Szukaj

Informacje o Peugeot 206 Cabrio

Lata produkcji: 2000 – 2008
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1998 roku. Wielki sukces francuskiej marki - 206-tka to najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu klientów znalazło blisko 6 milionów egzemplarzy auta, które w ofercie Peugeota zastąpiło model 205. W 2003 roku 206-tka została poddana drobnej modernizacji. Choć od 2006 roku marka oferuje jej następcę - model 207, produkcja Peugeota 206 nie została jeszcze zakończona. W Chinach sprzedawany jest jako Peugeot C2 (nie ma nic wspólnego z Citroenem C2).
czytaj więcej

Peugeot 206 Cabrio – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Długość 3835 mm
Szerokość 1673 mm
Wysokość 1373 mm
Rozstaw osi 2442 mm
Rozstaw kół - przód 1437 mm
Rozstaw kół - tył 1425 mm
Zwis przedni 785 mm
Zwis tylny 608 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 175 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~krisowy
Peugeot 206
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Po ponad 3 latach jazdy mogę go już z czystym sumieniem ocenić zwłaszcza, że niedługo zmieniam model na 301. Auto przyjemne dla oka. Ładna tapicerka (mam wersję skórzanej czarno-czerwonej). Model odporny na korozję, silnik OK, pracuje równo. Ogólnie auto dość tanie w utrzymaniu, plus tanie części zamienne. Poziom spalania również akceptowalny. Zwykle w granicach 6,5-7 litrów. Podczas trasy Gdańsk-Katowice udało mi się zejść do "legendarnego" poziomu 5,2. Właściwie jednym mankamentem jest dla mnie skrzynia biegów, która działa momentami naprawdę głośno - potrzeba czasu żeby ją zrozumieć, choć nawet po 3 latach, "zimna" skrzynia potrafi mocno zawarczeć przy pierwszej zmianie biegu. Jak mozna sie domyśleć, miejsca za dużo nie ma. O ile osoba o przeciętnych wymiarach ciała moze z przodu poczuć sie komfortowo, o tyle tył będzie za mały nawet dla kogoś poniżej średniej. Nie oszukujmy się, to raczej auto dla 2 osob niż czterech. Tylne siedziska są tam jakby dla alibi, choć nie przeczę. Są pomocne gdy trzeba zabrać więcej niz jedną osobę mimo, że nie będzie to komfortowa jazda. Niemniej jeden z członków mojej rodziny przejechał tam 650 km non stop podczas wyjazdu na urlop w góry. Ogólnie auto jak najbardziej do polecenia, zwłaszcza dla kogoś kto szuka taniego kabrioletu lub chce wyróżnić się na tle polskiej szarzyzny golfo-passatowo-A4owej ;). Na pierwsze auto również w sam raz. Twardy dach robi robotę i zwraca na siebie uwagę przy otwieraniu.
4,4
~Konrad
Peugeot 206
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Auto spisuje się bardzo dobrze. Odpala na strzał zarówno przy -30°C jak i +35°C. Mój egzemplarz jest bardzo bogato wyposażony, wszystko zawsze działa, nie sprawiało mi problemów. Najdroższa wizyta w warsztacie byłą przy wymianie sprzęgła, reszta typu zabrudzone styki kabli halogenów, podwinięta wykładzina na podłodze itp. to ewidentne przykłady zaniedbania poprzednich właścicieli. Ponadto okazało się, że tym samochodem ktoś jeździł z wodą z kranu w chłodnicy, więc syf był spory. Mimo to, temperatura w chłodnicy (oczywiście już z właściwym chłodziwem) dochodziła do 100° jedynie podczas stania w korku podczas upału, ale i tak nic złego się nie działo. Silnik 1.6 jest nawet zrywny, chociaż potrzebuje obrotów do osiągnięcia dynamiki. Jak dla mnie- samochód rewelacja. W środku niesamowicie wygodny, skórzane fotele z ogrzewaniem, automatyczna klimatyzacja (nazwa climatronic jest zastrzeżona dla BMW ;), czujnik zmierzchu, deszczu, ESP, ABS, wskazówka temperatury oleju w silniku. Właściwie teraz przypomniał mi się pewien mankament, czujnik deszczu to porażka. Przy mocno mokrej szybie rzadko kiedy się uruchamia, a jak już zacznie to po kilku minutach macha jak oszalały na najwyższej prędkości i nie zamierza przestać. Na szczęście manetkę można przesunąć w dół do pojedynczego ruchu wycieraczek, co jest dosyć wygodne. Uszczelki w drzwiach zaczęły przepuszczać wodę, która na nich zostaje i zaczyna kapać po otwarciu drzwi, oraz dźwięk z zewnątrz jest słyszalny jak przy otwartym oknie. Ale niewielkie zgłębienia na kciuki w kierownicy, dosyć duże schowki w drzwiach dostępne jedynie po ich otwarciu, nawiewy na nogi również ze środkowego tunelu w kabinie, oświetlany schowek, spryskiwacze reflektorów, regulacja jasności podświetlenia zegarów, możliwość wymiany radia na niefabryczne. To wszystko sprawia, że samochodem jeździ się bardzo wygodnie. Jedynie miejsca wystarczy na 2 osoby + jakieś małe bagaże na tylne