Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Rover 400 - Publikacje i artykuły motoryzacyjne

Rover
400
Na skróty:
lista generacji Rover 400

Opisy techniczne - Rover 400

Opis techniczny Rover 400 II

21-03-2010, autor (rs)
Rover 400 to czterodrzwiowa limuzyna klasy średniej. Produkcja modelu rozpoczęła się w1990roku. Model podobnie jak mniejsza 200 powstał we współpracy z koncernem Honda.

Występowała również w wersji kombi w roku 1995, model poddano liftingowi co zaowocowało nadwoziem typu sedan i hatchback. Model ten bazował w znacznym stopniu na 5-cio drzwiowej Hondzie Civic, właśnie ten model zostanie tutaj opisany. Koniec modelu 400 to rok 1999, kiedy to został ulepszony i od tamtej pory występował pod nazwą ROVER 45.


OCENA TECHNICZNA

Samochód dobrze wykonany i ładnie wyglądający, wnętrze jak i całość bliźniaczo podobna do Hondy. Większość podzespołów pochodzi właśnie od Hondy, co w znacznym stopniu wpływa na dobrą jakość całego samochodu. Zabezpieczenie antykorozyjne jest raczej dobre, elementy dekoracyjne również jak na wiek wyglądają dobrze. Można powiedzieć, że egzemplarz bezwypadkowy, dobrze utrzymany nie jednokrotnie wygląda jak przysłowiowa „nówka". Jednostki napędowe również bardzo dobrze dobrane i wytrzymałe.


TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Dość wytrzymały element, choć zdarzały się rozszczelnienia przekładni oraz głośna praca układu wspomagania po przebiegu ponad 150 tysięcy km. Często wymienia się końcówki drążków.


Skrzynia biegów

Na samą skrzynie biegów nie można nic powiedzieć. Biegi chodzą ładnie i dość luźno, a przy tym płynnie. Miałem raz przypadek całkowitej blokady skrzyni na skutek luźnych śrub mechanizmu różnicowego, co spowodowane było wadliwym montażem skrzyni po naprawie. Czasami głośno pracują łożyska, pękają osłony półosi i zdarzają się wycieki na łączeniach elementów skrzyni.


Sprzęgło

Element mało awaryjny, przy dobrej eksploatacji wytrzymuje wiele kilometrów jednak należy zwracać uwagę na mechanizm uruchamiania, zaniedbania w tej kwestii mogą przysporzyć sporych problemów.


Silnik

Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 1/, jednak dość często problemy pojawiają się w okolicach pompy wody, która lubi się zacierać. Często uszkadzają się łożyska pompy wody. Trzeba zwracać uwagę na wycieki oleju, które są jedną za słabszych stron modelu pojawiają się w okolicach pokrywy zaworów /Fot. 2/ i uszczelniaczy wałka rozrządu i wału. Koroduje dosyć mocno układ wydechowy /Fot. 3/, często poluźniają się mocowania poduszek doprowadzające do ich uszkodzenia /Fot. 4/.


 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 1 Fot. 2

 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 3 Fot. 4

Hamulce

Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, jednak hamulec ręczny, a raczej jego uruchamianie to słaby punkt. Elementy lubią się zapiekać. Często na skutek złej techniki jazdy zwichrowaniu ulegały tarcze hamulcowe, co objawia się pulsowaniem pedału podczas hamowania.


Karoseria

Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, większość aut bezwypadkowych wygląda bardzo dobrze /Fot. 5, 6/. Mankamentem mogą być uszkodzenia klamek spowodowane korozją mocowania /Fot. 7, 8, 9/, a w efekcie pęknięciem i wyrwaniem klamki. Również elementy ozdobne są w dobrej kondycji /Fot. 10/.Często korozji ulegają elementy mocowania do karoserii pod maską i w podwoziu /Fot. 11, 12/.


