Szukaj

Informacje o Peugeot 2008 I SUV 1.2 VTi 82KM 60kW 2013-2014

Lata produkcji: 2013 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Peugeot 2008 to produkowany od roku 2013 mały miejski crossover (segment I, choć klasyfikowany także do segmentu B ze względu na swoje rozmiary). Jest najmniejszym w gamie francuskiej marki modelem w tym segmencie rynkowym. Jego pierwowzorami koncepcyjnymi były prototypy zaprezentowane na wiosnę i jesień 2012 roku, noszące nazwy Urban Crossover Concept oraz 2008 Concept. Produkcyjna wersja Peugeota 2008 bazuje zaś na modelu z segmentu B – 208. Obydwa modele mają tę samą platformę podłogową PSA PF1 platform (choć rozmiary 2008 są trochę większe) oraz wnętrze. Pod względem stylistycznym auto spokrewnione jest także z większym modelem 4007.
czytaj więcej
Powagosław

W klasie małych crossoverów budowanych w oparciu o segment B dzieje się ostatnio wiele ciekawego i Peugeot tę ciekawość umiejętnie pobudza. To chyba najładniejsze auto w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli Peugeot 208 to Le Big Mac, jak to z francuska mawiał pewien bohater „Pulp Fiction”, 2008 to Le Big Mac w powiększonym zestawie, podany na srebrnej tacy. Bon apetit.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Peugeot 2008 I SUV 1.2 VTi 82KM 60kW 2013-2014
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Fajny samochodzik mimo wszystko ma swoją wagę i wysokość co odbija się na spalaniu. Na razie sama zima i większość to korek w mieście i spalanie koło 7 litrów. Bardzo się wysilałem żeby zejść do spalania rzędu 5,8 i myślałem że jest to niewykonywalne. Prawie się podałem ale udało w końcu mi się osiągnąć taki wynik ale tylko w jednym przypadku. W mieście nie ma szans spali najwięcej, 6,2 l to będzie genialny wynik ale latem, na trasie przy prędkościach 90-110 nie schodzi poniżej 6 l. Jedynie tereny pozamiejskie wioski i długie proste odcinki bez znacznych górek jazda na 5 biegu około 70 km/h wtedy jest możliwe osiągniecie spalania 5,8l . Niestety każda górka i wzniesienie zwiększa spalanie gwałtownie i nawet na niewielkiej górce nagle spalanie szybuje do 7,8l a pod strome górki nawet do 10l. Niestety zbyt delikatne traktowanie gazu powoduje że silnik zaczyna się dławić i zwalniać pod górkę. Myślę że logiczne spalanie bez korków to wahania w okolicach 6-7l na 100km. Mimo to silnik najlepiej się czuje i nie dławi w zakresie obrotów w okolicach 2100 do 3000. Dalej zaczyna się już spora moc i spalanie mimo tak małego silnika ma ogromną moc na wysokich obrotach zaskakująco dużą. Ale wtedy spalał by co najmniej 10l albo i więcej. Jednym słowem bez problemu się wyprzedza.
5,9
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Spalanie - 5,9l/100 - autostrada - do 7l/100km- miasto - 6,3-6,5l/100km - średnie - czyli uważam, że ekonomiczność dobra.
6,0
Peugeot 2008 I
SUV 1.2 VTi 82KM 60kW
Spalanie - 5,9l/100 - autostrada - do 7l/100km- miasto - 6,3-6,5l/100km - średnie - czyli uważam, że ekonomiczność dobra.

Usterki Peugeot 2008 I

Liczba wpisów: 14
Uszkodzenie systemu ad blue
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy jakiś 80 tys wyskoczył check engine i uszkodzenie systemu oczyszczania spalin - ad blue skrystalizował i uszkodził korek. Przy 110 ta sama historia, ale tym razem padła pompa ad blue, której nie da się wymienić - trzeba było wymienić cały zbiornik - ok. 4 tys złoty. W peugeocie 308 z bliźniaczym silnikiem dokładnie ta sama historia zwieńczona wymianą zbiornika ad blue, również przy ok 110-120 tys km. Mechanik mówił, że codziennie ma peugoty z tym problemem u siebie, więc ad blue Peugeotowi się zdecydowanie nie udał
usterka oczyszczania spalin
  • Peugeot 2008 I SUV Facelifting 1.6 BlueHDi 99KM 73kW 2016-2019
  • silnik
  • 63 tys. km
Po przejechaniu ok.63 tys.km. zaczął się problem z systemem oczyszczania spalin ad blue . Usuwanie błędu , luzowanie korka wlewu ad blue daje efekt na kilka dni . Teraz czekam na następny serwis i diagnostykę , czekam również na zakupiony płyn tunap 986 . Może coś da . Na razie jestem zdruzgotany ewentualnymi kosztami a to wtrysku , a to pompy ze zbiornikiem . Przed kupnem naczytałem się jaki to dobry silnik a tu klops - zwykły płyn ad blue i wszystko co jest z nim związane zepsuły radość z posiadania tego wozidełka .
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka check engine
  • Peugeot 2008 I SUV 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2016
  • instalacja elektryczna
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągle pali się kontrolka check engine. Po podpięciu pod komputer wykazało błąd mocy rozrusznika prądnicy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy to coś poważnego. Błąd udało się wykasować ale nie wiem czy to tylko na chwilę.
Peugeot 2008 I SUV