Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Opis techniczny Volkswagen Golf III

Opisy techniczne

2009-09-16, (rs)
  • Golf 3 generacji to samochód, który znajduje w obecnym czasie jeszcze wielu nowych właścicieli zapewne ze względu na dość ładny wygląd i funkcjonalność.
  • Koncern VW postanowił wprowadzić na rynek auto dostosowane nie tylko dla młodych lecz także auto dla całej rodziny co objawiło się wejściem do produkcji wersji VARIANT, czyli kombi. Jest bardziej przestronny zapewne z myślą o rodzinnych wyjazdach (bo trzeba powiedzieć, że w wersji podstawowej było mało miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu). Auto szybko stało się hitem i jest traktowane do dziś jako bardzo atrakcyjne i godne uwagi.


    OCENA TECHNICZNA

    Samochód już bardziej skomplikowany w budowie od poprzednika więcej w nim elektryki i elektroniki coraz popularniej stosowano w trójkach centralne zamki i elektryczne szyby i lusterka. Jednak należy zauważyć ze wśród tańszych wersji i bardziej podstawowych spotkamy bardzo słabe wyposażenie wnętrza. Samochód co widać po ilości napraw trójek nie jest już tak mało awaryjny jak poprzednik. Dość często zdarzają się usterki prozaiczne, ale denerwujące np. awarie wyłączników elektrycznego podnoszenia szyb, dziwne zachowanie zamka centralnego jednak nie jest to reguła. Co do blachy nadwozia to jest dość dobra (nie dotyczy to niechlujnie wykonanych napraw blacharskich co czasami widać takiego Golfa na ulicy może skutecznie zniechęcić do zakupu). Silniki dobrze dopracowane jest też dość szeroki wybór jednostek. Silniki nie sprawiają zbyt wielu kłopotów podobnie przekładnie. są mało awaryjne, choć trafiają się awarie łożysk skrzyni biegów. Ogólnie dość prosta budowa czyni z trójki auto dość tanie w utrzymaniu, a dające sporo satysfakcji z jazdy.


    TYPOWE USTERKI

    Układ kierowniczy

    Dość wytrzymały element choć zdarzały się rozszczelnienia przekładni ze wspomaganiem /Fot. 1/ po przebiegu ponad 150 tysięcy km, często też wymienia się końcówki drążków /Fot. 2/.


     opis techniczny volkswagen golf 3  opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 1 Fot. 2

    Skrzynia biegów

    Na samą skrzynie biegów nie można nic powiedzieć. Biegi chodzą ładnie i dość luźno, a przy tym płynnie natomiast słabą strona modelu są przeguby w kilku przypadkach wewnętrzne od strony skrzyni biegów dawały o sobie znać przy przebiegach niewiele ponad 100 tys. km, pękanie osłon to usterka dość częsta, co doprowadza najczęściej do zużycia przegubów, a objawia się to charakterystycznym dźwiękiem, szczególnie mocno odczuwalnym przy ruszaniu na skręconych kołach. Duża część „trójek" boryka się z wyciekami oleju i to w różnych miejscach /Fot. 3/.


     opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 3

    Sprzęgło

    Element mało awaryjny przy dobrej eksploatacji wytrzymuje wiele kilometrów jednak należy zwracać uwagę na mechanizm uruchamiania, zaniedbania w tej kwestii mogą przysporzyć sporych problemów.


    Silnik

    Silniki są dobrze dobrane i nie ma z nimi większych problemów /Fot. 4/, jednak dość często problemy pojawiają się w okolicach pompy wody, która lubi się zacierać, dość często uszkadzają się łożyska pompy wody. Trzeba zwracać uwagę na wycieki oleju które są jedną za słabszych stron modelu pojawiają się w okolicach pokrywy zaworów i uszczelniaczy wałka rozrządu i wału korbowego /Fot. 5/. W silnikach diesla doładowanych duży problem to sprężarka która z powodu złego eksploatowania pojazdu może ulec uszkodzeniom, a to już sprawa dość kosztowna. Dość często spotykamy widoki gość zjeżdża z autostrady na pełnych obrotach i od razu wyłącza silnik zamiast dać oddech turbinie. Wysoka temperatura i nagłe zatrzymanie bez „wychłodzenia" to śmierć dla układu. Koroduje dosyć mocno układ wydechowy /Fot. 6, Fot. 7/ często poluźniają się mocowania poduszek doprowadzające do ich uszkodzenia /Fot. 8/.