siedzenia, bo żaden człowiek się tam nie zmieści. Największą wadą jest wygląd z linii bocznej, jest po prostu paskudny. No ale ja patrzę od środka, a tam czuję, że siedzę w bardzo dobrym samochodzie. W kwestiach technicznych nie mam żadnych obaw, dach działa, jest szczelny, w skrzyni biegów zmieniony olej, cały serwis zawsze robiony na czas i na częściach/płynach dobrej jakości. Nie mam obaw, że pewnego dnia samochód mnie zawiedzie gdy będę go potrzebował. Zimą metalowy drążek zmiany biegów jest nie do dotknięcia, mógłby chociaż częściowo być z plastiku. Podczas jazdy prowadzi się bardzo dobrze, ale z powodu twardego i niskiego zawieszenia wskazane są równe i cywilizowane drogi. Wszelkie nierówności są bardzo odczuwalne. No i rdza, u mnie mocno rdzewieje od dołu i maska przy szybie. *zużycie paliwa podaję orientacyjne, ponieważ ja jeżdżę z gazem w podłodze i spalanie wynosi równe 10 litrów, czasami spada do 9,8. Ale nie mam pojęcia, ile pali przy spokojnej i ekonomicznej jeździe, to tylko moje przypuszczenia.
2,4
~b_Adam
Peugeot 206
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Peugeot 206CC. Auto może się podobać mimo swojej damskiej bryły, ja się z tym pogodziłem. Wiele jest opinii które hejtują francuskie auta, założylem że nie słusznie i po dogłebnym sprawdzeniu w serwisie peugeota zakupiłem srebrne cabrio. Biorąc pod uwagę czas oraz koszta był to wielki błąd. Na początek pare tulei w zawieszeniu, oleje + rozrząd - około 800zł. Zwykły startowy zestaw. A po pół roku korzystania dodatkowo regeneracja tylnej belki - 1700zł , wymiana wahaczy przód 700zł, falowanie obrotów - przepustnica 200zł (używana) , pojawiły się luzy na drążku zmiany biegów - 300zł. Teoretycznie powinno już być okej, ale nie było. Zaraz po tym wszystkim odezwała się pompa wspomagania, do tego wyszły luzy na maglownicy - cena proponowana przez warsztat około 1000-1200zł. Nie zdecydowałem się na naprawę bo wyszedł nowy większy problem, problemem był cieknący dach. Auto nigdy nie brało udziału w wypadku. Co teraz z nim można było zrobić? Jeden serwis w Warszawie drugi w Krakowie, oba nie gwarantują naprawy ale cena samej dokładnej diagnozy 700zł. Zrażony ceną szukałem pomocy w ASO peugeot, uszczelki są nieosiągalne w ASO, za czasów gdy jeszcze były to kosztowały około 4000zł + 1000zł wymiana. Cała moja przygoda z autem trwała rok, na moje szczescie lub nieszczescie pijany kierowca skasował go na parkingu. Dzień wcześniej podświetlenie zegarów wariowało, a kontrolka airbagów przestała gasnąć po odpaleniu auta. Niewątpliwie nigdy w życiu już nie kupie Peugeota, nie sądziłem że kiedykolwiek będę się cieszyć z wypadku.
Średnie spalanie dla Peugeot 206 Cabrio
7,7 – 9,3
l/100 km
5,5
l/100 km
9,0 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 206
Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Wszystko zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe w trasie, na odcinku 60km z prędkościami 80-100 (wyjazd z miasta, dojazd drogą wojewódzką do domu) spalanie wyniosło 5.3l. Przy jeździe 50% miasto - 50% trasa, średnie spalanie wacha się od 7.2l latem, do 8l zimą. Jeżdżę dynamicznie, szczególnie w mieście. W proporcjach 30% miasto - 70% trasa 7l nie jest problemem. Jak się chce to można tym samochodem jeździć oszczędnie. Przy jeździe 50% miasto - 50% trasa, jeżdżąc ekonomicznie miałem spalanie 6.7l (wiosna). Nie serwisuje samochodu w ASO. Ceny nie są zbytnio wygórowane. Wymieniłem zaraz po kupnie rozrząd, pompę wody, nabiłem klimę i wymieniłem olej, z robocizną wyniosło 1200zł. W wakacje wymieniłem przednie wahacze (200zł sztuka).
8,5
Peugeot 206
Cabrio 2.0 i 16V 136KM 100kW
Przy stosunkowo niedużej masie silnik 2.0 jest naprawdę elastyczny jak na benzynę o tej pojemności. Można jeździć na obrotach zbliżonych do zakresu diesla. Tak do 100-120 km/h, potem wchodzimy już na obroty powyżej 3,5tys i spalanie odpowiednio wzrasta. Na trasie da się wyprzedzić z 5 biegu bez redukcji przy zachowaniu odpowiedniej rezerwy czasu.
9,5
Peugeot 206
Cabrio 2.0 i 16V 136KM 100kW
Autko do ekonomicznych nie należy. za około 240zł - około 42L(ceny paliwa rok 2014) zrobi się w mieście około 380km, w trasie około 500km, w jeździe mieszanej około 400km. Więcej przejedziemy lejąc Pb98. Ekonomiczną jazdę osiąga się zmieniając biegi przy około 3000-3200 obr. W mieście nie można go dusić na wolnych obrotach bo bardzo żre paliwo, lepiej się szybko rozpędzić i jeśli się da to utrzymywać silnik na 2500-2700 obrotów. tak przynajmniej jest u mnie :) Pozdrawiam

