Szukaj

Informacje o Opel Zafira B 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2014

Lata produkcji: 2005 – 2014
Segment: VANy
Produkowana od roku 2005, druga generacja Opla Zafiry zyskała nową stylizację, zgodną z aktualną filozofią stylistyczną stosowaną w modelach niemieckiej marki zainicjowaną przez model Astra H. Nie było to jedyne powiązanie Zafiry i Astry. Opel Zafira drugiej generacji, tak jak Zafira A, bazował na rozwiązaniach konstrukcyjnych i technicznych Astry (m.in. platforma podłogowa GM Delta). Auto przeszło modernizację w roku 2008. Mimo że kolejna generacja modelu została wprowadzona na rynek w roku 2011 (Zafira Tourer C), to Opel Zafira B nadal był oferowany na niektórych rynkach jako mniejsza i tańsza alternatywa dla nowego modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków. ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik oparty na technologii DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing), kod silnika: Z 18 XER
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~logon
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Auto kupiłem gdy miało 10 lat, egzemplarz sprowadzony z Reichu. Generalnie samochód jest praktyczny, można do niego dużo załadować, przestrzeń bagażnika jak w airbusie. Auto fajnie się prezentuje z zewnątrz, sylwetka broni się mimo upływu lat. Na plus układ jezdny, jest wg mnie dość responsywny i jak na takie auto daje trochę frajdy z jazdy, aczkolwiek pamiętajmy że to tylko Opel i szału też nie ma się co spodziewać. 140KM to chyba tylko z nazwy bo tej mocy wg mnie nie czuć w ogóle, zwłaszcza przy większym obciążeniu (4 osoby i więcej) silnik sprawia wrażenie jakby się męczył. Jednak nawet gdy jadę sam, brak mocy (zwłaszcza przy ruszaniu spod świateł) jest wyczuwalny. Z kolei na plus bezproblemowość i bezobsługowość tego silnika, wymieniam tylko olej i jeżdżę. Z większych rzeczy robiłem tarcze, zaciski oraz cały wydech (nie wymieniany od nowości, auto ma 18 lat) Potwierdzam problem ze słupkami ograniczającymi widoczność, zwłaszcza odczuwalny przy zmianie kierunku jazdy. Generalnie jeśli ktoś potrzebuje bezproblemowego auta, które pełni rolę niezawodnego przemieszczacza z punktu a do b to można polecić.
3,9
~Richi1980
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Opel Zafira B to bardzo fajne auto rodzinne z bagażnikiem 650l. Silnik 1.8 140KM wystarczy na sprawne poruszanie się w mieście i na długich trasach. Moje auto posiada półautomatyczną skrzynie biegów która jak na benzynową jednostkę za szybko zmienia biegi na wyższe co zmusza silnik do większych obciążeń na niskich obrotach (duża masa własna auta) co skutkuje większym zużyciem oleju. Sposobem na to jest przełączenie się w tryb manualny po osiągnięciu 3go biegu i rozpędzenie auta do ok.3,5 tyś obrotów zanim włączymy 4 i 5 bieg. Ogólnie auto posiada 7 miejsc co stanowi dużą frajdę dla małych dzieci bo na takie nie braknie w bagażniku miejsca.
4,2
~Czarek
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Jestem bardzo zadowolony. Autko duże, przestronne. Zależało mi na 7 fotelach i choć ostatni rząd nie pozwala na zbyt komfortowa jazdę osobom dorosłym to przy dzieciakach daje rade. W tym przypadku braki w przestrzeni ładunkowej, której praktycznie nie ma, uzupełniam boxem dachowym i jest OK. Ogólne wrażenia z jazdy fajne, choć powyżej 140 km/h robi się naprawdę głośno. Zawieszenie jest dosyć miękkie i wrażliwe na boczny wiatr, ale zapewnia dostateczny komfort przy jeździe w po nierównościach. W moim egzemplarzu w środku nic nie skrzypi i nie stuka, plastiki są w miarę dobrej jakości, inaczej niż np we wcześniej używanym przeze mnie fiacie. Mankamentem jest widoczność. Mimo tego że siedzi się dosyć wysoko, bardzo ograniczają widok szerokie przednie słupki. Trzeba się do tego przyzwyczaić wyjeżdżając z drogi po podporzadkowanej lub przy dojeździe do przejścia dla pieszych. Spalanie gazu (bezproblemowa instalacja KME) średnio w granicach 9,5 - 10,5 litra, przy obecnych cenach bardzo zadowalające. Do tej pory przejechałem 35 tys. km i obyło się bez większych napraw, generalnie wymieniane są tylko części eksploatacyjne. Dostępność zamienników bardzo duża i przystępne ceny. Autko nie nadwyręża portfela. Kupiłbym drugi raz :-)
Średnie spalanie dla Opel Zafira B 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2014
8,9
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Miasto to przynajmniej 9 l/100 (spokojna jazda) z klima lub w korkach 10 to norma, czasami nawet 10,5. W trasie przy spokojnej jezdzie udalo sie zejsc na 8,6 ale nizej nigdy, jazda z pred. 150/h to juz ok 9,5 - 10 l/100. W trasie warto uzywac tempomatu. Plusem opla sa tanie czesci, duza dostepnosc dobrych zamienników(bosch, sachs) i prostota mechanizmów dzieki czemu nie trzeba bulic w serwisie jak sie ma zaufanego mechanika. Koszt rozrzadu to ok 400 PLN; Tarcze+klocki -przód ok 400PLN, tyl ok 200 PLN (zamienniki BOSCH) to oczywiœcie koszt czesci bez wymiany, ceny z ALLEGRO filtr pow. 30 PLN, filtr kabin. 30 PLN, w/w filtry mozna wymienic samodzielnie, zarówki równiez, z kabinowym jest troche zabawy bo trzeba zdemontowaæ schowek, ale nic strasznego. wymiana oleju w stacji obslugi to ok 200-230 PLN (Olej Castrol + filtr)
8,2
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Po 140KM spodziewałem się czegoś więcej, winą za to obarczam niski moment jaki jest w silnikach benzynowych. Teraz pewnie kupiłbym disla 150KM. Źle dopasowana skrzynia biegów, brak miejsca na pierdoły i szerokie słupki do których trzeba się przyzwyczaić to główne wady tego modelu. Na szczęscie zalet jest duzo więcej. Auto użytkuje od 9 miesięcy i po 35 tyś km w tym 2/3 po wawie (czasami z delikatnymi korkami)średnia wyszła 8,2L z tym że od wszystkich wyników spalania należy odjąć ok 2% bo o tyle zawyża komputer. W korkach w wawie w zimę nie przekroczyłem 10L. Auto dopasowane dla typowego tatuśka z dużą rodzinką, ale po tym jak zbliżyłem się do max liczby punktów przestało mi to przeszkadzać. Jeżdze przepisowo + 10-20km/h, gdybym jeździł normalnie auto spaliłoby ok 0,4L więcej. Dość ekonomiczny jak na tak ciężkie auto, wszystko zależy od techniki jazdy. Po gwarancji pewnie zagazuje.
10,1
Opel Zafira B
Van 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Zafira zakupiona w Niemczech luty 2010 z przebiegiem 160000. Gaz zamontowany przy przebiegu 10km, czyli od samego początku w samochodzie. Ogólnie nie mogę nic złego powiedzieć na temat Zafiry, był to mój pierwszy samochód z gazem. Miesięczne koszty paliwa to około 250zł.Silnik ma chyba za małą moc jak na tą wagę auta,przycisk sport ratuje troszkę dynamikę podczas jazdy w mieście. Sprzedana w lipcu 2011 z przebiegiem 178000- u mnie odpoczęła:)- z powodu......... fatalne rozwiązanie miejsca na napoje, kubki z kawą są nieporządane, pokrywki zaczepiają się o ramiona hamulca ręcznego. Groźba poparzenia i rozlania napoju. W korkach proponuję tylko napoje w butelkach.

