Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Opis techniczny Rover 400 II

Opisy techniczne

2010-03-21, (rs)
  • Rover 400 to czterodrzwiowa limuzyna klasy średniej. Produkcja modelu rozpoczęła się w1990roku. Model podobnie jak mniejsza 200 powstał we współpracy z koncernem Honda.
  • Występowała również w wersji kombi w roku 1995, model poddano liftingowi co zaowocowało nadwoziem typu sedan i hatchback. Model ten bazował w znacznym stopniu na 5-cio drzwiowej Hondzie Civic, właśnie ten model zostanie tutaj opisany. Koniec modelu 400 to rok 1999, kiedy to został ulepszony i od tamtej pory występował pod nazwą ROVER 45.


    OCENA TECHNICZNA

    Samochód dobrze wykonany i ładnie wyglądający, wnętrze jak i całość bliźniaczo podobna do Hondy. Większość podzespołów pochodzi właśnie od Hondy, co w znacznym stopniu wpływa na dobrą jakość całego samochodu. Zabezpieczenie antykorozyjne jest raczej dobre, elementy dekoracyjne również jak na wiek wyglądają dobrze. Można powiedzieć, że egzemplarz bezwypadkowy, dobrze utrzymany nie jednokrotnie wygląda jak przysłowiowa „nówka". Jednostki napędowe również bardzo dobrze dobrane i wytrzymałe.


    TYPOWE USTERKI

    Układ kierowniczy

    Dość wytrzymały element, choć zdarzały się rozszczelnienia przekładni oraz głośna praca układu wspomagania po przebiegu ponad 150 tysięcy km. Często wymienia się końcówki drążków.


    Skrzynia biegów

    Na samą skrzynie biegów nie można nic powiedzieć. Biegi chodzą ładnie i dość luźno, a przy tym płynnie. Miałem raz przypadek całkowitej blokady skrzyni na skutek luźnych śrub mechanizmu różnicowego, co spowodowane było wadliwym montażem skrzyni po naprawie. Czasami głośno pracują łożyska, pękają osłony półosi i zdarzają się wycieki na łączeniach elementów skrzyni.


    Sprzęgło

    Element mało awaryjny, przy dobrej eksploatacji wytrzymuje wiele kilometrów jednak należy zwracać uwagę na mechanizm uruchamiania, zaniedbania w tej kwestii mogą przysporzyć sporych problemów.


    Silnik

    Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 1/, jednak dość często problemy pojawiają się w okolicach pompy wody, która lubi się zacierać. Często uszkadzają się łożyska pompy wody. Trzeba zwracać uwagę na wycieki oleju, które są jedną za słabszych stron modelu pojawiają się w okolicach pokrywy zaworów /Fot. 2/ i uszczelniaczy wałka rozrządu i wału. Koroduje dosyć mocno układ wydechowy /Fot. 3/, często poluźniają się mocowania poduszek doprowadzające do ich uszkodzenia /Fot. 4/.


     opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
    Fot. 1 Fot. 2

     opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
    Fot. 3 Fot. 4

    Hamulce

    Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, jednak hamulec ręczny, a raczej jego uruchamianie to słaby punkt. Elementy lubią się zapiekać. Często na skutek złej techniki jazdy zwichrowaniu ulegały tarcze hamulcowe, co objawia się pulsowaniem pedału podczas hamowania.


    Karoseria

    Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, większość aut bezwypadkowych wygląda bardzo dobrze /Fot. 5, 6/. Mankamentem mogą być uszkodzenia klamek spowodowane korozją mocowania /Fot. 7, 8, 9/, a w efekcie pęknięciem i wyrwaniem klamki. Również elementy ozdobne są w dobrej kondycji /Fot. 10/.Często korozji ulegają elementy mocowania do karoserii pod maską i w podwoziu /Fot. 11, 12/.


     opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
    Fot. 5 Fot. 6 Fot. 7

     opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
    Fot. 8 Fot. 9 Fot. 10
     opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
    Fot. 11 Fot. 12


  • ... ciąg dalszy na następnej stronie
 
 
 

Opony zimowe - promocja!

Opis techniczny Rover 400 II

Podpis:

Dodaj komentarz

0
 
0
~J1954~J1954

Dobre autko. Mam egzemplarz z grudnia 1999 r. Przejechane 160 tyś.Zero korozji. Jedyna poważna awaria to wymiana uszczelki pod głowicą, ale to standard.Poza tym normalna wymiana olejów, klocków hamulcowych,zarówek itp.. Leję i jeżdżę. Na trasie mieszczę się w 6,5L. w mieście ok 8. Nie narzekam.

9 miesięcy temu napisz odpowiedź

1
 
5
~Krzysztof 44~Krzysztof 44

Autor chyba trafił na jakiś wyjątkowy egzemplarz.No to po kolei :1/zawieszenie - elementy metalowo gumowe w tyle o niewielkiej trwałości,2/silnik - może sie rozkraczyć zawsze i wszędzie z miliona powodów cudacznej konstrukcji serii K,3/sterowanie sprzęgłem - lepiej nie słuchać,co o tym genialnym rozwiązaniu mówią użytkownicy.Reszta może być nawet ze złota i tak całość jest makabryczna!!!

1 rok temu napisz odpowiedź

2
 
5
~fifarafa~fifarafa

autor chyba oszalał to ma dobre zabezpieczenie przed korozją?, haa haa dobre akurat miałem 400tkę w ogóle nie bita, wystarczyło dwa miesiące pod chmurką i korozja jak na zawołanie.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~kylo39~kylo39

JAKI olej zalecany jest do skrzyni biegów-1,6 16v

2 lata temu napisz odpowiedź