 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 5 Fot. 6 Fot. 7

 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 8 Fot. 9 Fot. 10
 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 11 Fot. 12


Instalacja elektryczna

Częstym awariom ulegają sterowania elektrycznie szyb, przełącznik zespolony pod kierownicą, zaciera się łożyskowanie wentylatora nagrzewnicy (pisk po załączeniu dmuchawy), a także elektroniczny potencjometr odpowiadający za zmianę prędkości dmuchawy nawiewu. Centralny zamek też czasami odmawia posłuszeństwa. Dosyć często parują reflektory /Fot. 13/. Może się zdarzyć zalanie sterownika, gdyż jest on umieszczony na przednim pasie w komorze silnika /Fot. 14/.

 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 13 Fot. 14

Wnętrze

Ładne i funkcjonalne wnętrze /Fot. 15/. Fotele wygodne, tapicerki wykonane z dobrej jakości materiałów, dodatki drewnopodobne podobne jak w Hondach dodają uroku wnętrzu /Fot. 16, 17/. Elementy sterownia czytelne i łatwe w obsłudze /Fot. 18, 19/. Mankamentem może być odklejanie się tapicerki drzwiowej /Fot. 20/.

 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 15 Fot. 16 Fot. 17

 opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400  opis techniczny rover 400
Fot. 18 Fot. 19 Fot. 20

Zawieszenie

W zawieszeniach najczęściej zużywają się sworznie, tuleje metalowo -gumowe wahacza, łączniki stabilizatora /Fot. 21/. Dosyć częste są też awarie łożysk kół. Ogólnie zawieszenie komfortowe i dobrze zaprojektowane.

 opis techniczny rover 400
Fot. 21


PODSUMOWANIE

Dobry i wytrzymały samochód, pod względem budowy bliźniaczo podobny do Hondy, również wiele podzespołów pochodzi od Hondy. Auto godne polecenia zarówno pod względem wyglądu jak i wykonania charakteryzuje się dbałością o szczegóły, a za razem wygląda interesująco. Sporo elementów ozdobnych nadaje Roverowi bardzo ciekawego wyglądu.


PLUSY

- Dobra ochrona antykorozyjna.
- Dosyć dobre wykończenie.

MINUSY

- Układy elektryczne często odmawiają posłuszeństwa.
- Awaryjność pompy wodnej.
- Wycieki z silnika i skrzyni biegów.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - drogie.
Zamienniki - na przyzwoitym poziomie.

Awaryjność:

Średnia

Rover 400 II - galeria

Komentarze kierowców (4 komentarze)
~J1954
0
|
0

Dobre autko. Mam egzemplarz z grudnia 1999 r. Przejechane 160 tyś.Zero korozji. Jedyna poważna awaria to wymiana uszczelki pod głowicą, ale to standard.Poza tym normalna wymiana olejów, klocków hamulcowych,zarówek itp.. Leję i jeżdżę. Na trasie mieszczę się w 6,5L. w mieście ok 8. Nie narzekam.

04.10.2013 12:47:00 | napisz odpowiedź
~Krzysztof 44
1
|
5

Autor chyba trafił na jakiś wyjątkowy egzemplarz.No to po kolei :1/zawieszenie - elementy metalowo gumowe w tyle o niewielkiej trwałości,2/silnik - może sie rozkraczyć zawsze i wszędzie z miliona powodów cudacznej konstrukcji serii K,3/sterowanie sprzęgłem - lepiej nie słuchać,co o tym genialnym rozwiązaniu mówią użytkownicy.Reszta może być nawet ze złota i tak całość jest makabryczna!!!

24.09.2012 17:53:56 | napisz odpowiedź
~fifarafa
2
|
5

autor chyba oszalał to ma dobre zabezpieczenie przed korozją?, haa haa dobre akurat miałem 400tkę w ogóle nie bita, wystarczyło dwa miesiące pod chmurką i korozja jak na zawołanie.

06.06.2012 18:36:20 | napisz odpowiedź
~kylo39
0
|
0

JAKI olej zalecany jest do skrzyni biegów-1,6 16v

09.05.2012 21:04:24 | napisz odpowiedź