     opis techniczny volkswagen golf 3  opis techniczny volkswagen golf 3  opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 4 Fot. 5 Fot. 6


     opis techniczny volkswagen golf 3  opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 7 Fot. 8

    Hamulce

    Układ hamulcowy jest dopracowany dość dobrze, jednak hamulec ręczny, a raczej jego uruchamianie to słaby punkt elementy lubią się zapiekać. Dość często na skutek złej techniki jazdy zwichrowaniu ulegały tarcze hamulcowe, co objawia się pulsowaniem pedału podczas hamowania.


    Karoseria

    Co do blachy różne są opinie. Ogólnie jest wszystko tak jak powinno, jednak auta spotykane u nas są dość często po przejściach i należy zwracać uwagę na naprawy blacharskie, jeśli są źle wykonane dość często powodują przedwczesne korozyjne wżery w karoserii /Fot. 9/. Uważać należy na szyberdach, często zużyciu ulegają mechanizmy otwierania. Często brakuje elementów z tworzyw takich jak zaślepki /Fot. 10/.



     opis techniczny volkswagen golf 3  opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 9 Fot. 10

    Instalacja elektryczna

    Częstym awariom ulegają sterowania elektrycznie opuszczonych szyb, przełącznik zespolony pod kierownica, zaciera się łożyskowanie wentylatora nagrzewnicy (pisk po załączeniu dmuchawy), a także elektroniczny potencjometr odpowiadający za zmianę prędkości dmuchawy nawiewu. Centralny zamek tez czasami odmawia posłuszeństwa.


    Zawieszenie

    W zawieszeniach najczęściej zużywają się sworznie /Fot. 11/ łączniki drążka stabilizatora tuleje metalowo gumowe wahacza, dosyć częste są też awarie łożysk kolumn mcphersona, z tyłu należy kontrolować stan mocowania belki do karoserii dość często powstają tam luzy. Sporadycznie spotykałem pękniecie sprężyny przedniej w dolnej jej części.


     opis techniczny volkswagen golf 3
    Fot. 11


  • ... ciąg dalszy na następnej stronie
 
 

galeria galeria auta: Volkswagen Golf III

 
 
 
 
 



Opis techniczny Volkswagen Golf III

Dodaj komentarz

0
 
0
~patriota~patriota

Chyba cie poje..lo gosciu z tym ladnym wygladem... To tak jak bys powiedzial ze niemieckie dziewczyny sa ladne. Nawet ich dziewczynami nazwac nie mozna to sa pasztety. Trzeba miec totalne bezguscie zeby otaczac sie czyms co czlowieka uwlacza, upokarza. Kazdy znajomy nawet rodzina by powiedziala stac cie na kogos lepszego. Beda myslec niedosyc ze brzydka to jeszcze jeczy jak stara baba tak samo jak niemiecki silnk (kleklekle) Jesli ktos go kupuje w dzisiejszych czasach to tylko i wylacznie z powodu wlasnej niewiedzy. Kto poleca i komentuje ten samochod dobrze to jest za Tuskiem. I dla kazdego wlasciciela golfa powiem tylko tyle ze dla was wszystko jest na odwrot. Zlo jest dla was dobrem, wady sa zaletami. Klamstwo jest prawda. A skoro jeszcze dajecie zarobic niemcom kupujac ich auta to chyba zapomnieliscie im wojne. I na nastepna juz maja pieniadze wlasnie dzieki wam ludziom ktorzy napedzaja ich gospodarke...

1 miesiąc temu napisz odpowiedź

1
 
0
~koniu~koniu

Mam golfa z 92r. trzy poważne awarie:
1. brak benzyny
2. czujnik cieczy chłodzącej (25 zł)
3. zapchany katalizator

i to tyle, właśnie stał się pełnoletni

3 lata temu napisz odpowiedź

0
 
0
~dawidkrakow~dawidkrakow

mówisz? a Ty jakie poty wyciskasz patrząc na niego z autobusu?

3 lata temu napisz odpowiedź