Usterki Peugeot 206

Liczba wpisów: 41
Wentylator 206
  • Peugeot 206 Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1998-2009
  • układ chłodzenia
  • 248 tys. km
Witam. Mam peugeota 206 1.4 hatchback od 4 dni, i drugi raz przytrafiła mi się taka sytuacja, mianowicie gdy zgaszę auto po przejechaniu mniej wiecej 25km lub mniej, auto gdy jest zgaszone buczy. Dowiedziałem się, że dźwięk wydaje wentylator aczkolwiek auto nie ma mocnego nagrzania, ani się nie przegrzewa, dziś miałem, również taką sytuację i temperatura była poniżej połowy czy ktoś z was wie może o co może chodzić albo na co spojrzeć za nim pójdę z tym do mechanika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Cykanie przy rozrzadzie i utrata mocy
  • Peugeot 206 Hatchback 2.0 i 16V RC 177KM 130kW 2002-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam. Mam problem z autkiem mianowicie coś cyka w silniku ( w okolicach rozrządu) cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Słychać też od czasu do czasu jakieś zgrzyty jakby jakąś rolka albo napinacz (rozrząd wymieniony jakieś 2.5roku temu, wcześniejszy właściciel tak mówił nie miał żadnych dokumentów na to) auto od 2 lat posiada sekwencyjna instalacje gazowa (cyka na benzynie i na gazie) komputer zbytnio nic nie widzi. Po kupnie auto dostało nowe świece, używana cewke zapłonowa (tamta chodziła raz na 3 Gary raz na 4) i zalany został mobilem supee2000 10w40oczywiscie wszystkie filtry i oleje też nowe. Najgorsza rzeczą jest to że czuć że brak mu mocy (jakby miał z 30km mniej (nie wciska w fotek jak powinien) obstawiam przedstawiony rozrząd lub slaby olej? Nie wiem dlatego tu szukam pomocy może ktoś miał taką sytuację i może coś więcej powiedzieć. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Często pada akumulator
  • Peugeot 206 Hatchback 1.1 60KM 44kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
Auto z 2001 roku, obecnie około 148 tyś km przebiegu Przy ok. 125 tyś zaczęły się problemy - przepalanie się żarówek na kierunkowskazach, dwa razy do wymiany gałka kierunkowskazów (wewnątrz przepalenie i stopienie się plastiku), podczas jazdy w deszcz czy po deszczu włączała się kontrolka silnika oraz silnik gasł Jak już jechał to w prawo czy lewo kierownicą nie dało się kręcić (brak wspomagania) Obecnie już drugi nowy akumulator siada... :-( Wystarczy mróz w nocy, rano już nie odpalę... a po odpaleniu z przenośnego akumulatora, silnik od razu wchodzi w wysokie obroty rzędu 3000-4000 aby po kilku minutach wejść w normalne poniżej 1000 To się powtarza już jakiś czas, wymiana na nowy akumulator nie pomogła I jeszcze jedno - w minione wakacje auto odmówiło jazdy całkowicie gasnąc... ?? Oprócz wymiany żarówek i gałek, wymieniono wentylator i cewkę zapłonową - na nic to się zdaje. Auto było kilka razy na diagnostyce i za każdym razem komp pokazywał błędy cylindrów Nie wiem co jest tego przyczyną i nie chce mi się już jeździć po warsztatach i topić kaskę... Za wszelkie info z góry dziękuję
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Peugeot 206 Cabrio