Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Opis techniczny Mazda 626

Opisy techniczne

2008-04-11, (rs)
  • Mazda 626 czwartej generacji to samochód, który można nazwać udaną kontynuacją poprzednich wersji. Czwarta generacja stała się o wiele bardziej nowoczesna, nabrała bardziej sportowej sylwetki, co uzyskano tworząc karoserie o bardziej zaokrąglonych kształtach. Zastosowane silniki są bardzo trwałe i bardzo dynamiczne, jak na japończyka przystało. Wersje nadwoziowe również dostosowane do potrzeb klientów z różnymi poglądami na piękno.
  • OCENA TECHNICZNA

    Bardzo wytrzymały samochód, jednak z uwagi na wiek mogą pojawić się problemy z karoserią (Fot. 1). Pod względem mechanicznym bardzo dobrze dopracowane egzemplarze spotykane na naszych drogach maja już wielotysięczne przebiegi, z uwagi na to ich wygląd zewnętrzny i stan podzespołów może być bardzo różny od zadbanych po bardzo zaniedbane. Model który przedstawiają fotki można określić jako wyśrodkowanie obydwu pozycji. Elementy mechaniczne podwozia zapewniają komfort we wnętrzu na wysokim poziomie, jednak układ jest bardzo delikatny i podatny na uszkodzenia.

     opis techniczny mazda 626
    Fot. 1

    TYPOWE USTERKI

    Układ kierowniczy

    Przy dużych przebiegach wycieki z układu wspomagania są normą. Pojawia się luz na drążkach wewnętrznych przekładni, parcieją osłony przekładni, czego efektem jest dostawanie się do wnętrza wody powodującej spore zniszczenia najczęściej przekładnia nie nadaje się nawet do regeneracji. Wybijają się tez końcówki drążków przy kołach (Fot. 2).

     opis techniczny mazda 626
    Fot. 2

    Skrzynia biegów

    Skrzynie precyzyjne i wykonane bardzo dokładnie zapewniają cichą i bezawaryjną pracę nawet w egzemplarzach z dużym i bardzo dużym przebiegiem. Czasami pojawiają się wycieki na połączeniach i w okolicach półosi.

    Sprzęgło

    Nie zauważono usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.

    Silnik

    Bardzo trwałe i bezawaryjne silniki we wszystkich wersjach pojemnościowych. Sporadycznie i to przy dużych przebiegach pojawiają się spore wycieki oleju w okolicy pokrywy zaworów (Fot. 3) i uszczelniaczy wału korbowego oraz wałka rozrządu. Na pochwałę zasługuje układ wdechowy, który może wytrzymać nawet dosyć spore przebiegi. Słabe ogniwo to pompa wody i termostat, które w silnikach z dużym przebiegiem wymienia się dosyć często.

     opis techniczny mazda 626
    Fot. 3

    Hamulce

    Układ dosyć precyzyjny, hamuje dobrze jednak poszczególne szczególnie na tylnej osi ulegają zapieczeniu (Fot. 4) powodując blokadę. Przednie zaciski uwielbiają wprost się zapiekać, a najczęściej jest to spowodowane uszkodzeniem osłon gumowych tłoczków (Fot. 5), również linka hamulca ręcznego dosyć często ulega uszkodzeniom.

     opis techniczny mazda 626 opis techniczny mazda 626
    Fot. 4Fot. 5

    Karoseria

    Karoseria wykonana dosyć dobrze, jednak wiek samochodu robi swoje ciągła eksploatacja i spore przebiegi robią swoje i karoseria może wyglądać różnie (Fot. 6,7). Wewnętrzne elementy np. ograniczniki drzwi również nie są w najlepszym stanie (Fot. 8).

     opis techniczny mazda 626 opis techniczny mazda 626 opis techniczny mazda 626
    Fot. 6Fot. 7Fot. 8
  • ... ciąg dalszy na następnej stronie
 
 
 
 

Opony letnie - promocja!


Opis techniczny Mazda 626

5 komentarzy

5 dyskutujących

Dodaj komentarz

0
 
0
~tomasz gliwice~tomasz gliwice

mam problem z gazem w mojej madzi...jest ok puki silnik jest zimny
problemy zaczynaja sie jak silnik dostanie temperatury jest dziura w gazie na benzynie jest wszytko ok 626 rocznik 95 gaz marki LANDI pomocy

11 miesięcy temu napisz odpowiedź

0
 
0
~Mariusz~Mariusz

Do ~PIOTER: ile Ci pali? bo ja mam mazde z roku 95 tym samym silnikiem i pali mi z ponad 8

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~marlo~marlo

może masz pęknięty zbiornik wyrównwwczy

1 rok temu napisz odpowiedź

0
 
0
~paweł~paweł

Mam mazde 626 z 96 roku z silnikiem 2.0 benzyna+gaz i mam ciągle ubytek płynu chlodniczego i nie wiem co powoduje ubytek wszędzie jest sucho a uszczelka pod głowicą jest nowa

1 rok temu napisz odpowiedź

3
 
0
~PIOTER~PIOTER

MAM MODEL Z 92R IV GENERACJI - NAPRAWDĘ WYGODNE WYCISZONE A ZARAZEM DOBRZE WYKOŃCZONE WNĘTRZE PO PROSTU REWELACJA !
DIESEL 2,0 COMPREX SPROWADZONE Z AUSTRII W 2006R MAŁO PALI JEDNYM SŁOWEM WYPASIONE AUTO JAK NA TE LATA

1 rok temu napisz odpowiedź