Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.
Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Opis techniczny Fiat Uno II

Opisy techniczne

2009-09-23, (rs)
  • Fiat Uno to flagowy samochód koncernu, od lat cieszący się sporą popularnością, doczekał się sporej ilości egzemplarzy. Produkowany był przez szereg lat dopóki Fiat nie wystartował z produkcją następcy popularnego Uno. Kilka wersji silnikowych pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie.
  • OCENA TECHNICZNA

    Popularny samochód, co widać na naszych drogach samochód tani w eksploatacji, gdyż silniki są dosyć oszczędne, sporo również potrafią wytrzymać. Gorsza sprawa to karoseria, która w większości modeli nie jest najlepszej jakości /Fot. 1/. Poza karoserią samochód jest dosyć wytrzymały, proste rozwiązania przyczyniają się do małych nakładów na naprawy.


    \"
    Fot. 1

    TYPOWE USTERKI

    Układ kierowniczy

    Proste rozwiązanie w większości modeli, bez wspomagania. Zużyciu ulegają końcówki drążków od strony kół, ale także te znajdujące się we wietrzy przekładni.


    Skrzynia biegów

    Skrzynie biegów mogą przy dużych przebiegach głośno pracować, ciężko może chodzić dźwignia zmiany biegów. Ponadto Uno boryka się z wyciekami ze skrzyni /Fot. 2/ oraz z nieszczelnymi osłonami półosi wewnętrznych.


    \"
    Fot. 2

    Sprzęgło

    Dosyć często ciężko pracuje dźwignia sprzęgła /Fot. 3/ za sprawą zatarcia tulejek prowadzących, może dojść do pęknięcia tarczy sprzęgła pod okładzinami czy wybicia sprężyn tłumika drgań skrętnych, co objawia się nierówna pracą sprzęgła.


    \"
    Fot. 3

    Silnik

    Silniki nie stwarzają problemów, może pojawić się głośna praca zaworów /cykanie/, zmorą są wycieki. /Fot. 4/


    \"
    Fot. 4

    Hamulce

    Często pęka linka hamulca ręcznego, zapiekają się dźwignie hamulca ręcznego oraz cylinderki. W układzie przednim korodują tarcze i zapiekają się tłoczki, co w większości przypadków jest spowodowane pęknięciami osłon gumowych. Przy sporych przebiegach parcieją gumowe i korodują metalowe przewody.


    Karoseria

    Korozja jest zmorą Fiata Uno, przeważająca ilość samochodów nawet tych bezwypadkowych jest silnie skorodowana, co jest z pewnością wina złego zabezpieczenia antykorozyjnego. /Fot. 5, Fot. 6, Fot. 7/.


    \" \" \"
    Fot. 5 Fot. 6 Fot. 7

    Instalacja elektryczna

    Elektryka dosyć wytrzymała, w wersjach z aparatem zapłonowym wybija się łożyskowanie oski aparatu zapłonowego /Fot. 8/, a w pozostałych często naprawia się rozruszniki oraz alternatory. Poza tym stają się twarde izolacje przewodów elektrycznych, co powoduje pękanie izolacji i problemy z połączeniami.


    \"
    Fot. 8

    Zawieszenie

    Bardzo proste zawieszenie. W podstawowej wersji brak drążka stabilizatora, najczęściej wymienia się sworznie, które stanowią całość z wahaczem, co zmusza do wymiany całego wahacza. Zacierają się łożyskowania kolumn Mc Persona, uszkodzeniu ulegają również osłony amortyzatorów, co powoduje w późniejszym okresie korozję tłoka amortyzatora kwalifikujące amortyzator do wymiany.



  • ... ciąg dalszy na następnej stronie
 
 

galeria galeria auta: Fiat Uno II

 
 
 
 

Opony letnie - promocja!


Opis techniczny Fiat Uno II

Dodaj komentarz

1
 
0
~werty~werty

silniczek krokowy musisz przeczyscic

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~piotr~piotr

nierowna praca silnika na wolnych obrotach co moze byc ?uno 1.0 i

3 lata temu napisz odpowiedź