Usterki Opel Zafira B

Liczba wpisów: 33
Szarpanie i drgania podczas ruszania.
  • Opel Zafira B 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2014
  • układ napędowy
  • 180 tys. km
Zafirkę posiadam niecały rok. Od samego początku według mnie dziwnie działa skrzynia biegów. Podczas ruszania bardzo często się zdarza, że trzęsie całym samochodem mimo, że staram się dość precyzyjnie dodawać gazu i puszczać pedał sprzęgła. Także podczas zmiany biegów często szarpnie samochodem. Przez to jazda samochodem jest dosyć toporna. Mam przeczucie, że to już po prostu sprzęgło jest do wymiany. Czy może ktoś miał podobne objawy? Czy takie szarpanie może być objawem zużytego sprzęgła? Sprzęgło nie ślizga się.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem przy odpalaniu.
  • Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2005-2012
  • silnik
Auto ma problem z rozruchem. Trzeba się nakręcić żeby odpaliło i wskoczyło na obroty. Jak już załapie to są kłęby dymu. Czytałem różne opinie i jestem w kropce, bo po zakupie okazało się, że jest niesprawna listwa na kolektorze i auto nie miało mocy. Wczoraj siedziałem pół dnia żeby odkręcić i wyczyścić ERG i wlot do kolektora. Po otworzeniu był sam nagar i to w dużych ilościach. Po skręceniu i jeździe próbnej wszystko było dobrze, a dzisiaj rano znowu to samo i nie chciał zapalić. Proszę o pomoc bo autko jest super.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem przy odpalaniu auto nie chce odpalic
  • Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2005-2012
  • silnik
Auto ma problem z rozruchem trzeba się nakręcić zęby odpaliło i wskoczyło na obroty a jak już załapie to są gleby dymu. czytałem rożne opinie i jestem w kropce bo od razu po zakupie okazało się ze jest walnięta listwa na kolektorze i auto nie miało mocy wczoraj siedziałem pól dnia żeby odkręcić i wyczyścić erg i wlot do kolektora był sam nagar i to w dużych ilościach. po skręceniu wszystkiego i jeździe próbnej było ok a dzisiaj rano znowu to samo i nie chciał zapalić. proszę o pomoc bo autko jest super.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Zafira B