5 rano (ok 16km na drugi koniec miasta) to mam spalanie ok 5.2-5.8 rekord to 4.2 ( przy max eko jezdzie) i trase pokonuje w 18min Za to jak wracam srednie spalnie mam miedzy 7.5-9L /100 rekord to 11.5 przy mega korkach i wtedy ta trase pokonywalem w 1:40godz.. W trasie poza miastem to wychodzi 4.8 do 6 najczesciej 5.2-5.6 Bardzo duzo zalezy od techniki jazdy nalezy jak najwiecej hamowac silnikiem co przy tym silniku jest bardzo wydajne na 5 biegu rozpedzajac do ok 110km/h mozna sie przetoczyc ze 2km zanim predkosc spadnie do 8-5km/h wtedy znowu rozpedzamy auto. Spalanie nie jest zalezne od predkosci tylko od biegu na 5 biegu czyli powyzej 90km/h spalanie jest takie samo.. Udalo mi sie pokonac trase Łódź Wawa jadac srednio 130-140 czasami nawet rozpedzajc do maksymalnych 175 (dluzsza kolumna tirow) i spalanie tez wychodzilo 5.2 By jezdzic ekonomicznie trzeba jezdzic na jak najwyzszym biegu i jak najwiecej hamowac silnikiem.

Usterki Opel Zafira A

Liczba wpisów: 77
głośny metaliczny dźwięk przy obciążeniu silnika
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
  • układ napędowy
  • 370 tys. km
ciężko stwierdzić czy dżwięk wydobywa się ze skrzyni czy z silnika. sprzęgło i koło zamachowe są wymienione. dźwięk występuje powyżej 2 tys obrotów bądź przy mocnym ruszaniu i tylko na 1 i 2 biegu bądź np przy podjeżdżaniu pod górę gdy układ jest obciązony dość mocno i dostaje sporo mocy. Dźwięk jest głośny i brzmi jak by auto miało się rozlecieć. jest to raczej mocny metaliczny dźwięk. problem występuje też przy redukcji na 2 mniej więcej od ok 1200 obr do minimalnych lecz dzwięk jest juz cichszy i bardziej buczy/wyje.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Czasami brakuje mocy na 1,2 biegu.
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
  • silnik
Witam dopiero co kupiona zafirka i chyba była buchnięta mam 3 problemy najwazniejszy wycieki oleju ubawa go 300-400km okolo 0,5l lub troche wiecej napewno ubywa go przez korek od oleju musze wymienic dekielek ale wszystko koło silnika i turbiny jest oblane olejem czy tak duza ilość może ucuec przez nieszczelny korek? czasami gdy ruszam na skrzyżowaniu Z jedynki obroty krece nawet do 3tys a auto prawie nic nie przyspiesza . I do tego wydaje mi sie że dużo pali na oko 8-9l/100km z tym ze w komorze silnika czyc rope moze gdzies wyciekac
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Jak Wymienić filtr paliwa samemu Astra G/Zafira A?
  • Opel Zafira A 2.0 DTI 16V 101KM 74kW 2000-2005
Na pewno trzeba nastawić się na trudności z odpaleniem autka, ponieważ po odkręceniu pokrywy górnej filtra zapowietrza się cały układ paliwowy. Warto naładować akumulator i w razie potrzeby mieć dostęp do prostownika lub drugiego auta z kablami rozruchowymi. Sama wymiana jest prosta. Odkręcamy obudowę kluczem imbusowym, wymieniamy filtr i uszczelkę dołączoną do zestawu i zakręcamy dość mocno ale z czuciem pokrywę filtra. Potem zostaje nam odpalić samochód. Może to zająć kilka minut pod warunkiem że akumulator jest w znakomitej formie. Warto też dać odpocząć rozrusznikowi. Tak samo robi się to w astrze G tylko, że tam jest łatwiejszy dostęp do obudowy filtra. Osobiście wymieniałem filtry w obu tych samochodach. Powodzenia
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Zafira A